Kínai repülőgép-hordozók

25f1075b-c370-409b-9da4-70a2e8a389ac_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Igen, mintha szögletesebb lenne. Ami még érdekes, hogy a beton hordozót is elkezdték átalakítani. Eltűnt róla a síugrósánc és a szigetet is átépítik. Lehet ezzel már a következő hordozóra készülnek.
130953x2eej3uu32695dy8_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Talán közvetlenül ennek a vízre bocsátása után nekiállnak? Mennyi lehet még, 1 év talán? És továbbra is tartom a fogadást, hogy lesz katapult a szögfedélzeten. :D
 
6:14-től friss képanyag a hordozóról, aki meg 15:10-nél lávő hírt is megnézi, annak egy érdekes meglepetésben lesz része.
https://youtu.be/RpENyJt3JTE
 
A legtöbb amit láttam sárga volt, bár nagyon régen mintha láttam volna egy zöldet. Lehet azért sárga és nem zöld, mert ha elhagyják valahol terepen nehéz megtalálni.
 
6:14-től friss képanyag a hordozóról, aki meg 15:10-nél lávő hírt is megnézi, annak egy érdekes meglepetésben lesz része.
https://youtu.be/RpENyJt3JTE

Magyarok mesterlovészek is résztvevok .
 
Újabb kínai pilóta csoport kapott certifikációt
https://www.youtube.com/watch?v=FaSLdkMTLQg
 
Közelebb került a sziget a hordozóhoz és mintha egy emeletnyi rész egészben emelnének be a fedélzeten lévő nyíláson keresztül. Az új híd is modernebb mint a régi, a legnagyobb eltérés, hogy ez már két szintes.
0903island-01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

0903island-02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

0903island-03_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

0903island-04_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Végre újból kitették. A SDF régebben volt, de valamiért elvesztek ezek az adatok. A lényeg, hogy a harmadik indítóról indulva a repülőgép felszállási képességei hasonlítanak a gőzkatapultos indításhoz.
https://www.sinodefenceforum.com/stobar-aircraft-ski-jump-performance-su-33-j-15.t8043/

A MiG-29K(9.41)-ról is hasonló hírek láttak napvilágot.
Ennek ellenére én nem hiszem, hogy a STOBAR hordozók elérnék egy CATOBAR harcértékét.
Sea control esetén talán megközelítik, de power projection jellegű akciókban már nem igazán.

Mi van akkor, ha közel az Egyenlítőhöz, teljes szélcsendben, trópusi melegben - ahol ritkább a levegő, ergo kevesebb a felhajtóerő is - kell tömeges légicsapást mérni 500 és/vagy 1500kg-os bombákkal, távoli célpontra, ahol nem árt a lehető legtöbb belső üzemanyag plusz esetleg póttartály is kell?

Marad az egy szem 3-as számú indítási pozíció, arról lehet az összes nagy felszállótömegű támadó és UPAZ-os gépet indítani, az orrban lévő két indítóállás csak a védővadászok indítására használható.

Tehát szép lassan, egyenként felszállnak,az elsők a hajó körül körözve bevárják míg összerendeződik a támadó kötelék és csak ezután lehet indulni a cél felé, de jobb esetben is csak lassabban haladnak és előbb-utóbb beérik őket a később indulók. Az első verzió (de lehet a második is) plusz naftába kerül, ami távoli célpont esetén azzal járhat, hogy extra UPAZ-os gépeket is be kell rakni az amúgy sem kicsi sorba a 3-as állásnál.

Az USA CATOBAR-os hordozói ellenben négy gépet indíthatnak majdnem egyszerre a fent említett nehezített körülmények között is. Talán van vagy 10-20 mp amíg az egy indítási hullámra jutó 4 gép elhagyja a fedélzetet, igaz, ezután a "beállás" miatt kell kb. 1 perc amíg a következő hullám indulhat. De STOBAR esetén minden gép között meglesz az 1 perc, és a négy helyett csak egy indítóállás jut a bombákkal megpakolt gépekre. Az időre vonatkozó számok természetesen csak hozzávetőlegesek, de szerintem nagyjából megfelelnek a valóságnak.

Ezen az indítási kapacitás-hiányon természetesen az sem segít, ha a hajó full gázzal megy előre, az csak a szélcsenden javít.