Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 376
55 062
113
Ezt csak érdekességként, Nürburgring jelenlegi legjobb köridők:
Utcai:
Nem utcai:
 
T

Törölt tag 1711

Guest

Az AT&T-nél az összes telefonszám egyessel kezdődött. Miért is? Mert a kettes a Hold...

Anno ott épült ki először a telefonhálózat és az első primitív tárcsázókészülékek még impulzusokat küldtek. Telefonálás kezdeményezéséhez ezért először tárcsázni kellett az 1-et (2 impulzus) utána jöhetett a telefonszám.

Amikor kiépült a nemzetközi telefonhálózat meghagyták Észak-Amerikának az egyes körzetet, Afrika lett a 2-es, Európa a 3-as, ... Szovjetunió a 7-es.
Míg Észak-Amerika szimplán megmaradt 1-esnek, addig a világ többi részén (kivéve SZU/Oroszország), a számokat továbbosztották a nemzetállamok között, így lett pl. Magyarország 36.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 226
4 578
113
Azt már évekkel ezelőtt mondták, hogy az áram, amikor az autót töltik vele, azonnal jövedéki termék jelleget ölt, így a jövedéki adót is ki kell rá vetni, mint a többi üzemanyagra. Ez kezdődött el.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Azt már évekkel ezelőtt mondták, hogy az áram, amikor az autót töltik vele, azonnal jövedéki termék jelleget ölt, így a jövedéki adót is ki kell rá vetni, mint a többi üzemanyagra. Ez kezdődött el.

De a fő érv az ingyen töltés volt az ilyen járművek mellett. Még itt is bőszen matekoztak egyesek.

Erre világ szinten kezdenek külön adókat kivetni rájuk, pedig az elterjedtségük még béka segge alatt van.
 
M

molnibalage

Guest
De a fő érv az ingyen töltés volt az ilyen járművek mellett. Még itt is bőszen matekoztak egyesek.

Erre világ szinten kezdenek külön adókat kivetni rájuk, pedig az elterjedtségük még béka segge alatt van.
Ahhoz nagyon hülyének kell lenni, ha valaki azt képzelte, hogy az ingyen töltés sokáig lesz. Azért egy 80 kWh-s Tesla feltöltési kis töltésről az kb annyi, mint az én havi villamos fogyasztásom egyedülállóként volt úgy kb. Ki adná ezt ingyért..?

A villanyautó agyatlan hívei azt is ki szokták hagyni a számításból, hogy nem csak a villanyért fizetnek (a töltési hatásfokot is elfelejtik...) hanem azt, hogy az állási időért is. Percenként 50 Ft egy átlagos félig gyorstöltésnél is 30*50 = 1500 HUF.

Tehát jövedéki adó nélkül is már határhelyzet, hogy mi az olcsóbb. Németeknél, mivel már most 30 EUcent az áram már most drágább villanyárammal tankolni....
... jövedéki adó nélkül.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 879
15 309
113
Szerintem senki sem lepődött meg azon hogy a nyilvános töltök fizetősek lettek, ez előbb utobb várható volt. Egy jó incentive volt a városi elterjedéshez.

A fő érv mellette a sokkal olcsóbb fenntartási és üzemeltetési költségek, még otthoni töltés mellett is. Múltkor ki lett számolva, kemény százezrekkel olcsóbb minden évben ha a használója kis távokon használja, pl. tipikus agglomerációs felhasználásra.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 001
113
Ronda egy építmény, mindenképpen mennie kell. De csak ha előtte értelmesen megtervezik a forgalmat. Nem lehet úgy lebontani, hogy utána meg közlekedési káosz keletkezik.
Úgy volt a legutóbbi infó, hogy az egész Nyugati teret is átépítik, az aluljárókkal egyetemben, nyilván újratervezik a közlekedést is.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem senki sem lepődött meg azon hogy a nyilvános töltök fizetősek lettek, ez előbb utobb várható volt. Egy jó incentive volt a városi elterjedéshez.

A fő érv mellette a sokkal olcsóbb fenntartási és üzemeltetési költségek, még otthoni töltés mellett is. Múltkor ki lett számolva, kemény százezrekkel olcsóbb minden évben ha a használója kis távokon használja, pl. tipikus agglomerációs felhasználásra.
Csak ez a kijelentés nem egészen fedi a valóságot. Egy azonos színvonalú benzines kocsihoz képest a böhöm Tesla 3 85 kWh-s akksival úgy laza 7-8 misivel többet. Ha a kölönbözetet beteszed államkötvénybe, akkor mondjuk az első tíz évben a difi 3,5%-os hozammal (úgyis szerintetek király a kormány, akkor marad ez 10 évig) a 8 misivel az 11,5 misi.

Ekkora szerviz igény költség difije nincs a a benzineshez képest a villanyautónak. Vagy szerinted az reális, hogy az első tíz évben minden évben ráköltesz úgy 300 ezer HUF-ot...?

Ööööö....
Mindig csodálattal adózok az olyan modellek előtt, ami a teljes költségciklus és pénz máshova tevésből egyetlen elemet vizsgál. A napenergiás oköbarmok csinálják ilyen okosan...

Olcsóbb az üzemeltetés. Ok. De bakker azon az áron, hogy a kezdeti beruázásod alsó hangon 2-szer több és nem zsebpénzről van szó. 6 misiből egy kurva jó új benzines kocsit veszel. Egy csupasz Tesla 3 valami 30k USD a kisebb akkuval, a 85 kWh-s pakk még mindig 8-10k USD.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 001
113
Azt már évekkel ezelőtt mondták, hogy az áram, amikor az autót töltik vele, azonnal jövedéki termék jelleget ölt, így a jövedéki adót is ki kell rá vetni, mint a többi üzemanyagra. Ez kezdődött el.
Igen, és hozzá tehetjük a 2004-es csatlakozáskor történt harmonizálást is, amely a jövedéki szabályozásban lényeges.
A 2016-os tv:
7. § (1) Adófizetési kötelezettség keletkezik
a) a jövedéki termék szabadforgalomba bocsátásával, a szabadforgalomba bocsátás időpontjában,
b) másik tagállamban szabadforgalomba bocsátott jövedéki terméknek a 62. § szerinti kereskedelmi céllal belföldre szállításával,
c) jövedéki termék csomagküldő kereskedelem keretében belföldre szállításával,
d) másik tagállamban szabadforgalomba bocsátott jövedéki termék kereskedelmi célú vagy csomagküldő kereskedelem keretében végzett szállítása során a 3. § (1) bekezdés 44. pont c) alpontja szerinti szabálytalanság belföldön történő elkövetésével,
e) bármilyen energiatermék üzemanyagkénti, üzemanyagok adalékakénti, hígítóanyagakénti vagy fűtőanyagkénti kínálásával, értékesítésével vagy felhasználásával, ha korábban nem keletkezett adófizetési kötelezettség az adott felhasználásra megállapított adómértékkel,

Szóval ez az ingyenesség nyilván beetetés volt, az állam lemondott pár évre az adóbevételekről, de aztán vége a dalnak. Sajna a vizet is energiatermékként aposztrofálják, így ha üzemanyagnak használnák, ott is jövedéki adó fizetési kötelezettség keletkezik.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Azt már évekkel ezelőtt mondták, hogy az áram, amikor az autót töltik vele, azonnal jövedéki termék jelleget ölt, így a jövedéki adót is ki kell rá vetni, mint a többi üzemanyagra. Ez kezdődött el.
Nem hiszem hogy ezen nagyon csodálkozni kellene, miután a kerozén (repülőgép-hajtómű üzemanyag!) árában is benne van az útalap-"adó"!! Fizeti is minden repülővel utazó az útalapot keményen - pl. egy Bp.-Róma stb. légiúton is ... :(
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Szerintem senki sem lepődött meg azon hogy a nyilvános töltök fizetősek lettek, ez előbb utobb várható volt. Egy jó incentive volt a városi elterjedéshez.

A fő érv mellette a sokkal olcsóbb fenntartási és üzemeltetési költségek, még otthoni töltés mellett is. Múltkor ki lett számolva, kemény százezrekkel olcsóbb minden évben ha a használója kis távokon használja, pl. tipikus agglomerációs felhasználásra.

Otthoni töltés is meg lesz adóztatva, valszeg úgy mint USA egyes részein (évenkénti műszaki vizsga 100+ ezerért). A vezetőinket nem kell félteni ha új adók bevezetéséről van szó.
 
M

molnibalage

Guest
Nem hiszem hogy ezen nagyon csodálkozni kellene, miután a kerozén (repülőgép-hajtómű üzemanyag!) árában is benne van az útalap-"adó"!! Fizeti is minden repülővel utazó az útalapot keményen - pl. egy Bp.-Róma stb. légiúton is ... :(
Az Útalap jogilag tudtommal nem létezik, simán beolvasztották a jövedéki adóba, ami minden közlekedésre használt szénhidrogénnél egységes. Gondolom én...
Otthoni töltés is meg lesz adóztatva, valszeg úgy mint USA egyes részein (évenkénti műszaki vizsga 100+ ezerért). A vezetőinket nem kell félteni ha új adók bevezetéséről van szó.
És sanszosa még a hozzá szükséges óra árát is rád terhelik - hiszed vízórádat, gázórádat is te fizeted... - és lehet ezt is jogszabály miatt X évente cserélni akkor is, ha semmi baja nincs. Így kerül egy vízmérő csere 20k HUF-ba 8 évenként. Nem kibírhatatlan összeg, de ez is költség...
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 516
113
Csak ez a kijelentés nem egészen fedi a valóságot. Egy azonos színvonalú benzines kocsihoz képest a böhöm Tesla 3 85 kWh-s akksival úgy laza 7-8 misivel többet. Ha a kölönbözetet beteszed államkötvénybe, akkor mondjuk az első tíz évben a difi 3,5%-os hozammal (úgyis szerintetek király a kormány, akkor marad ez 10 évig) a 8 misivel az 11,5 misi.

Ekkora szerviz igény költség difije nincs a a benzineshez képest a villanyautónak. Vagy szerinted az reális, hogy az első tíz évben minden évben ráköltesz úgy 300 ezer HUF-ot...?

Ööööö....
Mindig csodálattal adózok az olyan modellek előtt, ami a teljes költségciklus és pénz máshova tevésből egyetlen elemet vizsgál. A napenergiás oköbarmok csinálják ilyen okosan...

Olcsóbb az üzemeltetés. Ok. De bakker azon az áron, hogy a kezdeti beruázásod alsó hangon 2-szer több és nem zsebpénzről van szó. 6 misiből egy kurva jó új benzines kocsit veszel. Egy csupasz Tesla 3 valami 30k USD a kisebb akkuval, a 85 kWh-s pakk még mindig 8-10k USD.

Nincs 85kWhs modell 3.
Nem mellesleg ösze vissza dobálozol az árakkal. Egyszer US árakat írsz máskor meg benzines 6millió ft.

Az ominozus cikkben amúgy S volt. És TCOra sokkal olcsobb üzemelteni mint a direkt konkurenciát.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 516
113
De a fő érv az ingyen töltés volt az ilyen járművek mellett. Még itt is bőszen matekoztak egyesek.

Erre világ szinten kezdenek külön adókat kivetni rájuk, pedig az elterjedtségük még béka segge alatt van.

Sztem soha nem volt.
Jelenleg 40KWH mondjuk 2000Ft. Ennyiből elmúlt pár hónapban BP közlekedésben elgurult 250-350kmet. Átlag 300. Uebben a közlekedésben benzines lenyelt 12-13l. Legyen 4500Ft.
Nem mellesleg most rakják tetőre napelemet. :) Vmi pályázat volt kb zizikért. Neki a napi 150-200+km innen ingyen van.

Kolléga konkrét esettel. Nem tudom hogy fog kijönni az 5-10-20.... éves TCOja de majd megkérdezem. A napi átlag kmből, korábbi fogyasztsából, benzin árából lehet kalkulálni.

Persze értem én nem éri meg... :)
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Az Útalap jogilag tudtommal nem létezik, simán beolvasztották a jövedéki adóba, ami minden közlekedésre használt szénhidrogénnél egységes. Gondolom én...

És sanszosa még a hozzá szükséges óra árát is rád terhelik - hiszed vízórádat, gázórádat is te fizeted... - és lehet ezt is jogszabály miatt X évente cserélni akkor is, ha semmi baja nincs. Így kerül egy vízmérő csere 20k HUF-ba 8 évenként. Nem kibírhatatlan összeg, de ez is költség...

A gázórámat most cserélték, nem kellett fizessek érte. Persze a gázárban nyilván ezek a költségek is benne vannak, de külön ezért nem kellett.
 
M

molnibalage

Guest
Nincs 85kWhs modell 3.
Nem mellesleg ösze vissza dobálozol az árakkal. Egyszer US árakat írsz máskor meg benzines 6millió ft.

Az ominozus cikkben amúgy S volt. És TCOra sokkal olcsobb üzemelteni mint a direkt konkurenciát.
Igazad van, az az S-es.
http://handras.hu/tesla-model-3-magyarorszag/

De nem tök mindegy?
Tessék. 13 misi alatt nincs Tesla 3 és az csak a 415 km-es változat. A legdrágább 10 misi. 13 misi az 40k USD tája. Szóval mit zavar, hogy miben írom...?
https://www.mahzrt.hu/hirek/tesla-v...MI1YvvvIaW4wIViNOyCh3hmAS7EAAYASAAEgIkivD_BwE

Minimum kétszeres ára van egy Tesla 3-nak egy igen jó benzin hajtású autóhoz képest, aminek a hatótávolsága akkora, hogy oda-vissza nem járod meg vele Bp-t és egy vidéki várost sem legalább 30-60 perc állás nélkül.

Hogy TCO-ra hogyan hazudták be, amikor leírtam, hogy a kezdeti költséged úgy laza 7 millával magasabb, azt nem tudom. Mert 10 év alatt is csak az el nem költött pénz hozama ~3 milla és nem költöttél el 7 misit sem Tehát, ha 3,5 millával TÖBBE kerülne kerülne a benzines, mint a Tesla, akkor is ég mindig 7 misivel vagy bentebb.
De összesen nem költesz ennyi szervizre 10 év alatt kocsira. Az 100%.

Ki és hogyan hozta ki ezt az ökörséget...?
Az akksit 10-20 év múlva ki fogja majd átvenni tőled?