.MiG-31 Kinzsal rakétával
.
Ez a Kinzsal megjelenik más tipusokon is?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
.MiG-31 Kinzsal rakétával
Ha már szó volt a KInzsalról
Ha már szó volt a KInzsalról
Hogy egy 3 méteres kb. 1 tonnás rakétán relatív értékben a felület / tömeget nézve töredéke egy R-77-nek?Ha pontos a rajz akkor ez egy kétfokozató rakéta.
A "grill rács" kormányfelületből kiindulva pedig intenzív manőverezésre van tervezve.
A pif-pafnál már tisztázva volt, hogy azzal komoly manővert te nem csinálsz. A számok egyértelműen megmutatták és maga a rakéta marketing videója is precíziós vezérlésnek nevezve. Ha, ha egy 100 kg tömeg táján levő rakétánál ez van, akkor kettőt találhatsz, hogy mire elég az a tonnás léptékben. Nem komoly manőverezésre.És akkor még nem tudjuk, hogy a második fokozatnak mi a szerepe. Lehet akár TVC-s vagy Pif-paf -os is.
Jó ez a rajz, és amennyiben igaz (lenne) akkor jól látható rajta hogy miben léptek előre az Oka óta.
Szovjeteknél felhasználásuk alapján alapvetően két csapásmérő ballisztikus rakéta vonalat tartottak rendszerben, hadsereg szintig:
A harcászati rakéta vonal: R-30 Luna (FROG-3/5) - R-70 Luna-M (FROG-7) - R-80/120 Tocska/Tocska-U (Scarab)
és a harcászati-hadműveleti vonal: R-170 (SCUD-A) - R-300 (SCUD-B) - R-400 Oka (Spider) - R-500 Iszkander (Stone)
Az Oka és a Tocska tudta először megvalósítani a pályaletöréses manővert, ahol a cél megközelítésénél a ballisztikus pályáját fékezéssel letöri (jól összezavarva a korabeli Patriot TTLL-t számító algoritmusait) majd folyamatos kormányzással (egyre lassulva) pontosan a célra zuhant.
Ehhez képest a fenti rajzon jól látható (amennyiben az igaz) hogy a harci részhez nemcsak a fékező/kormányzó rácsok tartoznak, hanem egy újabb szilárd hajtóanyagú hajtómű is.
Én a helyükbe azt csinálnám, hogy a pálya letörés után a zuhanó szakaszban beindítanám a harci részhez tartozó extra szilárd hajtóművet és így miközben manőverezéssel veszítek a mozgási energiámból, azt a hajtómű működtetésével visszanyerem, vagyis nem vesztek sebességet.
Az eredmény az, hogy pár extra manőver belefér a fenti ábrához képest, mondjuk a TTFL vízszintes vonal előtt, ahol az első PAC-3-asok megérkeznek.
Persze a fenti fejtegetéssel az a legnagyobb gond, hogy a fékező rácsok egyáltalán nem látszanak az Iszkander rakéta nagyfelbontású képein...
Jó ez a rajz, és amennyiben igaz (lenne) akkor jól látható rajta hogy miben léptek előre az Oka óta.
Szovjeteknél felhasználásuk alapján alapvetően két csapásmérő ballisztikus rakéta vonalat tartottak rendszerben, hadsereg szintig:
A harcászati rakéta vonal: R-30 Luna (FROG-3/5) - R-70 Luna-M (FROG-7) - R-80/120 Tocska/Tocska-U (Scarab)
és a harcászati-hadműveleti vonal: R-170 (SCUD-A) - R-300 (SCUD-B) - R-400 Oka (Spider) - R-500 Iszkander (Stone)
Az Oka és a Tocska tudta először megvalósítani a pályaletöréses manővert, ahol a cél megközelítésénél a ballisztikus pályáját fékezéssel letöri (jól összezavarva a korabeli Patriot TTLL-t számító algoritmusait) majd folyamatos kormányzással (egyre lassulva) pontosan a célra zuhant.
Ehhez képest a fenti rajzon jól látható (amennyiben az igaz) hogy a harci részhez nemcsak a fékező/kormányzó rácsok tartoznak, hanem egy újabb szilárd hajtóanyagú hajtómű is.
Én a helyükbe azt csinálnám, hogy a pálya letörés után a zuhanó szakaszban beindítanám a harci részhez tartozó extra szilárd hajtóművet és így miközben manőverezéssel veszítek a mozgási energiámból, azt a hajtómű működtetésével visszanyerem, vagyis nem vesztek sebességet.
Az eredmény az, hogy pár extra manőver belefér a fenti ábrához képest, mondjuk a TTFL vízszintes vonal előtt, ahol az első PAC-3-asok megérkeznek.
Persze a fenti fejtegetéssel az a legnagyobb gond, hogy a fékező rácsok egyáltalán nem látszanak az Iszkander rakéta nagyfelbontású képein...
Aki lemaradt a Kinzsal videóról, most FB linken:
És?Van külön topikja egyébként a Kinzsalnak:
Légierő-Fegyverzet-Kinzsal
Ez általános topik, pont úgy idefér mint a dedikáltba.Nem kell "6" helyen futnia.
Te azt hiszed, hogy itt az indítást látod...?Ez nem ballisztikus pálya, lehet újragondolni a védekezés mikéntjét.
Nem, ez nem indítás, egy szóval sem mondtam, hogy az.Te azt hiszed, hogy itt az indítást látod...?
A világon nincs ilyen gyorsulása BM-nek.
Az Sz-300 rakétája működik kb. így csak annak nem tonnás, hanem töredék hasznos terhe van
(Az Sz-300 rakétái kvázi ballisztikus rakéták végfázis manőverezés képességgel.)