KF51 Panther MBT (Rheinmetall)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 528
93 826
113
Szerintem nem. Ez inkább egy upgrade pakk. Ami a chally 3 tapasztalatai alapján dolgoztak ki.

De az is lehet, hogy a grafikus szimplán a kf 51 et akarta menőn lerajzolni aztán kicsit elengedte a fantáziáját.
Úgy tudom most uj Leopardot csak a KMW gyárthat. Vmikor 2008 körül megvették a kizárólagos jogot.
 

hózentróger

Well-Known Member
2022. február 25.
706
2 777
93
Amúgy ez is lehetséges és logikus megoldás.

De az tuti, hogy a magassággal kezdeni kell valamit ha lynx alvázat akarnak használni.
És ezt mégis hogy kell elképzelni? Mitől lapított Lynx? A design robot/csík "szemektől"? Mert a motor tuti nem fér bele előre. Legalábbis a képen szereplőbe, ami amúgy is klasszikus felépítésűnek néz ki.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 957
123 568
113
És ezt mégis hogy kell elképzelni? Mitől lapított Lynx? A design robot/csík "szemektől"? Mert a motor tuti nem fér bele előre. Legalábbis a képen szereplőbe, ami amúgy is klasszikus felépítésűnek néz ki.
Ez egy leo 2 alváz.
Leo 2 = 7 wheels
Lynx = 6 wheels

FSpiL6SXsAEmEj5
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Amúgy ez is lehetséges és logikus megoldás.

De az tuti, hogy a magassággal kezdeni kell valamit ha lynx alvázat akarnak használni.
Szerintem a Lynx modularitása kapcsán meg lehet azt csinálni, hogy a modulos részen süllyesztenek a tetőn.
Így egyrészt a toronygyűrű védettebb pozícióban lehet, és a torony is összességében alacsonyabbra kerül.
Mindenesetre a 120-as toronyban is egymás előtt/mögött ül a parancsnok, és az irányzó.
 
  • Imádom
Reactions: Aladeen

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 957
123 568
113
Szerintem a Lynx modularitása kapcsán meg lehet azt csinálni, hogy a modulos részen süllyesztenek a tetőn.
Így egyrészt a toronygyűrű védettebb pozícióban lehet, és a torony is összességében alacsonyabbra kerül.
Mindenesetre a 120-as toronyban is egymás előtt/mögött ül a parancsnok, és az irányzó.
Remélem a KF-51 jelenlegi techdemójához képest (mert ez az még makett toronnyal) a véglegesebb verzión tudnak majd magasságot csökkenteni meg a passzív páncélt a kisebb méret miatt növelni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Remélem a KF-51 jelenlegi techdemójához képest (mert ez az még makett toronnyal) a véglegesebb verzión tudnak majd magasságot csökkenteni meg a passzív páncélt a kisebb méret miatt növelni.
Most csak feldurantották egy sima KF-41-re.
Jó lenne tényleg, ha valaki itthonról kibalettozna Franciaországba! :oops:
Azért az első kézből készül fotók elég hasznosak tudnának lenni.
Az a gond, hogy a legtöbb online szerkesztőség ha ott is van, akkor is nem az a lényeg, hogy szakmailag körbefotózza a kiállítási darabokat, hanem hogy olyan képeket lőjenek, amin jól mutatnak a gépek. Lehessen belőle címlapképeket, meg stockfotókat csinálni.
Az kurv@élet, hogy ezek nem fognak belefényképezni a toronyba, vagy oldalról - egy banánt odatéve méretaránynak - megfényképezni az ékpáncélt, vagy lopva a búvónyílásokba befényképezve felmérni a tetőpancélt, esetleg oldalról a görgők között végigfényképezni a teknő páncéllemez vastagságát.
Szóval akinek szemernyi esélye van is, az mozgasson meg minden követ!
:)
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and honved

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 957
123 568
113
Most csak feldurantották egy sima KF-41-re.
Jó lenne tényleg, ha valaki itthonról kibalettozna Franciaországba! :oops:
Azért az első kézből készül fotók elég hasznosak tudnának lenni.
Az a gond, hogy a legtöbb online szerkesztőség ha ott is van, akkor is nem az a lényeg, hogy szakmailag körbefotózza a kiállítási darabokat, hanem hogy olyan képeket lőjenek, amin jól mutatnak a gépek. Lehessen belőle címlapképeket, meg stockfotókat csinálni.
Az kurv@élet, hogy ezek nem fognak belefényképezni a toronyba, vagy oldalról - egy banánt odatéve méretaránynak - megfényképezni az ékpáncélt, vagy lopva a búvónyílásokba befényképezve felmérni a tetőpancélt, esetleg oldalról a görgők között végigfényképezni a teknő páncéllemez vastagságát.
Szóval akinek szemernyi esélye van is, az mozgasson meg minden követ!
:)
Kibalettoznak oda egy páran de nem hinném, hogy felpakolják a cuccaikat a netre.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 047
38 425
113
Remélem a KF-51 jelenlegi techdemójához képest (mert ez az még makett toronnyal) a véglegesebb verzión tudnak majd magasságot csökkenteni meg a passzív páncélt a kisebb méret miatt növelni.
A Leopard és Lynx magasság a között kb 40 cm különbség van - egy fejnyi. Ha nem cél, hogy hátul emberek üldögéljenek mint egy IFV estében, akkor ennyit simán lehet "vágni" belőle. Az így nyert tömeget, meg a front páncélzat erősítésére lehet fordítani.
Ha a kb. csak papíron létező T-14 Armata lövedékét nem is, de a sokkal gyakoribb T-72B3 nyíllövedékét kibírja szemből 1000 méterről, az már nem rossz! :)
APS-sel már elég hatékony harckocsi lehet ilyen védelemmel...
 
  • Tetszik
Reactions: honved

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 047
38 425
113
Szerintem a Lynx modularitása kapcsán meg lehet azt csinálni, hogy a modulos részen süllyesztenek a tetőn.
Így egyrészt a toronygyűrű védettebb pozícióban lehet, és a torony is összességében alacsonyabbra kerül.
Mindenesetre a 120-as toronyban is egymás előtt/mögött ül a parancsnok, és az irányzó.
Pont ezt írtam le pár napja:
Ha Lynx alvázat kicsit "kilapítják" (kisebb magasság, kisebb tér = kisebb tömeg) és alaposan felpáncélozzák, hogy bírja a T-72-esek APFSDS lőszereiet szemből, akkor működhet ez a koncepció. Az ukrán háború is jól mutatja hogy T-14 Armata vagy a T-90M ritka jószág a harcmezőn - hidegháborús cuccok ellen megy a harc többnyire. Bőven elég lenne ha szemből bírja a T-72-es harckocsik max. 400-500 mm-es átütőerejű lövedékeit. ATGM ellen meg lesz rajta StrikeShiled. Szóval összelehetne rakni egy "német-magyar Merkavat" a Lynx átdolgozásával.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 047
38 425
113
Most csak feldurantották egy sima KF-41-re.
Jó lenne tényleg, ha valaki itthonról kibalettozna Franciaországba! :oops:
Azért az első kézből készül fotók elég hasznosak tudnának lenni.
Az a gond, hogy a legtöbb online szerkesztőség ha ott is van, akkor is nem az a lényeg, hogy szakmailag körbefotózza a kiállítási darabokat, hanem hogy olyan képeket lőjenek, amin jól mutatnak a gépek. Lehessen belőle címlapképeket, meg stockfotókat csinálni.
Az kurv@élet, hogy ezek nem fognak belefényképezni a toronyba, vagy oldalról - egy banánt odatéve méretaránynak - megfényképezni az ékpáncélt, vagy lopva a búvónyílásokba befényképezve felmérni a tetőpancélt, esetleg oldalról a görgők között végigfényképezni a teknő páncéllemez vastagságát.
Szóval akinek szemernyi esélye van is, az mozgasson meg minden követ!
:)
Simán lehet, hogy ez még egy makett torony lesz - nem nagyon lenne mit lefényképezni belülről...a Lynx is így kezdte.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Egyébként az LM gyárthat önállóan Leopard 2 alvázat?

Elírtad az egyik betűt, gondolom, azóta észre vetted. Csak vicces így, ezért gondoltam megemlítem.
Hát ha valami találmány nincs rajta bejegyezve, akkor szerintem magát a teknőt nyugodtan hegeszthet egy új típushoz. És ez nem is haladná meg kedvenc német cégünk mérnöki lehetőségeit, hogy lerajzolják. Ami miatt nem tudna csak úgy előállni egy pont olyan másik Leo változattal, az inkább a felfüggesztés és ilyesmi. Ebben viszont mérnöki előnye is van a másik cégnek és nem kevés szabadalma.
És ha 50 tonnáról beszélünk és nem 70-ről, akkor ez valóban olyan markáns különbség, aminél nem írnám le, hogy visszatérnek ők még az együttműködéshez, csak addigra lebunyozhatják, hogy az új generációs igazi tanknál a KMW szállít be 25%-ot és az RM 50%-ot vagy fordítva.

Mielőtt nagyon belekényelmesedtek abba, hogy a deszant hiányába simán csak vágni kell 400 mm-et és akkor jók vagyunk, felhívnám mindenkinek a figyelmét arra, hogy ezzel nem kevés kábelt vágnátok át. Még ha képzeletben is és tervrajzon, szóval majd elvezetgetjük mi a megépítés előtt...
Pont ilyenre írom azt, hogy nem kevés munka lenne normális hk-t pofozni valami olyanból, ami eredetileg IFV-nek készült. Elég csak egy modul, hogy kilógjon, és a Lynx híres modularitása pont azt jelenti, hogy nem tudod csak "majd lesz vele valami" alapon megoldani; gondolkodni kell azon, hogyan oldd meg. Ha az egész részegységet át kell tervezni új méretekre, akkor megint jönnek a hosszadalmas tesztek, működik-e ez így együtt.
De az kétség kívül jobb, ha megcsinálják normális tankra és nem etetünk senkit azzal, hogy egy Lynx alvázra egy kurva jó torony és akkor azzal már light tank!