KF51 Panther MBT (Rheinmetall)

az összes alrendszere megfelelően integrálva működik, az összes rendszerszintű követelményt teljesítve (már ami a funkcionális követelményeket illeti, tehát élettartam, megbízhatóság, stb itt nem játszik)
Én meg azt gondolom, hogy pont ezen a téren van előny.
Nem gondolom, hogy olyan hatalmas különbség van egy Lynx és egy MBT rendszereiben. A lényegi különbség a fő fegyverzet, ennek a "kezelését" kell integrálni. De a legtöbb rendszernek átemelhetőnek kéne lennie, a védelmi rendszerek, érzékelők, kommunikáció, BMS ezek nem járműspecifikusak.
Szerintem, ha kiforrja magát a Lynx, ezek kompletten beépíthetőek egy másik eszközbe is.
 
Én meg azt gondolom, hogy pont ezen a téren van előny.
Nem gondolom, hogy olyan hatalmas különbség van egy Lynx és egy MBT rendszereiben. A lényegi különbség a fő fegyverzet, ennek a "kezelését" kell integrálni. De a legtöbb rendszernek átemelhetőnek kéne lennie, a védelmi rendszerek, érzékelők, kommunikáció, BMS ezek nem járműspecifikusak.
Szerintem, ha kiforrja magát a Lynx, ezek kompletten beépíthetőek egy másik eszközbe is.
Szerintem pont a fő fegyverzet megfelelő működtetéséhez szükséges alrendszerek összehangolása lesz a fő kihívás.
Illetve ott van a nem kicsi validációs meló is, amelyet mindenképp végig kell csinálni a már végleges konfigurációban. Amely konfiguráció még nem létezik, és nem tudjuk, mikor fog létezni.

Egyébként száz meg egy buktató tud lenni egy már "kiforrottnak" hitt alrendszer átemelésénél is. De akár egy csökött, akármilyen szenzor áttelepítésénél is. Mindezt autóipari háttérrel írom, és azt hiszem, a hadiiparban a komolyabb igénybevétel miatt ez némileg más kihívás. Nyilván minden megoldható (idő és pénz kérdése), de csak gondolj bele abba, hogy ha Lynxeket annyi ideig reszelgette a RM, mint ameddig az eltartott, akkor vajon egy másik, gyakorlatilag majdnem teljesen új gép kifejlesztése, tesztelése, gyártásba vitele (!) mennyi ideig fog majd tartani?

(Mivel annyira nem vagyok képben a RM teljes történelmével, csak félve kérdezem: fejlesztettek/gyártottak ezek egyáltalán teljes harckocsit valaha?)
 
(Mivel annyira nem vagyok képben a RM teljes történelmével, csak félve kérdezem: fejlesztettek/gyártottak ezek egyáltalán teljes harckocsit valaha?)
Nem, soha. Igazából más harcjárművet sem csináltak még soha egyedül.
Az egész harcjármű bizniszbe felvásárlásokon keresztül kerültek be: megvették a MaK-ot, ami annó Mardert fejlesztette és gyártotta.

Nekik a löveg és lőszer "core business" - máshová csak bevásárolták magukat aztán próbálják valahogy összehangolni ezt a kb. 50 cégből álló portfóliót...
 
Én nem "vajdáztam" - annak @Negan az IP tulajdonosa! :)
Kamu-Pappi meg helytálló megnevezés, mert az RM-nél vagy nem készül el időre semmi vagy egyáltalán nem készül el. (pl. HITRON, L/60 löveg)
Ugyanolyan primitiv es rosszindulatu, mint a vajdazas. Szokjatok le mindkettorol, pls.

Ami pedig a finanszirozást illete: lehet szerződni utófinanszírozásra is. Az EU-s projektek is szinte mind ilyenek.
Semmi koze ehhez. Ez egy maganceg privat fejlesztesi projectje, amihez finanszirozo partnert keresett, talalt, akinek equityt ad cserebe (esetunkben IP-t, meg valoszinuleg ha rendeles is lesz, akkor helyi gyartast).

Amennyire ez tudható: az RM-nek is bizonyos mérföldkövek elérése után fizetünk, mert tudjuk hogy Papperger nagy kópé ám! :)
Megegyszer: jo sansszal ez nem igy mukodik, mert ez egy development project, nem egy megrendeles.
Az lehetseges, hogy valamifele PoC-t be kell mutatniuk, mert ugye ez nem egy uj AI algo, hanem egy kezzelfoghato hw product, de az elso mukodo protoig szerintem mar be kell szallnia a kormanynak, mert ez a developer partnership lenyege. (Mminden iparagban, jegyzem meg, pl az ingatlanfejlesztes ugyanigy zajlik: a fejleszto vagy lendertol ker kolcson es arra kamato fizet, amig hasznalja a penzt, vagy equityt ajanl fel egy befektetonek azaz reszesedese lesz a befejezes utani eladasbol szarmazo bevetelekbol.)

KF51-gyártást ígért Ukrajnába 15-18 hónapon belül - izgatottan várom, hogy ugyan erre nálunk mennyi idő kell majd! :D
Ne keverjuk ossze a marketingblablat azzal, amit egy szerzodesben alairnak.
 
Az aláírt szerződések betartása sem erőssége az RM-nek. Van a itt a fórumon aki tudna erről mesélni, ha tehetné...

A büdős életben nem győzöd meg kamm-ot arról, hogy az RM egy szarházi cég.
Akárhány embert hozhatsz ide, akármennyi személyes tapasztalattal az ügyben, ő úgyis jobban fogja tudni.
Nem vitaképes ember. Sajnos ez van. Szóval fölösleges köröket futtok.
 
A büdős életben nem győzöd meg kamm-ot arról, hogy az RM egy szarházi cég.
Akárhány embert hozhatsz ide, akármennyi személyes tapasztalattal az ügyben, ő úgyis jobban fogja tudni.
Nem vitaképes ember. Sajnos ez van. Szóval fölösleges köröket futtok.
Nananananananana.

Neked dudi a párod.

Kamm nak negan.
 
Hát. Eddig mennyit kellett volna leszállítani?
De alig vagyunk tucat fölött.

Eszkábált felcsavarozott fèm határolóval a 12.7-hez.

Ès mennyi nem nyilvános problèma.

Szóval a kamu pappi helytálló.

Építő iparos hasonlattal ők a hadipar románcigányai.
Gány szar munkát, sok késéssel, többször annyiért, mint ígérték. Közben meg megy a vetítés meg sukárkodás ezerrel, hogy ők amúgy mekkora királyok. A szerződés meg seggtörlésre van. Nem véletlenül hívom őket Rajmetálnak. :D
 
A büdős életben nem győzöd meg kamm-ot arról, hogy az RM egy szarházi cég.
Akárhány embert hozhatsz ide, akármennyi személyes tapasztalattal az ügyben, ő úgyis jobban fogja tudni.
Nem vitaképes ember. Sajnos ez van. Szóval fölösleges köröket futtok.
En értem, hogy te viszketsz, hogy vitatkozhass a német cuccokrol, mert szerinted mindennel jobbak a technológiailag messze lemaradt orosz típusok, de ennek semmi köze ehhez.
Pusztán a stílust tartom primitívnek, hogy minden egyes nem-politikai témában is nonstop megy ez a ketbites fikazas.
A RM meg nekem senkim, viszont alapvetően nagyon is pozitívnak látom a megjelenésüket Magyarországon (ami egyébként Maróth idején kezdődött, a románokban csalódva nezelodtek, amikor MGek megkeresték őket). A vilagon senki nem ajanlott volna 2016 környékén olyan együttműködést, mint a RM tette, hogy nem egy diszgyarat csinálnak csak parszaz járgánynak, ami aztán uresen áll majd, hanem exportra is termelőket, lasd Várpalota stb.
Ez nem egy gyors folyamat, lásd az autóipart. Szerencsénk volt, és ha A Fanter is bejön, akkor az még nagyobb szó lesz — egy kezem elég arra, hány hk gyártó ország van osszesen az oroszokon es az amerikaiakon kívül.
 
Építő iparos hasonlattal ők a hadipar románcigányai.
Gány szar munkát, sok késéssel, többször annyiért, mint ígérték. Közben meg megy a vetítés meg sukárkodás ezerrel, hogy ők amúgy mekkora királyok. A szerződés meg seggtörlésre van. Nem véletlenül hívom őket Rajmetálnak. :D
Akkor az ennel sokkal magyobb rakás szarokat produkáló, elavult, guruló koporsókat áruló oroszokat hová tesszük ezekhez a " hadipar románcigányaihoz" képest...? Az oroszok lennének a makogo, utcára rondito felallati utkaparo kaszt az indiaiak között? :cool:
 
Újra és újra azt mondom, hogy a Rheinmetalltól csövön és lőszeren kívül soha többet semmit....
Meglátjuk. Az ilyesmit nem az első két év után látod, hanem mondjuk legalább 6-8 év után.

A te logikad szerint minden amerikai project egy bukás volt, anyagi csőd, és soha semmit jem lenne szabad rendelni a Boeingtol, Lockheedtol avagy Raytheontol stb.
 
Meglátjuk. Az ilyesmit nem az első két év után látod, hanem mondjuk legalább 6-8 év után.

A te logikad szerint minden amerikai project egy bukás volt, anyagi csőd, és soha semmit jem lenne szabad rendelni a Boeingtol, Lockheedtol avagy Raytheontol stb.
Hány totális bukás volt egy sikeres programra vetítve az amerikai szárazföldi beszerzéseknél?

Lassan 4 éves csúszás van az eredeti tervekhez képest és meg se merem saccolni mikor lesz az összes verziója az eddig megrendelt dolgoknak hadrafogható...
Az egyetlen pozitívuma eddig az RM együttműködésnek az a lőszergyár.
Ha a lynxet nem veszi meg más nagyon hamar akkor kurva nagyot buktunk rajta.
Ezek a tények. Tudom te ezeket nem szereted elfogadni de attól még ez így lesznek.
A pantherről meg beszélni sem érdemes.
Az RM utolsó sikeres önálló terméke a harcjármű szegmensben továbbra is a TAM ami szerintem kurva szar track reckord.
 
Hány totális bukás volt egy sikeres programra vetítve az amerikai szárazföldi beszerzéseknél?

Lassan 4 éves csúszás van az eredeti tervekhez képest és meg se merem saccolni mikor lesz az összes verziója az eddig megrendelt dolgoknak hadrafogható...
Az egyetlen pozitívuma eddig az RM együttműködésnek az a lőszergyár.
Ha a lynxet nem veszi meg más nagyon hamar akkor kurva nagyot buktunk rajta.
Ezek a tények. Tudom te ezeket nem szereted elfogadni de attól még ez így lesznek.
A pantherről meg beszélni sem érdemes.
Az RM utolsó sikeres önálló terméke a harcjármű szegmensben továbbra is a TAM ami szerintem kurva szar track reckord.
Szakemberhiány, hozzá nem értés, nem akarás vagy mi az oka annak, hogy ennyire nem képes az RM semmit megugrani sem időben sem minőségben?
Te miben látod ennek az okát?

Egyáltalán látszik rajtuk az igyekezet vagy beleszarnak az egészbe és épp, hogy csinálgatják?
 
  • Hűha
Reactions: Venom85
Hány totális bukás volt egy sikeres programra vetítve az amerikai szárazföldi beszerzéseknél?
Hat ez az: a te merced szerint szinte az osszes bukas volt.
A legieroknel mg biztosan mind csod es bukas feloled nezve.

Lassan 4 éves csúszás van az eredeti tervekhez képest és meg se merem saccolni mikor lesz az összes verziója az eddig megrendelt dolgoknak hadrafogható...
Nem tudom, mi volt az "eredeti" terv, de a Covid tutira nem volt resze, sem az ukran-orosz csetepate.

Amerikai, brit avagy mas beszerzeseknel 10 eves csuszas egy uj platform eseten gyakorlatilag megszokott ugy, 2-3x duzzadt ktg mellett.

Az egyetlen pozitívuma eddig az RM együttműködésnek az a lőszergyár.
Ha a lynxet nem veszi meg más nagyon hamar akkor kurva nagyot buktunk rajta.
Miert is? Nem kaptunk egy vadonatuj, minden mas IFV-nel modernebb, flexibilisebb, raadasul teljesen magunkra szabhato platformot, gyartassal stb egyutt?

Semmifele bukas nem lenne, mert ugyanennyi lett volna barmelyik masik lancos (Puma, CV90), csak kevesebbet kaptal volna.

Nem, ezek bizonyos tenyek a szemleleted szerinti eloadasa. :)

Tudom te ezeket nem szereted elfogadni de attól még ez így lesznek.
Nem, en business ill prj mgmt szempontbol nezem, es az irtozatos hadiipari "bukasokhoz" kepest egyaltalan nem gaz egyelore.

A pantherről meg beszélni sem érdemes.
Hat igen, bezzeg a SEPv4, az bezzeg hasit.
Ja varj, megsem, kibaszarintottak a kukaba felidoben, es inkabb az Abrams Xre koltenek. Hulyek ezek az amcsik! Az uj helyett nekik is inkabb a SEPv4 kellene eroltetniuk, ahogyan Europa is a 2A8-cal erolkodik, nem a Fanterrel...

Az RM utolsó sikeres önálló
Miota kategoria az "onallo"...? :D
Az hagyjan, de mi a banatot tudna barki legyartani "onalloan" egy csattogo szarnyu tologatos falepken kivul mondjuk 1990 ota...?

terméke a harcjármű szegmensben továbbra is a TAM ami szerintem kurva szar track reckord.
Avagy a 2A4 ti. messze-messze abbol keszult a legtobb Leopard, 2-3 ezer a nem egesz 4 ezer Leopardbol... es pont azt meg gyartottam az a ceg, ami az RM resze lett.
Boxer.
TPz Fuchs, 1000+ darabbal.
De ha kijebb nyitjuk a szemellenzot, akkor a HX-sorozat messze ver mindent a kategoriajaban.
Persze, tudom, nem szamit, hiszen "megvettek a MANt", az nem is RM. :cool:
 
hozzá nem értés, nem akarás vagy mi az oka annak, hogy ennyire nem képes az RM semmit megugrani sem időben sem minőségben?
Te miben látod ennek az okát?
Szerintem leginkabb a jellegzetes, mindent leuralo kelet europai negativitasban...

Tobbszaz eve ez megy, eszre sem veszitek, amig nem eltek egy ideig mashol. Ez mindenhol jelen van itt, de kulonosen a hivatasosok kozott.
Oszinten mondom, hogy borzaszto lehet... :(

Egyáltalán látszik rajtuk az igyekezet vagy beleszarnak az egészbe és épp, hogy csinálgatják?
Nemetek alapvetoen nem szarnak bele semmibe, max nincs eleg penz es munkaero, es a mgmt sakkozik a prioritasok alapjan.
 
Last edited by a moderator:
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: yangwenli and fip7