Megint gyártottál magadnak egy kiválló modelt, úgy, hogy fingod sincs a valódi költségekről!
Nos nézzük. Nekem egy Toyota Verso-m van.
Az éves szervíz a hivatalos árlista szerint 78.800Ft. Az a vicces, hogy olcsóbban jön ki a márkaszervizben assistance szolgáltatással, mint függetlennél.
Ez csak a szaros időszakos olajcsere, szűrőkkel, miegymás, munkadíjjal.
Akkor ez 13 év alatt kerekítve 13*80k = 1040k
A kettős tömegű lendkerék 350.000Ft (csak az alkatrész) hozzá, amennyiben megadja magát.
Ha. És 13 év alatt ennek mennyi a gyakorisága, ha minden évben szervizbe viszed a kocsit és nem lakod le jó magyar szokás szerint? A 20+ éves nem agyonhajtott kocsiban nálunk (egyelemes minta, nem sokat jelent), a hajtáslánccal és motorikusan semmi dráma nem volt. Semmi. Egyszer sem rohadt le alattunk. A régi szar Skoda 120 meg 10 év alatt két eltérő kocsi vagy 4-szer. Valami mágia miatt a mai kocsik szarok és korán halnak...?
Kettős tömegű lendkereket meg magában teljesen felesleges cserélni, mert addigra a kuplung (223.200Ft) is csereérett, és ha nem együtt cseréled, akkor a munkadíj duplázódik. A fékbetéteket 30-40.000 -enként cserélni kell (4 kerékre 50.800Ft). Tárcsákat meg kb. minden 2. betét cseréjénél (kettő együtt 4 kerékre 137.200Ft).
Itt a teljes árlista.
Ok, akkor 3 évenként fékbetét csere, 13 év alatt 4x50k = 200k. A tárcsák 2x140k = 280k.
Ha szerencséd van, akkor szíjas vezérlésű autód van, ott 70-100.000-ként kell vezérlést cserélni. Ha meg nem, akkor láncosod van, és elvileg nincs csereperiódusa, ha viszont ott megy el a vezérlés, akkor motorcsere, jó eséllyel.
A fenti összes tétel 1040+200+280 = 1520k = 1,5M.
De nagyvonalú leszek és minden egyéb szart hozzávéve akkor 13 év alatt legyen 2M. Igazából lehetne 3M is, majd látni fogod..
13 év alatt, ha még Átlag Jánosként is csak évi 15.000km-t teszel meg biztosan mondom neked, hogy több mint 2,5- 3M lesz csak a szervizszámlád.
Fater megkérdezem, de tudtommal 15 év alatt ennek felét nem költötte el szervizre évi 15k km körüli futással.
De mint írtam a lényeg az, hogy a villanyautó és a benzines közötti különbség a lényeg. A villanyautónál szerinted 13 év alatt nulla lesz a szervizköltség? Röhögjek?
És akkor még nem számoltad az üzemanyagot. 15.000km átlagfogyasztástól függően 4-500.000Ft/év.
Különbséget kell számolni itt is Ezt leírtam, hogy ha töltési áram árát nézed, akkor a 30%-kal olcsóbb áram üzemanyag is sci-fi főleg akkor, ha egyesek ökobarom álma itt is megvalósulna és nem 37 Ft/kWh lenne a végfogyasztói ár, hanem a német ~100 Ft/kWh. Akkor drágább lenn már tankolni, mint 350-400-az literenkénti ár mellett. Ha sokat mész - hogyan, ha kicsi a hatótávja a villanyautónak...? - akkor is napi 100 km-es munkanapi átlaggal spórolnál évi kb. 130k HUF-ot. Az 13 év alatt 1,7M.
Tehát 13 év alatt.
Benzines
+6M vétel (röhejesen felül árazva)
+2M karbantartás
+1,7M-val több a benzin ára a villanyoshoz képest.
-3M, mert 13M-6M beszerzés költség különbségének hozama 3% államkötvénnyel 13 év alatt az ennyi. Lefelé kerekítve, mert 3,5%-kal már 3,5M.
--------------------------------
6,7M
Villanyautó.
+13M a vétel
+0M a karbantartás, mert rohadt jó fej vagyok, de ez sci-fi.
+0M a villany ára, hiszen a különbözetet hozzáadtam a benzineshez.
------------------------------------------------
13M.
Ez hol éri meg? Ha 3M vagy 4M lenne a karbantartása a benzinesnek és 0 a villanyautónak, akkor sem jön ki matek. És a te áraiddal számoltam, mert szerinted én tudatlan hülye vagyok.
Azt szoroztam meg kettővel.
Évi 30 ezer km futással sem jön ki a matek (itt is kétszeres táv véve, de ki a tököm autózik napi 100 km-et átlagban családi kocsival, amikor a villanyautó hívek szerint ez 40 km), de rohadtul nem, pedig ebbe is belekötöttél.
Pedig
nulla karbantartást vettem a villanyautóra és olcsó modell - mert a 85 kWh-s az már 20 misi tája - , ami nem váltja ki a benzinest kényelem terén hosszú távú utazáskor. Tehát akkor valami más fog kelleni, vagy szabadidőd bánja. Azt hogyan áraznád be...?
A kettő között laza 6 millás difi van és a végén az akksival kéne majd valamit csinálni.
Mert az jelenleg olyan hulladék, amire nincs tömeges reproc. technológia.
6M-ból tényleg igen jó használt autót lehet venni.
Nem. 3,5-ből, amire még ráköltesz max. felet. Ez 5 évesnél újabb használt kocsi és nem alapfelszereltségű finoman szólva.
De ha már az új elektromos árát veszed alapul, akkor miért nem egy új benzines árát számolod?
Azt számoltam
iszonyatosan felfelé kerekítve.
Légkondis és sok már dologgal újonnan 4,5M.Nézd meg a listát.
http://cc.skoda.at/sl-hu/hu_HU_SKOD...D&auv=Family&fuelType=Benzin&seats=5&psTo=120
Akkor 6 millióból te milyen új 4 ajtós 5 személyes autót veszel 120LE-ig? Ne fárasszál már, ha kérhetnélek...
Hja és ha netalán valamilyen furcsa paranormális jelenség hatására esetleg több mint napi 50km-es átlagra is jön ez ki (mondjuk 75-100km), akkor hogyan fogunk alakulni?
Ne értem, hogy minek röhögsz,
ha derogált kiszámolni és kijön az, hogy kb. akkor érné meg a villanyautó, ha ingyen kapnád az áramot. Ha 100% otthon töltés lenne a 13 év alatt, akkor lenne 0 közeli, akkor, ha 0 karbantartása van a villanyautónak, ami mese habbal. A másik feltétel is, mert nem lesz 100% otthon töltés és, ha jövedéki termék lesz, akkor intsél gyorsan búcsút a 37 Ft/kWh áramnak. Lassú töltésnél pedig legalább a töltési hatásfok magas 95% feletti.
És most csak a leginkább lifegős alapvetéseidet vettem számításba!
Mindent számításba vettem, amit írtál, megszoroztam 1,25-tel a karbantartást sőt, ha kétszeresét venném akkor sem lenne difi, a kocsi árát 1,33-mal.
A villanyautó, ha ingyen megy, ingyen árammal, akkor talán olcsóbb lenne akkor, ha felülárazod a benzinest és minden költségelemet megszorzol 50-100%-kal.
Röviden, bocs, mást fárasszál...
Kurvára elegem van abból, hogy egyesek leírnak valamit, nem számolnak, de még akkor én vagyok a helikopter.***
Én ott legyintettem egyet amikor a premium Model 3-at elkezdte jó szokása szerint összehasonlítani valami alap Skoda Octaviával, amit kb ennyiért lehet kapni. Nagyjabol mutatja mennyi fogalma van róla.
A Model 3 a közép-felső kategóriás lépcsőshátuakkal jatszik egy ligába, azokból is a fullosakkal. USA-ban ezek a Toyota Camry, Honda Accord, Mazda 6 pl. hogy csak a japókat említsem. És ezek ott is 35 ezer dolláros kocsik. Itthon is 11-14 millió lenne az áruk.
A 13 millás Tesla gyártási minősége egy 6 millás kicsit jobban felszerelt átlag autóét nem éri el. Olyan kocsikat adtak el, hogy az ajtó nem záródott rendesen. 30-40 ezer dollárért. LOL....
***A következő cikkben olyan matek lesz, hogy akkor azt most látom, húgy úgyse fogja senki elolvasni. Tisztán kijön, hogy anno mekkora ökörségeket beszéltek egyesek.