KF51 Panther MBT (Rheinmetall)

Amúgy ez is lehetséges és logikus megoldás.

De az tuti, hogy a magassággal kezdeni kell valamit ha lynx alvázat akarnak használni.
És ezt mégis hogy kell elképzelni? Mitől lapított Lynx? A design robot/csík "szemektől"? Mert a motor tuti nem fér bele előre. Legalábbis a képen szereplőbe, ami amúgy is klasszikus felépítésűnek néz ki.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
És ezt mégis hogy kell elképzelni? Mitől lapított Lynx? A design robot/csík "szemektől"? Mert a motor tuti nem fér bele előre. Legalábbis a képen szereplőbe, ami amúgy is klasszikus felépítésűnek néz ki.
Ez egy leo 2 alváz.
Leo 2 = 7 wheels
Lynx = 6 wheels

FSpiL6SXsAEmEj5
 
Amúgy ez is lehetséges és logikus megoldás.

De az tuti, hogy a magassággal kezdeni kell valamit ha lynx alvázat akarnak használni.
Szerintem a Lynx modularitása kapcsán meg lehet azt csinálni, hogy a modulos részen süllyesztenek a tetőn.
Így egyrészt a toronygyűrű védettebb pozícióban lehet, és a torony is összességében alacsonyabbra kerül.
Mindenesetre a 120-as toronyban is egymás előtt/mögött ül a parancsnok, és az irányzó.
 
  • Imádom
Reactions: Aladeen
Szerintem a Lynx modularitása kapcsán meg lehet azt csinálni, hogy a modulos részen süllyesztenek a tetőn.
Így egyrészt a toronygyűrű védettebb pozícióban lehet, és a torony is összességében alacsonyabbra kerül.
Mindenesetre a 120-as toronyban is egymás előtt/mögött ül a parancsnok, és az irányzó.
Remélem a KF-51 jelenlegi techdemójához képest (mert ez az még makett toronnyal) a véglegesebb verzión tudnak majd magasságot csökkenteni meg a passzív páncélt a kisebb méret miatt növelni.
 
Remélem a KF-51 jelenlegi techdemójához képest (mert ez az még makett toronnyal) a véglegesebb verzión tudnak majd magasságot csökkenteni meg a passzív páncélt a kisebb méret miatt növelni.
Most csak feldurantották egy sima KF-41-re.
Jó lenne tényleg, ha valaki itthonról kibalettozna Franciaországba! :oops:
Azért az első kézből készül fotók elég hasznosak tudnának lenni.
Az a gond, hogy a legtöbb online szerkesztőség ha ott is van, akkor is nem az a lényeg, hogy szakmailag körbefotózza a kiállítási darabokat, hanem hogy olyan képeket lőjenek, amin jól mutatnak a gépek. Lehessen belőle címlapképeket, meg stockfotókat csinálni.
Az kurv@élet, hogy ezek nem fognak belefényképezni a toronyba, vagy oldalról - egy banánt odatéve méretaránynak - megfényképezni az ékpáncélt, vagy lopva a búvónyílásokba befényképezve felmérni a tetőpancélt, esetleg oldalról a görgők között végigfényképezni a teknő páncéllemez vastagságát.
Szóval akinek szemernyi esélye van is, az mozgasson meg minden követ!
:)
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and honved
Most csak feldurantották egy sima KF-41-re.
Jó lenne tényleg, ha valaki itthonról kibalettozna Franciaországba! :oops:
Azért az első kézből készül fotók elég hasznosak tudnának lenni.
Az a gond, hogy a legtöbb online szerkesztőség ha ott is van, akkor is nem az a lényeg, hogy szakmailag körbefotózza a kiállítási darabokat, hanem hogy olyan képeket lőjenek, amin jól mutatnak a gépek. Lehessen belőle címlapképeket, meg stockfotókat csinálni.
Az kurv@élet, hogy ezek nem fognak belefényképezni a toronyba, vagy oldalról - egy banánt odatéve méretaránynak - megfényképezni az ékpáncélt, vagy lopva a búvónyílásokba befényképezve felmérni a tetőpancélt, esetleg oldalról a görgők között végigfényképezni a teknő páncéllemez vastagságát.
Szóval akinek szemernyi esélye van is, az mozgasson meg minden követ!
:)
Kibalettoznak oda egy páran de nem hinném, hogy felpakolják a cuccaikat a netre.
 
Remélem a KF-51 jelenlegi techdemójához képest (mert ez az még makett toronnyal) a véglegesebb verzión tudnak majd magasságot csökkenteni meg a passzív páncélt a kisebb méret miatt növelni.
A Leopard és Lynx magasság a között kb 40 cm különbség van - egy fejnyi. Ha nem cél, hogy hátul emberek üldögéljenek mint egy IFV estében, akkor ennyit simán lehet "vágni" belőle. Az így nyert tömeget, meg a front páncélzat erősítésére lehet fordítani.
Ha a kb. csak papíron létező T-14 Armata lövedékét nem is, de a sokkal gyakoribb T-72B3 nyíllövedékét kibírja szemből 1000 méterről, az már nem rossz! :)
APS-sel már elég hatékony harckocsi lehet ilyen védelemmel...
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Szerintem a Lynx modularitása kapcsán meg lehet azt csinálni, hogy a modulos részen süllyesztenek a tetőn.
Így egyrészt a toronygyűrű védettebb pozícióban lehet, és a torony is összességében alacsonyabbra kerül.
Mindenesetre a 120-as toronyban is egymás előtt/mögött ül a parancsnok, és az irányzó.
Pont ezt írtam le pár napja:
Ha Lynx alvázat kicsit "kilapítják" (kisebb magasság, kisebb tér = kisebb tömeg) és alaposan felpáncélozzák, hogy bírja a T-72-esek APFSDS lőszereiet szemből, akkor működhet ez a koncepció. Az ukrán háború is jól mutatja hogy T-14 Armata vagy a T-90M ritka jószág a harcmezőn - hidegháborús cuccok ellen megy a harc többnyire. Bőven elég lenne ha szemből bírja a T-72-es harckocsik max. 400-500 mm-es átütőerejű lövedékeit. ATGM ellen meg lesz rajta StrikeShiled. Szóval összelehetne rakni egy "német-magyar Merkavat" a Lynx átdolgozásával.
 
Most csak feldurantották egy sima KF-41-re.
Jó lenne tényleg, ha valaki itthonról kibalettozna Franciaországba! :oops:
Azért az első kézből készül fotók elég hasznosak tudnának lenni.
Az a gond, hogy a legtöbb online szerkesztőség ha ott is van, akkor is nem az a lényeg, hogy szakmailag körbefotózza a kiállítási darabokat, hanem hogy olyan képeket lőjenek, amin jól mutatnak a gépek. Lehessen belőle címlapképeket, meg stockfotókat csinálni.
Az kurv@élet, hogy ezek nem fognak belefényképezni a toronyba, vagy oldalról - egy banánt odatéve méretaránynak - megfényképezni az ékpáncélt, vagy lopva a búvónyílásokba befényképezve felmérni a tetőpancélt, esetleg oldalról a görgők között végigfényképezni a teknő páncéllemez vastagságát.
Szóval akinek szemernyi esélye van is, az mozgasson meg minden követ!
:)
Simán lehet, hogy ez még egy makett torony lesz - nem nagyon lenne mit lefényképezni belülről...a Lynx is így kezdte.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss
Egyébként az LM gyárthat önállóan Leopard 2 alvázat?

Elírtad az egyik betűt, gondolom, azóta észre vetted. Csak vicces így, ezért gondoltam megemlítem.
Hát ha valami találmány nincs rajta bejegyezve, akkor szerintem magát a teknőt nyugodtan hegeszthet egy új típushoz. És ez nem is haladná meg kedvenc német cégünk mérnöki lehetőségeit, hogy lerajzolják. Ami miatt nem tudna csak úgy előállni egy pont olyan másik Leo változattal, az inkább a felfüggesztés és ilyesmi. Ebben viszont mérnöki előnye is van a másik cégnek és nem kevés szabadalma.
És ha 50 tonnáról beszélünk és nem 70-ről, akkor ez valóban olyan markáns különbség, aminél nem írnám le, hogy visszatérnek ők még az együttműködéshez, csak addigra lebunyozhatják, hogy az új generációs igazi tanknál a KMW szállít be 25%-ot és az RM 50%-ot vagy fordítva.

Mielőtt nagyon belekényelmesedtek abba, hogy a deszant hiányába simán csak vágni kell 400 mm-et és akkor jók vagyunk, felhívnám mindenkinek a figyelmét arra, hogy ezzel nem kevés kábelt vágnátok át. Még ha képzeletben is és tervrajzon, szóval majd elvezetgetjük mi a megépítés előtt...
Pont ilyenre írom azt, hogy nem kevés munka lenne normális hk-t pofozni valami olyanból, ami eredetileg IFV-nek készült. Elég csak egy modul, hogy kilógjon, és a Lynx híres modularitása pont azt jelenti, hogy nem tudod csak "majd lesz vele valami" alapon megoldani; gondolkodni kell azon, hogyan oldd meg. Ha az egész részegységet át kell tervezni új méretekre, akkor megint jönnek a hosszadalmas tesztek, működik-e ez így együtt.
De az kétség kívül jobb, ha megcsinálják normális tankra és nem etetünk senkit azzal, hogy egy Lynx alvázra egy kurva jó torony és akkor azzal már light tank!