KF51 Panther MBT (Rheinmetall)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Ezt eddig is ertettuk. A mondandom lenyeg, immaron harmadszor, hogy ez semmit nem jelent, kizarolag a sajat 35mm WOtan lett eleve hozza tervezve, minden mas pl jelenlegi 40mm valoszinuleg vagy a torony attervezeset jenetene, vagy komprommisszumokat, szoval felejtos.
Ha a gyártó szerint a Lance torony úgy lett tervezve , hogy 20-40 mm űrméretű gépágyú építhető bele akkor az azt jelenti , hogy nem "felejtős" a történet , nyilván a költségeket ami egy 40 mm gépágyú beépítésével (a fegyverbölcső kialakítás stb) jár a megrendelőnek kell kifizetnie.
 
K

kamm

Guest
Ha a gyártó szerint a Lance torony úgy lett tervezve , hogy 20-40 mm űrméretű gépágyú építhető bele akkor az azt jelenti , hogy nem "felejtős" a történet , nyilván a költségeket ami egy 40 mm gépágyú beépítésével (a fegyverbölcső kialakítás stb) jár a megrendelőnek kell kifizetnie.
A gyarto ilyet nem garantalt soha, nem is tud. Engem szokas a marketingszovegek kedvelojekent beallitani, de ez azert egyertelmu, hogy egy idegen design, ha nem kulon ebbe tervezik, akkor szerencse kerdese lenne, semmi mas. Az hagyjan, de ami letezik 40mm, az egyik sem tunik ugy mar elso blikkre sem, hogy bepasszolna nagyobb attervezes nelkul... ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Felszerszámozni, bekészülékezni, gyártáséretté tenni, meg nagy összegben mernék fogadni, ha leteszed bármelyik cégnél az asztalra az SQxxxxxxxx jelű anyagminőséget vagy a teknő rajzát, sok választ nem kapnál...

Egyre jobban látom, hogy a nyugati világ valamit le tud rajzolni és ha robottal gyártható, akkor világsiker vagy software. Ha ezt Ázsiára nézem, akkor amit nyugatról le tud koppintani és kenyérgőzös megoldással tömeggyártani tudja, az világsiker.

A gond abból van, ha valamit nem lehet robotosítani, mert ekkor komoly agy kell a gyártáshoz plusz nagyon magas szintű specializáció, valamint mindenirányú integráció.

Ezt sajnos Európa gombokért eladta, mára gyártási tudás is elvész, innen a hosszú idő. Még a kiutazás előtt rám akartak sózni egy rakás hegesztőmókust, hogy okítsam őket furcsa anyagok hegesztésére - mert egy bizonyos német védelmi berendezéseket gyártó cégnél nem kaptak a rendszeres oktatásra SAP számot, így mentek a német hegesztőmérnöki szövetséghez, onnan meg az oktatási felelős hozzám.

Most akkor adódik a kérdés, ha a saját terméked - aminek az alapja még a zannnyagtudomány - alapvető részével nem tudsz készségszinten bánni, akkor mennyit is Hans!?
tedd hozzá az oktatást, a közeljövő generációit...... az talán még nagyobb tragédia..... a zanyagtudomány mintha valamilyen nem földi nyelven íródna, úgy néznek ezek a gyerekek
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Miért nem lett ezekből semmi? Azért mert 120-as lőszerből lehet eleget málházni, nem sokat, de eleget igen. A 130-asból csak úgy lehet eleget málházni, ha teknőbe rakod a lőszert mint az oroszok a T-14-nél, de akkor 3 személyes lesz a harckocsid, amitől nyugaton láthatóan ódzkodnak. 4 embert és lőszert nem tudsz elrakni a teknőbe, mert akkor az kb úgy fog kinézni, mint egy tacskó. Tehát marad az emberes torony, de így ugrik a teknőbe pakolt lőszer.
Az igazi ok azért távolról sem ez volt. Vége lett a hidegháborúnak és senki nem akart vagy tudott rengeteg pénzt és erőforrást áldozni egy viszonylag feleslegessé váló dologra. A svédek az egész Strv 121/122 programot kevesebb pénzből lefuttatták, mint amennyit a 140 milliméteres harckocsiágyú, töltőgép, lőszer fejlesztésére, tesztelésére és sorozatgyártására szántak volna.
Szinte minden a hidegháborúban résztvevő komolyabb játékos nekikezdett a next gen harckocsinak, mert a nyolcvanas években a fal mindkét oldaláról azok a hírszerzési információk jöttek, hogy az ellenfél nagyobb űrméretű harckocsiágyún, radikálisan új harckocsikon dolgozik. Ha nem ér véget a fegyverkezési verseny, akkor 10-15 éve azok a harckocsik lennének az első vonalas gépek, amelyeknek fejlesztései, tesztjei elkezdődtek a nyolcvanas években, de nem fejeződtek be sehol.
Nyugatra és a három emberes sztorira pedig elég erős ellenpéldák, a német meg az amerikai harckocsi elképzelések, esetleg a Leclerc.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 345
113
Az igazi ok azért távolról sem ez volt. Vége lett a hidegháborúnak és senki nem akart vagy tudott rengeteg pénzt és erőforrást áldozni egy viszonylag feleslegessé váló dologra. A svédek az egész Strv 121/122 programot kevesebb pénzből lefuttatták, mint amennyit a 140 milliméteres harckocsiágyú, töltőgép, lőszer fejlesztésére, tesztelésére és sorozatgyártására szántak volna.
Szinte minden a hidegháborúban résztvevő komolyabb játékos nekikezdett a next gen harckocsinak, mert a nyolcvanas években a fal mindkét oldaláról azok a hírszerzési információk jöttek, hogy az ellenfél nagyobb űrméretű harckocsiágyún, radikálisan új harckocsikon dolgozik. Ha nem ér véget a fegyverkezési verseny, akkor 10-15 éve azok a harckocsik lennének az első vonalas gépek, amelyeknek fejlesztései, tesztjei elkezdődtek a nyolcvanas években, de nem fejeződtek be sehol.
Nyugatra és a három emberes sztorira pedig elég erős ellenpéldák, a német meg az amerikai harckocsi elképzelések, esetleg a Leclerc.
Mármint egy gépágyúra? Meg csak fejleszteni sem kellett volna semmit hozzá...
 
W

Wilson

Guest
A gyarto ilyet nem garantalt soha, nem is tud. Engem szokas a marketingszovegek kedvelojekent beallitani, de ez azert egyertelmu, hogy egy idegen design, ha nem kulon ebbe tervezik, akkor szerencse kerdese lenne, semmi mas. Az hagyjan, de ami letezik 40mm, az egyik sem tunik ugy mar elso blikkre sem, hogy bepasszolna nagyobb attervezes nelkul... ;)
Azért más egy mosószer marketing szövegének hinni és más az amikor a Lance torony gyártója és tervezője kijelenti, hogy a Lance torony úgy lett kialakítva és megtervezve, hogy 20-40mm űrméretű gépágyút lehet beépíteni a toronyba....
 
K

kamm

Guest
Azért más egy mosószer marketing szövegének hinni és más az amikor a Lance torony gyártója és tervezője kijelenti, hogy a Lance torony úgy lett kialakítva és megtervezve, hogy 20-40mm űrméretű gépágyút lehet beépíteni a toronyba....
Elegansan hatrebb lepek - Herr @krisss lenne szives mondani ezugyben par szot, mennyire hihetunk a Rheinmetall ilyesfajta igereteinek? :D
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Mármint egy gépágyúra? Meg csak fejleszteni sem kellett volna semmit hozzá...
Nem a kiegészítő gépágyúról beszéltél, hanem arról, hogy miért nem terjedt el a 130+ löveg a harckocsikon, én pedig erre reagáltam, mert szerintem rosszul látod a dolgot. Amennyiben valamelyik oldal meglépi a nagyobb löveget, akkor a többiek is megtették volna, függetlenül attól, hogy mennyivel kevesebb a bemálházható lőszer, függetlenül attól, hogy beterveznek-e mellé gépágyút, függetlenül attól, hogy a harckocsin belül hol kell elhelyezni a lőszert, vagy függetlenül attól, hogy csak 2-3 ember fér el a gépben.
A németek például a 32 darab bemálházott 140 milliméteres lőszerre azt mondták, hogy elfogadható kompromisszum a Leopard 2, 42 darab 120 milliméteres lőszeréhez viszonyítva. Az elérhető dokumentumok alapján ők sem tartották szükségesnek a 4 emberes kezelőszemélyzetet, de még a kiegészítő gépágyú meglétét sem, pedig náluk is voltak ilyen ötletelések, készültek is 20 milliméteres gépágyúval kiegészített harckocsi prototípusok. Ezzel szemben meg ott van a svéd példa, ahol a 29 darab 140 milliméteres lőszert viszont kevésnek gondolták és terveztek mellé gépágyút is.
Ez a kevesebb lőszer dilemma már többször is végigment a harckocsi harcászat elméletén, aztán mindég az lett a gyakorlati rész vége, hogy a kevesebb, de nagyobb űrméretű málházható lőszer a jobb választás.
Olyan is volt már, hogy a nagyobb kaliberre váltás és az emiatt málházható kevesebb lőszer miatt a harckocsi kapott gépágyút is, viszont ezek a megoldások idővel mégis kikoptak.
1w5p01yd2yt41.png

swiss-panzer-58-px58-tank.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 345
113
Nem a kiegészítő gépágyúról beszéltél, hanem arról, hogy miért nem terjedt el a 130+ löveg a harckocsikon, én pedig erre reagáltam, mert szerintem rosszul látod a dolgot. Amennyiben valamelyik oldal meglépi a nagyobb löveget, akkor a többiek is megtették volna, függetlenül attól, hogy mennyivel kevesebb a bemálházható lőszer, függetlenül attól, hogy beterveznek-e mellé gépágyút, függetlenül attól, hogy a harckocsin belül hol kell elhelyezni a lőszert, vagy függetlenül attól, hogy csak 2-3 ember fér el a gépben.
A németek például a 32 darab bemálházott 140 milliméteres lőszerre azt mondták, hogy elfogadható kompromisszum a Leopard 2, 42 darab 120 milliméteres lőszeréhez viszonyítva. Az elérhető dokumentumok alapján ők sem tartották szükségesnek a 4 emberes kezelőszemélyzetet, de még a kiegészítő gépágyú meglétét sem, pedig náluk is voltak ilyen ötletelések, készültek is 20 milliméteres gépágyúval kiegészített harckocsi prototípusok. Ezzel szemben meg ott van a svéd példa, ahol a 29 darab 140 milliméteres lőszert viszont kevésnek gondolták és terveztek mellé gépágyút is.
Ez a kevesebb lőszer dilemma már többször is végigment a harckocsi harcászat elméletén, aztán mindég az lett a gyakorlati rész vége, hogy a kevesebb, de nagyobb űrméretű málházható lőszer a jobb választás.
Olyan is volt már, hogy a nagyobb kaliberre váltás és az emiatt málházható kevesebb lőszer miatt a harckocsi kapott gépágyút is, viszont ezek a megoldások idővel mégis kikoptak.
1w5p01yd2yt41.png

swiss-panzer-58-px58-tank.jpg
Eddig nem volt szükség nagyobb ágyúra mint a 120%125-ös űrmérető ágyúk. No de eddig nem is gondolkozott senki újgenerációs harckocsikban.
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 637
42 057
113
Papperger újabb részleteket árult el az ukrajnai tankgyárról...

Armin Papperger also shared the details of the plans for the tank plant construction in Ukraine. He stressed that the construction concept was handed over to the German government.

“We must give Ukraine the opportunity to defend itself. Such a plant is not built in one day. Therefore, we need to start planning now,” he said.

Papperger noted that to start construction, a decision by the Ukrainian government was required, as Rheinmetall would not own the plant, and the company would rent it.

We will not finance this work, but it should be done by Ukraine or another country that will provide assistance to Ukraine. It would not be our plant either, but Ukraine is building it, and we are renting it,” Armin Papperger said.

Ukraine should decide when construction can begin – either during the war, or after it is over.

 
  • Vicces
Reactions: ravenlord

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 345
96 728
113
Papperger újabb részleteket árult el az ukrajnai tankgyárról...

Armin Papperger also shared the details of the plans for the tank plant construction in Ukraine. He stressed that the construction concept was handed over to the German government.

“We must give Ukraine the opportunity to defend itself. Such a plant is not built in one day. Therefore, we need to start planning now,” he said.

Papperger noted that to start construction, a decision by the Ukrainian government was required, as Rheinmetall would not own the plant, and the company would rent it.

We will not finance this work, but it should be done by Ukraine or another country that will provide assistance to Ukraine. It would not be our plant either, but Ukraine is building it, and we are renting it,” Armin Papperger said.

Ukraine should decide when construction can begin – either during the war, or after it is over.

Teljes interjú RM Hu topikban.
 
K

kamm

Guest
https://forum.htka.hu/

Többek között a Rheinmetall által tavaly bemutatott Panther harckocsit szeretnék megépíteni Ukrajnában. Milyen hajótest van jelenleg ennek a tanknak?

Jelenleg három fogalom létezik. Az egyik a "Panther light", amely ma is Leopard hajótesttel és új Panther toronnyal rendelkezik, egy másik a "Panther full" saját és jobb futóművel, mint a Leopard 2. Ezzel azonban még nem végeztünk.
( Ezt az újságíró kurvara benézte. Az Örég 3 koncepciót említ, de csak kettőt mutat be, a harmadikra nem kérdez vissza... az lesz a KF51HU:cool:)

Megengedik egyáltalán a "Panther light" megépítését, ha annak Leopard hajóteste van, és így a versenytársa, Krauss-Maffei Wegmann által kifejlesztett hajótest?

A Rheinmetall birtokolja a jogokat a Leopard 2A4-ig. És ez egy Leopard 2A4 hajótest. Ezer Leopard 2A4-et építettünk saját szellemi tulajdonunk alapján.

Milyen messze van a párduc?

Vezet, forgat, rádiózik, most szeretnénk némi stabilitást vinni bele. Ez nem egy műanyag tartály, ahogy mások állítják. Sokan vezették már, és bizonyították, hogy ez egy jó jármű, a fő harckocsi új generációja. Tizenöt-tizennyolc hónap múlva készen állunk a sorozatgyártásra.

THX @SilvioD - miutan kirohogtem magamat a hajotesteken, azert par dolog lenyeges:

1. Ahogyan paran mar magyaraztuk, a Leopardokat eredetileg a RM tervei alapjan epitettek (koztuk a KMW is), de sajna eladtak a jogokat valamikot a 90esek soran a KMWnek - viszont minden addigi a sajatjuk, azaz akarmikor felhasznalhatjak (ha volt is olyan clause, hogy nem gyartjak oket tovabb, az egyreszt tutira lejart mar, masreszt a KF-sorozat nem Leopard lesz.)

2. Ahogy @pöcshuszár es meg paran tippeltuk, volt az a demo kentaur verzio, es lesz a valodi KF-51 Panther, immaron sajat (jobb! :D) futomuvel; ez jo, mert igy biztosan ehhez tervezett hull hajotestet kap. :D

2. A 18 honapos ready-for-productiont kisse batornak erzem, de ha 24 honap lenne belole, azzal is boldogan kiegyeznek - plane, ha addigra bevallalnak a HMnel a gyartast is...

3. @SilvioD milyen KF-51HU, lemaradtam valamirol...? o_O
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
https://forum.htka.hu/



THX @SilvioD - miutan kirohogtem magamat a hajotesteken, azert par dolog lenyeges:

1. Ahogyan paran mar magyaraztuk, a Leopardokat eredetileg a RM tervei alapjan epitettek (koztuk a KMW is), de sajna eladtak a jogokat valamikot a 90esek soran a KMWnek - viszont minden addigi a sajatjuk, azaz akarmikor felhasznalhatjak (ha volt is olyan clause, hogy nem gyartjak oket tovabb, az egyreszt tutira lejart mar, masreszt a KF-sorozat nem Leopard lesz.)

2. Ahogy @pöcshuszár es meg paran tippeltuk, volt az a demo kentaur verzio, es lesz a valodi KF-51 Panther, immaron sajat (jobb! :D) futomuvel; ez jo, mert igy biztosan ehhez tervezett hull hajotestet kap. :D

2. A 18 honapos ready-for-productiont kisse batornak erzem, de ha 24 honap lenne belole, azzal is boldogan kiegyeznek - plane, ha addigra bevallalnak a HMnel a gyartast is...

3. @SilvioD milyen KF-51HU, lemaradtam valamirol...? o_O
Mondjuk az egy elég érdekes - bár nem túl lényeges - információ volt az interjúból, hogy a RM a mai napig rendelkezik az A4 jogaival.
Kíváncsi vagyok, hogy milyen korlátozásaik vannak rá.
 
K

kamm

Guest
Mondjuk az egy elég érdekes - bár nem túl lényeges - információ volt az interjúból, hogy a RM a mai napig rendelkezik az A4 jogaival.
Kíváncsi vagyok, hogy milyen korlátozásaik vannak rá.
Nekem az eddig is logikus volt...

Most mar ertem a Papi-interjut - a KMW nemhogy eleg csunyan le-3D-powerpointozta meg kopkodte a Panthert nemreg, de nyiltan beleszallt es mindennek elmondta a RM ebben az interjuban, feleslegesnek stb titulalva oket minden nagyobb projectben, amin kozosen dolgoznak:


Erdemes elolvasni az egeszet, de itt a legdurvabb resz:


Die Vorarbeiten für den geplanten deutsch-französischen Kampfjet der nächsten Generation haben gerade die nächste Stufe genommen. Beim zweiten geplanten europäischen Großprojekt, dem Kampfpanzer (MGCS), sind Sie mit ihrem französischen Holding-Partner Nexter und Rheinmetall im Boot. Aber da geht es nur sehr schleppend voran. Wo hakt‘s?

Beide Programme sind miteinander gekoppelt. Das hat das MGCS gebremst. Der Anspruch bei diesem Projekt ist nicht, nur einen neuen Panzer zu bauen. Das können wir schneller. Es geht um eine völlig neue Technologie, um Vernetzung, den Einsatz von Drohnen und von Systemen die man mit und ohne Besatzung betreiben kann.

Bei den beiden großen europäischen Rüstungsprojekten wollen sich Frankreich und Deutschland die industrielle Führung eigentlich teilen. Beim Next-Gen-Jet soll Frankreich in den Lead, beim Panzerprojekt KMW. Haben Sie die Führung?

Wir haben bei diesem Projekt in Frankreich mit Nexter einen Partner und auf deutscher Seite mit Rheinmetall und KMW zwei Unternehmen. Das führt zu einer stark erhöhten Komplexität und schwächt die Führung. Denn auf der einen Seite gibt es eine klare Position, auf der anderen Seite Diskussionen.

Die gewählte Führungsstruktur für den MGCS ist also nicht wirklich glücklich?

KMW ist seit Jahrzehnten das führende europäische Systemhaus für schwere Panzer wie den Leopard 1 und den Leopard 2 und die Artillerie. Dennoch wurde in Deutschland die Entscheidung getroffen, Rheinmetall zusätzlich ins Boot zu holen. In Frankreich ist Nexter dagegen der einzige Partner, der die französische Armee in allen Aspekten unterstützt. Bei einem deutsch-französischen Gemeinschaftsprojekt wäre die natürliche Brücke Nexter und KMW gewesen. Die Beteiligung von Rheinmetall erschließt sich mir daher nicht.

Leichter wird es bei dem Projekt auch künftig nicht – eher im Gegenteil. Auf dem Panzermarkt macht Ihnen jetzt ausgerechnet Ihr Partner Rheinmetall Konkurrenz. Die Düsseldorfer haben im Juni den Kampfpanzer KF 51 Panther präsentiert. Wie sehen Sie das?

Wir sehen das sehr kritisch. Rheinmetall geht in einem Feld an den Start, wo wir eigentlich eine deutsch-französische Kooperation geplant haben. Die Idee war, dass die nächste Generation schwerer Gefechtssysteme künftig aus Deutschland und Frankreich kommt. Jetzt tritt einer der drei Partner mit einer eigenen Lösung an. Wirtschaftlich mag das durchaus nachvollziehbar sein. Aber wenn man die Partnerschaft in einem Konsortium so verletzt – und das auch noch vor der Haustür eines Partners - kann man kein Partner mehr in diesem Konsortium sein. Davon abgesehen: Der KF 51 ist im Kern ein um eine 130 Millimeter Kanone gebautes, konventionelles Panzerkonzept mit einer Leopard 2 Wanne. Das ist nichts Neues.

Wie erklären Sie sich, dass Rheinmetall so dazwischen grätscht?

Das haben wir bereits beim Puma erlebt. Als das Konzept international marktfähig war, tauchte der Lynx auf. Das macht die Kooperationsfähigkeit auf der nationalen Ebene schwierig. Wir hatten lange den Plan, dass Boxer und Puma von beiden Häusern gemeinsam vermarktet werden können. Dann hat Rheinmetall den Alleingang gewählt.

Klingt so, als sei ihr Verhältnis mit Rheinmetall nun etwas vergiftet?

Beim MGCS sehen wir das in der Tat sehr kritisch. Das Projekt ist politisch sensibel. In Deutschland hat es bei den schweren Kampfsystemen über Jahrzehnte eine klare Rollenverteilung gegeben, denken Sie an den Leopard oder die Panzerhaubitzen. Dass Rheinmetall nun so vorprescht, empfinden wir gelinde gesagt als sehr unglücklich.


Der KF 51 ist eher ein 3D-Powerpoint-Projekt.“
KMW-Chef Ralf Ketzel über den im Sommer vorgestellten Kampfpanzer Panther von Rheinmetall.
KF51 ist aber mit 51 Tonnen deutlich leichter als der Leo 2 und schwerer bewaffnet und mit Stückpreis von 15 Mio. Euro auch noch deutlich günstiger als der Leo 2 mit einem Stückpreis 19 Millionen. Der Heeresinspekteur hat die Gewichtsvorteile des KF 51 bereits öffentlich gelobt.

Der Leopard ist und bleibt auch auf absehbare Zeit weiter State-of-the-art. Wir gehen davon aus, dass der Leopard für viele Armeen auch für die kommenden Jahrzehnte das Rückgrat der Landstreitkräfte bleiben wird. Der KF 51 ist dagegen eher ein 3D-Powerpoint-Projekt. Weder für Gewicht noch Preis gibt es eine belastbare Grundlage. Die entscheidende Frage wird am Ende sein: Wollen wir die funktionierende Zusammenarbeit zwischen den 14 europäischen Nationen, in denen der Leopard im Einsatz ist, aufgeben zugunsten eines neuen Fahrzeugs, das den geplanten Quantensprung gar nicht bietet?

Aber die Vision eines europaweit einheitlichen Nachfolger für den Leopard 2 wackelt doch schon jetzt?

Es stimmt: Polen hat sich gerade für den südkoreanischen Kampfpanzer K2 entschieden. In Norwegen läuft die Auswahl noch. Wir hoffen, dass die Norweger nicht den gleichen Fehler machen. Aber wenn wir in Europa bei zentralen Rüstungsthemen jetzt wieder diversifizieren, dürfen wir uns nicht wundern, wenn Korea, Australien oder die USA diese Themen künftig dominieren und wir uns keine europäische Industrie auf diesem Feld mehr leisten können. Dann haben wir eine ähnliche Situation, wie bei Kampfjets, wo der F35 weiter an Boden gewinnt.

Wenn Europa es mit der Idee ernst meint, sich von den USA zu emanzipieren, können wir uns solche Alleingänge nicht leisten?

Richtig. Wir brauchen ein einheitliches Konzept zur Modernisierung der europäischen Panzerflotte. Das ist bislang gut gelaufen, weil wir hier einen Standard-Panzer haben. Aber jetzt müssen wir die Brücke zum MGCS bauen. Ein Panzer wie der KF51 passt hier nicht rein.

Nun ist Rheinmetall sehr expansiv. Vor wenigen Tagen hat das Unternehmen den spanischen Munitionshersteller Expal Systems übernommen. Die Depots sind europaweit weitgehend leer. Munition gilt in der Branche daher als großer Wachstumsmarkt. Müssen Sie sich hier nicht auch verstärken?

Unser Partner Nexter stellt auch Munition her, sowohl für Panzer als auch für Haubitzen. Wenn wir an die Entwicklung in Europa denken, wird die Kooperation künftig relevanter. Es gab ja in der Vergangenheit auch eine Kooperation zwischen Nexter und Rheinmetall. Allerdings hat sich daraus kein einheitlicher Standard entwickelt, sondern eher nationale Linien in Deutschland oder Frankreich. Die große Herausforderung wäre hier eine weitere Vereinheitlichung bei Munition zwischen Deutschland und Frankreich zu erreichen – sowohl bei Panzern als auch bei Artillerie, idealerweise auch innerhalb der Nato.


Die Konsolidierung im Verteidigungssektor schreitet weiter voran. Beobachter spekulieren seit vielen Jahren über eine mögliche Fusion zwischen Rheinmetall und KMW. Rheinmetall-Chef Pappberger sähe Sie als Juniorpartner. Wie sinnvoll wäre eine solche Fusion?

Rheinmetall sieht sich global. KNDS und KMW bedienen Europa. Eine Kombination aus KMW und Rheinmetall wäre daher eher eine nationale Konsolidierung und keine Antwort auf die Frage ist Rüstung global, national oder europäisch.

Ez a ficko nemet, tehat alapvetoen kimert - namarmost a fentiek messze tulmennek a szokasos hatarokon, szerintem rettentoen utalhatja Papit szemely szerint is, nemcsak uzleti okokbol. o_O
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 708
72 043
113
Nekem az eddig is logikus volt...

Most mar ertem a Papi-interjut - a KMW nemhogy eleg csunyan le-3D-powerpointozta meg kopkodte a Panthert nemreg, de nyiltan beleszallt es mindennek elmondta a RM ebben az interjuban, feleslegesnek stb titulalva oket minden nagyobb projectben, amin kozosen dolgoznak:


Erdemes elolvasni az egeszet, de itt a legdurvabb resz:


Die Vorarbeiten für den geplanten deutsch-französischen Kampfjet der nächsten Generation haben gerade die nächste Stufe genommen. Beim zweiten geplanten europäischen Großprojekt, dem Kampfpanzer (MGCS), sind Sie mit ihrem französischen Holding-Partner Nexter und Rheinmetall im Boot. Aber da geht es nur sehr schleppend voran. Wo hakt‘s?

Beide Programme sind miteinander gekoppelt. Das hat das MGCS gebremst. Der Anspruch bei diesem Projekt ist nicht, nur einen neuen Panzer zu bauen. Das können wir schneller. Es geht um eine völlig neue Technologie, um Vernetzung, den Einsatz von Drohnen und von Systemen die man mit und ohne Besatzung betreiben kann.

Bei den beiden großen europäischen Rüstungsprojekten wollen sich Frankreich und Deutschland die industrielle Führung eigentlich teilen. Beim Next-Gen-Jet soll Frankreich in den Lead, beim Panzerprojekt KMW. Haben Sie die Führung?

Wir haben bei diesem Projekt in Frankreich mit Nexter einen Partner und auf deutscher Seite mit Rheinmetall und KMW zwei Unternehmen. Das führt zu einer stark erhöhten Komplexität und schwächt die Führung. Denn auf der einen Seite gibt es eine klare Position, auf der anderen Seite Diskussionen.

Die gewählte Führungsstruktur für den MGCS ist also nicht wirklich glücklich?

KMW ist seit Jahrzehnten das führende europäische Systemhaus für schwere Panzer wie den Leopard 1 und den Leopard 2 und die Artillerie. Dennoch wurde in Deutschland die Entscheidung getroffen, Rheinmetall zusätzlich ins Boot zu holen. In Frankreich ist Nexter dagegen der einzige Partner, der die französische Armee in allen Aspekten unterstützt. Bei einem deutsch-französischen Gemeinschaftsprojekt wäre die natürliche Brücke Nexter und KMW gewesen. Die Beteiligung von Rheinmetall erschließt sich mir daher nicht.

Leichter wird es bei dem Projekt auch künftig nicht – eher im Gegenteil. Auf dem Panzermarkt macht Ihnen jetzt ausgerechnet Ihr Partner Rheinmetall Konkurrenz. Die Düsseldorfer haben im Juni den Kampfpanzer KF 51 Panther präsentiert. Wie sehen Sie das?

Wir sehen das sehr kritisch. Rheinmetall geht in einem Feld an den Start, wo wir eigentlich eine deutsch-französische Kooperation geplant haben. Die Idee war, dass die nächste Generation schwerer Gefechtssysteme künftig aus Deutschland und Frankreich kommt. Jetzt tritt einer der drei Partner mit einer eigenen Lösung an. Wirtschaftlich mag das durchaus nachvollziehbar sein. Aber wenn man die Partnerschaft in einem Konsortium so verletzt – und das auch noch vor der Haustür eines Partners - kann man kein Partner mehr in diesem Konsortium sein. Davon abgesehen: Der KF 51 ist im Kern ein um eine 130 Millimeter Kanone gebautes, konventionelles Panzerkonzept mit einer Leopard 2 Wanne. Das ist nichts Neues.

Wie erklären Sie sich, dass Rheinmetall so dazwischen grätscht?

Das haben wir bereits beim Puma erlebt. Als das Konzept international marktfähig war, tauchte der Lynx auf. Das macht die Kooperationsfähigkeit auf der nationalen Ebene schwierig. Wir hatten lange den Plan, dass Boxer und Puma von beiden Häusern gemeinsam vermarktet werden können. Dann hat Rheinmetall den Alleingang gewählt.

Klingt so, als sei ihr Verhältnis mit Rheinmetall nun etwas vergiftet?

Beim MGCS sehen wir das in der Tat sehr kritisch. Das Projekt ist politisch sensibel. In Deutschland hat es bei den schweren Kampfsystemen über Jahrzehnte eine klare Rollenverteilung gegeben, denken Sie an den Leopard oder die Panzerhaubitzen. Dass Rheinmetall nun so vorprescht, empfinden wir gelinde gesagt als sehr unglücklich.


KF51 ist aber mit 51 Tonnen deutlich leichter als der Leo 2 und schwerer bewaffnet und mit Stückpreis von 15 Mio. Euro auch noch deutlich günstiger als der Leo 2 mit einem Stückpreis 19 Millionen. Der Heeresinspekteur hat die Gewichtsvorteile des KF 51 bereits öffentlich gelobt.

Der Leopard ist und bleibt auch auf absehbare Zeit weiter State-of-the-art. Wir gehen davon aus, dass der Leopard für viele Armeen auch für die kommenden Jahrzehnte das Rückgrat der Landstreitkräfte bleiben wird. Der KF 51 ist dagegen eher ein 3D-Powerpoint-Projekt. Weder für Gewicht noch Preis gibt es eine belastbare Grundlage. Die entscheidende Frage wird am Ende sein: Wollen wir die funktionierende Zusammenarbeit zwischen den 14 europäischen Nationen, in denen der Leopard im Einsatz ist, aufgeben zugunsten eines neuen Fahrzeugs, das den geplanten Quantensprung gar nicht bietet?

Aber die Vision eines europaweit einheitlichen Nachfolger für den Leopard 2 wackelt doch schon jetzt?

Es stimmt: Polen hat sich gerade für den südkoreanischen Kampfpanzer K2 entschieden. In Norwegen läuft die Auswahl noch. Wir hoffen, dass die Norweger nicht den gleichen Fehler machen. Aber wenn wir in Europa bei zentralen Rüstungsthemen jetzt wieder diversifizieren, dürfen wir uns nicht wundern, wenn Korea, Australien oder die USA diese Themen künftig dominieren und wir uns keine europäische Industrie auf diesem Feld mehr leisten können. Dann haben wir eine ähnliche Situation, wie bei Kampfjets, wo der F35 weiter an Boden gewinnt.

Wenn Europa es mit der Idee ernst meint, sich von den USA zu emanzipieren, können wir uns solche Alleingänge nicht leisten?

Richtig. Wir brauchen ein einheitliches Konzept zur Modernisierung der europäischen Panzerflotte. Das ist bislang gut gelaufen, weil wir hier einen Standard-Panzer haben. Aber jetzt müssen wir die Brücke zum MGCS bauen. Ein Panzer wie der KF51 passt hier nicht rein.

Nun ist Rheinmetall sehr expansiv. Vor wenigen Tagen hat das Unternehmen den spanischen Munitionshersteller Expal Systems übernommen. Die Depots sind europaweit weitgehend leer. Munition gilt in der Branche daher als großer Wachstumsmarkt. Müssen Sie sich hier nicht auch verstärken?

Unser Partner Nexter stellt auch Munition her, sowohl für Panzer als auch für Haubitzen. Wenn wir an die Entwicklung in Europa denken, wird die Kooperation künftig relevanter. Es gab ja in der Vergangenheit auch eine Kooperation zwischen Nexter und Rheinmetall. Allerdings hat sich daraus kein einheitlicher Standard entwickelt, sondern eher nationale Linien in Deutschland oder Frankreich. Die große Herausforderung wäre hier eine weitere Vereinheitlichung bei Munition zwischen Deutschland und Frankreich zu erreichen – sowohl bei Panzern als auch bei Artillerie, idealerweise auch innerhalb der Nato.


Die Konsolidierung im Verteidigungssektor schreitet weiter voran. Beobachter spekulieren seit vielen Jahren über eine mögliche Fusion zwischen Rheinmetall und KMW. Rheinmetall-Chef Pappberger sähe Sie als Juniorpartner. Wie sinnvoll wäre eine solche Fusion?

Rheinmetall sieht sich global. KNDS und KMW bedienen Europa. Eine Kombination aus KMW und Rheinmetall wäre daher eher eine nationale Konsolidierung und keine Antwort auf die Frage ist Rüstung global, national oder europäisch.

Ez a ficko nemet, tehat alapvetoen kimert - namarmost a fentiek messze tulmennek a szokasos hatarokon, szerintem rettentoen utalhatja Papit szemely szerint is, nemcsak uzleti okokbol. o_O
A fejtegetéseden felül ami rendben van, mennyi értelmét làtod annak, hogy betoltàl ide egy igen hosszú német szöveget?
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 832
6 188
113
A fejtegetéseden felül ami rendben van, mennyi értelmét làtod annak, hogy betoltàl ide egy igen hosszú német szöveget?
Gondolom opcionális (= tovagörgethető) a fórum rendszeres olvasóinak, mivel mi már találkoztunk a szöveggel és ki is lett vesézve. Olybá tűnik, hogy mivel a fórumtárs a megjelenésekor pihenőn volt, így most megragadta az alkalmat, hogy ő is elmondja az interjúról a véleményét.

Körülbelül annyi az értelme, mint amikor expert 101-edjére is leírja ugyanazt, amin már 2 éve is konszenzus volt.

Annyiból ez azért mégiscsak jobb, hogy a végén nincs ott, hogy “kukacKrisss, te mit gondolsz?”.

Elfér. Ne morcogj.