Kínai harckocsik

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 290
13 725
113
Közben kerestem irodalmat a kínai tankok páncélzatáról.
Amit biztosan lehet tudni, hogy szinte minden kínai hk tornya valahogy így néz ki.
PzbJN2.jpg

Aztán, hogy mit is tartalmaz valójában a frontpáncél, biztosan csak ők tudják.
Ettől még lehet szép szines rajzokat rajzolgatni, hogy mennyi ERA, meg mennyi NERA, hogy helyezkedik el benne.
Amit még szerintem biztosra lehet venni, hogy van a páncél tetején egy apró lap, ami kifújhat valamilyen bekerült robbanás ereje.
Panzerung%2BType%2B85%2B96%2BAl%2BKhalid.png

Itt egy hosszabb írás, ami valamilyen pakisztáni Al-Khalid páncélját gyártó cég rajzára alapoz.
Ezt most vagy elhiszi az ember, vagy nem.
Viszont a braziloknak mutogatott példányon jól megfigyelhető a három fül, amin keresztűl a daru le és fel tudja emelni a frontpáncélt. A három fül közt meg a lapocska, ami úgy működik, mint egy blowup panel.
VT4_Brazil01.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 376
55 060
113
Szóval az ágyú 500 lövést bír, normál üzemi nyomása 470 MPa (nyíl lőszerrel) , 1 km-en 0,3 rados szórása van, ami szerintem ma már kicsit sok. Elvileg képes belőni 600 mm RHA-t 2 km-en, nem írják melyik lőszerrel, de tipre a DCT-10-el. (más adatok alapján)
A tűzpontosságot menetből szó szerint kimásolom:
"A helyes lövés lehetősége a tüzér első lövésénél.
valószínűség)
Az S - S stabilizációs rendszer vezérli, páncéltörő lövedékekkel (AP) az elejéhez csatlakoztatva.
célméret (2,3 x 2,3 m) 2000 m távolságban: a helyes eltalálás valószínűsége (P)≥68%
Irányszög szabályozás stabilitásszabályozó rendszerrel - kézi magasságszögszabályozás S - M
(gyengéden) egy páncéltörő körrel (AP) egy célméret (2,3 x 4,6 m) oldalához
Távolság 2000 m.: A helyes eltalálás valószínűsége (P)≥68%"

Lézermérés:
"Távolságmérés a kezelő lézerével.
Hatótávolság: 200 – 9900 m standard laboratóriumi körülmények között;
200 – 7000 m normál környezeti feltételek mellett (kivéve esőben, ködben és homokviharban)
Mérési távolság pontossága: 10 m.
A távolság mérésére szolgáló sugár ismétlésének gyakorisága: 10-szer/perc"


Célok automaikus rögzítése és követése:
A. Hatékony munkakörülmények
Célkülönbség normál látható fényviszonyok között: ≥ 0,05
Láthatóság megvilágítás mellett: 500 – 10 000 lux (Lx)
Ha több hasonló célpontot rögzítenek a képernyőn, és nem alkalmasak arra
Az automatikus célrögzítési mód használatos. Állítsa át az automatikus szigetcélzási módot erre
Önmaga megcélzása
B. Hatásos távolság: 500 m – 2200 m normál fény (TV) üzemmódban és
500 m – 2000 m hőképalkotás (TI) módban


Hőkamera tudása zavaró tényezők nélkül:
B. Az ellenőrzési távolság hatékony feltételei
Cél észlelési távolság: 8,3 km. (maximális táv, ahol bármit észre lehet venni)
Célfelismerési távolság: 3,3 km. (Jé egy jármű)
Távolság a célok megkülönböztetéséhez: 1,8 km. (Jé egy tank...)
C. Látástartomány
Széles látómező (Wide FOV): 9,0 × 6,75º
Szűk látómező (keskeny FOV): 3,0º × 2,25º
A terület elektronikával bővül (Elektronikus nagyítás).
: 1,5º × 1,12º
D. Ideje felkészülni a hőképes távcső használatára.
Hűtés: A hűtéshez használjon zárt, vákuummal lezárt palackot és keverőt.
A hőkamera bekapcsolása és a normál használat közötti idő nem haladhatja meg a 11 percet.


Ennél kicsit jobbnak tűnik a Sosna-U. (Egyéb nyugatiakat nem említve)

Megint-melyik lőszerrel?Mert pl a 2A46M sabot esetén 50 lövést bir ki,mig HE lőszerből 5ezret.......(ez a nyugati ágyúkkal is igy van)

Minden ágyú élettartalmát a HE (repesz) lőszerre adják meg. A többi lőszer ennek a szorzószámos egysége.
Pl. a 2A46M 1200 EFC élettartalmú, vagyis ennyi repeszlőszert bír ki.
Az orosz nyilak változattól függően 3-5 EFC értékűek.

Folytatom még a fordítást, csak jó lenne ezeket egybe fűzni utána.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 290
13 725
113
Szóval az ágyú 500 lövést bír, normál üzemi nyomása 470 MPa (nyíl lőszerrel) , 1 km-en 0,3 rados szórása van, ami szerintem ma már kicsit sok. Elvileg képes belőni 600 mm RHA-t 2 km-en, nem írják melyik lőszerrel, de tipre a DCT-10-el. (más adatok alapján)
A tűzpontosságot menetből szó szerint kimásolom:
"A helyes lövés lehetősége a tüzér első lövésénél.
valószínűség)
Az S - S stabilizációs rendszer vezérli, páncéltörő lövedékekkel (AP) az elejéhez csatlakoztatva.
célméret (2,3 x 2,3 m) 2000 m távolságban: a helyes eltalálás valószínűsége (P)≥68%
Irányszög szabályozás stabilitásszabályozó rendszerrel - kézi magasságszögszabályozás S - M
(gyengéden) egy páncéltörő körrel (AP) egy célméret (2,3 x 4,6 m) oldalához
Távolság 2000 m.: A helyes eltalálás valószínűsége (P)≥68%"

Lézermérés:
"Távolságmérés a kezelő lézerével.
Hatótávolság: 200 – 9900 m standard laboratóriumi körülmények között;
200 – 7000 m normál környezeti feltételek mellett (kivéve esőben, ködben és homokviharban)
Mérési távolság pontossága: 10 m.
A távolság mérésére szolgáló sugár ismétlésének gyakorisága: 10-szer/perc"


Célok automaikus rögzítése és követése:
A. Hatékony munkakörülmények
Célkülönbség normál látható fényviszonyok között: ≥ 0,05
Láthatóság megvilágítás mellett: 500 – 10 000 lux (Lx)
Ha több hasonló célpontot rögzítenek a képernyőn, és nem alkalmasak arra
Az automatikus célrögzítési mód használatos. Állítsa át az automatikus szigetcélzási módot erre
Önmaga megcélzása
B. Hatásos távolság: 500 m – 2200 m normál fény (TV) üzemmódban és
500 m – 2000 m hőképalkotás (TI) módban


Hőkamera tudása zavaró tényezők nélkül:
B. Az ellenőrzési távolság hatékony feltételei
Cél észlelési távolság: 8,3 km. (maximális táv, ahol bármit észre lehet venni)
Célfelismerési távolság: 3,3 km. (Jé egy jármű)
Távolság a célok megkülönböztetéséhez: 1,8 km. (Jé egy tank...)
C. Látástartomány
Széles látómező (Wide FOV): 9,0 × 6,75º
Szűk látómező (keskeny FOV): 3,0º × 2,25º
A terület elektronikával bővül (Elektronikus nagyítás).
: 1,5º × 1,12º
D. Ideje felkészülni a hőképes távcső használatára.
Hűtés: A hűtéshez használjon zárt, vákuummal lezárt palackot és keverőt.
A hőkamera bekapcsolása és a normál használat közötti idő nem haladhatja meg a 11 percet.


Ennél kicsit jobbnak tűnik a Sosna-U. (Egyéb nyugatiakat nem említve)



Minden ágyú élettartalmát a HE (repesz) lőszerre adják meg. A többi lőszer ennek a szorzószámos egysége.
Pl. a 2A46M 1200 EFC élettartalmú, vagyis ennyi repeszlőszert bír ki.
Az orosz nyilak változattól függően 3-5 EFC értékűek.

Folytatom még a fordítást, csak jó lenne ezeket egybe fűzni utána.
Keress rá a muzzle reference syszemre. Orosz tankokon nem nagyon látni. A T-90MS-en kivül ne találkoztam vele.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 376
55 060
113
Meghajtás fő paraméterei:

2. Fő teljesítmény és paraméterek
Harckész tömeg ≤ 52 tonna
Tömeg-teljesítmény arány ≥16,98 kilowatt/tonna
Maximális sebesség 70 km/h.
Átlagsebesség 35-45 km./h.
Gyorsulás (0-32 km./óra) 10-12 másodperc
A generátor cseréjéhez szükséges idő ≤1 óra
Tartály arányai: hosszúság×szélesség×magasság =2405 mm.×1960 mm.×1196 mm.

Motor:

VT/E1 típusú dízelmotor, vízhűtéses, 4 ütemű, 12 hengeres, szivattyús
V alakban, 60°-os szögben elhelyezve Turbófeltöltős dízelmotor légtelenített köztes hűtővel.
Levegő melegítése vízzel (Víz-levegő intercooler turbófeltöltéssel) közvetlen befecskendező rendszerrel
Égéstér (Közvetlen befecskendezés) Motorteljesítmény 883 kilowatt 2300 ford./percnél.
Maximális nyomatéka 4400 newtonméter 1400-1500 ford./perc fordulatszámon.

A kiváló manőverezhetőség garantálja a VT4 tartály teljesítményét.
Az üzemanyag-fogyasztás nem haladja meg a 225 grammot kilowattóránként. közepes sebességgel
Teljes terhelés A kenőanyag-fogyasztás mértéke nem haladja meg a 2,5 grammot kilowattóránként, ami megvan
a hatékonyság megtakarítása hogy a használat szigorúan megfeleljen a meghatározott követelményeknek. Garantált óra
A motor használata nem kevesebb, mint 500 óra A motor rendkívül megbízható.
Súly (Súly) 2250 kg.
Mérete (Összméret) 1461×980×1085 mm.

Váltómű:

A Ch1000B sebességváltó a hidraulikus nyomatékátalakítás technológiáját használja.
(Hidraulikus nyomatékátalakító) váltókészlet, szatellit sebességváltó mechanizmus (Bolygóműves
sebességváltó) elektrohidraulikus automata vezérlés hidraulikus kormányzás és hidraulikus mechanikus kombinált fékkel.
FŐ TELJESÍTMÉNY PARAMÉTER
1. A sebességváltó sajátos jellemzői
A. Modell: Hidraulikus mechanizmus kombinált sebességváltó.
B. Sebességfokozat: 6 sebességfokozat előre és 2 hátra (sebességfokozat
Vészhelyzet: 1 sebesség előre és 1 hátra)
C. Használat: Adjon jelentőséget az automatikus sebességváltásnak.
Mind a kézi, mind a vészhelyzeti sebességváltás. (Lehetősége)
Kézikönyv
D. Kormányzás típusa: Hidraulikus kompozit fokozatmentes kormányzás
(helyben forgatással forgatással)
F. Nettó tömeg 2450 kg (üres gép tömege,
teljesítmény jeladó nem tartozék)
G. Nagyjavítások
(Nagyjavítás)
Az első alkalom, amikor a távot teljesítették
10000 km.
2. A tartályok sajátos jellemzői
A. Harci tömeg: 52 tonna.
B. Távolság az öv közepétől 2790 mm.
C. Maximális sebesség ≥ 70 km/h.
D. Átlagsebesség terepen 35 km./h - 40 km./h. (Remélem olvasod, Mack:rolleyes:)
274 9. fejezet
E. A gyorsításhoz szükséges idő.
0 – 32 km./óra.
≤12 másodperc
F. Fordulással töltött idő álló helyzetben
1 kör
≤18 másodperc


Hát ettől sem estem hanyatt. :)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 290
13 725
113
Meghajtás fő paraméterei:

2. Fő teljesítmény és paraméterek
Harckész tömeg ≤ 52 tonna
Tömeg-teljesítmény arány ≥16,98 kilowatt/tonna
Maximális sebesség 70 km/h.
Átlagsebesség 35-45 km./h.
Gyorsulás (0-32 km./óra) 10-12 másodperc
A generátor cseréjéhez szükséges idő ≤1 óra
Tartály arányai: hosszúság×szélesség×magasság =2405 mm.×1960 mm.×1196 mm.

Motor:

VT/E1 típusú dízelmotor, vízhűtéses, 4 ütemű, 12 hengeres, szivattyús
V alakban, 60°-os szögben elhelyezve Turbófeltöltős dízelmotor légtelenített köztes hűtővel.
Levegő melegítése vízzel (Víz-levegő intercooler turbófeltöltéssel) közvetlen befecskendező rendszerrel
Égéstér (Közvetlen befecskendezés) Motorteljesítmény 883 kilowatt 2300 ford./percnél.
Maximális nyomatéka 4400 newtonméter 1400-1500 ford./perc fordulatszámon.

A kiváló manőverezhetőség garantálja a VT4 tartály teljesítményét.
Az üzemanyag-fogyasztás nem haladja meg a 225 grammot kilowattóránként. közepes sebességgel
Teljes terhelés A kenőanyag-fogyasztás mértéke nem haladja meg a 2,5 grammot kilowattóránként, ami megvan
a hatékonyság megtakarítása hogy a használat szigorúan megfeleljen a meghatározott követelményeknek. Garantált óra
A motor használata nem kevesebb, mint 500 óra A motor rendkívül megbízható.
Súly (Súly) 2250 kg.
Mérete (Összméret) 1461×980×1085 mm.

Váltómű:

A Ch1000B sebességváltó a hidraulikus nyomatékátalakítás technológiáját használja.
(Hidraulikus nyomatékátalakító) váltókészlet, szatellit sebességváltó mechanizmus (Bolygóműves
sebességváltó) elektrohidraulikus automata vezérlés hidraulikus kormányzás és hidraulikus mechanikus kombinált fékkel.
FŐ TELJESÍTMÉNY PARAMÉTER
1. A sebességváltó sajátos jellemzői
A. Modell: Hidraulikus mechanizmus kombinált sebességváltó.
B. Sebességfokozat: 6 sebességfokozat előre és 2 hátra (sebességfokozat
Vészhelyzet: 1 sebesség előre és 1 hátra)
C. Használat: Adjon jelentőséget az automatikus sebességváltásnak.
Mind a kézi, mind a vészhelyzeti sebességváltás. (Lehetősége)
Kézikönyv
D. Kormányzás típusa: Hidraulikus kompozit fokozatmentes kormányzás
(helyben forgatással forgatással)
F. Nettó tömeg 2450 kg (üres gép tömege,
teljesítmény jeladó nem tartozék)
G. Nagyjavítások
(Nagyjavítás)
Az első alkalom, amikor a távot teljesítették
10000 km.
2. A tartályok sajátos jellemzői
A. Harci tömeg: 52 tonna.
B. Távolság az öv közepétől 2790 mm.
C. Maximális sebesség ≥ 70 km/h.
D. Átlagsebesség terepen 35 km./h - 40 km./h. (Remélem olvasod, Mack:rolleyes:)
274 9. fejezet
E. A gyorsításhoz szükséges idő.
0 – 32 km./óra.
≤12 másodperc
F. Fordulással töltött idő álló helyzetben
1 kör
≤18 másodperc


Hát ettől sem estem hanyatt. :)
Mi a bajod a Ch1000B? Ehhez hasonló csak az Armatában van.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 376
55 060
113
Üzemanyag:
Teljes üzemanyag-kapacitás (beleértve az üzemanyagtartályt is
alkatrészek):
1888 liter
Bal első üzemanyagtartály, 84 liter
Jobb első üzemanyagtartály, 430 liter
Üzemanyagtartály és tüzérségi lőszertartó, bal első, 174 liter
Üzemanyagtartály és tüzérségi lőszertartó, jobb első, 260 literes
Bal középső üzemanyagtartály 140 liter
Jobb középső üzemanyagtartály 165 liter
Külső üzemanyagtartály száma 1; 65 liter
Külső üzemanyagtartály száma 2; 105 liter
Külső üzemanyagtartály száma 3; 105 liter
Tartalék üzemanyagtartály 2×180 liter

Mi a bajod a Ch1000B? Ehhez hasonló csak az Armatában van.

Ne fárassz már. Az orosz V motorokból az 1130LE-s ugyan ilyen erős. (A kínai tank lóerőre átszámolva 1184 LE)
Nyomatékban az orosz motor valami 4800 nm. Nem olyan rég volt linkelve. A kínai motor meg 4400 nm. Ezek kb. egy erősek, csak máshova vannak hangolva. Javítás közi üzemidejük is ugyan annyi. Annyi, hogy az orosz motorral ellentétben ez acélból van. Így kétszer olyan nehéz...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 376
55 060
113
Igen, és? Átlagsebesség. A maximális megy 70. Terepen, meg a terepviszonyok korlátozzák le lényegében a maximális sebességedet.

A másik topikba beírtam, hogy a T-84 gyorsabb volt ugyan azon a terepen a teszten, pedig gyöngébb.
Azt mondtad inkább a kínaiaknak hiszel. Hát tessék, ott az általam már írt adatt. ;)

De inkább folytatom a fordítást.
 
  • Tetszik
Reactions: megazez

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113
Miben vagytok ti egy olcsó export vt-4
Csak úgy
Parancsnok
FHDOERQXMAQYQYF

És a lövész (irányzó)
EXJtBYeXgAACirA.jpg

Kínának ott van nagyobb typ99a2

Type-99A2-Workbook-Turret-Overview.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre and enzo

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 290
13 725
113
Üzemanyag:
Teljes üzemanyag-kapacitás (beleértve az üzemanyagtartályt is
alkatrészek):
1888 liter
Bal első üzemanyagtartály, 84 liter
Jobb első üzemanyagtartály, 430 liter
Üzemanyagtartály és tüzérségi lőszertartó, bal első, 174 liter
Üzemanyagtartály és tüzérségi lőszertartó, jobb első, 260 literes
Bal középső üzemanyagtartály 140 liter
Jobb középső üzemanyagtartály 165 liter
Külső üzemanyagtartály száma 1; 65 liter
Külső üzemanyagtartály száma 2; 105 liter
Külső üzemanyagtartály száma 3; 105 liter
Tartalék üzemanyagtartály 2×180 liter



Ne fárassz már. Az orosz V motorokból az 1130LE-s ugyan ilyen erős. (A kínai tank lóerőre átszámolva 1184 LE)
Nyomatékban az orosz motor valami 4800 nm. Nem olyan rég volt linkelve. A kínai motor meg 4400 nm. Ezek kb. egy erősek, csak máshova vannak hangolva. Javítás közi üzemidejük is ugyan annyi. Annyi, hogy az orosz motorral ellentétben ez acélból van. Így kétszer olyan nehéz...
Itt az erőátvitelről van szó, nem a motorról. Az orosz mechanikus a kínai hidró, mint már majdnem mindenhol.
A másik topikba beírtam, hogy a T-84 gyorsabb volt ugyan azon a terepen a teszten, pedig gyöngébb.
Azt mondtad inkább a kínaiaknak hiszel. Hát tessék, ott az általam már írt adatt. ;)

De inkább folytatom a fordítást.
Jójó, legyen gyorsabb az Oplot.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 376
55 060
113
Mivel táblázatos nem tudom folyószövegbe bemásolni, így a lényeget írom ki.
A harckocsi elektronikája CAN BUS rendszerű (CAN 2.0B) , 250 kbs tudású.
A benne lévő hiperkomoly számítógép egy Pentium M 1.4 Ghz-es proci, 32 GB-s lemezzel meg USB 2.0-val.
Vagyis egy ős öreg civil asztali PC :D
Ez az erőgép a központi modul!

A sofőr számítógépe meg egy 300 Mhz-es Motorola Power PC proci. Szerintem vagy 30 éves...

Ez meg nekem nem mond semmit, de legalább nem MS DOS:
Felhasznált szoftver (Szoftver tervezés)
A kezelői helyzetvezérlő képernyő a VxWorks 5.4 valós idejű, többfeladatos operációs rendszert használja C++ programozási nyelvvel,
fordító és szerkesztő környezet Tornado 2.0 és WindML 2.0 interfész


De legalább a GPS-t se vitték túlzásba:
"B. Fő teljesítmény és paraméterek
1) Helymeghatározási pontosság: ≤ 20 méter
(2DRMS)
2) Elhelyezési idő:
- A GPS rendszer tápkapcsolójának (hidegindítás) bekapcsolásakor használja a megadott időt.
Pozíció legfeljebb 3 perc

- Abban az esetben, ha a GPS rendszer tápellátás kapcsolója be van kapcsolva és a GPS rendszer készenléti üzemmódban van.
A munkavégzés (melegindítás) legfeljebb 1 percet vesz igénybe a hely meghatározása.
3) A navigáció a WGS-84 koordinátarendszer segítségével jelzi a helyet.
4) Áramellátás és elektromos energia felhasználás:
A rendszer által igényelt feszültség: Egyenáram 26±4 volt.
Maximális teljesítmény: < 20 watt
5) Adatfrissítési frekvencia: 1 Hz
6) Munkakör: képes navigálni a világ minden részén.
7) Folyamatos munkaidő: >12 óra
8) Relatív páratartalom: 95+3% +35°C-on.
9) Adatkimeneti interfész: Dupla CAN2.0B kiterjesztett keretformátum.
10) Környezeti hőmérséklet
Üzemi hőmérséklet: -25°C és +65°C között
Tárolási hőmérséklet: -30°C és +70°C között.
Kézikönyv a 60-as (VT-4) 501-es fő harckocsi legénységének"



Azért kicsit mellbe vágott az elképesztő elektronika fölényük XD
És az igazi vicc, hogy ezt a foshalmot jobbnak ítélték az összehasonlításban, mint a T-84 rendszereit. Szerintem az ukránok abba még a raktárban maradt T-80UD elektronikáját rakhatták...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 376
55 060
113
2. Fő teljesítményadatok
Információk a jármű és a torony védelméről:
Alap és normál páncél:
Védelmet nyújt a páncéltörő (AP) lövedékek behatolása ellen is. (Ez azért kedves tőle XD)
Egységes hengerelt páncél, 550 mm vastag, RHA érték. (550 mm KE)
Megakadályozza a páncéltörő (HEAT) robbanásveszélyes lövedékek behatolását, 750 mm-es egyenletes vastagságúra hengerelt páncélzattal (RHA) egyenértékű. (750 mm CE)
(Referenciának a T-72B: 520 mm KE, és 800 mm CE)
Védelem FY-II-vel: 750 mm KE és 1300 mm CE
(T-72B+K5: kb. 650 mm KE és 1200 mm CE)

3. Működési elv
A kompozit páncél nagy keménységű, kis sűrűségű fémből és nem fémes anyagokból készül.
A fémek olyan nagy ferdeségekkel és felületekkel készülnek, amelyek az oldalak aszimmetriáját okozzák.
Mivel innentől kezdve hülyén fordít, a lényeg az, hogy NERA-s páncélja van a páncél modulokban.
Az oldalsó kötényezése gumikötény, meg RPG fogó rács is.
Van NBC (ABV) rendszere is. Meg tűzoltó rendszere is. Ez is tök alap dolog.
Van lézerbesugárzásjelző meg ködgránát vető is.
Valamiért ide írták az idegen barát felismerő rendszer meglétét is, ami 98%-os pontosságú.... :rolleyes:


Lőszerinformációk:
Lényegében semmi. Melyik lőszer hogy néz ki, nehogy összekeverd. Kb. ennyi.

Végére értem a fordításnak.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 290
13 725
113
2. Fő teljesítményadatok
Információk a jármű és a torony védelméről:
Alap és normál páncél:
Védelmet nyújt a páncéltörő (AP) lövedékek behatolása ellen is. (Ez azért kedves tőle XD)
Egységes hengerelt páncél, 550 mm vastag, RHA érték. (550 mm KE)
Megakadályozza a páncéltörő (HEAT) robbanásveszélyes lövedékek behatolását, 750 mm-es egyenletes vastagságúra hengerelt páncélzattal (RHA) egyenértékű. (750 mm CE)
(Referenciának a T-72B: 520 mm KE, és 800 mm CE)
Védelem FY-II-vel: 750 mm KE és 1300 mm CE
(T-72B+K5: kb. 650 mm KE és 1200 mm CE)

3. Működési elv
A kompozit páncél nagy keménységű, kis sűrűségű fémből és nem fémes anyagokból készül.
A fémek olyan nagy ferdeségekkel és felületekkel készülnek, amelyek az oldalak aszimmetriáját okozzák.
Mivel innentől kezdve hülyén fordít, a lényeg az, hogy NERA-s páncélja van a páncél modulokban.
Az oldalsó kötényezése gumikötény, meg RPG fogó rács is.
Van NBC (ABV) rendszere is. Meg tűzoltó rendszere is. Ez is tök alap dolog.
Van lézerbesugárzásjelző meg ködgránát vető is.
Valamiért ide írták az idegen barát felismerő rendszer meglétét is, ami 98%-os pontosságú.... :rolleyes:


Lőszerinformációk:
Lényegében semmi. Melyik lőszer hogy néz ki, nehogy összekeverd. Kb. ennyi.

Végére értem a fordításnak.
Bő 600 oldalas az anyag. Még van. Kérlek folytasd :)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 376
55 060
113
A fordítás alapján szerintem jól ítéltem meg a tankot. Ezt a T-90A-val lehet egy szintre tenni.
A T-90A védelme jobb, hőkamerája picivel jobb (ez nem számít), lövedékei hasonló teljesítményűek, ahogyan a motorereje is.
A VT-4-ben kényelmesebb a váltó, de ahogyan én értelmezem, munkagépes hidroszivattyús, ami kevésbé hatékony erő átadásban, mint a mechanikus orosz. Ellenben jóval kényelmesebb használni a tankot.
A T-90A elektronikája is hasonló lehet, hiszen 20 éves konstrukció, de abban szerintem nincs központi CAN BUS rendszer.
Nem feltétlenül ítélem rossznak a VT-4-et. Szerintem jó alternatívája a régi használt, akár nyugati tankoknak is.
De nem a T-90M/Leopárd 2A7/M1A2 szintje ez a gép.
A K2-ről keveset tudok, de biztos vagyok benne, hogy sok szempontból modernebb.
Ellenben a kínai gép esélyesen nagyon olcsó.
Én így látom.

Bő 600 oldalas az anyag. Még van. Kérlek folytasd :)

Végig értem rajta. Az olyan hülyeségeket, mint, hogy 60 cm-s a hűtőventilátor, meg milyen kulccsal kell javítani a lánctalpat azt meghagyom annak akit fizetnek a fordításért. Ingyen tőlem ennyi jár, a lényeg benne van.