H
Hummen23
Guest
Azt a fajta modularitást, ami a kezdeti promóciós anyagokban volt, hogy majd a megrendelő cserélgeti a különböző mission modulokat az alvázakon, azt el kell felejteni. Semmi értelme, és igény sincs rá. Mindenki pont annyi alvázat rendel, amennyi fajta járműre szüksége van.Elírtad az egyik betűt, gondolom, azóta észre vetted. Csak vicces így, ezért gondoltam megemlítem.
Hát ha valami találmány nincs rajta bejegyezve, akkor szerintem magát a teknőt nyugodtan hegeszthet egy új típushoz. És ez nem is haladná meg kedvenc német cégünk mérnöki lehetőségeit, hogy lerajzolják. Ami miatt nem tudna csak úgy előállni egy pont olyan másik Leo változattal, az inkább a felfüggesztés és ilyesmi. Ebben viszont mérnöki előnye is van a másik cégnek és nem kevés szabadalma.
És ha 50 tonnáról beszélünk és nem 70-ről, akkor ez valóban olyan markáns különbség, aminél nem írnám le, hogy visszatérnek ők még az együttműködéshez, csak addigra lebunyozhatják, hogy az új generációs igazi tanknál a KMW szállít be 25%-ot és az RM 50%-ot vagy fordítva.
Mielőtt nagyon belekényelmesedtek abba, hogy a deszant hiányába simán csak vágni kell 400 mm-et és akkor jók vagyunk, felhívnám mindenkinek a figyelmét arra, hogy ezzel nem kevés kábelt vágnátok át. Még ha képzeletben is és tervrajzon, szóval majd elvezetgetjük mi a megépítés előtt...
Pont ilyenre írom azt, hogy nem kevés munka lenne normális hk-t pofozni valami olyanból, ami eredetileg IFV-nek készült. Elég csak egy modul, hogy kilógjon, és a Lynx híres modularitása pont azt jelenti, hogy nem tudod csak "majd lesz vele valami" alapon megoldani; gondolkodni kell azon, hogyan oldd meg. Ha az egész részegységet át kell tervezni új méretekre, akkor megint jönnek a hosszadalmas tesztek, működik-e ez így együtt.
De az kétség kívül jobb, ha megcsinálják normális tankra és nem etetünk senkit azzal, hogy egy Lynx alvázra egy kurva jó torony és akkor azzal már light tank!
A valóságban csak az számít, hogy a lehető legkönnyebb legyen a logisztikai kiszolgálása a járműcsaládnak, amint a lehető legtöbb azonos alkatrésszel lehet elérni.
De! Szerintem ez nem mehet a hatékonyság rovására.
Példa erre az eddigi egyetlen bemutatott nem ifv variáns, a műszaki jármű.
Jelentősen átalakították, nem csak rátettek egy tolólapot, és leszedték a tornyot.
Bízhatunk benne, hogy a kf51 esetében is a lehető legjobban optimalizálják az alvázat a feladathoz. Alacsonyabb lesz, erősebb páncélzatot kap, motor, váltó, felfüggesztés ...ect.
Szerintem bízhatunk a Rheinmetall mérnökeiben, és abban hogy van elképzelésük arról milyen is egy harckocsi.
Szerintem nem is lesz annyira "könnyű" az a harckocsi. A kf41 sem 41, hanem 48 tonna. A kf51 is kell inkább 60 tonna körül lehet.