KF51 Panther MBT (Rheinmetall)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
A fejtegetéseden felül ami rendben van, mennyi értelmét làtod annak, hogy betoltàl ide egy igen hosszú német szöveget?
Gondolom opcionális (= tovagörgethető) a fórum rendszeres olvasóinak, mivel mi már találkoztunk a szöveggel és ki is lett vesézve. Olybá tűnik, hogy mivel a fórumtárs a megjelenésekor pihenőn volt, így most megragadta az alkalmat, hogy ő is elmondja az interjúról a véleményét.

Körülbelül annyi az értelme, mint amikor expert 101-edjére is leírja ugyanazt, amin már 2 éve is konszenzus volt.

Annyiból ez azért mégiscsak jobb, hogy a végén nincs ott, hogy “kukacKrisss, te mit gondolsz?”.

Elfér. Ne morcogj.
Kb ilyesmi, hangosan gondolkodom, plusz ugye ezek a cikkek rendszeresen eltűnnek 1-2 éven belül a netről, így legalább a legcsúnyább része megmarad nekünk. :)
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 291
13 955
113

Mind hulyek vagytok. Ket ev mulva lesz Panther! :D
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 303
113
Nekem az eddig is logikus volt...

Most mar ertem a Papi-interjut - a KMW nemhogy eleg csunyan le-3D-powerpointozta meg kopkodte a Panthert nemreg, de nyiltan beleszallt es mindennek elmondta a RM ebben az interjuban, feleslegesnek stb titulalva oket minden nagyobb projectben, amin kozosen dolgoznak:


Erdemes elolvasni az egeszet, de itt a legdurvabb resz:


Die Vorarbeiten für den geplanten deutsch-französischen Kampfjet der nächsten Generation haben gerade die nächste Stufe genommen. Beim zweiten geplanten europäischen Großprojekt, dem Kampfpanzer (MGCS), sind Sie mit ihrem französischen Holding-Partner Nexter und Rheinmetall im Boot. Aber da geht es nur sehr schleppend voran. Wo hakt‘s?

Beide Programme sind miteinander gekoppelt. Das hat das MGCS gebremst. Der Anspruch bei diesem Projekt ist nicht, nur einen neuen Panzer zu bauen. Das können wir schneller. Es geht um eine völlig neue Technologie, um Vernetzung, den Einsatz von Drohnen und von Systemen die man mit und ohne Besatzung betreiben kann.

Bei den beiden großen europäischen Rüstungsprojekten wollen sich Frankreich und Deutschland die industrielle Führung eigentlich teilen. Beim Next-Gen-Jet soll Frankreich in den Lead, beim Panzerprojekt KMW. Haben Sie die Führung?

Wir haben bei diesem Projekt in Frankreich mit Nexter einen Partner und auf deutscher Seite mit Rheinmetall und KMW zwei Unternehmen. Das führt zu einer stark erhöhten Komplexität und schwächt die Führung. Denn auf der einen Seite gibt es eine klare Position, auf der anderen Seite Diskussionen.

Die gewählte Führungsstruktur für den MGCS ist also nicht wirklich glücklich?

KMW ist seit Jahrzehnten das führende europäische Systemhaus für schwere Panzer wie den Leopard 1 und den Leopard 2 und die Artillerie. Dennoch wurde in Deutschland die Entscheidung getroffen, Rheinmetall zusätzlich ins Boot zu holen. In Frankreich ist Nexter dagegen der einzige Partner, der die französische Armee in allen Aspekten unterstützt. Bei einem deutsch-französischen Gemeinschaftsprojekt wäre die natürliche Brücke Nexter und KMW gewesen. Die Beteiligung von Rheinmetall erschließt sich mir daher nicht.

Leichter wird es bei dem Projekt auch künftig nicht – eher im Gegenteil. Auf dem Panzermarkt macht Ihnen jetzt ausgerechnet Ihr Partner Rheinmetall Konkurrenz. Die Düsseldorfer haben im Juni den Kampfpanzer KF 51 Panther präsentiert. Wie sehen Sie das?

Wir sehen das sehr kritisch. Rheinmetall geht in einem Feld an den Start, wo wir eigentlich eine deutsch-französische Kooperation geplant haben. Die Idee war, dass die nächste Generation schwerer Gefechtssysteme künftig aus Deutschland und Frankreich kommt. Jetzt tritt einer der drei Partner mit einer eigenen Lösung an. Wirtschaftlich mag das durchaus nachvollziehbar sein. Aber wenn man die Partnerschaft in einem Konsortium so verletzt – und das auch noch vor der Haustür eines Partners - kann man kein Partner mehr in diesem Konsortium sein. Davon abgesehen: Der KF 51 ist im Kern ein um eine 130 Millimeter Kanone gebautes, konventionelles Panzerkonzept mit einer Leopard 2 Wanne. Das ist nichts Neues.

Wie erklären Sie sich, dass Rheinmetall so dazwischen grätscht?

Das haben wir bereits beim Puma erlebt. Als das Konzept international marktfähig war, tauchte der Lynx auf. Das macht die Kooperationsfähigkeit auf der nationalen Ebene schwierig. Wir hatten lange den Plan, dass Boxer und Puma von beiden Häusern gemeinsam vermarktet werden können. Dann hat Rheinmetall den Alleingang gewählt.

Klingt so, als sei ihr Verhältnis mit Rheinmetall nun etwas vergiftet?

Beim MGCS sehen wir das in der Tat sehr kritisch. Das Projekt ist politisch sensibel. In Deutschland hat es bei den schweren Kampfsystemen über Jahrzehnte eine klare Rollenverteilung gegeben, denken Sie an den Leopard oder die Panzerhaubitzen. Dass Rheinmetall nun so vorprescht, empfinden wir gelinde gesagt als sehr unglücklich.


KF51 ist aber mit 51 Tonnen deutlich leichter als der Leo 2 und schwerer bewaffnet und mit Stückpreis von 15 Mio. Euro auch noch deutlich günstiger als der Leo 2 mit einem Stückpreis 19 Millionen. Der Heeresinspekteur hat die Gewichtsvorteile des KF 51 bereits öffentlich gelobt.

Der Leopard ist und bleibt auch auf absehbare Zeit weiter State-of-the-art. Wir gehen davon aus, dass der Leopard für viele Armeen auch für die kommenden Jahrzehnte das Rückgrat der Landstreitkräfte bleiben wird. Der KF 51 ist dagegen eher ein 3D-Powerpoint-Projekt. Weder für Gewicht noch Preis gibt es eine belastbare Grundlage. Die entscheidende Frage wird am Ende sein: Wollen wir die funktionierende Zusammenarbeit zwischen den 14 europäischen Nationen, in denen der Leopard im Einsatz ist, aufgeben zugunsten eines neuen Fahrzeugs, das den geplanten Quantensprung gar nicht bietet?

Aber die Vision eines europaweit einheitlichen Nachfolger für den Leopard 2 wackelt doch schon jetzt?

Es stimmt: Polen hat sich gerade für den südkoreanischen Kampfpanzer K2 entschieden. In Norwegen läuft die Auswahl noch. Wir hoffen, dass die Norweger nicht den gleichen Fehler machen. Aber wenn wir in Europa bei zentralen Rüstungsthemen jetzt wieder diversifizieren, dürfen wir uns nicht wundern, wenn Korea, Australien oder die USA diese Themen künftig dominieren und wir uns keine europäische Industrie auf diesem Feld mehr leisten können. Dann haben wir eine ähnliche Situation, wie bei Kampfjets, wo der F35 weiter an Boden gewinnt.

Wenn Europa es mit der Idee ernst meint, sich von den USA zu emanzipieren, können wir uns solche Alleingänge nicht leisten?

Richtig. Wir brauchen ein einheitliches Konzept zur Modernisierung der europäischen Panzerflotte. Das ist bislang gut gelaufen, weil wir hier einen Standard-Panzer haben. Aber jetzt müssen wir die Brücke zum MGCS bauen. Ein Panzer wie der KF51 passt hier nicht rein.

Nun ist Rheinmetall sehr expansiv. Vor wenigen Tagen hat das Unternehmen den spanischen Munitionshersteller Expal Systems übernommen. Die Depots sind europaweit weitgehend leer. Munition gilt in der Branche daher als großer Wachstumsmarkt. Müssen Sie sich hier nicht auch verstärken?

Unser Partner Nexter stellt auch Munition her, sowohl für Panzer als auch für Haubitzen. Wenn wir an die Entwicklung in Europa denken, wird die Kooperation künftig relevanter. Es gab ja in der Vergangenheit auch eine Kooperation zwischen Nexter und Rheinmetall. Allerdings hat sich daraus kein einheitlicher Standard entwickelt, sondern eher nationale Linien in Deutschland oder Frankreich. Die große Herausforderung wäre hier eine weitere Vereinheitlichung bei Munition zwischen Deutschland und Frankreich zu erreichen – sowohl bei Panzern als auch bei Artillerie, idealerweise auch innerhalb der Nato.


Die Konsolidierung im Verteidigungssektor schreitet weiter voran. Beobachter spekulieren seit vielen Jahren über eine mögliche Fusion zwischen Rheinmetall und KMW. Rheinmetall-Chef Pappberger sähe Sie als Juniorpartner. Wie sinnvoll wäre eine solche Fusion?

Rheinmetall sieht sich global. KNDS und KMW bedienen Europa. Eine Kombination aus KMW und Rheinmetall wäre daher eher eine nationale Konsolidierung und keine Antwort auf die Frage ist Rüstung global, national oder europäisch.

Ez a ficko nemet, tehat alapvetoen kimert - namarmost a fentiek messze tulmennek a szokasos hatarokon, szerintem rettentoen utalhatja Papit szemely szerint is, nemcsak uzleti okokbol. o_O
Ha a kmw ennyire köpködi a panthert akkor biztos nincs tőle tartani valója...:rolleyes:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 614
97 830
113
KF51HU már nemcsak az én nünükém.
Egy belga haverom is hirdeti az igét. :cool:

Egy ukrajnai gyár felépítése 12-14 hónapot vesz igénybe, és 2024 végére készül el.

Ez a döntés "valószínűleg a következő két hónapban születik meg". Ha a politikusok elutasítják a projektet, a Rheinmetall Magyarországon gyártaná a Párducot
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 614
97 830
113
KF51HU már nemcsak az én nünükém.
Egy belga haverom is hirdeti az igét. :cool:

Egy ukrajnai gyár felépítése 12-14 hónapot vesz igénybe, és 2024 végére készül el.

Ez a döntés "valószínűleg a következő két hónapban születik meg". Ha a politikusok elutasítják a projektet, a Rheinmetall Magyarországon gyártaná a Párducot
Megtaláltam a forrást Süddeutsche Zeitung.
Ha most Putyin odabasz, lesz tankgyárunk!!!:D


Egy ukrajnai gyár 400 harckocsit épít
Ukrajnában is épülhet gyár. A Rheinmetall felajánlja a Panther tank megépítését. A Leopard 2 utódja. Ha a Leopardról van szó, a Rheinmetall csak a müncheni rivális Krauss-Maffei Wegmann (KMW) fiatal partnere. Tavaly nyáron a Papperger meglepő módon modernebb alternatívaként mutatta be a Párducot.

Egy ukrajnai gyár felállítása 12-14 hónapot venne igénybe – mondta a vezérigazgató. A termelés beindítása is időt vesz igénybe. "A dolog befejezéséig ott leszünk, majd 24 végén" - számolt a menedzser. A korábbi információk szerint az üzem 200 millió euróba kerül, és évente 400 párducot tud majd gyártani. A szövetségi kormány és a kijevi kormány döntése azonban még várat magára – mondta Papperger. Ez a döntés "valószínűleg a következő két hónapban születik meg". Ha a politikusok elutasítják a projektet, a Rheinmetall Magyarországon gyártaná a Párducot.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Megtaláltam a forrást Süddeutsche Zeitung.
Ha most Putyin odabasz, lesz tankgyárunk!!!:D


Egy ukrajnai gyár 400 harckocsit épít
Ukrajnában is épülhet gyár. A Rheinmetall felajánlja a Panther tank megépítését. A Leopard 2 utódja. Ha a Leopardról van szó, a Rheinmetall csak a müncheni rivális Krauss-Maffei Wegmann (KMW) fiatal partnere. Tavaly nyáron a Papperger meglepő módon modernebb alternatívaként mutatta be a Párducot.

Egy ukrajnai gyár felállítása 12-14 hónapot venne igénybe – mondta a vezérigazgató. A termelés beindítása is időt vesz igénybe. "A dolog befejezéséig ott leszünk, majd 24 végén" - számolt a menedzser. A korábbi információk szerint az üzem 200 millió euróba kerül, és évente 400 párducot tud majd gyártani. A szövetségi kormány és a kijevi kormány döntése azonban még várat magára – mondta Papperger. Ez a döntés "valószínűleg a következő két hónapban születik meg". Ha a politikusok elutasítják a projektet, a Rheinmetall Magyarországon gyártaná a Párducot.
Tehát lesz egy tank gyárunk is, Putyintól függetlenül is. Nagyon jó troll ez a Papperger jól nyomja. Ezért bírhatják egymást Viktorunkkal. :D
 

Bubu bocs

Well-Known Member
2021. január 6.
3 976
16 562
113

Mind hulyek vagytok. Ket ev mulva lesz Panther! :D
Van már most is...
...
Csak a múzeumban :p

iu
 
K

kamm

Guest
Papperger kurva nagy troll ne aggódj.
Akarmekkora "troll" is, nem lenne a seggetek alatt Lynx ha nem lenne open minded, es nem dobta volna hirtelen az eredetileg Romaniaba szant Rheinmetall productiont azutan, hogy Marothek felbukkantak, szoval csinjan ezekkel a kijelentesekkel...

(FYI nem tudom, miert, de a 'troll' teljesne mas ertelmet kapott magyar kornyezetben az utobbi par evben; mondjuk osszevag azzal a nagyon is kaeu stilussal, amikor mindent eltulozunk egy vitaban, sejtesem szerint ott kezdett atvaltozni a jelentese.)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Akarmekkora "troll" is, nem lenne a seggetek alatt Lynx ha nem lenne open minded, es nem dobta volna hirtelen az eredetileg Romaniaba szant Rheinmetall productiont azutan, hogy Marothek felbukkantak, szoval csinjan ezekkel a kijelentesekkel...

(FYI nem tudom, miert, de a 'troll' teljesne mas ertelmet kapott magyar kornyezetben az utobbi par evben; mondjuk osszevag azzal a nagyon is kaeu stilussal, amikor mindent eltulozunk egy vitaban, sejtesem szerint ott kezdett atvaltozni a jelentese.)
Kicsit félreérted, hogy mit akart @krisss .
Én a "troll" kifejezés helyett a Hári János-t használnám, esetleg a Münchhausen bárót.
Leginkább az ukrán harckocsigyár kapcsán válik nyilvánvalóvá, hogy ha formában van, akkor nem zavarják az életszerűség korlátjai... :D
Egy-egy ilyen befektetői tervismertetés elég sokmindent elbír.
Igazság szerint tud úgy légbőlkapott marhaságokat bevállalni, hogy szerintem a részlegvezetői a falat karmolják, ha utólag elolvassák.
Ha visszaemlékszel a Csehszlovák Lynx tendereket már jóelőre bezsákoltnak vette...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 528
132 380
113
Akarmekkora "troll" is, nem lenne a seggetek alatt Lynx ha nem lenne open minded, es nem dobta volna hirtelen az eredetileg Romaniaba szant Rheinmetall productiont azutan, hogy Marothek felbukkantak, szoval csinjan ezekkel a kijelentesekkel...

(FYI nem tudom, miert, de a 'troll' teljesne mas ertelmet kapott magyar kornyezetben az utobbi par evben; mondjuk osszevag azzal a nagyon is kaeu stilussal, amikor mindent eltulozunk egy vitaban, sejtesem szerint ott kezdett atvaltozni a jelentese.)
Mondjuk a romániába szánt bármihez román megrendelés is kellett volna ami meg az agilis programmal befürdött.
 

Vontolla

Well-Known Member
2022. március 15.
531
3 356
93
Kicsit félreérted, hogy mit akart @krisss .
Én a "troll" kifejezés helyett a Hári János-t használnám, esetleg a Münchhausen bárót.
Leginkább az ukrán harckocsigyár kapcsán válik nyilvánvalóvá, hogy ha formában van, akkor nem zavarják az életszerűség korlátjai... :D
Egy-egy ilyen befektetői tervismertetés elég sokmindent elbír.
Igazság szerint tud úgy légbőlkapott marhaságokat bevállalni, hogy szerintem a részlegvezetői a falat karmolják, ha utólag elolvassák.
Ha visszaemlékszel a Csehszlovák Lynx tendereket már jóelőre bezsákoltnak vette...
Olyasféle kommunkációt(?) nyom, mint Elon Musk.Annál se lehet néha tudni, ki van e a 4kereke olyat mond...Mégis a világ leggazdagabbja stb.A előtérben állandó kavarás, háttérben kökeményen megy a biznisz.