Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 406
14 986
113
21,5 évig egy 1,6 Opel AstraG-t hajtottam. 20 éves koráig szinte csak tankolni kellett, a kasztni, alváz sem igényelt javítást. Vehettem volna újabbat, de minek?
A 2 éve, 3 évesen vásárolt, K-Astrámmal is kb. 20 évre tervezek, bár tudom, hogy erre már kisebb az esély. Innovation felszereltség, 200 lóval, szóval van benne minden, mint a Búcsúban, aminek nagy részét nem is használom, és erős is. Ez még talán 10 év múlva is korszerűnek számít, szóval minek cseréljem, ha nem muszáj?
Amíg lesz benzin hozzá, és nem kerül horror összegbe, maradni fog.
Esetleg majd egyszer, második autónak egy elektromost bevállalok a napelem mellé, ha kiforrja magát a technika, és nem megy rá a gatyám.
Most en hajtok egy napra, evre pontosan velem egy napon szuletett opel astra g 1.6 16v-t :D egyenlore imadom
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 468
52 484
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Bocs :)
Ismerem azt aki vezette, személyesen. Nem ő volt a fő ludas, bár gyorsabban ment mint kellett volna, hanem aki beállt a bemutatón a füstölő autó mögött az ívre fényképezni úgy hogy nem szólt... Ha nem rántja a söfőr félre a kormányt, 3 gyerek maradt volna árván.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
20 063
26 929
113
Kerestem sokáig egy 1946-os kocsit, de egyik model sem tetszett, vagy túl drága volt nekem. :)
image
 
  • Imádom
Reactions: enzo

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 724
13 417
113
Egy hivatâsos soförtöl el lehet vârni, hogy tudja, mit bir ki egy jármü. De ez nálunk még hivatâsos pilótáknak sem megy, ahogy olvasom feljebb.
Egyszer pénzügyes munkatársnőket szállítottam továbbképzésre/ről.
Hazafele megkérdeztem a mellettem utazó oszt.vez. nőt, hogy mi az a kontírozás.
Gyengeelméjűnek kijáró türelemmel mondott róla pár szót, majd bicskanyitogató stílusban hozzátette:
- Tudod, ez egy szakma...

Felforrt az agyvizem, de rögtön nem válaszoltam.
Majd később elmondtam neki, hogy a szakács sem szakma, mert szinte mindenki tud főzni, a raktáros sem, mert mindenkinek van spájza, s a sofőr sem, mert mindenkinek van jogsija, (a pénzügyest szándékosan nem mondtam...)

Láthatóan megzavartam a logikai rendszerét, úgyhogy elmagyaráztam, hogy a jó hivatásost az különbözteti meg az úrvezetőtől, hogy pl.nem teszi le a kocsit, amikor leesik a szűz hó a városban, hanem elindul másokért a Bükkbe a hóban rém buta hátsókerékhajtású 15 személyessel azokért, akik el sem mertek indulni a fronthajtású kisautójukkal...

Aztán nemsokára jött egy, az ónos esőtől tükörsimára lefagyott műszak vége, amikor ki sem mert állni az enyhén lejtős parkolóból.
Kiálltam neki, de oda sem tudott menni a kocsihoz (mondjuk tűsarkúban volt), s kérte, hogy tegyem le egy másik helyen a kocsit.
Majd hazavittem többjüket ide-oda a dimbes-dombos Miskolcon.
...amikor szállt ki mellőlem a kapujuk előtt, megköszönte, hogy hazavittem, meg milyen ügyes vagyok stb., már tudtam, hogy hogyan köszönök el:


Tudod: Ez egy szakma.


(Apropó - nagyon kevesen értünk haza Budapestről Miskolcra 2013 március 14-én éjszak Miskolcra.
Én egy kamion mellé soroltam be a szembe sávba a lehajtó után az emődi felüljárón, hogy szélárnyékában legyek, s azért ott hajtottam le, mert rajta kívül nem volt már más az úton, tudtam, hogy nélküle nincs esélyem átmenni a vasút felett.
Miskolcon meg már az Albeámmal szállítottam négyesével haza a műkedvelő nyugdíjas dalosokat. A város akkor már teljesen és félelmetesen kihalt volt.
Másnap délután döbbentem rá a tévét nézve, hogy mit úsztam meg.
S hol vagyok én pl. egy tartályautóstól!?)

Senki munkáját, hivatását nem szabad lenézni, s most szándékosan nem sorolok lenézett munkákat.
Tessék letenni a bizonyítványokat és a kinevezéseket, s beállni a helyére - az odalökött béréért.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and BJani

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 547
61 874
113
Azzal kezdtem, hogy a vásárlók döntő része. A vásárlók döntő része pedig az USA, Nyugat-Európa es Kína, nem mi.

Ne legyél már megint ilyen okos baszki :D
A dájcse prémium szitokszó, úgy lejáratták már magukat!
USA piacon is aki tartós autót akar venni, Toyotát, Szubarut vagy Hondát vesz. (Lexus meg Acura)
A kínai piacon is már alig lehet eladni ezeket, de még Európában is sorra alázzák meg a nagy dájcse prémiumokat. A merci egy időre le is állította a gyári merci E taxik gyártását, mert már németben sem veszik őket.... A Toyota Camry+Prius kiszorította őket. :rolleyes:
Valami elképesztő módon el vagy tévedve megint!
A világ nagy részén a tartós kocsikat keresik, ezért a legnépszerűbb modellek a Toyota Corolla/Camry, Honda Accord/Civic/City stb....
Már nagyon kevés olyan ember van, akit a németek át tudnak baszni, már nem tudnak megélni a 30 évvel ezelőtti mítoszaikból.
Tudom, hogy neked nem szóltak, de a német autóipar konkrétan haldoklik! :cool:
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 186
15 579
113
Folyamatosan tárgyalok a svájciakkal. Komoly esély van rá, hogy Magyarország jelentős motorvonat flottát fog vásárolni az alpesi országból.”

Ahhoz képest, hogy a Flirtek rohadnak a mellékvágányon, szép teljesítmény.
A hitelesseg kedvéért talán azokat kéne rendbe tenni először.
 
  • Tetszik
Reactions: SirHiggins

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 724
13 417
113
21,5 évig egy 1,6 Opel AstraG-t hajtottam. 20 éves koráig szinte csak tankolni kellett, a kasztni, alváz sem igényelt javítást. Vehettem volna újabbat, de minek?
A 2 éve, 3 évesen vásárolt, K-Astrámmal is kb. 20 évre tervezek, bár tudom, hogy erre már kisebb az esély. Innovation felszereltség, 200 lóval, szóval van benne minden, mint a Búcsúban, aminek nagy részét nem is használom, és erős is. Ez még talán 10 év múlva is korszerűnek számít, szóval minek cseréljem, ha nem muszáj?
Amíg lesz benzin hozzá, és nem kerül horror összegbe, maradni fog.
Esetleg majd egyszer, második autónak egy elektromost bevállalok a napelem mellé, ha kiforrja magát a technika, és nem megy rá a gatyám.
Az első autóm tanulás volt: Nem veszünk (pláne nem KGST) 15 év feletti autót, mert ugyan más miért adta el?
Az utána következő mind a két autómat 15 évig hajtottam. Az elsőt három éves korában vettem (olcsón, de volt is vele foglalkozni való),a másikat már újonnan.
A mostanit 3 éve megint újonnan.

Vissza osztottam/hónap a saját eddigi eseteimet, illetve ismerősökét, meg átlagos típusokat átlag alatti hahu-s kínálati áraikkal kockás papíron (nem röhög!) jelleggörbéket rajzolva: 6 éves kor után bontóig már nem törvényszerűen olcsóbbak/per a még használt hónapra vetítve a befektetett költségek, mint egy max ilyen korút véve, mennél tovább tartva.
S akkor még nem is számoltam a sűrűbb átírási költségekkel, a lehet felesleges, de óvatosságból indokolt soron kívüli nagyszervizekkel, új gumikkal, rejtett, vagy nem rejtett hibák elhárításával. Évközi bukó kgfb-kel., stb.

S mennyi az ára az autó korából fakadó üzem(nem)biztonság tudatának!?

Tudom mindenki olcsón vett hibátlant, meg jól szállt ki az összes előzőből, meg kereskedőként sem bukott soha, de akkor mibű' élnek meg a használt autó kereskedők?
Mibű'?
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
110
397
63
A kínai piacon is már alig lehet eladni ezeket, de még Európában is sorra alázzák meg a nagy dájcse prémiumokat.
Kína 2024 első félév, második a VW..
Európa egész 2024, 26% market share..
Usa piacot leszámítva nem látok nagy alázást, csak szép versenyt. De amúgy ott is emelkedett 6,5%-ot az eladás.
Már nagyon kevés olyan ember van, akit a németek át tudnak baszni, már nem tudnak megélni a 30 évvel ezelőtti mítoszaikból.
Tudom, hogy neked nem szóltak, de a német autóipar konkrétan haldoklik! :cool:
Nemár.. Bajban van az európai autóipar, a balfasz szabályozók miatt, meg a rossz termelési ár miatt. A Gruppe meg köszöni szépen, de ki fogja ezt heverni, a profit margin csökkent 6,5%-ról, 5,6%-ra, eladtak így is 9 millió járművet, 13 mrd EUR profit mellett..
A Stellantis meg a Ford nagyobb bajban van, ott azért kétszámjegyű az eladott darab csökkenés.

Kicsit átrendeződik a piac, volt ilyen, lesz ilyen.