Környezetvédelem

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 410
20 572
113
"Mondok egy másik példát. Sok szó esett egy időben a fúziós energiatermelés lehetőségéről. ... Katasztrófához vezetne, mert olyan olcsóvá válna az energia, hogy mindenki termelni és vásárolni akarna, mint az őrült, és pillanatok alatt tönkretennénk a maradék bioszférát."

Tanuljuk meg szépen: az olcsó energia katasztrófához vezetne!
Teljesen igaz, az olcsó energia miatt szállítják az eldobható szemetet körbe a világon, a tartós/visszaváltható dolgok helyett. Amiatt kell lebetonozni minden négyzetcentimétert. Azzal szivattyúzzák ki az utolsó csepp talajvizet az afgánok a földjükből. Azzal szivattyúzták/térítették el az Aral tavat, stb.

A túl olcsó energia a pazarlást, és a természetkárosító istenkomplexusos kretén politikus-mérnök projektek táptalaja.

industrial society and its consequences have been a disaster for the human race
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 256
113
Teljesen igaz, az olcsó energia miatt szállítják az eldobható szemetet körbe a világon, a tartós/visszaváltható dolgok helyett. Amiatt kell lebetonozni minden négyzetcentimétert. Azzal szivattyúzzák ki az utolsó csepp talajvizet az afgánok a földjükből. Azzal szivattyúzták/térítették el az Aral tavat, stb.
Ez mind igaz. De az olcsó energia miatt áll rendelkezésünkre az az életminőség, ami.
Külön kéne kezelni, hogy elő tudunk-e állítani energiát minél olcsóbban/tisztábban és azt, hogy utána mit kezdünk ezzel az energiával.
Nem az olcsó energia önmagában az, ami miatt katasztrófa lehetne. Ez kicsit olyan, mintha azt mondanád, hogy az autók (vagy a fegyverek) ölik az embereket, holott a nettó műszaki baleseteket leszámítva még mindig emberek ölnek embereket.

A motivátor a non-stop, növekedés alapú gazdasági modell, és az azt megtámogató jelenségek (pl az interjúban is emlegetett felhalmozási kényszer és ennek triggerelése). Nem tudom, azzal tudunk-e valaha kezdeni bármit is.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55 and Wilson

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 805
17 606
113
@SirHiggins na ezért nincs semmi keresnivalója a macskáknak nyílt területen és - egyebek mellett - ezért kell kilőni a kóbor egyedeket.


Evolúció is a bitch...

A macskafélék a legtökéletesebb ragadozók.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 661
113
Evolúció is a bitch...

A macskafélék a legtökéletesebb ragadozók.
Különösen ha az etetés miatt tízszer-százszor annyi él egységnyi területen mint egy valódi vadonban vadmacska. Úgy, hogy mindig mindegyik jó kondiban van, egy részük sterilizálva hogy ne kelljen energiát pazarolnia a szaporodásra, bujkálnia alig kell a vadállatok elöl., csak szórakozásból kell vadászgatnia/gyilkolásznia.
Most jövök rá, akkor a Higgins féle koordinátarendszerben a olyanok a macskák mint egy-egy úri vadász. :)
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 416
25 178
113
Különösen ha az etetés miatt tízszer-százszor annyi él egységnyi területen mint egy valódi vadonban vadmacska. Úgy, hogy mindig mindegyik jó kondiban van, egy részük sterilizálva hogy ne kelljen energiát pazarolnia a szaporodásra, bujkálnia alig kell a vadállatok elöl., csak szórakozásból kell vadászgatnia/gyilkolásznia.
Most jövök rá, akkor a Higgins féle koordinátarendszerben a olyanok a macskák mint egy-egy úri vadász. :)
Stimmt. De legalább cukker.

De viccen kívül: az ivartalanítást ne rossz példának hozzuk már föl.
Egyébként töketlenül is ugyan akkora fasz, mint tökkel. Lényegtelen.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Evolúció is a bitch... A macskafélék a legtökéletesebb ragadozók.

Yup.

A cicus egyszerűen jobban alkalmazkodott a megváltozott környezetéhez, mint az a nagyon értékes gyíksikló vagy mi. Az evolúció meg teszi a dolgát, cicus marad, sikló eltűnik. Volt már pár ilyen, folyamatosan halnak ki, és születnek új fajok.
 
  • Tetszik
Reactions: SirHiggins

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 661
113
Stimmt. De legalább cukker.

De viccen kívül: az ivartalanítást ne rossz példának hozzuk már föl.
Egyébként töketlenül is ugyan akkora fasz, mint tökkel. Lényegtelen.
Ez igaz, ivartalanítani kell a macskát, anélkül a gazdira kivetnék macska-adót, csippeltetném őket, amelyikben nicnsen annak by-by.
De valóban, az első lépés az ivartalanítás.

És nekem is volt macskám, kertben tartva. Egész évben dobáltam a kisállatok maradványait miatta a kukába, amíg lumbágója nem lett 7 éves korában, onnan békeharcos lett. 17 évig élt velünk, februárban múlt ki szegény, tesóval hordtuk dokihoz, a végén mikor vittük elaltatni kimúlt mire odaértünk.
De soha többet nem lesz macskám, akkor inkább öntök olajat a Dunába, az is kevesebb kárt okot mint EGYETLEN kertben tartott macska.

A legjobb vadász amit láttam a szomszéd fél idióta macskája volt, ő minden reggel vitte a gazdasszonynak megmutatni mit fogdosott össze előző nap, precízen a párnájára rakta az áldozatok fejét, jobb reggeleken 3-4 rigo és pár egér, gyík feje volt összehordva. Sosem lett szobatiszta teljesen, lógott a nyelve, de én macskát még akkorákat ugrani soha nem láttam.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 877
32 493
113
Nagyon "vicces" vagy... Egyébként meg törpegém.

T%C3%B6rpeg%C3%A9m.jpg


De igazad van: szerintem minden mocsarat, lápot töltsünk fel és építsünk rá akkugyárat, hisz a posvány úgysem termel adót, meg hát szárítsuk ki még jobban Magyarországot. Nem volt elég anno a vízrendezés és most a szárazodó éghajlat...
Azért nyilván Te is tudod, hogy minden területnek megvan az az ökoszisztémája, ami miatt minimum az adott környezetben érték -sőt, minden természeti dolog valamilyen formában globális érték is. Ennyi erővel sehol semmit nem lehetne építeni, még lakóházat, utat, repteret, gyárat, kórházat stb. sem, mert az is ökoszisztémáktól veszi el az életteret. Hol a határ, ki húzza meg azt?
Csak éppen az az álságos, hogy akik erre hivatkozva szelektíven akadályoznak és elleneznek beruházásokat, azok legtöbbször mindazt a vívmányt is éltetik, amik nélkül ezek az idealIZMUSOK nem is léteznének, vagy nem élvezhetnék azokat a vélt vagy valós lehetőségeket, amik ezeknek a beruházásoknak köszönhető.

És olyan apró összefüggésekre se sikerül senkinek rávilágítani, hogy az elektromos közlekedés zöld -az elektromos közlekedés infrastruktúrája, alapfeltétele meg zöld-ellenes? Akkor nem lehet, hogy ott kéne verni a tamtamot, ahol kitalálták, hogy párhuzamosan legyen két infrastruktúra, meg legyen kötelező -minden kiforratlansága ellenére?
Vagy mitől zöld, ha a szennyezés forrását eltoljuk 50-100 km-re a jelenlegi helyétől? (Nem a városban szennyez a közlekedés hanem vidéken)
Mitől lesz a világ élhetőbb, ha a szennyezés csak egy apró forrását csökkentjük világszinten, hisz az európai közlekedés az egész károsanyagkibocsájtás igen apró szelete -ami nem nulla lesz ezután sem?

Mára sajnos a zöld gondolat, a környezet és természetvédelem olyanná kezd válni, mint a szociális gondoskodás. Jó és támogatható kezdetekből és célokból lett egy terror és érdek ideológia és jelen esetben érdekérvényesítő eszköz. És ha azt mondja valaki, hogy túlzás amit mondok, akkor olvasson utánna az ökoterrorizmusnak -mint egy szép és jó gondolat szélsőséges és erőszakos szélsőségére.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 410
20 572
113
Hol a határ, ki húzza meg azt?
50 évvel ezelőtt, és én húzom meg.

És ha azt mondja valaki, hogy túlzás amit mondok, akkor olvasson utánna az ökoterrorizmusnak -mint egy szép és jó gondolat szélsőséges és erőszakos szélsőségére.
Ha még pár akkugyárat építenek, és tovább pusztítják a vizes élőhelyeket, pl. azért lecsapolva egy 10 év munkájával rehabilkitált területet, hogy a Velencei tó turizmusa pöröghessen, akkor idővel nem csak gondolat lesz az ökoterrorizmus.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Azért nyilván Te is tudod, hogy minden területnek megvan az az ökoszisztémája, ami miatt minimum az adott környezetben érték -sőt, minden természeti dolog valamilyen formában globális érték is.
Pontosan így van. Éppen ezért feleslegesen elpusztítani nem kéne.
Ennyi erővel sehol semmit nem lehetne építeni, még lakóházat, utat, repteret, gyárat, kórházat stb. sem, mert az is ökoszisztémáktól veszi el az életteret.
Az ország jelenlegi lakossága 10 millió alatt van, az utak, vasutak nyomvonalán már meglehetősen sok ideje létezik út, vasút, inkább csak bővítjük a meglévő, és közel 100 éve kiépült infrát. Már ahol, mert a vasutat inkább visszabontjuk, mert kényelmetlen a raktározás, inkább JIT szállítunk, ahol nem a 100 000 nm-es ipartelepen raktározunk, hanem 32 logisztikai központban 32-szer 100 ezer nm-eren. A lakóházak, repterek, gyárak is megvannak, a gyárakból konkrétan még kevesebb is van, mint amikor utoljára 10 millió alatt voltunk. Kórházakat is inkább összevonunk, és nem újakat építünk.
Két terület van, ahol viszont a kormány a zöld mezőt nyomja: lakóház és ipartelep. Ugye nem gondoljuk, hogy ez így jó?
vagy nem élvezhetnék azokat a vélt vagy valós lehetőségeket, amik ezeknek a beruházásoknak köszönhető.
Ezeknek a beruházásoknak újabb megmérgezett ökoszisztémák köszönhetők, ami viszont minden csak nem jó.
Mára sajnos a zöld gondolat, a környezet és természetvédelem olyanná kezd válni, mint a szociális gondoskodás.
Mára a környezet és természetvédelem az 50 évvel ezelőtti nem környezet és természetvédelem töredékére esett vissza, pusztán csak azzal, hogy jelszóként hírdetjük, hogy ez a hűtő zöld, bezzeg a szaratov/lehel/5 éves samsung/stb az nem, szóval cseréld 2 évente mégzöldebre, a régit kidobva, mert igaz ugyan, hogy az energia és nyersanyag ami a legyártásához kell, több mint amennyit az első szaratov hűtőhöz képest megspórolna 50 év alatt, de ez zöld, úgyhogy inkább dobd ki a régit, mert az nem zöld.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 877
32 493
113
Két terület van, ahol viszont a kormány a zöld mezőt nyomja: lakóház és ipartelep. Ugye nem gondoljuk, hogy ez így jó?
Szerintem egyik sincs nyomva. De tudsz mutatni akkora barnamezős területet, ahol ezek az ipari beruházások megvalósíthatóak?
Pontosan így van. Éppen ezért feleslegesen elpusztítani nem kéne.
Én nem is támogatom, de mint mondani szoktam, ennek is megvan az ára. Lehet, de akkor nem nyugati életszínvonallal kell hasonlítgatni a hazait.
a vasutat inkább visszabontjuk
Én úgy tudom, hogy csak nagyon ritkán történik meg a vasút visszabontása, mert a területet rekultiválni kellene.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Szerintem egyik sincs nyomva. De tudsz mutatni akkora barnamezős területet, ahol ezek az ipari beruházások megvalósíthatóak?
Csepel művek?
Illatos úti volt BVM?
Hunyadi úti volt Caola?
Hogy csak így pöstet mondjak 3-at.
Menjünk kifele: Lenfonógyári ipartelep.
Én nem is támogatom, de mint mondani szoktam, ennek is megvan az ára. Lehet, de akkor nem nyugati életszínvonallal kell hasonlítgatni a hazait.
A dél-olasszal, portugállal, göröggel, amiket már most is meghaladunk, vagy a némettel, ahol viszont nagyon komolyan veszik ezeket a dolgokat, illetve vették az elmúlt évekig, amíg pont a zöldek miatt gyorsan elkezdtünk szenet bányászni. Ott is ahol nem kellene, ha nem zöldmarhulnánk a környezetvédelem jegyében.
Én úgy tudom, hogy csak nagyon ritkán történik meg a vasút visszabontása, mert a területet rekultiválni kellene.
Igazad van, nem visszabontjuk, hagyjuk elrohadni, és gyorsan megvétózzuk 3 ecetfa miatt a felújításukat, ami ugyan több ezer autót és kamiont venne le az utakról, akár naponta is, de az a 3 ecetfa nagyon értékes, ellentétben a teljesen endemikus, mocsári életközösségekkel amik helyére akugyárat építünk, mert az fontos dolog, és nem is lehet barnamezősen, csak és kizárólag a mocsár helyére.
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 727
11 601
113
Azért nyilván Te is tudod, hogy minden területnek megvan az az ökoszisztémája, ami miatt minimum az adott környezetben érték -sőt, minden természeti dolog valamilyen formában globális érték is. Ennyi erővel sehol semmit nem lehetne építeni, még lakóházat, utat, repteret, gyárat, kórházat stb. sem, mert az is ökoszisztémáktól veszi el az életteret. Hol a határ, ki húzza meg azt?
Csak éppen az az álságos, hogy akik erre hivatkozva szelektíven akadályoznak és elleneznek beruházásokat, azok legtöbbször mindazt a vívmányt is éltetik, amik nélkül ezek az idealIZMUSOK nem is léteznének, vagy nem élvezhetnék azokat a vélt vagy valós lehetőségeket, amik ezeknek a beruházásoknak köszönhető.

És olyan apró összefüggésekre se sikerül senkinek rávilágítani, hogy az elektromos közlekedés zöld -az elektromos közlekedés infrastruktúrája, alapfeltétele meg zöld-ellenes? Akkor nem lehet, hogy ott kéne verni a tamtamot, ahol kitalálták, hogy párhuzamosan legyen két infrastruktúra, meg legyen kötelező -minden kiforratlansága ellenére?
Vagy mitől zöld, ha a szennyezés forrását eltoljuk 50-100 km-re a jelenlegi helyétől? (Nem a városban szennyez a közlekedés hanem vidéken)
Mitől lesz a világ élhetőbb, ha a szennyezés csak egy apró forrását csökkentjük világszinten, hisz az európai közlekedés az egész károsanyagkibocsájtás igen apró szelete -ami nem nulla lesz ezután sem?

Mára sajnos a zöld gondolat, a környezet és természetvédelem olyanná kezd válni, mint a szociális gondoskodás. Jó és támogatható kezdetekből és célokból lett egy terror és érdek ideológia és jelen esetben érdekérvényesítő eszköz. És ha azt mondja valaki, hogy túlzás amit mondok, akkor olvasson utánna az ökoterrorizmusnak -mint egy szép és jó gondolat szélsőséges és erőszakos szélsőségére.
Nekem általában az a problémám, hogy rendszerszinten veszik itthon semmibe a természetvédelmet. (A bánáti bazsarózsák esete a NATO-radarral egy üdítő kivétel volt.) El nem tudod képzelni, hogy mennyi védett növényt telepítenek át a Budapest-Kelebia vasútvonal építése miatt. A zöme orchidea. Jó, ha a végén 10-20%-uk túléli. De ez senkit sem érdekelt...