KF51 Panther MBT (Rheinmetall)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 705
113
Az A5-öt elbírja. Felette nem.
jó de nekünk egy esetleges késöbbi HK beszerzés esetén a jelenlegi A4 flotta bőven jó műszakinak átalakítással pötyögtetni mert az meg ígyis úgyis kellene.
műszaki alváznak az a4 es alváz tökéletes. a tornyok meg jó árba veszik főleg nyersanyag hiányos időkbe.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 846
35 421
113
Nem bírja el. A Leopárd 2A5 ugyan ilyen nehéz (59 tonna) és azt sem bírja el az A4 alváza.
Nem véletlen, hogy az A4 üzemeltetők meg vannak lőve minden téren.
Akkor az alapfelvetés téves, márminthogy a mintapéldány egy A4-es alvázon rohangál.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 095
113
Ezt benéztem, de a lényegen nem változtat. A nehezebb verziók is ugyanazt az alvázat használják? Mert ha igen akkor is kisebb a KF51 össztömeg e mint a legnehezebb Leo 2 változatnak.
Az eredeti felfüggesztés hatvan tonnàig müködik biztonsàgosan terhelhetöen, ezért lett az A5 a maga 59,2-59,8 tonnàjàval úgy kialakítva ahogy. Az A6 esetében màr àtléptek ezen a hatàron, ezért ott màr a 60-65 tonna közötti felfüggesztésre kellett cserélniük, de az alvàz maradt.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 284
120 125
113
Az eredeti felfüggesztés hatvan tonnàig müködik biztonsàgosan terhelhetöen, ezért lett az A5 a maga 59,2-59,8 tonnàjàval úgy kialakítva ahogy. Az A6 esetében màr àtléptek ezen a hatàron, ezért ott màr a 60-65 tonna közötti felfüggesztésre kellett cserélniük, de az alvàz maradt.
A6-A7V-hez pedig megerősített felfüggesztés A7+ hoz pedig eleve megnövelt teherbírásúnaj gyártott páncéltest kell
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 705
113
nem érdemes az a4 eseket reszelgetni. (lehetett vólna ha lenne a piacon további eladó a4 vagy a5) de nincs legalábbis értelmes vétel nincs és nem is lessz várhatóan kilátásba. de müszaki járművekre szükség lessz a jövőben is. azok alvázának tökéletes.
-opcioink vannak maradhatunk a leopard 2 szériánál várhatunk egy új hk ra legyen ez bármi és rendszeresíthetünk más hk típust is.
ha maradunk a eopard 2 es szériánál van lehetőségünk további A7+hunt rendelnünk és még belátható időn bellül szálítanák is. ez a legegyszerübb
ha kivárunk akkor szükséges a lynx120 és drága lessz az új HK ez a legdrágább és a leglasabb. más HK rendszeresítése esetén gyorsan olcsóbban is meg lehetne úszni de ez eredményezné a legkisebb harcérték növekedést (párhuzamos üzemeltetés ront a harcértéken bevethetőség miatt stb)
a 4. opció lehetett vólna a további a4 ek (vagy a5 ök beszerzése)beszerzése azok A5++ ra történő modernizálása. igazából ez mint eredménye az ukrán helyzetnek ma már nagyon halovány opció. (ez csak időnyerés lett vólna. de annak kiválló.)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 376
55 053
113
Az eredeti felfüggesztés hatvan tonnàig müködik biztonsàgosan terhelhetöen, ezért lett az A5 a maga 59,2-59,8 tonnàjàval úgy kialakítva ahogy. Az A6 esetében màr àtléptek ezen a hatàron, ezért ott màr a 60-65 tonna közötti felfüggesztésre kellett cserélniük, de az alvàz maradt.

Konkrétan A4-ből nem lehet A5-öt építeni, csak ha szétszeded az egész A4-et, szétvágod az alvázat és megerősítve újra építed. Egy vagyonba került.
Nem véletlenül fejleszt mindenki saját A4 "pótpáncél" csomagot, ahol mindnek az a jellemzője, hogy extrém könnyűek.
Hány olyan A4 üzemeltetőről tudunk, aki átépíttette az A4-et A5/6/7 verziókra? o_O
Ezt csak a németek csinálták meg eddig (részben) maguknak. Senki más tudtommal. Nem véletlenül....
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Nemerson

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 284
120 125
113
Konkrétan A4-ből nem lehet A5-öt építeni, csak ha szétszeded az egész A4-et, szétvágod az alvázat és megerősítve újra építed. Egy vagyonba került.
Nem véletlenül fejleszt mindenki saját A4 "pótpáncél" csomagot, ahol mindnek az a jellemzője, hogy extrém könnyűek.
Hány olyan A4 üzemeltetőről tudunk, aki átépíttette az A4-et A5/6/7 verziókra? o_O
Ezt csak a németek csinálták meg eddig (részben) maguknak. Senki más tudtommal. Nem véletlenül....
A legtöbben átugrották az a5-öt.

Amúgy ami kérdéses hogy eleve A4-nek gyártott az A4 vagy régebbiből felhúzott.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Pogány

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 095
113
Konkrétan A4-ből nem lehet A5-öt építeni, csak ha szétszeded az egész A4-et, szétvágod az alvázat és megerősítve újra építed. Egy vagyonba került.
Nem véletlenül fejleszt mindenki saját A4 "pótpáncél" csomagot, ahol mindnek az a jellemzője, hogy extrém könnyűek.
Hány olyan A4 üzemeltetőről tudunk, aki átépíttette az A4-et A5/6/7 verziókra? o_O
Ezt csak a németek csinálták meg eddig (részben) maguknak. Senki más tudtommal. Nem véletlenül....
Hollandia. A tornyot kellett vàgni az àtalakítàshoz, hogy ki legyen emelve az optika. A törzset akkor daraboljàk, ha APU-t akarnak beleszabni, de a felfüggesztéshez nem kell mókolni. A lengyelek is ezért tartottàk 60 tonna alatt a PL-t, hogy ahhoz a részéhez ne kelljen sok pénzért dràgàbb rendszereket beleszabni. Így a tornyon mentek ameddig lehetett és a törzsön az elsö szekció kötényezése tudott erösebb de kicsit nehezebb lenni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 705
113
Hollandia. A tornyot kellett vàgni az àtalakítàshoz, hogy ki legyen emelve az optika. A törzset akkor daraboljàk, ha APU-t akarnak beleszabni, de a felfüggesztéshez nem kell mókolni. A lengyelek is ezért tartottàk 60 tonna alatt a PL-t, hogy ahhoz a részéhez ne kelljen sok pénzért dràgàbb rendszereket beleszabni. Így a tornyon mentek ameddig lehetett és a törzsön az elsö szekció kötényezése tudott erösebb de kicsit nehezebb lenni.
a törököknek van még egy a4 es modernizációjuk ott maradt is az a4 mint megnevezés.
 
  • Tetszik
Reactions: endre