Kísérleti repülőgépek, prototípusok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Az egész történetben fura, hogy ezt már nem akarták a románokkal közösen fejleszteni. Volt egy kvázi sikeresnek mondható közös projektjük. Logikus lett volna, hogy továbbmennek a kitaposott úton.
Erre a jugoszlávok inkább külön akartak.
A vége az lett, hogy egyik országnak sem jött össze.
A jugoszlávoknak lett egy szép tervük
És a románoknak is.
Egyesek tudni vélik, hogy a kínaiak erre alapozták a JF-17 fejlesztését.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 381
113
Az egész sztoriban jóformán csak történelmi ellenszelet találunk.

  • Míg a hetvenes években Ceaucescu Romániája erősen kiénekelt a KGST-VSz kórusból, amiben Tito Jugoszláviája eleve benne se volt, az el nem kötelezetti státuszért cserébe be lehetett húzni némi SEPECAT Jaguar technológiát, de legalábbis régi angol hajtóművet, néhány angol és francia eredetű avionikát az Orao programba. De csak ennyit
  • A nyolcvanas években Tito helyett jön Milosevics, Jugoszlávia különutassága helyett a kommunistább felhangok erősödnek, miközben ezzel egy időben a KGST-VSz országok felöl is érezhetővé válik egyfajta nyitás. Már nem érdeke a Nyugatnak Jugoszlávia támogatása, Romániáé meg végképp nem
  • A Novi Avion projektben a tervezők a Rafale programot szemelték ki forrásként és ez bizony nem egy Jaguar, hanem a francia légierő következő generációs ugrása, egy csúcstechnológiás kurrens termék, amit még részleteiben se osztottak volna meg senkivel, nemhogy a jugókkal
  • A jugoszláv gazdasági realitás eléggé borús lett, a tagországokban erősödött a gazdasági, majd ennek nyomán a direkt felturbózott etniai szeparatizmus. A jugoszláv szövetségi állam nagy rákfenéje is a jó öreg pénz lett, mivel a jó bevételt hozó export mintegy 60 százalékát a szlovén és horvát tagállamok szerezték be, akik viszont ezt vörös bárókon keresztül szépen elsikkasztották Belgrád elől. Majd jöhetett a nacionalista hevület és a szeparatizmus. Hiszen, ha már lopunk, akkor háborodjunk is fel!
  • Az esetleg szóba jöhető románok ekkorra már azt se tudták, merre vannak arccal. Sokat elárul a helyi "racionalitásról", hogy 1986-ra már 46(!) darab MiG-23MF/UB gépet szereznek be, ML-t, MLD-t egyet se, de épp készültek arra, hogy gyártsák(!) a MiG-23-ast. Közben meg az átlag román értelmiségi az erdőbe járt vadászni, de nem úri passzióból. És a 15 wattos villanykörték csodas korszaka ez.

A Novi Avion projekt mérnökei tehát egyfajta elefántcsont toronyban élve illuzorikus álmokat kergettek és az elképzeléssel pont az történt, ami várható volt. Elmosta a történelem.
Sebaj, majd most jönnek sorra a "jugó" Rafale-ok...
:)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 418
84 305
113
Az egész sztoriban jóformán csak történelmi ellenszelet találunk.

  • Míg a hetvenes években Ceaucescu Romániája erősen kiénekelt a KGST-VSz kórusból, amiben Tito Jugoszláviája eleve benne se volt, az el nem kötelezetti státuszért cserébe be lehetett húzni némi SEPECAT Jaguar technológiát, de legalábbis régi angol hajtóművet, néhány angol és francia eredetű avionikát az Orao programba. De csak ennyit
  • A nyolcvanas években Tito helyett jön Milosevics, Jugoszlávia különutassága helyett a kommunistább felhangok erősödnek, miközben ezzel egy időben a KGST-VSz országok felöl is érezhetővé válik egyfajta nyitás. Már nem érdeke a Nyugatnak Jugoszlávia támogatása, Romániáé meg végképp nem
  • A Novi Avion projektben a tervezők a Rafale programot szemelték ki forrásként és ez bizony nem egy Jaguar, hanem a francia légierő következő generációs ugrása, egy csúcstechnológiás kurrens termék, amit még részleteiben se osztottak volna meg senkivel, nemhogy a jugókkal
  • A jugoszláv gazdasági realitás eléggé borús lett, a tagországokban erősödött a gazdasági, majd ennek nyomán a direkt felturbózott etniai szeparatizmus. A jugoszláv szövetségi állam nagy rákfenéje is a jó öreg pénz lett, mivel a jó bevételt hozó export mintegy 60 százalékát a szlovén és horvát tagállamok szerezték be, akik viszont ezt vörös bárókon keresztül szépen elsikkasztották Belgrád elől. Majd jöhetett a nacionalista hevület és a szeparatizmus. Hiszen, ha már lopunk, akkor háborodjunk is fel!
  • Az esetleg szóba jöhető románok ekkorra már azt se tudták, merre vannak arccal. Sokat elárul a helyi "racionalitásról", hogy 1986-ra már 46(!) darab MiG-23MF/UB gépet szereznek be, ML-t, MLD-t egyet se, de épp készültek arra, hogy gyártsák(!) a MiG-23-ast. Közben meg az átlag román értelmiségi az erdőbe járt vadászni, de nem úri passzióból. És a 15 wattos villanykörték csodas korszaka ez.

A Novi Avion projekt mérnökei tehát egyfajta elefántcsont toronyban élve illuzorikus álmokat kergettek és az elképzeléssel pont az történt, ami várható volt. Elmosta a történelem.
Sebaj, majd most jönnek sorra a "jugó" Rafale-ok...
:)
Igazából így visszatekintve, csak nem mertek elég nagyot álmodni és beérték volna néhány Rafale részegységgel. ;) :cool:
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 032
14 035
113

Ilyen elrendezésű rep-gép építésben voltam segéderő olyan kb. 15 éve az Index Repgép-építés sk. fórumában is csevegve, de sajnos mindkét(-három) építő "összes-kedve" (€/$/HUF) elszállt a 2008-as válság alatt és után! :(

Bónusz lett volna: Diesel-motorral volt tervezve --90-110LE--, "ihletet merítve" a Mogyoródi "Kis-Polák" gazdájának munkásságából! ;)




Ez is egy álom volt a sok ezerből, amit felfalt a 2008-as világ-válság!


.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 181
81 049
113
The Vought V-507 Vagabond, the F-14's competitor...



464220580_558555253218628_1414370522324678098_n.jpg