Környezetvédelem

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 798
32 212
113
Ha felveszem a szobatudós szemüvegemet, akkor azt gondolnám, hogy a cserép alatti talaj - mivel egy ideje nem volt hasznosítva - lehet, hogy nem volt annyira kimerülve, mint a kerti. A cserép agyagából extra cucc is mosódhatott be. Ezen kívül a növény egyedül nőtt, a társaival nem kellett versenyeznie a tálanyagért és a vízért. A cseréptörmelék - talajtakaróként - emellett megakadályozta a talaj kiszáradását (mint a mulcs), és a kis éles darabok fizikailag védtek az ízeltlábúak és csigák ellen. :cool:

Ez persze csak vicc, de a kubaiak - állítólag - elég jó hatásfokkal művelik a betont (urban farming, asszem ez a neve), kényszerből.
Nézd, technika órán mi is kapáltuk a téglajárdát. Azt gondolhatná az ember, hogy goli otoki pedagógiai módszerek mentén zajlott a technika óra.
Igen a kubai módszer is jó, meg sokan példaként mondják, de nem látom, hogy nagyon sokan szeretnék az az életformát úgy összességében követni. Pedig nem a minden évi új ájfonunkat ad meg nekünk... van az Úri imádságban sem...
 
  • Tetszik
Reactions: Irsai Olivér

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
A dánok úgy csinálták anno.
hogy elösszőr a szénerőműveket amik durván szennyezőek de a dánoknak durván olcsó vólt az északi tengeri kb szénsziget ek tulajdonlása miatt...
kezdték el leváltani olajra... (dániába feketék vóltak a klinkertéglák a városokba felhasznált sok szén miatt...) többek között ezért szimbólum nekik a kikötői szines házak....koppenhágába pl... (mert régen csak az a rész vólt tiszta levegőjű (a kikötő) mert az bálna zsírt használt még az 1900 as évek elején is. amikoris a hajóolajra tértek át (ami szintén tisztább mint a kőszén tőzeg és hasonló....) egy egy szigeten millio évek növényzete gyült össze...rakodott egymásra.... na de nem kalandozok el.

a hajózás ésolajt használó tengeri hajók hatására amik a tengeri csomopontból adodó kikötők miatt be be tértek a dán várrosokba... egyre jobban biztosította a kikötő majd a város és a vidék energiaellátását. (tengeri majd óceáni hajók formályában és az azok által horozott üzemanyag mennyiség révén.) a hajótársaságok szivesen adják (plussz szállítmánykéntt) kitankolnak....

ez nagyon ment a dánoknak a 70 es évekbe... úgy megrántotta őket mint a szél... főleg a hadihajók...

tehát sok olajhoz jutottak és jutnak közben mezőik is lettek a szén háttérbe szorult. (de még nyomokba felellhető sokszor tőzeg formába...)

hogy bio sítsák grünösítsék... az olajhoz elkezdték a szemetet adagolni (a többi skandináv országét is pénzért további hajókat vonzva be (akik szemetet hoznak és olajat a tankjaikba amik oceánjáró tankok. üzemanyag tartályok.) ez meg csak rövid út... töredék fogyasztás...2 ős szállítás...

na bent az olaj dánba... hozzáadva némi szemét egy másik csarnokba biogáz földgázzal ég.) javítva a co2 kibocsáljtást. és mind a 2 co2 kvótát termel (olajjal és gázzal) és olcsósítja azok tüzelését szeméttel (csúcson megpakolhatja...)
közbe olajat éget meg gázt (azzal javítja a szemét anyag magas hatásfokát...)

és bevált...

bio is öko is grön nagyon grön... amég van olaj és gáz ((a norvégoknak oroszból a tőzsdei trükközések miatt orosz behozatalra szorul) míg dániának a hajózás által... most mind 2 kapott.

lecsupaszítva... mert ez még kacifántolható... de nagyjából így tanultam dánba.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
mi max vonatokkal tudjuk (de ott is inkább áramot lehet hozni.) ezért kell a kínai vasút.

csak ez nem eukonfort... tudom de én pl leszarom.

egy kínai vasúti vezeték. selyem út. egy sok országon átívelő magasfeszültségű (extramagas) feszültségű áramhálozat is. kínai végpontal.

ukrajna megszünik energia villamos áram exportőrnek lenni a jövőbe... ezért kell oda az a kínai vasút ahova azért megy úgy a nyomvonal ahogy ...(bár a nagyon elenzett lett vólna a legjobb energia leadás szempontjából. A gerinncvezetékről))
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
ez meg ezért több mint egy normál vasút. (ami szintén lát el hasonló feladatokat korábban olajjal ma árammal villamosított vonalakkal.)
a vasút veszélyes üzem. és többek között a nagy energiaszállító kapacitása miatt (akár a villanyvezeték által) nélhülözhetetlen.
ahol villamosított a vonal vagy a vasuti villamnyszabályzó hozzáférhető ott könnyen lehet elektromossághoz jutni. nagy mennyiségbe nagy tételbe...

(már bocsánat de ez alap letétel. aszthiszem tétel is.

a vasuti hálozat energia szállításának kiaknázása.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
pöröghetnek a tragacs dán szélkerekek hogy ezt kihozzák...
ja bocsánat a tengeri mezők tönkrementek nem bítják a vihart... (vitorlás nemzet) már nm is igen javítják őket mert csak veszteséget termel halmoz képez úgy ahogy van. a szárazföldiek meg veszéylesek csak úgy repkednek a lapátok néha... külön vezérlés drágább elektronika szbaályzás ... karbantartó ellenőr... ráfizetés az egész....

de eddig a hajó olaj megoldotta és még zőldített is grönolt eggyet :) de orosz hajó holnap utántól nem megy dánba... dán kikötőbe. se norvégba...
megy helyette a távolkeletre. vosztokból nem is olyan távoli. sok olaj leadható. letankolható.
(ezt dániába tanultam.)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
energia szállítmányozás. (már a favágással megkezdődött. nem újdonság ez. vagy amikor az ősember rőzsézett galyazott) ott kezdődik az energia kereskedelem... (jól leoktatták.)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
a DSB dániába azért olyan pénzes vasúttársaság többek között mert elektromosságal is kereskedik nagyba... mert dánián át fút a skandináv távezeték. és a dánok elektromosságba azon csüngenek... ami még jelentős tétel az energia hsználásukba. (ugye a vasuti áram más számlán fut nem a helyi elektromoshálozat társaságot.) tehát az energiamixbe közlekedés tételbe szerepel kibolyáljtá szempontjából meg co2 kvótát. közlekedésbe is. és egyébbe energia politika. vagy energetiikai politika.
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 722
11 594
113
Szerintem nagyon elgondolkodtató cikk, ajánlom mindenkinek.

 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 798
32 212
113
Szerintem nagyon elgondolkodtató cikk, ajánlom mindenkinek.

Nem is csodálom. Amilyen nagy dózisban kapják a rettegésdózist.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 378
20 435
113
Ez igaz, azt viszont lássuk be, nem teljesen alaptalan a szorongásuk..
De. A savas esőbe nem haltunk bele. Megoldottuk. Az ózon lyuk? Gyógyul. A globális kihűlés is elmaradt, aztán csernobilba haltunk mind bele, most jön a globális felforrás… meg majd a következő, ha kiderül, hogy elszámolták maguk, vagy megoldjuk.

Simán az MK-ULTRA alatt kidolgozott trauma alapú elmeprogramozás megy nagyban…
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 722
11 594
113
De. A savas esőbe nem haltunk bele. Megoldottuk. Az ózon lyuk? Gyógyul. A globális kihűlés is elmaradt, aztán csernobilba haltunk mind bele, most jön a globális felforrás… meg majd a következő, ha kiderül, hogy elszámolták maguk, vagy megoldjuk.

Simán az MK-ULTRA alatt kidolgozott trauma alapú elmeprogramozás megy nagyban…
Ez is egy álláspont.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 378
20 435
113
Ez is egy álláspont.
Nehogy aztán gyereket nemz! Mert a végén nem lesz elég élettér az afrikaiaknak, meg az délkelet-ázsiaiaknak! Akkor majd megmenekül a bolygó, és ez se történik:


A Fast Fashionről nem mondok le, inkább ne legyen gyerekem! A ruhagyár mellett meg mutánsok élnek majd hamarosan...


Addig sulykolják a hülyeséget, hogy csak a nagyvállalatok, és az igénytelenségben és tudatlanságban élők maradnak.

Az a kérdés, hogy az iskola, vagy csupán csak a média-e a bűnös ennek az álláspontnak a kialakításában? (a szülőktől tekintsünk is el most)
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 722
11 594
113