Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Igen, az a Womb Raider eleg turelmes es bolcs.
Az AT&T-nél az összes telefonszám egyessel kezdődött. Miért is? Mert a kettes a Hold...
Ezt csak érdekességként, Nürburgring jelenlegi legjobb köridők:
Utcai:
Nem utcai:
Azt már évekkel ezelőtt mondták, hogy az áram, amikor az autót töltik vele, azonnal jövedéki termék jelleget ölt, így a jövedéki adót is ki kell rá vetni, mint a többi üzemanyagra. Ez kezdődött el.
Ahhoz nagyon hülyének kell lenni, ha valaki azt képzelte, hogy az ingyen töltés sokáig lesz. Azért egy 80 kWh-s Tesla feltöltési kis töltésről az kb annyi, mint az én havi villamos fogyasztásom egyedülállóként volt úgy kb. Ki adná ezt ingyért..?De a fő érv az ingyen töltés volt az ilyen járművek mellett. Még itt is bőszen matekoztak egyesek.
Erre világ szinten kezdenek külön adókat kivetni rájuk, pedig az elterjedtségük még béka segge alatt van.
Úgy volt a legutóbbi infó, hogy az egész Nyugati teret is átépítik, az aluljárókkal egyetemben, nyilván újratervezik a közlekedést is.Ronda egy építmény, mindenképpen mennie kell. De csak ha előtte értelmesen megtervezik a forgalmat. Nem lehet úgy lebontani, hogy utána meg közlekedési káosz keletkezik.
Csak ez a kijelentés nem egészen fedi a valóságot. Egy azonos színvonalú benzines kocsihoz képest a böhöm Tesla 3 85 kWh-s akksival úgy laza 7-8 misivel többet. Ha a kölönbözetet beteszed államkötvénybe, akkor mondjuk az első tíz évben a difi 3,5%-os hozammal (úgyis szerintetek király a kormány, akkor marad ez 10 évig) a 8 misivel az 11,5 misi.Szerintem senki sem lepődött meg azon hogy a nyilvános töltök fizetősek lettek, ez előbb utobb várható volt. Egy jó incentive volt a városi elterjedéshez.
A fő érv mellette a sokkal olcsóbb fenntartási és üzemeltetési költségek, még otthoni töltés mellett is. Múltkor ki lett számolva, kemény százezrekkel olcsóbb minden évben ha a használója kis távokon használja, pl. tipikus agglomerációs felhasználásra.
Igen, és hozzá tehetjük a 2004-es csatlakozáskor történt harmonizálást is, amely a jövedéki szabályozásban lényeges.Azt már évekkel ezelőtt mondták, hogy az áram, amikor az autót töltik vele, azonnal jövedéki termék jelleget ölt, így a jövedéki adót is ki kell rá vetni, mint a többi üzemanyagra. Ez kezdődött el.
Nem hiszem hogy ezen nagyon csodálkozni kellene, miután a kerozén (repülőgép-hajtómű üzemanyag!) árában is benne van az útalap-"adó"!! Fizeti is minden repülővel utazó az útalapot keményen - pl. egy Bp.-Róma stb. légiúton is ...Azt már évekkel ezelőtt mondták, hogy az áram, amikor az autót töltik vele, azonnal jövedéki termék jelleget ölt, így a jövedéki adót is ki kell rá vetni, mint a többi üzemanyagra. Ez kezdődött el.
Szerintem senki sem lepődött meg azon hogy a nyilvános töltök fizetősek lettek, ez előbb utobb várható volt. Egy jó incentive volt a városi elterjedéshez.
A fő érv mellette a sokkal olcsóbb fenntartási és üzemeltetési költségek, még otthoni töltés mellett is. Múltkor ki lett számolva, kemény százezrekkel olcsóbb minden évben ha a használója kis távokon használja, pl. tipikus agglomerációs felhasználásra.
Az Útalap jogilag tudtommal nem létezik, simán beolvasztották a jövedéki adóba, ami minden közlekedésre használt szénhidrogénnél egységes. Gondolom én...Nem hiszem hogy ezen nagyon csodálkozni kellene, miután a kerozén (repülőgép-hajtómű üzemanyag!) árában is benne van az útalap-"adó"!! Fizeti is minden repülővel utazó az útalapot keményen - pl. egy Bp.-Róma stb. légiúton is ...
És sanszosa még a hozzá szükséges óra árát is rád terhelik - hiszed vízórádat, gázórádat is te fizeted... - és lehet ezt is jogszabály miatt X évente cserélni akkor is, ha semmi baja nincs. Így kerül egy vízmérő csere 20k HUF-ba 8 évenként. Nem kibírhatatlan összeg, de ez is költség...Otthoni töltés is meg lesz adóztatva, valszeg úgy mint USA egyes részein (évenkénti műszaki vizsga 100+ ezerért). A vezetőinket nem kell félteni ha új adók bevezetéséről van szó.
Csak ez a kijelentés nem egészen fedi a valóságot. Egy azonos színvonalú benzines kocsihoz képest a böhöm Tesla 3 85 kWh-s akksival úgy laza 7-8 misivel többet. Ha a kölönbözetet beteszed államkötvénybe, akkor mondjuk az első tíz évben a difi 3,5%-os hozammal (úgyis szerintetek király a kormány, akkor marad ez 10 évig) a 8 misivel az 11,5 misi.
Ekkora szerviz igény költség difije nincs a a benzineshez képest a villanyautónak. Vagy szerinted az reális, hogy az első tíz évben minden évben ráköltesz úgy 300 ezer HUF-ot...?
Ööööö....
Mindig csodálattal adózok az olyan modellek előtt, ami a teljes költségciklus és pénz máshova tevésből egyetlen elemet vizsgál. A napenergiás oköbarmok csinálják ilyen okosan...
Olcsóbb az üzemeltetés. Ok. De bakker azon az áron, hogy a kezdeti beruázásod alsó hangon 2-szer több és nem zsebpénzről van szó. 6 misiből egy kurva jó új benzines kocsit veszel. Egy csupasz Tesla 3 valami 30k USD a kisebb akkuval, a 85 kWh-s pakk még mindig 8-10k USD.
De a fő érv az ingyen töltés volt az ilyen járművek mellett. Még itt is bőszen matekoztak egyesek.
Erre világ szinten kezdenek külön adókat kivetni rájuk, pedig az elterjedtségük még béka segge alatt van.
Az Útalap jogilag tudtommal nem létezik, simán beolvasztották a jövedéki adóba, ami minden közlekedésre használt szénhidrogénnél egységes. Gondolom én...
És sanszosa még a hozzá szükséges óra árát is rád terhelik - hiszed vízórádat, gázórádat is te fizeted... - és lehet ezt is jogszabály miatt X évente cserélni akkor is, ha semmi baja nincs. Így kerül egy vízmérő csere 20k HUF-ba 8 évenként. Nem kibírhatatlan összeg, de ez is költség...
Igazad van, az az S-es.Nincs 85kWhs modell 3.
Nem mellesleg ösze vissza dobálozol az árakkal. Egyszer US árakat írsz máskor meg benzines 6millió ft.
Az ominozus cikkben amúgy S volt. És TCOra sokkal olcsobb üzemelteni mint a direkt konkurenciát.