Kfir (IAI, Izrael)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Eszméletlen jó a harcelektronika.Maga a gép meg strapabiró és teherbiró.És még Hátsósufniában is tudják üzemeltetni,MiG21 szintű kvalitás kell hozzá.És olcsó.
Ma eljutottunk oda,hogy a harcelektronika többet számit,mint maga a gép,ha nem az 5.generációrol van szó.MiG29B is masnikat tudna repülni a Gripen C köré(hogy saját gépeinkel példálózzak)-ha eljutna odáig
Így igaz, alacsony költségvetéssel rendelkező fejlődő országoknak jó választás lehet...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 775
30 545
113
Így igaz, alacsony költségvetéssel rendelkező fejlődő országoknak jó választás lehet...
Katonai működési költségvetésünk alacsony,üzemeltetési ipari hátterünk 0.
Merőben hipotetikus a dolog,mert szerintem se lesz nekünk olyan légierőnk,amiben jol hasznositható lenne.
Fő tipusnak,egytlen tipusnak ugyan anakronisztikus,de támogatótipusnak,ami nagy teherbirású és olcsó,ugyanakkor nagyon modern harcelektronikájú fegyverhordozó platform, számitásba vehető.
 
K

kamm

Guest
Szerintem igen.Viszont egy új,vagy használt,de F16V szintre felhozott Falcon harcértéke biztos,hogy sokkal jobb,mint a Kfiré.Egy gondos harcászati és pénzügyhatékonysági vizsgálat kéne.Ahoz viszont én kevés vagyok,mint mackósajtban a brummogás.Árnyalja a képet én egy kiegészitő,tömegnövelő szerepet szánnék a Kfirbek,mig náluk egyetlen tipus lenne.Ráadásul a politika bármilyen észérvet felülirhat,ott is,nem csak nálunk.

Plane, ha semmilyen eszerv nem letezik egy 50-60 eves gep uj rendszeresitese mellett...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 775
30 545
113
Plane, ha semmilyen eszerv nem letezik egy 50-60 eves gep uj rendszeresitese mellett...
Van.A PÉNZ.
A gép kétségtelenül régi.Ennek azonban meglepő módon előnyei is vannak.Hangsebesség felett felülmúlja a 4. generációs tipusokat,kivéve a Mirage 2000-t,amivel közösek a gyökerei.
A sárkány nélkülözi a modern technológiát.Ha meglenne a PG,simán és olcsón felkészithető lenne a tejtermék javitására.A gép a MiG21 szintű felkészültséggel és anyagi terheléssel üzemeltethető.Ha visszatekintesz,a 21es üzemeltetése egész jol ment,és olcsón minálunk is.(MF/Bis legalábbis.F-fel még voltak gondok eleinte)
A gép a Mirage III alapjain áll,de nem azonos azzal.Továbbfejlesztették.A fejlesztések célja a jobb repülőtulajdonságok,nagyobb terhelhetőség,valamint kiemelve a könnyebb és olcsóbb üzemeltethetőség.Különben még tovább is lehetne fejleszteni.Papiron elkészűlt a továbbfejlesztett szárny(nagyobb manőverező képesség,több üzemanyag,szárnyvégi inditósinek) és a hajtómű modernebbre cseréje(F414) is lehetséges.De ezek meglépésével alighanem már elvesztené a fő vonzerejét,az olcsóságát.(bár a konkurenseknél még mindig jóval olcsóbb.A lehetséges kivétel viszont a nekünk pont kézenfekvő vétel használt és modernizált Gripen C)
Ami viszont nagyon is élvonalbeli,az az (általad botor módon folyton lefitymált) izraeli harcelektronika.Rendkivűl modern,a Gripen E szintje.
A fegyverzete is igen modern,már csak az alapbol kinált zsidó repertoárt nézve is.Bvr aam-től az SDB kategóriás Spike250 bombáig minden benne van.Mindezt 6tonnás fegyverterhelhetőségben,9 függesztőponton (ebből 3 nagy,tonna feletti kategóriás-pont mint a Gripen).De bármilyen NATO szabvány fegyverzet integrálható hozzá.De igény esetén keletiek egy részét is bevállalják (itt NIR,buta bomba,max IR aam,lézeres a-s eszközökre lehet gondolni-minket ez max a butabombákig érint).Amit érdemes lenne megfontolni,az AMRAAM és IR tipusok mellet, a Mica NG,amivel a törzsszéli 4 függesztő kihasználható lenne bvr fegyverzet hordozására a Mirage 2000-5 stilusában.
Alapbol adják hozzá a célmegjelölő,felderitő,és REH konténereket.Zsidók ezekben nem kicsit jók.REH konténer és Spice250(SDB) párositással még SEAD képességet is igérnek.
A buleszeknek 30millió dollár/gép rendszeresitési költséget igértek.Mindehez 30év/8000repült óra élettartamot,és a teljes élettartamra üzemeltetési támogatás biztositását,a hajtóművet is beleértve.(Sin Beth birtokolja a licencét,és a Phantom/Kfir után hatalmas készleteik maradtak)
Most jön a minket érintő rész.
A TÉNYLEGES országvédelmi képességhez minimum 2 működő légibázis kell(ene),és minimum 4 harcirepülő század.Ezt új gépekböl tényszerűen,és egyszerűen nem tudjuk kifizetni.MOST van egy kézenfekvő megoldás,a használt és modernizált Gripen C.De 3 éve még nem volt ilyen lehetőség.Akkor még a svédek a Gripen C-iket fel akarták használni az E gyártására.Milyóta kiderűlt,hogy piacra dobják a C-iket,az E-hez fejlesztett elektronikai modernizálási csomaggal,nem is hallod tölem a jó öreg tejterméket.De 3 éve a Kfiren kivűl csak kevés számú leharcolt F16MLU,és mégjobban leharcolt IAF F16A gépek voltak a piacon.
Jelenleg szerintem venni kéne még 2 század (lehetőleg utolsó sorozatos) Gripen C-t,és a meglévő gépeinkkel egyetemben korszerüsiteni őket.4. századnak továbbra is az F35 a választásom.
Na most kb ez lenne egy valos országvédelmi képességhez szükséges minimum.
A realitás viszont az,hogy az erről,meg a térség meghatározó haderejéről való hablaty csak agitprop.A vajda politikai önérdeke fogja meghatározni,hogy mi lesz,legalábbis egyenlőre.
U.I.-Az eladásra kinált gépek a 80as évek végén lettek gyártva,30pár évesek.
 
M

molnibalage

Guest
Van.A PÉNZ.
A gép kétségtelenül régi.Ennek azonban meglepő módon előnyei is vannak.Hangsebesség felett felülmúlja a 4. generációs tipusokat,kivéve a Mirage 2000-t,amivel közösek a gyökerei.
A sárkány nélkülözi a modern technológiát.Ha meglenne a PG,simán és olcsón felkészithető lenne a tejtermék javitására.A gép a MiG21 szintű felkészültséggel és anyagi terheléssel üzemeltethető.Ha visszatekintesz,a 21es üzemeltetése egész jol ment,és olcsón minálunk is.(MF/Bis legalábbis.F-fel még voltak gondok eleinte)
A gép a Mirage III alapjain áll,de nem azonos azzal.Továbbfejlesztették.A fejlesztések célja a jobb repülőtulajdonságok,nagyobb terhelhetőség,valamint kiemelve a könnyebb és olcsóbb üzemeltethetőség.Különben még tovább is lehetne fejleszteni.Papiron elkészűlt a továbbfejlesztett szárny(nagyobb manőverező képesség,több üzemanyag,szárnyvégi inditósinek) és a hajtómű modernebbre cseréje(F414) is lehetséges.De ezek meglépésével alighanem már elvesztené a fő vonzerejét,az olcsóságát.(bár a konkurenseknél még mindig jóval olcsóbb.A lehetséges kivétel viszont a nekünk pont kézenfekvő vétel használt és modernizált Gripen C)
Ami viszont nagyon is élvonalbeli,az az (általad botor módon folyton lefitymált) izraeli harcelektronika.Rendkivűl modern,a Gripen E szintje.
A fegyverzete is igen modern,már csak az alapbol kinált zsidó repertoárt nézve is.Bvr aam-től az SDB kategóriás Spike250 bombáig minden benne van.Mindezt 6tonnás fegyverterhelhetőségben,9 függesztőponton (ebből 3 nagy,tonna feletti kategóriás-pont mint a Gripen).De bármilyen NATO szabvány fegyverzet integrálható hozzá.De igény esetén keletiek egy részét is bevállalják (itt NIR,buta bomba,max IR aam,lézeres a-s eszközökre lehet gondolni-minket ez max a butabombákig érint).Amit érdemes lenne megfontolni,az AMRAAM és IR tipusok mellet, a Mica NG,amivel a törzsszéli 4 függesztő kihasználható lenne bvr fegyverzet hordozására a Mirage 2000-5 stilusában.
Alapbol adják hozzá a célmegjelölő,felderitő,és REH konténereket.Zsidók ezekben nem kicsit jók.REH konténer és Spice250(SDB) párositással még SEAD képességet is igérnek.
A buleszeknek 30millió dollár/gép rendszeresitési költséget igértek.Mindehez 30év/8000repült óra élettartamot,és a teljes élettartamra üzemeltetési támogatás biztositását,a hajtóművet is beleértve.(Sin Beth birtokolja a licencét,és a Phantom/Kfir után hatalmas készleteik maradtak)
Most jön a minket érintő rész.
A TÉNYLEGES országvédelmi képességhez minimum 2 működő légibázis kell(ene),és minimum 4 harcirepülő század.Ezt új gépekböl tényszerűen,és egyszerűen nem tudjuk kifizetni.MOST van egy kézenfekvő megoldás,a használt és modernizált Gripen C.De 3 éve még nem volt ilyen lehetőség.Akkor még a svédek a Gripen C-iket fel akarták használni az E gyártására.Milyóta kiderűlt,hogy piacra dobják a C-iket,az E-hez fejlesztett elektronikai modernizálási csomaggal,nem is hallod tölem a jó öreg tejterméket.De 3 éve a Kfiren kivűl csak kevés számú leharcolt F16MLU,és mégjobban leharcolt IAF F16A gépek voltak a piacon.
Jelenleg szerintem venni kéne még 2 század (lehetőleg utolsó sorozatos) Gripen C-t,és a meglévő gépeinkkel egyetemben korszerüsiteni őket.4. századnak továbbra is az F35 a választásom.
Na most kb ez lenne egy valos országvédelmi képességhez szükséges minimum.
A realitás viszont az,hogy az erről,meg a térség meghatározó haderejéről való hablaty csak agitprop.A vajda politikai önérdeke fogja meghatározni,hogy mi lesz,legalábbis egyenlőre.
U.I.-Az eladásra kinált gépek a 80as évek végén lettek gyártva,30pár évesek.
4 század.
Meg Kfir.
Te nem tudsz egyes gumicicákat elengedni....

A HUNAF egymaga akkor legyen erősebb, mint a környező ország légierője összesen...? A pilótákat meg honnan akasztanád le hozzá? Hogyan nőne meg NÉGYSZERESÉRE a HUNAF?

Megáll az ész...
Akkor mi lenne még itt? Legyen 200+ db Leo2A7, meg 1000+ db IFV?
Újra néphadsereg leszünk, vagy mi a búbánat...?

Nem értem, hogy miért fizetne bárki ennyi pénzt, egy ennyire elavult platformért, amikor Románia 180M EUR-ból kihozta 12 db gép hadrendbe állítását. Messze a 30M USD alatt van...
Chile anno 15 millió/db áron vett szintén AM (MLU) gépeket és nekik akkor már volt F-16-osuk.

De tegyük fel, hogy lenne 300M USD. Akkor ebből előbb vennék +4 db Gripent, vennék egy rakás komoly csapásmérő fegyverzetet, SDB II integrációt, Meteor rakétát, a földi data linket és ez összességében messze előnyösebb lenne, mert homogén lenne az állomány és olyan fegyverekkel, amik a gép képességét durván megnövelik.

Hányszor cibálod még elő ezt a marhaságot...? Igen, értjük, hogy a kedvenced a gép. És nem tűnik fel, hogy a kutyának nem kellenek...?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and aquarell

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 775
30 545
113
4 század.
Meg Kfir.
Te nem tudsz egyes gumicicákat elengedni....

A HUNAF egymaga akkor legyen erősebb, mint a környező ország légierője összesen...? A pilótákat meg honnan akasztanád le hozzá? Hogyan nőne meg NÉGYSZERESÉRE a HUNAF?

Megáll az ész...
Akkor mi lenne még itt? Legyen 200+ db Leo2A7, meg 1000+ db IFV?
Újra néphadsereg leszünk, vagy mi a búbánat...?

Nem értem, hogy miért fizetne bárki ennyi pénzt, egy ennyire elavult platformért, amikor Románia 180M EUR-ból kihozta 12 db gép hadrendbe állítását. Messze a 30M USD alatt van...
Chile anno 15 millió/db áron vett szintén AM (MLU) gépeket és nekik akkor már volt F-16-osuk.

De tegyük fel, hogy lenne 300M USD. Akkor ebből előbb vennék +4 db Gripent, vennék egy rakás komoly csapásmérő fegyverzetet, SDB II integrációt, Meteor rakétát, a földi data linket és ez összességében messze előnyösebb lenne, mert homogén lenne az állomány és olyan fegyverekkel, amik a gép képességét durván megnövelik.

Hányszor cibálod még elő ezt a marhaságot...? Igen, értjük, hogy a kedvenced a gép. És nem tűnik fel, hogy a kutyának nem kellenek...?
Szerintem olvasd el még1szer a hsz-t.
Roman/chilei F16MLU-k a legfrisebb harcelektronikás,8k repült óra élettartamú gépek?
De hogyha az üjraolvasás nem sikerűlne,idézem magamat.
Mióta kiderűlt,hogy mégiscsak lesz Gripen C,és hozzá az E elektronikája,nem is halljátok tőlem a jó öreg tejterméket.
Különben a Rafale a kedvenc gépem.Egyszerűen gyönyörű
 
T

Törölt tag 1945

Guest
...Hangsebesség felett felülmúlja a 4. generációs tipusokat,kivéve a Mirage 2000-t,amivel közösek a gyökerei....

Ezt kifejthetnéd részletesebben, hogy miben is múlja felül?

A gép a Mirage III alapjain áll,de nem azonos azzal.Továbbfejlesztették.A fejlesztések célja a jobb repülőtulajdonságok....

Épp nézegetem a Mirage-III, és a Kfir-C7 manőverezési görbéit, és számomra úgy tűnik, hogy a Kfír manőverező képessége némileg rosszabb mint a Mirage-III...
... ezért is kellene kifejthetned részletesebben, hogy konkrétan miben is jobb?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 775
30 545
113
Ezt kifejthetnéd részletesebben, hogy miben is múlja felül?



Épp nézegetem a Mirage-III, és a Kfir-C7 manőverezési görbéit, és számomra úgy tűnik, hogy a Kfír manőverező képessége némileg rosszabb mint a Mirage-III...
... ezért is kellene kifejthetned részletesebben, hogy konkrétan miben is jobb?
Anno,mikor kiprobáltuk a 90es években a Gripen/F16/18/Mirage2000 gépeket,a pilóták és a szakirók irták,hogy a Mirage hangsebesség felett felülmulja a másik hármat gyorsulásban,teljesitményben.Ennek magyarázatául irták,hogy azért,mert alapvetően egy modernizált 3,generációs gép,és a 3.gemerációs gépek máig jobbak hangsebesság felett,mert oda optimalizálták öket(mint a gyakorlatban kiderűlt,feleslegesen),mig a 4.generációt már a hangsebesség alá.
Mérnöki részét rátok hagyom,és elhiszem néktek.Ti vagytok a mérnökök;)
Kfir eredetileg nem vadászgépnek készült,hanem támadógépnek,vadászbombázónak.Eredetileg még csak radarja sincs,csak rádiótávmérője.(mondhatnánk rá azt is,hogy a Su22/MiG23BN zsidó megfelelője akart lenni)A módositásai az alacsony reptulajdonságainak javitását célozták.Különben szerintem ha ránézünk,olyasmi módositásokat kapott a Mirage III-hoz képest,mint a MiG23MLD az alap M változathoz képest.Farkasfog,örvénykeltők.Megintcsak,nem vagyok mérnök,de ha ezek a MiGnél jobb manőverezhetőséget eredményeztek,éa a Kfir is kapott erősebb hajtómüvet is(bár a súlya is nőtt),akkor ez a zsidóknál se lehetett nagyon másképpen.És akik repülték,azok is jobbnak tartották.Ami azt illeti,zsidók hozzájutottak MiG23ML géphez,és viszonyitottak.USN meg Kfireket bérelt,hogy azok szimulálják a MiG23ast,és leszerelték a kacsa vezérsikot,hogy minnél inkább a 23as reptulajdonságait hozza a zsidó Mirage.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Anno,mikor kiprobáltuk a 90es években a Gripen/F16/18/Mirage2000 gépeket,a pilóták és a szakirók irták,hogy a Mirage hangsebesség felett felülmulja a másik hármat gyorsulásban,teljesitményben.Ennek magyarázatául irták,hogy azért,mert alapvetően egy modernizált 3,generációs gép,és a 3.gemerációs gépek máig jobbak hangsebesság felett,mert oda optimalizálták öket(mint a gyakorlatban kiderűlt,feleslegesen),mig a 4.generációt már a hangsebesség alá.
Mérnöki részét rátok hagyom,és elhiszem néktek.Ti vagytok a mérnökök;)
Kfir eredetileg nem vadászgépnek készült,hanem támadógépnek,vadászbombázónak.Eredetileg még csak radarja sincs,csak rádiótávmérője.(mondhatnánk rá azt is,hogy a Su22/MiG23BN zsidó megfelelője akart lenni)A módositásai az alacsony reptulajdonságainak javitását célozták.Különben szerintem ha ránézünk,olyasmi módositásokat kapott a Mirage III-hoz képest,mint a MiG23MLD az alap M változathoz képest.Farkasfog,örvénykeltők.Megintcsak,nem vagyok mérnök,de ha ezek a MiGnél jobb manőverezhetőséget eredményeztek,éa a Kfir is kapott erősebb hajtómüvet is(bár a súlya is nőtt),akkor ez a zsidóknál se lehetett nagyon másképpen.És akik repülték,azok is jobbnak tartották.Ami azt illeti,zsidók hozzájutottak MiG23ML géphez,és viszonyitottak.USN meg Kfireket bérelt,hogy azok szimulálják a MiG23ast,és leszerelték a kacsa vezérsikot,hogy minnél inkább a 23as reptulajdonságait hozza a zsidó Mirage.

Felbővítettem a korábbi 0.8Mach állandó sebességhez tartozó fordulókör számításokat*.
Fordulóképessége (6°/s) nagy magasságon hasonló a Kfír-C7, Mirage-III, F-5E, és a MiG-23MF típusnak.
Alacsonyabban (ami valójában számít), mind a MiG-21bisz, mind a MiG-23MF jobban fordul állandó sebességen.

Mach0-8-const-Gs.jpg

*disclaimer (gyengébbek kedvéért):
- almát hasonlítunk össze körtével (más tömeg, más fegyverzet, jellemzően 50% üzemanyag készlet)
- 0.8 Mach sebességen a legjobb majd minden gép fordulóképessége
- ennél szűkebb körön is tud az adott típus fordulni, csak az már sebesség vesztéssel jár
- nem maguk az értékek érdekesek, hanem inkább a gépek sorrendje
- lehet légi harcot vívni bőven vízszintes fordulók nélkül is
- ez csak egy táblázat, ha nem tetszik, ne nézd...

Ha valakit érdekel...
... 5000láb
kfir-at-5k.jpg

Mirage-III-5k.jpg


15000 láb

kfir-at-15k.jpg

Mirage-III-15k.jpg


25000 láb

kfir-at-25k.jpg

Mirage-III-25k.jpg
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Egymásra helyeztem a Mirage-III (kék), és a Kfír-C7 (piros) 5000 lábhoz tartozó görbéit.
Kihúztam a maximális forduláshoz, illetve a sebesség vesztés nélküli forduláshoz tartozó görbéket.

Amit látni vélek:
  • Mirage-III sebesség vesztés nélküli fordulóban jobb Mach 0.6 fölött úgy ~2°/s-al.
  • Kfír-C7 sebesség vesztés nélküli fordulóban (alsó görbe pár) jobb Mach 0.6 alatt úgy ~2°/s-al.
  • Kfír-C7 legszűkebb fordulója (felső görbe pár) általánosságban jobb mint a Mirage-III, de Mach 0.6 alatt jelentősebben ~4°/s-al szűkebben fordul.
Szóval fordulóharc esetén, 5000láb körül a Kfír-C7 általánosságban Mach 0.6 alatt erősebb.
Mach 0.6 alatt a Mirage-III legszűkebb fordulója ~660m, míg a Kfír-C7 ~500m, sebesség vesztés mellett.


MvsK.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Felbővítettem a korábbi 0.8Mach állandó sebességhez tartozó fordulókör számításokat*.
Fordulóképessége (6°/s) nagy magasságon hasonló a Kfír-C7, Mirage-III, F-5E, és a MiG-23MF típusnak.
Alacsonyabban (ami valójában számít), mind a MiG-21bisz, mind a MiG-23MF jobban fordul állandó sebességen.

Mach0-8-const-Gs.jpg

*disclaimer (gyengébbek kedvéért):
- almát hasonlítunk össze körtével (más tömeg, más fegyverzet, jellemzően 50% üzemanyag készlet)
- 0.8 Mach sebességen a legjobb majd minden gép fordulóképessége
- ennél szűkebb körön is tud az adott típus fordulni, csak az már sebesség vesztéssel jár
- nem maguk az értékek érdekesek, hanem inkább a gépek sorrendje
- lehet légi harcot vívni bőven vízszintes fordulók nélkül is
- ez csak egy táblázat, ha nem tetszik, ne nézd...

Ha valakit érdekel...
... 5000láb
kfir-at-5k.jpg

Mirage-III-5k.jpg


15000 láb

kfir-at-15k.jpg

Mirage-III-15k.jpg


25000 láb

kfir-at-25k.jpg

Mirage-III-25k.jpg
Mindig is érdekelt, hogy ezek a std. kinézetű diagramok és táblázatok honnan vannak? Mert van ilyen F-4-ről, Mirage-2000-ről is.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Ugyanezt Kfír-C7 (piros) F-16C (kék) összehasonlításban:

  • F-16C maximális fordulási szögsebessége minden sebesség tartományban jobb (~4°/s) mint a Kfír-C7
  • F-16C sebesség vesztés nélküli fordulóban úgy ~6°/s-al jobb
  • F-16C Mach 0.65 fölött szűkebben fordul sebesség vesztés nélkül, mint a Kfír-C7 maximális sebesség vesztés közben!!!

kfirvs-F16-at-5kft.jpg
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 775
30 545
113
Egymásra helyeztem a Mirage-III (kék), és a Kfír-C7 (piros) 5000 lábhoz tartozó görbéit.
Kihúztam a maximális forduláshoz, illetve a sebesség vesztés nélküli forduláshoz tartozó görbéket.

Amit látni vélek:
  • Mirage-III sebesség vesztés nélküli fordulóban jobb Mach 0.6 fölött úgy ~2°/s-al.
  • Kfír-C7 sebesség vesztés nélküli fordulóban (alsó görbe pár) jobb Mach 0.6 alatt úgy ~2°/s-al.
  • Kfír-C7 legszűkebb fordulója (felső görbe pár) általánosságban jobb mint a Mirage-III, de Mach 0.6 alatt jelentősebben ~4°/s-al szűkebben fordul.
Szóval fordulóharc esetén, 5000láb körül a Kfír-C7 általánosságban Mach 0.6 alatt erősebb.
Mach 0.6 alatt a Mirage-III legszűkebb fordulója ~660m, míg a Kfír-C7 ~500m, sebesség vesztés mellett.


MvsK.jpg
Vagyis,ha jol értem,elérték amit akartak.Alacsonyan jobb lett,mint a Mirage III.
A zsidók azonban nem használták légifölény vadásznak,sem semmilyen vadásznak.Támadógépnek használták,arra tervezték.A Su22 és MiG23BN lenne az ellenpár.Ellenséges vadászok elöl nagygázzal elmenekülni volt az előirt eljárás.Azonkivűl pl az F5E is papiron egy futottak még ócskaság a MiG21/23 tipusokhoz képest,aztán a szovjet próbák is azt hozták ki,hogy kemény kis dió.
Különben maga a gép nem fogott meg.A block 60 harcrendszerei azok,amik rendkivűl jók.A gép csak arra kell,hogy vigye a harcrendszereket.Ha elószednék a Lavit,és mondjuk az F414 hajtóművel kipofoznák és rendszeresitésre érett olcsó (mihez képest-hogy megérje szint minimum) rendszeresitésre érett géppé,hát az sokkal jobb lenne.Amolyan nyugati JF17 lehetne-csak az a fránya bili ne lenne....(szerintem nagyon hiányzik egy "occsó" könnyűvadász,amolyan F5 2.0 a palettárol.Se a Mako,se a Lavi,se az F20,se az FA50 egyszemélyes verziója nem készült el.Kénytelenek vagyunk használt gépekben gondolkodni-hamár újra elegendő mennyiségben nincs pénz)
Most,hogy lenne lehetőség használt,de az E elektronikai szintjére korszerűsitett Gripen C beszerzésére,nem is foglalkoztat a jó öreg Kfir.Szerintem most minnél elöbb le kéne csapnunk a legjobb svéd Gripen C-kre,és a saját gépeinkel együt korszerűsitettni az E harcrendszereivel.
Majd lecserélem az avatart,mondjuk a Mbombe 6-ra.Most éppen azzal borzolom az idegeket-csak sajna a harcászati szerep,amit a járgány betölthetne (nemcsak az,van másik jelöltem is) nem megy át.Ahogy a kefirnél sem ment át.