Mára gyakorlatilag német autóiparnak a VW, meg a két prémium márka minősül.
Prémium gyártót, meg nem lehet hasonlítani darabszámban a tömeg gyártókhoz mint a Toyota vagy a VW.
Pont erről beszélek, hogy engedjük már el ezt a prémium faszságot
Mitől "prémium" gyártó egy merci vagy egy BMW?
Mi bennük a prémium? A műanyag motorolaj teknő, vagy az öngyulladás képessége? Esetleg az EU által előírt minimum 2 év 100,000 km garancia, mert talán annyit még kibírnak?
Egy dolog prémium bennük a szervíz számla, de az nagyon XD
A volkswagen konszernt meg tényleg hagyjuk, azt a céget amely föltalálta a "minőség érzet" fogalmát, a minőség helyet... LOL.
Szóval de, a "dájcse prémium" szitokszó, ma már a helyén kezelik a fogalmat, röhögnek rajtuk.
Egyre kevesebb ember hiszi el azt a hazugságot, hogy egy random német autó, minőségibb lenne egy Stellantisos kocsinál vagy fordnál. Pedig azok sem a minőségükről híresek.
A normálisabb Japán gyártóktól (Toyota, Honda, Szuzuki) pedig mindenki tartósabb kocsit vár el, átlagos áron, mint egy néha háromszor annyiba kerülő német vastól.
Nem véletlenül halnak ki a taxik közül a német autók.
A volkswagen csoport Európában még piac vezető, hiszen rengeteg almárka tartozik alá, és nagy mennyiségű állami és céges megrendelést kapnak.
Arra mondjuk inkább kíváncsi lennék, hogy magán vásárlók esetén, hogy állnak, főleg Németországon kívül.***
Addig is egy érdekes lista:
The Tesla Model Y finished 2023 as the year's best selling car
www.autocar.co.uk
***
Ugye Hazánkban az új autót vásárlók 2/3-ada céges vásárló, sok esetben flottás. Nem tudom, hogy külföldön mi a helyzet ez ügyben.