KF51 Panther MBT (Rheinmetall)

ha sikerül megfelezni a torony emberes részét (1/3 olni) és csak az eggyik oldalra kerül a toronyba ember az igen jelentős páncélmegtakarítást jelentene. az biztos
 
Ha "csak" olyan lesz a kf51 (plusz az aktív védelem) mint Type 10, már megérte.
Nem mintha könnyű lenne olyat készíteni, de nem is lehetetlen.
RM oldalán 59 tonnás megcélzott tömeget irnak.....
Rheinmetall-Panther-KF51-Uebersicht@2x.avif

Ha megnézzük a kirakott rajzot,a torony jobb oldalán van a pk panoráma kukkolója,és az irányzó műszercsomagja is.
De ha valaki visszagondol a 130 milis ágyú próbapad Challyre rakott toronyra....
Fzy4ZoqaMAEtdw_

Ennek a kialakitásnak előnyei is vannak.Igy a toronyputtonyt teljes mértékben ki lehet használni az automata töltő,és a löszerkészlet elhelyezésére.A dorn,vagy akármi,eregetőnek meg felszabadul a töltőkezelő helye.De a toronykosárban ezen a helyen akár egy újabb tartalék lőszertárolót is ki lehet alakitani-persze valami jol védett módon,nem csak úgy odarakva.
Én nem pártolom a távirányitott unmanned tornyokat hk esetében.Egyrészt szerintem az emberi térérzékelés,reakcióidő jobb,ha nem csak egy képernyőt lát.Szerintem szükséges a fegyelő-célzó rendszerben továbbra is a redundancia,kell még mindig a tartalék hagyományos optika.
És kell,hogy az ember hozzá tudjon férni a löveghez és töltőjéhez harc közben.Nem megengedhető,hogy triviális és könnyen elháritható töltési hiba miatt is harcképtelenné váljon a csatatéren egy hk.
 
Miért kellene ember a toronyba? Át lehetne ugrani ezt az összvér megoldást, és a teljes személyzetet letenni a testbe.
a duplikált hellyel nincsen gond szerintem így nagyobb a túlélési esély. ha egy helyen van mindenki és az az 1 hely kap végzetes találatot akkor biztos hogy mindenkinek kampo. (ez eddog is tudott volt sok esetbe általába ha a torony lukad ki akkor a vezetőnek nagyobbak az esélyei a túlélésre míg aknárafutás esetébe a toronyba üllőknek nagyobb az esély túlélni)
 
ha sikerül megfelezni a torony emberes részét (1/3 olni) és csak az eggyik oldalra kerül a toronyba ember az igen jelentős páncélmegtakarítást jelentene. az biztos
Ezt a nem kell páncélozni a tornyot még távirányitott torony esetén sem tartom jó ötletnek.Nem megengedhető,hogy a várhatóan elterjedő 35-57 milis IFV főfegyverek szarrá tudják lőni a tornyot,de legalábbis lőképtelen állapotig.Ha elveszti az ágyúját,onnantol az nem hk,hanem önjáró célpont-levélnehezék.
Ha a toronyputtonyban a lőszer,akkor azt minimum szemből,60fokos ivben jövő hk sabotok ellen védeni kell.Magát a löveget,mozgató mechanizmust,töltőautomatát,műszercsomagot védeni kell.Egy jol elhelyezett,mondjuk mélyre ültetett személyzeti tér olyan hű de sok páncélozandó teret pluszban már nem ad hozzá az amúgy is védendő térhez.
 
Ha tovább gondolom a találgatást,akkor amivel súlyt takarithatnak meg,az pont az EuroPowerPack.A keresztmotorral rövidebre lehet venni a törzset.A droneregető a töltőkezelő helyére hozásával valamennyir megoldódik a lőszermennyiség problémája.A középre hozott vezető elött és két oldalt kialakitható üzemanyagtartály,kb mint az Abramson.A toronytetőn a pk panoráma figyelőtornyát össze lehetne kombinálni egy 30DEFA ürméretű RCWS-el,vagy inkább külön feltenni neki egy 30DEFA rcwst (utóbbi esetben azt a rendszerkezelő is kezelhetné,igy a pk mentesül a dronelháritó feladatoktol)
El lehet agyalogni azon is,hogy a töltőkezelő helyén kialakitott "droneregető" moduláris egység legyen.Ez esetben harchelyzettől függően oda más feladatú modul is elhelyezhető lenne.Teszem azt nyújtott töltet kivető,plusz EW eszközök,vagy komolyabb másodfegyverzetet tartalmazó modul (mondjuk egy 35/50es gá modul,vagy akármi)
Megfontolandónak tartom egy 60milis av integrálását az alapfegyverzetbe,
 
Még jó hogy nem rendeltünk ebből a félmegoldásból...beszállni is kár volt...s nem most kellett volna rájönni hogy kevés a 44 tank.
Amúgy érdekes hogy ebből a pénzből csak a teknőre futja meg a 120mm+auto töltőre, amikor már létező teknővel dolgoznak..azért mégse "from scratch" a fejlesztés... meg , volt már automata töltős Leopárd, a Leopard 2 AV, Leopard 2 T14 mod...Nem új dolog.
 
Még jó hogy nem rendeltünk ebből a félmegoldásból...beszállni is kár volt...s nem most kellett volna rájönni hogy kevés a 44 tank.
Amúgy érdekes hogy ebből a pénzből csak a teknőre futja meg a 120mm+auto töltőre, amikor már létező teknővel dolgoznak..azért mégse "from scratch" a fejlesztés... meg , volt már automata töltős Leopárd, a Leopard 2 AV, Leopard 2 T14 mod...Nem új dolog.
Ezeket honnan vetted, hogy csak a teknőre, meg az autoloaderre futja?
Az autoloader már alapvetően kész van. Ahogy a Leo 2A4 alváz is.
Miért gondolod, hogy nem fogunk belőle rendelni?
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby
Ezeket honnan vetted, hogy csak a teknőre, meg az autoloaderre futja?
Az autoloader már alapvetően kész van. Ahogy a Leo 2A4 alváz is.
Miért gondolod, hogy nem fogunk belőle rendelni?
Krisss mondatából ítélve gondoltam hogy nem takarja az új remote tornyot a befektetés.
A rendelést illetőleg meg annyit mondtam hogy jó hogy nem rendeltünk belőle. Jövőbeli esetleges rendelés mibenlétéről nem mondtam semmit.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
most őszitén ha nincs töltő a toronyba mert van automata töltő. akkor mine fenntartani neki a helyet a toronyba a küzdőtérben simán leszeparálható.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
máris felszabadul a torony fele páncélozás szempontjából ez nem azt jelenti hogy nem kell egyáltalán páncélozni de jóval kevésbé. ami páncél átpakolható akár a torony másik oldalára vagy tetejére ezzel egy kapszulát létrehozva ott.
az hogy a vezető külön van a pktól és az irányzótól nem hátrány szerintem (persze a legegyszerübb ha mind egy kapszulába foglalnak helyet) de ha valami van ez esetben a teljes kezelőszemélyzet elpusztúl míg ha 2 külön helyen vannak akkor az 1ik helyen levőnek/levőknek nagyobb esélye van túlélni.
 
Szerintem az RM-nél csak arra várnak, hogy itt szóban megtervezzük helyettük a harckocsit.
Simán kinézem belőlük XD

Ha "csak" olyan lesz a kf51 (plusz az aktív védelem) mint Type 10, már megérte.
Nem mintha könnyű lenne olyat készíteni, de nem is lehetetlen.

Ezzel kapcsolatban még mindig ott tartunk, hogy akkor Type-10 licencet kell venni.
De még inkább K2-es licencet. És akkor nincs gond. És nem 10+ év múlva lesz valami, ami rohadt drága, csak nekünk van, de legalább semmi olyat nem tud, amit ma ne tudnának más járművek.
 
Szerintem az RM-nél csak arra várnak, hogy itt szóban megtervezzük helyettük a harckocsit.
Simán kinézem belőlük XD



Ezzel kapcsolatban még mindig ott tartunk, hogy akkor Type-10 licencet kell venni.
De még inkább K2-es licencet. És akkor nincs gond. És nem 10+ év múlva lesz valami, ami rohadt drága, csak nekünk van, de legalább semmi olyat nem tud, amit ma ne tudnának más járművek.
Nem tudjuk, hogy mit fog tudni vagy nem tudni.
De 70 magyar mérnökkel, részben itthoni gyártással, jelentős magyar beszálítókkal, nem baj ha csak a világ 3-ik, 4-ik legjobb MBT-jét heggesztjük majd össze.;):rolleyes:
Plusz te is tudod, hogy "adjad Uram de már" az pláne semmelyik ország katonai beszerzésénél nem játszik.
Még az Ukrajnáéban sem, pedig ott aztán van presszó a témában.
 
KF51 egy ukrán katonai oldal szerint:

"Ami a jármű technológiáját illeti, érdemes megjegyezni, hogy innovációi már most is problémákat okoznak a potenciális vásárlóknak. Magyarország 2023 decemberében lépett be a jármű fejlesztési programjába azzal a feltétellel, hogy egy klasszikus Rh-120 120 mm-es fegyvert szerelnek rá. Egy új harcjárművet KF51 Panther EVO-nak hívtak.

A régi harckocsiágyú beszerelésével valójában a harckocsi tűzerő tekintetében fennálló potenciális előnye nullára csökkent, mivel az ügyfelek nem tudtak új típusú lőszerre váltani.

A tank másik hátrányaként a tervezés során felmerülő bonyodalmakat nevezhetjük meg. Ilyen például egy összetett kétrudas töltőmechanizmus vagy egy kilövő használata drónok zúdításához. Utóbbi ráadásul nem vesz részt folyamatosan a csatában, ami ennek megfelelően célszerűségi kérdéseket vet fel.

Az orosz-ukrán háború, pontosabban két ország és mozgósított gazdaságának tapasztalatai azt mutatják, hogy nagy mennyiségű egyszerű és megbízható felszerelésre van szükség, és milyen előnyei vannak a bonyolult és költséges megoldásokkal szemben.

Így a harckocsik használata manapság inkább csak a gyalogság és az erődítmények károkozására korlátozódik. A harcok más tankok ellen nagyon ritkán fordulnak elő, és inkább kényszerű akciók lehetnek. A tankok, a technológiai szinttől függetlenül, ugyanúgy szenvednek veszteségeket az aknamezőktől, a tüzérségtől, a drónoktól és az ATGM-ektől. Ennek megfelelően a megbízhatóság, a javíthatóság és a tömeggyártási tényezők paraméterei kerülnek a fókuszba.

Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy a KF51 tervezői odafigyeltek a legújabb globális trendekre, és egy aktív védelmi rendszert integráltak a frontvonal tankjainak fő fenyegetései ellen: páncéltörő rakéták és drónok. Első alkalommal különös figyelmet fordítanak a felső féltekén lévő védelemre."

 
KF51 egy ukrán katonai oldal szerint:

"Ami a jármű technológiáját illeti, érdemes megjegyezni, hogy innovációi már most is problémákat okoznak a potenciális vásárlóknak. Magyarország 2023 decemberében lépett be a jármű fejlesztési programjába azzal a feltétellel, hogy egy klasszikus Rh-120 120 mm-es fegyvert szerelnek rá. Egy új harcjárművet KF51 Panther EVO-nak hívtak.

A régi harckocsiágyú beszerelésével valójában a harckocsi tűzerő tekintetében fennálló potenciális előnye nullára csökkent, mivel az ügyfelek nem tudtak új típusú lőszerre váltani.

A tank másik hátrányaként a tervezés során felmerülő bonyodalmakat nevezhetjük meg. Ilyen például egy összetett kétrudas töltőmechanizmus vagy egy kilövő használata drónok zúdításához. Utóbbi ráadásul nem vesz részt folyamatosan a csatában, ami ennek megfelelően célszerűségi kérdéseket vet fel.

Az orosz-ukrán háború, pontosabban két ország és mozgósított gazdaságának tapasztalatai azt mutatják, hogy nagy mennyiségű egyszerű és megbízható felszerelésre van szükség, és milyen előnyei vannak a bonyolult és költséges megoldásokkal szemben.

Így a harckocsik használata manapság inkább csak a gyalogság és az erődítmények károkozására korlátozódik. A harcok más tankok ellen nagyon ritkán fordulnak elő, és inkább kényszerű akciók lehetnek. A tankok, a technológiai szinttől függetlenül, ugyanúgy szenvednek veszteségeket az aknamezőktől, a tüzérségtől, a drónoktól és az ATGM-ektől. Ennek megfelelően a megbízhatóság, a javíthatóság és a tömeggyártási tényezők paraméterei kerülnek a fókuszba.

Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy a KF51 tervezői odafigyeltek a legújabb globális trendekre, és egy aktív védelmi rendszert integráltak a frontvonal tankjainak fő fenyegetései ellen: páncéltörő rakéták és drónok. Első alkalommal különös figyelmet fordítanak a felső féltekén lévő védelemre."

Sorok között a lényeg; a nyugati harckocsi nem overkill.
2, mennyiség kell (+egyszerűség),
3, gyártás. Ez utóbbi a lényeg: nem bemondásra, h majd szállítunk nektek csiliókért, egyszer és néhányat...hanem ha szorulunk, legyártjuk magunknak (és a semminél egy T-72 is több, pont 1 db harckocsival).
 
Erről az jutott eszembe,hogy mennyir oda volt a Bayraktan dronért a társulat az azeri-örmény háború idején.És mennyire gyorsan kiábrándult belőle,mikor sorra potyogtak le az orosz légvédelem tüzében.
Az,hogy most Ukrajnában egy ilyen felörlő háború alakult ki,nem jelenti azt,hogy minden háború eztán ilyen lesz.
Tankok olyanok,mint a macskák.Sok életük van.A végletekig korszerűsithető egy jol sikerült alapkonstrukció.Búr rovatba betettem az Olifán Mk2-t.Az egy 70 éves gép.....és ha megkapta volna az eredetileg tervezet 1500lovas MTU 883 motort,és 120milis GT6 ágyút,és az APS rendszert is-akkor bizony az a 70 éves kohószökevény nem sokban maradna el a mi új Leoinktól (sőt,van amiben felülmulná).Vietnámban meg folyik az ötvenöcsik korszerűsitése T55M3 szintre-ami szint nálunk is megfelelne még mindig a gyalogsági kisérő hk szerepre....ha volna mit korszerűsiteni.
És ha meg már mint hk,végleg leáldozott neki (vagy inkább feleslegessé vált,mert van annyi újabb-no nem rólunk van szó sajnos),akkor még mindig felhasználható a test eszközhordozónak,nehéz lövészharcjármű alapnak.
map.jpg

Ez pl egy Centurion volt valaha.Érdekessége,hogy elöl és háttul is van deszantajtó.
És egy ilyen jármű nem csak lövészeket szállithat,de lehet pk járgány,sebesült mentő,harctéri utánpótlás szállitó (teherautóval próbáljon meg valaki lőszert vinni egy támadás alatt lévő támpontba.....),eszközhordozó.
 
Sorok között a lényeg; a nyugati harckocsi nem overkill.
2, mennyiség kell (+egyszerűség),
3, gyártás. Ez utóbbi a lényeg: nem bemondásra, h majd szállítunk nektek csiliókért, egyszer és néhányat...hanem ha szorulunk, legyártjuk magunknak (és a semminél egy T-72 is több, pont 1 db harckocsival).
"a harckocsi tűzerő tekintetében fennálló potenciális előnye nullára csökkent"
Nem csökkent nullára, mert a lehetőség ott van az ágyú nagyobbra cseréléséhez, ha majd egyszer szükség lenne rá. Ami nincs meg a jelenlegi Leo verzióknál.
A 4. embernek meg nem a Hero drónokat kellene kezelnie, hanem néhány unmanned távirányítós tank-drónt a Panther körül.