Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1711

Guest
Kolléga konkrét esettel. Nem tudom hogy fog kijönni az 5-10-20.... éves TCOja de majd megkérdezem. A napi átlag kmből, korábbi fogyasztsából, benzin árából lehet kalkulálni.

Persze értem én nem éri meg... :)

Kolléga is pályázat vmi napelemes szarságra.
Állam átvállalta a hitel kamatát, kiszámoltuk, hogy a havi 18000ft áramszámla helyett fizet 18 évig havi 16000ft hitelt + javíttatja a cuccot az 5 év garancia letelte után (napelemtáblákra 15 év). Elvileg túlméretezték annyira a napelemeket, hogy éves átlagban amit betermel abból kijön amit levesz a hálózatról.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Ekkora szerviz igény költség difije nincs a a benzineshez képest a villanyautónak. Vagy szerinted az reális, hogy az első tíz évben minden évben ráköltesz úgy 300 ezer HUF-ot...?

Sajnos könnyen összejöhet. Sokkal jobban függ a megtett kilométerektől, márkától, lábtól mint az eltelt évek számától. Vannak márkák, amiknél az alkatrészek, márkaszervizek nevetségesen túlárazottak. Ha az ember új autót vesz gondolom a garancia és a szervizfüzet is számít.
10-15 ezer km után illene olajat cserélni, de egyszer egy évben mindenféleképpen, természetesen szűrőt is..
50-60 ezer km után egy váltóolajcsere.
120-150 ezer között várható egy katalizátor.
200 ezer körül kettőstömegű lendkerék, turbó.
100 ezer körül vezérmű szíj is sanszos.
Lábfüggő, de 150 ezer km után kuplungra is van esély.
10 ezer kilométerenként érdemes az ékszíjra is rákukkantani, ha öregszik cserélni, vízpumpát is.
30 ezer km körül gyertyák.
10 év alatt általában elfogy 2-3 akkumulátor, esélyes a kipufogó hátsó dobjának cseréje is.
Fagyálló
Vezetési stílus függő, de ide lehet csapni a féktárcsákat, fékbetéteket is.

Nem véletlen, hogy bizonyos nálunk kedvelt prémium márkák autói 200 ezer km körül indulnak el Nyugatról felénk. Valahol itt lehet arra számítani, hogy az autó vételárának negyedét bele lehetne locsolni a kocsiba ahhoz, hogy újra kifogástalan legyen.
 
M

molnibalage

Guest
Sajnos könnyen összejöhet. Sokkal jobban függ a megtett kilométerektől, márkától, lábtól mint az eltelt évek számától. Vannak márkák, amiknél az alkatrészek, márkaszervizek nevetségesen túlárazottak. Ha az ember új autót vesz gondolom a garancia és a szervizfüzet is számít.
10-15 ezer km után illene olajat cserélni, de egyszer egy évben mindenféleképpen, természetesen szűrőt is..
50-60 ezer km után egy váltóolajcsere.
120-150 ezer között várható egy katalizátor.
200 ezer körül kettőstömegű lendkerék, turbó.
100 ezer körül vezérmű szíj is sanszos.
Lábfüggő, de 150 ezer km után kuplungra is van esély.
10 ezer kilométerenként érdemes az ékszíjra is rákukkantani, ha öregszik cserélni, vízpumpát is.
30 ezer km körül gyertyák.
10 év alatt általában elfogy 2-3 akkumulátor, esélyes a kipufogó hátsó dobjának cseréje is.
Fagyálló
Vezetési stílus függő, de ide lehet csapni a féktárcsákat, fékbetéteket is.

Nem véletlen, hogy bizonyos nálunk kedvelt prémium márkák autói 200 ezer km körül indulnak el Nyugatról felénk. Valahol itt lehet arra számítani, hogy az autó vételárának negyedét bele lehetne locsolni a kocsiba ahhoz, hogy újra kifogástalan legyen.
  • A villanyautó felszentelt pápái szerint egy átlagember napi 50 km-t, ha vezet. Ok, akkor lássuk ő szerintük.
  • Az évi 250 nappal számolva 250*50 = 12 500 km. Legyen évi 15000, mert mondjuk megy még az ember ide és oda.
  • 200 ezer km táján van az első igazán komoly kiadás a listádban a lendkerék. Az 13. évben van. Tizenharmadik.
Addig 3,2-3,5 misit hoz az államkötvény az el nem költött 7 misivel. (13 millás Tesla - 6 millás benzinen kocsi). Nem akarok kukacoskodni, de ennyiből igen jó használt autót lehet venni, ha valamiért nem akarod 13 év után javítani a kocsit. Nem a 6 misiből, a hozamból.

A legdrágább alkatrész is 200k táján van a listádban. Ha a munkadíj 100k, akkor is nevetséges költségekről van szó ahhoz képest, hogy a hozama 3M+ az el nem költött pénznek nemhogy az, hogy eleve nem költöttél el 13 millát, hanem csak 6 misit. A Totalcaros videó sorozatból a váltóolaj csere és társai 100k-s tételek sincsenek.

Ha az összes fentit összeadom akkor az nincs 1,5 misi sem és 13 éves futásról van szó. És a modell arról szólt, hogy 3,5 misi különbség enné meg az el nem költött pénz hozamát. De összesen nem költesz el ennyit. 3,5 misiből egy rommá tört autót kétszer használhatóra kalapálnak, persze az autó értéke annyi lenne kb. mint a javításé.

(A főnök 5,5 év alatt tett be 250k km-et kocsiba és semmilyen fő alkatrészét nem kellett cserélni. Pont adták volna el, amikor összetörte az 51-esen. Skoda Octavia volt.)

Az benzin-áram árán lehet spórolni, de ez sem sokáig. A tökéletesen agyatlan hívó H.A. oldalán láttuk, hogy az egyik haverja 127 Ft/kWh áron tölt, máshol 100 Ft/kWh táján van már, csak állási díjat is számolnak fel, ami percenként 50 HUF, ahol láttam. Ha fél óra alatt tankosz mondjuk 50 kWh-t (majdnem üres és enged gyorsan tölteni, mert magasabb töltési állapotnál a rendszer visszavesz, az román népmese, hogy te végig 50-100-200 kW-tal töltesz), akkor az áram + állás együtt (30*50) + (50* 100) = 7500 HUF.

50 kWh energia tartalomhoz kell kb. 25%-os motor hatásfokkal (50/0,25) = 200 kWh/ 9,5 kWh/l = 21 liter benzin, ami 400 HUF/l esetén 8800 HUF. Ez alig 15% difi. Ha évi 15000 ezer km-et autózol az kb. 1050 liter/év. Az évi 420 000 Ft benyára, ebből nyesel le 15%-ot, ami 63 000 Úgy, hogy nincs még jövedéki adó az áramon...
És elköltesz előre +7 millát a kocsira.

Ez hol olcsóbb...?

Ha 50 Ft/kWh áron tankolnál állással együtt (román népmese), akkor is csak kb. 30%-ot spórolnál az üzemanyagon. Kevés. Az a kezdeti +7 misi annyira sok, hogy bukta az egész.

Persze lehet venni olcsó Nissan Leaf-et, csak azzal nem jutsz túl messzire, nem váltottad ki a benzines kocsit. Ha benzines MELLÉ veszed, akkor is hol spórolsz? A villanyautó üzemanyag nyeresége a befektetést sem termeli vissza. Ha meg a parkolást ki is kéne érte fizetni a fővárosban, akkor meg hajjaj...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Annyit azért hozzátennék, hogy az elektromos autó se örökélet + 1 évig üzemképes, ugyanúgy elő fognak jönni ott is a maguk bajai, csak nem egy 1 alkatrészt kell majd cserélni, hanem komplett alrendszereket...
Hagyományos autóknál is akkor van gond ha, az elektronika hibásodik meg. Anno a Renault Master-ban is az ablakmosó érzékelője lett zárlatos, szerencsére ott voltunk mellette így eloltottuk mielőtt továbbterjedt volna.
 
M

molnibalage

Guest
Persze lehet venni olcsó Nissan Leaf-et, csak azzal nem jutsz túl messzire, nem váltottad ki a benzines kocsit. Ha benzines MELLÉ veszed, akkor is hol spórolsz? A villanyautó üzemanyag nyeresége a befektetést sem termeli vissza. Ha meg a parkolást ki is kéne érte fizetni a fővárosban, akkor meg hajjaj...
Mármint használtat...
Most nézem, hogy ez is 11 misi táján van újonnan...
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
  • A villanyautó felszentelt pápái szerint egy átlagember napi 50 km-t, ha vezet. Ok, akkor lássuk ő szerintük.
  • Az évi 250 nappal számolva 250*50 = 12 500 km. Legyen évi 15000, mert mondjuk megy még az ember ide és oda.
  • 200 ezer km táján van az első igazán komoly kiadás a listádban a lendkerék. Az 13. évben van. Tizenharmadik.
Addig 3,2-3,5 misit hoz az államkötvény az el nem költött 7 misivel. (13 millás Tesla - 6 millás benzinen kocsi). Nem akarok kukacoskodni, de ennyiből igen jó használt autót lehet venni, ha valamiért nem akarod 13 év után javítani a kocsit. Nem a 6 misiből, a hozamból.

A legdrágább alkatrész is 200k táján van a listádban. Ha a munkadíj 100k, akkor is nevetséges költségekről van szó ahhoz képest, hogy a hozama 3M+ az el nem költött pénznek nemhogy az, hogy eleve nem költöttél el 13 millát, hanem csak 6 misit. A Totalcaros videó sorozatból a váltóolaj csere és társai 100k-s tételek sincsenek.

Ha az összes fentit összeadom akkor az nincs 1,5 misi sem és 13 éves futásról van szó. És a modell arról szólt, hogy 3,5 misi különbség enné meg az el nem költött pénz hozamát. De összesen nem költesz el ennyit. 3,5 misiből egy rommá tört autót kétszer használhatóra kalapálnak, persze az autó értéke annyi lenne kb. mint a javításé.

(A főnök 5,5 év alatt tett be 250k km-et kocsiba és semmilyen fő alkatrészét nem kellett cserélni. Pont adták volna el, amikor összetörte az 51-esen. Skoda Octavia volt.)

Az benzin-áram árán lehet spórolni, de ez sem sokáig. A tökéletesen agyatlan hívó H.A. oldalán láttuk, hogy az egyik haverja 127 Ft/kWh áron tölt, máshol 100 Ft/kWh táján van már, csak állási díjat is számolnak fel, ami percenként 50 HUF, ahol láttam. Ha fél óra alatt tankosz mondjuk 50 kWh-t (majdnem üres és enged gyorsan tölteni, mert magasabb töltési állapotnál a rendszer visszavesz, az román népmese, hogy te végig 50-100-200 kW-tal töltesz), akkor az áram + állás együtt (30*50) + (50* 100) = 7500 HUF.

50 kWh energia tartalomhoz kell kb. 25%-os motor hatásfokkal (50/0,25) = 200 kWh/ 9,5 kWh/l = 21 liter benzin, ami 400 HUF/l esetén 8800 HUF. Ez alig 15% difi. Ha évi 15000 ezer km-et autózol az kb. 1050 liter/év. Az évi 420 000 Ft benyára, ebből nyesel le 15%-ot, ami 63 000 Úgy, hogy nincs még jövedéki adó az áramon...
És elköltesz előre +7 millát a kocsira.

Ez hol olcsóbb...?

Ha 50 Ft/kWh áron tankolnál állással együtt (román népmese), akkor is csak kb. 30%-ot spórolnál az üzemanyagon. Kevés. Az a kezdeti +7 misi annyira sok, hogy bukta az egész.

Persze lehet venni olcsó Nissan Leaf-et, csak azzal nem jutsz túl messzire, nem váltottad ki a benzines kocsit. Ha benzines MELLÉ veszed, akkor is hol spórolsz? A villanyautó üzemanyag nyeresége a befektetést sem termeli vissza. Ha meg a parkolást ki is kéne érte fizetni a fővárosban, akkor meg hajjaj...


Jó, hogy azzal kezdtem, hogy km-től függ, meg márkától.
Vigyél be egy 3 literes 6 hengeres BMW-t a márkaszervizbe olajcserére. Lássuk, 10 alkalom után is nevetséges összegről beszélünk-e!

Nem vagyok elvakult villanyautó hívő. Viszont azt is elismerem, hogy soka olyan ember van akinek a mai korlátok melle
  • A villanyautó felszentelt pápái szerint egy átlagember napi 50 km-t, ha vezet. Ok, akkor lássuk ő szerintük.
  • Az évi 250 nappal számolva 250*50 = 12 500 km. Legyen évi 15000, mert mondjuk megy még az ember ide és oda.
  • 200 ezer km táján van az első igazán komoly kiadás a listádban a lendkerék. Az 13. évben van. Tizenharmadik.
Addig 3,2-3,5 misit hoz az államkötvény az el nem költött 7 misivel. (13 millás Tesla - 6 millás benzinen kocsi). Nem akarok kukacoskodni, de ennyiből igen jó használt autót lehet venni, ha valamiért nem akarod 13 év után javítani a kocsit. Nem a 6 misiből, a hozamból.

A legdrágább alkatrész is 200k táján van a listádban. Ha a munkadíj 100k, akkor is nevetséges költségekről van szó ahhoz képest, hogy a hozama 3M+ az el nem költött pénznek nemhogy az, hogy eleve nem költöttél el 13 millát, hanem csak 6 misit. A Totalcaros videó sorozatból a váltóolaj csere és társai 100k-s tételek sincsenek.

Ha az összes fentit összeadom akkor az nincs 1,5 misi sem és 13 éves futásról van szó. És a modell arról szólt, hogy 3,5 misi különbség enné meg az el nem költött pénz hozamát. De összesen nem költesz el ennyit. 3,5 misiből egy rommá tört autót kétszer használhatóra kalapálnak, persze az autó értéke annyi lenne kb. mint a javításé.

(A főnök 5,5 év alatt tett be 250k km-et kocsiba és semmilyen fő alkatrészét nem kellett cserélni. Pont adták volna el, amikor összetörte az 51-esen. Skoda Octavia volt.)

Az benzin-áram árán lehet spórolni, de ez sem sokáig. A tökéletesen agyatlan hívó H.A. oldalán láttuk, hogy az egyik haverja 127 Ft/kWh áron tölt, máshol 100 Ft/kWh táján van már, csak állási díjat is számolnak fel, ami percenként 50 HUF, ahol láttam. Ha fél óra alatt tankosz mondjuk 50 kWh-t (majdnem üres és enged gyorsan tölteni, mert magasabb töltési állapotnál a rendszer visszavesz, az román népmese, hogy te végig 50-100-200 kW-tal töltesz), akkor az áram + állás együtt (30*50) + (50* 100) = 7500 HUF.

50 kWh energia tartalomhoz kell kb. 25%-os motor hatásfokkal (50/0,25) = 200 kWh/ 9,5 kWh/l = 21 liter benzin, ami 400 HUF/l esetén 8800 HUF. Ez alig 15% difi. Ha évi 15000 ezer km-et autózol az kb. 1050 liter/év. Az évi 420 000 Ft benyára, ebből nyesel le 15%-ot, ami 63 000 Úgy, hogy nincs még jövedéki adó az áramon...
És elköltesz előre +7 millát a kocsira.

Ez hol olcsóbb...?

Ha 50 Ft/kWh áron tankolnál állással együtt (román népmese), akkor is csak kb. 30%-ot spórolnál az üzemanyagon. Kevés. Az a kezdeti +7 misi annyira sok, hogy bukta az egész.

Persze lehet venni olcsó Nissan Leaf-et, csak azzal nem jutsz túl messzire, nem váltottad ki a benzines kocsit. Ha benzines MELLÉ veszed, akkor is hol spórolsz? A villanyautó üzemanyag nyeresége a befektetést sem termeli vissza. Ha meg a parkolást ki is kéne érte fizetni a fővárosban, akkor meg hajjaj...

Nem a villanyosakat akartam védeni, hanem elmondtam, hogy egy 10 millió forint értékű új autó 10 év alatt el tud nyelni 3 millió forintot javításra, alkatrészre. A főnöködnek az autójáról nem tudok semmit. Lehet szívó benzin volt. Abban valóban nincs sok dolog ami tönkremenjen. Ma nem ez a jellemző motor.
A gyári alkatrészek és a márkaszervizek díját nagyon alá lőtted.
 
M

molnibalage

Guest
Jó, hogy azzal kezdtem, hogy km-től függ, meg márkától.
Vigyél be egy 3 literes 6 hengeres BMW-t a márkaszervizbe olajcserére. Lássuk, 10 alkalom után is nevetséges összegről beszélünk-e!
Vicces fiú vagy. Kérlek vizsgált már meg az magyar átlag lakosságot nézve a 3 literes, 6 hengeres BMW penetrcióját ott...
... ahol az átlag autó egy 13 éves extrák nélküli kutya közönséges combi vagy sedan autó 1,2-1,8 közötti motorral attól függően, hogy turbós vagy nem. Nem 3 literes bömös, hanem Skoda, Suzuki, Fiat, Ford, amit akarsz. De nem luxusautó. Ez 3 literes BMW az szerinted mi a búbánat...?
Nem vagyok elvakult villanyautó hívő. Viszont azt is elismerem, hogy soka olyan ember van akinek a mai korlátok melle
Nem is neked szólt az elvakult, de azért valahol pislogok rajtad a fenti miatt.
Nem a villanyosakat akartam védeni, hanem elmondtam, hogy egy 10 millió forint értékű új autó 10 év alatt el tud nyelni 3 millió forintot javításra, alkatrészre.
Én nem ez láttam a saját kocsin, ami ráadásul öreg volt és mégsem költöttünk rá ennek töredékét sem. A te listád a töredékébe kerül annak, amit te felhoztál. Mondom, 3,5 misiért egy komplett pár éves használt autót tudsz venni. Ha ennek felét költenéd el kocsira az első öt évben, akkor azt már régen ki kellene dobni.
A főnöködnek az autójáról nem tudok semmit. Lehet szívó benzin volt. Abban valóban nincs sok dolog ami tönkremenjen.
Igen, az volt emlékeim szerint 2007 táján volt új Skoda.
Ma nem ez a jellemző motor.
És valami fekete mágia által ma miben benzines autó darabjaira hullik 250k km-nél...? Bakker 3,5 millából az autó komplett motorcserét és felfüggesztéscseréke kijönne kb, de az már totálkáros autó lenne.
A gyári alkatrészek és a márkaszervizek díját nagyon alá lőtted.
Neten nézem meg a lista árakat. Egy 200k-s alkatrésznél a 100k beépítés az hol van alá lőve...?

De mondom, az a baj, hogy ha igaz lenne, hogy 3,5 milla a különbség a benzin és villanyautó között, akkor is brutálisan bukta a villanyautó. Számold már ki, hogy milyen futásteljesítménynél és villany árnál jön ki az, hogy megérje az elején elkölteni azt a +7 millát (vagy még többet) úgy, hogy simán államkötvénynél ennek hozamát csak megközelítsed nemhogy az, hogy +7 milla + hozam összeggel veted össze.

Ma divat vitatkozni a matekkal...???????
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 397
113
  • A villanyautó felszentelt pápái szerint egy átlagember napi 50 km-t, ha vezet. Ok, akkor lássuk ő szerintük.
  • Az évi 250 nappal számolva 250*50 = 12 500 km. Legyen évi 15000, mert mondjuk megy még az ember ide és oda.
  • 200 ezer km táján van az első igazán komoly kiadás a listádban a lendkerék. Az 13. évben van. Tizenharmadik.
Addig 3,2-3,5 misit hoz az államkötvény az el nem költött 7 misivel. (13 millás Tesla - 6 millás benzinen kocsi). Nem akarok kukacoskodni, de ennyiből igen jó használt autót lehet venni, ha valamiért nem akarod 13 év után javítani a kocsit. Nem a 6 misiből, a hozamból.

A legdrágább alkatrész is 200k táján van a listádban. Ha a munkadíj 100k, akkor is nevetséges költségekről van szó ahhoz képest, hogy a hozama 3M+ az el nem költött pénznek nemhogy az, hogy eleve nem költöttél el 13 millát, hanem csak 6 misit. A Totalcaros videó sorozatból a váltóolaj csere és társai 100k-s tételek sincsenek.

Ha az összes fentit összeadom akkor az nincs 1,5 misi sem és 13 éves futásról van szó. És a modell arról szólt, hogy 3,5 misi különbség enné meg az el nem költött pénz hozamát. De összesen nem költesz el ennyit. 3,5 misiből egy rommá tört autót kétszer használhatóra kalapálnak, persze az autó értéke annyi lenne kb. mint a javításé.

(A főnök 5,5 év alatt tett be 250k km-et kocsiba és semmilyen fő alkatrészét nem kellett cserélni. Pont adták volna el, amikor összetörte az 51-esen. Skoda Octavia volt.)

Az benzin-áram árán lehet spórolni, de ez sem sokáig. A tökéletesen agyatlan hívó H.A. oldalán láttuk, hogy az egyik haverja 127 Ft/kWh áron tölt, máshol 100 Ft/kWh táján van már, csak állási díjat is számolnak fel, ami percenként 50 HUF, ahol láttam. Ha fél óra alatt tankosz mondjuk 50 kWh-t (majdnem üres és enged gyorsan tölteni, mert magasabb töltési állapotnál a rendszer visszavesz, az román népmese, hogy te végig 50-100-200 kW-tal töltesz), akkor az áram + állás együtt (30*50) + (50* 100) = 7500 HUF.

50 kWh energia tartalomhoz kell kb. 25%-os motor hatásfokkal (50/0,25) = 200 kWh/ 9,5 kWh/l = 21 liter benzin, ami 400 HUF/l esetén 8800 HUF. Ez alig 15% difi. Ha évi 15000 ezer km-et autózol az kb. 1050 liter/év. Az évi 420 000 Ft benyára, ebből nyesel le 15%-ot, ami 63 000 Úgy, hogy nincs még jövedéki adó az áramon...
És elköltesz előre +7 millát a kocsira.

Ez hol olcsóbb...?

Ha 50 Ft/kWh áron tankolnál állással együtt (román népmese), akkor is csak kb. 30%-ot spórolnál az üzemanyagon. Kevés. Az a kezdeti +7 misi annyira sok, hogy bukta az egész.

Persze lehet venni olcsó Nissan Leaf-et, csak azzal nem jutsz túl messzire, nem váltottad ki a benzines kocsit. Ha benzines MELLÉ veszed, akkor is hol spórolsz? A villanyautó üzemanyag nyeresége a befektetést sem termeli vissza. Ha meg a parkolást ki is kéne érte fizetni a fővárosban, akkor meg hajjaj...
Megint gyártottál magadnak egy kiválló modelt, úgy, hogy fingod sincs a valódi költségekről!
Nos nézzük. Nekem egy Toyota Verso-m van.
Az éves szervíz a hivatalos árlista szerint 78.800Ft. Az a vicces, hogy olcsóbban jön ki a márkaszervizben assistance szolgáltatással, mint függetlennél.
Ez csak a szaros időszakos olajcsere, szűrőkkel, miegymás, munkadíjjal.
A kettős tömegű lendkerék 350.000Ft (csak az alkatrész) hozzá, amennyiben megadja magát. Kettős tömegű lendkereket meg magában teljesen felesleges cserélni, mert addigra a kuplung (223.200Ft) is csereérett, és ha nem együtt cseréled, akkor a munkadíj duplázódik. A fékbetéteket 30-40.000 -enként cserélni kell (4 kerékre 50.800Ft). Tárcsákat meg kb. minden 2. betét cseréjénél (kettő együtt 4 kerékre 137.200Ft). Itt a teljes árlista.
Ha szerencséd van, akkor szíjas vezérlésű autód van, ott 70-100.000-ként kell vezérlést cserélni. Ha meg nem, akkor láncosod van, és elvileg nincs csereperiódusa, ha viszont ott megy el a vezérlés, akkor motorcsere, jó eséllyel.
13 év alatt, ha még Átlag Jánosként is csak évi 15.000km-t teszel meg biztosan mondom neked, hogy több mint 2,5- 3M lesz csak a szervizszámlád.
És akkor még nem számoltad az üzemanyagot. 15.000km átlagfogyasztástól függően 4-500.000Ft/év.
6M-ból tényleg igen jó használt autót lehet venni. Meg még betervezni, hogy az első évben/hónapban ráköltesz egy jelentős (6-7számjegyű) összeget, + ha mellényúlsz akkor akár még rosszabb.
Viszont újból már nem lesz nagyon nagy a választék! Sőt! Inkább az alulmotorizált alapmodellek között kaparászhatsz 6 misiért.
De ha már az új elektromos árát veszed alapul, akkor miért nem egy új benzines árát számolod? Mennyi is lesz a különbség? Mennyi lesz erre az állampapír hozam?
Hja és ha netalán valamilyen furcsa paranormális jelenség hatására esetleg több mint napi 50km-es átlagra is jön ez ki (mondjuk 75-100km), akkor hogyan fogunk alakulni? :p:D
Hidd el előfordul az ilyen több tízezer, emberrel naponta Budapest vonzáskörzetében. Mondjuk csak vegyük a következő településeket: Szigetszentmiklós, Maglód, Szentendre, Budaörs, Dunakeszi, Szigethalom, stb. Csak az oda-vissza út (belváros viszonylatban) lefedi a fent említett 50km-t. És akkor még nem intéztél el semmit, csak A-B-A viszonylatban mentél. Az 50km a városon belüli kavarással is simán elmegy.
És most csak a leginkább lifegős alapvetéseidet vettem számításba! o_O
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 397
113
Hja és ne legyenek illúzióid. A modern benzinesek legalább olyan költségesek.
Láncos vezérlés, kokszosodás, gyújtótrafók, + már a modern benzinesek többségében is alap a kettős tömegű lendkerék!
A dízeleknél még idejönnek a nagynyomású rendszer elemei (porlasztócsúcs 100.000Ft/ henger + munkadíj), részecskeszűrő. AD-Blue folyadékok. Stb. Stb. Stb.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 862
15 265
113
Én ott legyintettem egyet amikor a premium Model 3-at elkezdte jó szokása szerint összehasonlítani valami alap Skoda Octaviával, amit kb ennyiért lehet kapni. Nagyjabol mutatja mennyi fogalma van róla.

A Model 3 a közép-felső kategóriás lépcsőshátuakkal jatszik egy ligába, azokból is a fullosakkal. USA-ban ezek a Toyota Camry, Honda Accord, Mazda 6 pl. hogy csak a japókat említsem. És ezek ott is 35 ezer dolláros kocsik. Itthon is 11-14 millió lenne az áruk.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 862
15 265
113
Apropos fenntartás. Kokszosodás, turbó, injektor mennyire para mostani benzineseknél, mire kell számítani ?
 
M

molnibalage

Guest
Megint gyártottál magadnak egy kiválló modelt, úgy, hogy fingod sincs a valódi költségekről!
Nos nézzük. Nekem egy Toyota Verso-m van.
Az éves szervíz a hivatalos árlista szerint 78.800Ft. Az a vicces, hogy olcsóbban jön ki a márkaszervizben assistance szolgáltatással, mint függetlennél.
Ez csak a szaros időszakos olajcsere, szűrőkkel, miegymás, munkadíjjal.
Akkor ez 13 év alatt kerekítve 13*80k = 1040k

A kettős tömegű lendkerék 350.000Ft (csak az alkatrész) hozzá, amennyiben megadja magát.
Ha. És 13 év alatt ennek mennyi a gyakorisága, ha minden évben szervizbe viszed a kocsit és nem lakod le jó magyar szokás szerint? A 20+ éves nem agyonhajtott kocsiban nálunk (egyelemes minta, nem sokat jelent), a hajtáslánccal és motorikusan semmi dráma nem volt. Semmi. Egyszer sem rohadt le alattunk. A régi szar Skoda 120 meg 10 év alatt két eltérő kocsi vagy 4-szer. Valami mágia miatt a mai kocsik szarok és korán halnak...?

Kettős tömegű lendkereket meg magában teljesen felesleges cserélni, mert addigra a kuplung (223.200Ft) is csereérett, és ha nem együtt cseréled, akkor a munkadíj duplázódik. A fékbetéteket 30-40.000 -enként cserélni kell (4 kerékre 50.800Ft). Tárcsákat meg kb. minden 2. betét cseréjénél (kettő együtt 4 kerékre 137.200Ft). Itt a teljes árlista.
Ok, akkor 3 évenként fékbetét csere, 13 év alatt 4x50k = 200k. A tárcsák 2x140k = 280k.

Ha szerencséd van, akkor szíjas vezérlésű autód van, ott 70-100.000-ként kell vezérlést cserélni. Ha meg nem, akkor láncosod van, és elvileg nincs csereperiódusa, ha viszont ott megy el a vezérlés, akkor motorcsere, jó eséllyel.

A fenti összes tétel 1040+200+280 = 1520k = 1,5M.
De nagyvonalú leszek és minden egyéb szart hozzávéve akkor 13 év alatt legyen 2M. Igazából lehetne 3M is, majd látni fogod..

13 év alatt, ha még Átlag Jánosként is csak évi 15.000km-t teszel meg biztosan mondom neked, hogy több mint 2,5- 3M lesz csak a szervizszámlád.
Fater megkérdezem, de tudtommal 15 év alatt ennek felét nem költötte el szervizre évi 15k km körüli futással.
De mint írtam a lényeg az, hogy a villanyautó és a benzines közötti különbség a lényeg. A villanyautónál szerinted 13 év alatt nulla lesz a szervizköltség? Röhögjek?

És akkor még nem számoltad az üzemanyagot. 15.000km átlagfogyasztástól függően 4-500.000Ft/év.
Különbséget kell számolni itt is Ezt leírtam, hogy ha töltési áram árát nézed, akkor a 30%-kal olcsóbb áram üzemanyag is sci-fi főleg akkor, ha egyesek ökobarom álma itt is megvalósulna és nem 37 Ft/kWh lenne a végfogyasztói ár, hanem a német ~100 Ft/kWh. Akkor drágább lenn már tankolni, mint 350-400-az literenkénti ár mellett. Ha sokat mész - hogyan, ha kicsi a hatótávja a villanyautónak...? - akkor is napi 100 km-es munkanapi átlaggal spórolnál évi kb. 130k HUF-ot. Az 13 év alatt 1,7M.

Tehát 13 év alatt.

Benzines
+6M vétel (röhejesen felül árazva)
+2M karbantartás
+1,7M-val több a benzin ára a villanyoshoz képest.
-3M, mert 13M-6M beszerzés költség különbségének hozama 3% államkötvénnyel 13 év alatt az ennyi. Lefelé kerekítve, mert 3,5%-kal már 3,5M.
--------------------------------
6,7M

Villanyautó.
+13M a vétel
+0M a karbantartás, mert rohadt jó fej vagyok, de ez sci-fi.
+0M a villany ára, hiszen a különbözetet hozzáadtam a benzineshez.
------------------------------------------------
13M.

Ez hol éri meg? Ha 3M vagy 4M lenne a karbantartása a benzinesnek és 0 a villanyautónak, akkor sem jön ki matek. És a te áraiddal számoltam, mert szerinted én tudatlan hülye vagyok. Azt szoroztam meg kettővel.

Évi 30 ezer km futással sem jön ki a matek (itt is kétszeres táv véve, de ki a tököm autózik napi 100 km-et átlagban családi kocsival, amikor a villanyautó hívek szerint ez 40 km), de rohadtul nem, pedig ebbe is belekötöttél.

Pedig nulla karbantartást vettem a villanyautóra és olcsó modell - mert a 85 kWh-s az már 20 misi tája - , ami nem váltja ki a benzinest kényelem terén hosszú távú utazáskor. Tehát akkor valami más fog kelleni, vagy szabadidőd bánja. Azt hogyan áraznád be...?

A kettő között laza 6 millás difi van és a végén az akksival kéne majd valamit csinálni.
Mert az jelenleg olyan hulladék, amire nincs tömeges reproc. technológia.

6M-ból tényleg igen jó használt autót lehet venni.
Nem. 3,5-ből, amire még ráköltesz max. felet. Ez 5 évesnél újabb használt kocsi és nem alapfelszereltségű finoman szólva.

De ha már az új elektromos árát veszed alapul, akkor miért nem egy új benzines árát számolod?
Azt számoltam iszonyatosan felfelé kerekítve.
Légkondis és sok már dologgal újonnan 4,5M.Nézd meg a listát.
http://cc.skoda.at/sl-hu/hu_HU_SKOD...D&auv=Family&fuelType=Benzin&seats=5&psTo=120
Akkor 6 millióból te milyen új 4 ajtós 5 személyes autót veszel 120LE-ig? Ne fárasszál már, ha kérhetnélek...


Hja és ha netalán valamilyen furcsa paranormális jelenség hatására esetleg több mint napi 50km-es átlagra is jön ez ki (mondjuk 75-100km), akkor hogyan fogunk alakulni? :p:D
Ne értem, hogy minek röhögsz, ha derogált kiszámolni és kijön az, hogy kb. akkor érné meg a villanyautó, ha ingyen kapnád az áramot. Ha 100% otthon töltés lenne a 13 év alatt, akkor lenne 0 közeli, akkor, ha 0 karbantartása van a villanyautónak, ami mese habbal. A másik feltétel is, mert nem lesz 100% otthon töltés és, ha jövedéki termék lesz, akkor intsél gyorsan búcsút a 37 Ft/kWh áramnak. Lassú töltésnél pedig legalább a töltési hatásfok magas 95% feletti.

És most csak a leginkább lifegős alapvetéseidet vettem számításba! o_O
Mindent számításba vettem, amit írtál, megszoroztam 1,25-tel a karbantartást sőt, ha kétszeresét venném akkor sem lenne difi, a kocsi árát 1,33-mal.
A villanyautó, ha ingyen megy, ingyen árammal, akkor talán olcsóbb lenne akkor, ha felülárazod a benzinest és minden költségelemet megszorzol 50-100%-kal.

Röviden, bocs, mást fárasszál...
Kurvára elegem van abból, hogy egyesek leírnak valamit, nem számolnak, de még akkor én vagyok a helikopter.***

Én ott legyintettem egyet amikor a premium Model 3-at elkezdte jó szokása szerint összehasonlítani valami alap Skoda Octaviával, amit kb ennyiért lehet kapni. Nagyjabol mutatja mennyi fogalma van róla.

A Model 3 a közép-felső kategóriás lépcsőshátuakkal jatszik egy ligába, azokból is a fullosakkal. USA-ban ezek a Toyota Camry, Honda Accord, Mazda 6 pl. hogy csak a japókat említsem. És ezek ott is 35 ezer dolláros kocsik. Itthon is 11-14 millió lenne az áruk.
A 13 millás Tesla gyártási minősége egy 6 millás kicsit jobban felszerelt átlag autóét nem éri el. Olyan kocsikat adtak el, hogy az ajtó nem záródott rendesen. 30-40 ezer dollárért. LOL....


***A következő cikkben olyan matek lesz, hogy akkor azt most látom, húgy úgyse fogja senki elolvasni. Tisztán kijön, hogy anno mekkora ökörségeket beszéltek egyesek.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Vicces fiú vagy. Kérlek vizsgált már meg az magyar átlag lakosságot nézve a 3 literes, 6 hengeres BMW penetrcióját ott...
... ahol az átlag autó egy 13 éves extrák nélküli kutya közönséges combi vagy sedan autó 1,2-1,8 közötti motorral attól függően, hogy turbós vagy nem. Nem 3 literes bömös, hanem Skoda, Suzuki, Fiat, Ford, amit akarsz. De nem luxusautó. Ez 3 literes BMW az szerinted mi a búbánat...?

Nem is neked szólt az elvakult, de azért valahol pislogok rajtad a fenti miatt.

Én nem ez láttam a saját kocsin, ami ráadásul öreg volt és mégsem költöttünk rá ennek töredékét sem. A te listád a töredékébe kerül annak, amit te felhoztál. Mondom, 3,5 misiért egy komplett pár éves használt autót tudsz venni. Ha ennek felét költenéd el kocsira az első öt évben, akkor azt már régen ki kellene dobni.

Igen, az volt emlékeim szerint 2007 táján volt új Skoda.

És valami fekete mágia által ma miben benzines autó darabjaira hullik 250k km-nél...? Bakker 3,5 millából az autó komplett motorcserét és felfüggesztéscseréke kijönne kb, de az már totálkáros autó lenne.

Neten nézem meg a lista árakat. Egy 200k-s alkatrésznél a 100k beépítés az hol van alá lőve...?

De mondom, az a baj, hogy ha igaz lenne, hogy 3,5 milla a különbség a benzin és villanyautó között, akkor is brutálisan bukta a villanyautó. Számold már ki, hogy milyen futásteljesítménynél és villany árnál jön ki az, hogy megérje az elején elkölteni azt a +7 millát (vagy még többet) úgy, hogy simán államkötvénynél ennek hozamát csak megközelítsed nemhogy az, hogy +7 milla + hozam összeggel veted össze.

Ma divat vitatkozni a matekkal...???????


Molni a mai magyar használt autó piac ilyen zombikkal van tele. 200 000 km környékén olyan összeget emésztene fel a rendberakásuk, hogy a tulajdonos sokszor inkább lecseréli.
Független attól, hogy ez 2 év alatt lett beletekerve vagy 8 év alatt. A turbó és a kettőstömegű ezt eredményezte. Ha a szervizköltségek minimalizálása a cél akkor szívó benzin. Sajnos lassan fehér holló ritkaságú.
Ennyit akartam hozzáfűzni az eredeti hozzászólásodhoz.

Láthatóan nem vagy tisztában az új autók alkatrészáraival és a gyári szerviz költségekkel.
Tessék egy nagyon nem prémium márka.
https://baumgartner.hu/szolgaltatasaink/oradijak/
Bónusznak elmondom, hogy múltkor lecsuktam úgy a Toyota motorházát, hogy rajta felejtettem a racsnis kulcsot a kiegyenlítő tartályon. Szaros műanyag kanna, 40 eft.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 845
5 046
113
Apropos fenntartás. Kokszosodás, turbó, injektor mennyire para mostani benzineseknél, mire kell számítani ?

Városi használatban a turbós benyásnál se sok jóra.....a túlbonyolított elektronika meg egy másik tészta. Az benzin/diesel autónak az ideális környezet az autópálya, de ugye legtöbbet rövid úton városban mennek velük így hamar leharcolódik az új autó is.
 
M

molnibalage

Guest
Molni a mai magyar használt autó piac ilyen zombikkal van tele. 200 000 km környékén olyan összeget emésztene fel a rendberakásuk, hogy a tulajdonos sokszor inkább lecseréli.
Igen, ezek a gyanúsan olcsó autók. Ezért sem vettem használt autót. Majd, ha megengedhetek és szükség is lesz újra, akkor veszek talán. A bringa olcsóbb. Sokkal. A városban elég. Ha nem, akkor BKV.

Láthatóan nem vagy tisztában az új autók alkatrészáraival és a gyári szerviz költségekkel.
Tessék egy nagyon nem prémium márka.
https://baumgartner.hu/szolgaltatasaink/oradijak/
Bónusznak elmondom, hogy múltkor lecsuktam úgy a Toyota motorházát, hogy rajta felejtettem a racsnis kulcsot a kiegyenlítő tartályon. Szaros műanyag kanna, 40 eft.
De, tudom, hogy ennyi. Ezért van az, hogy egy ilyen alkatrész csere, ami 4-5 órába is beletelik, az 100k HUF.

Egyébként lásd előző komment. Ok, akkor tegyük fel, hogy teljesen hülye vagyok. A magát hozzáértőnek tartó ember árait kettővel megszorozva is az jön ki, hogy ma tuti bukta a villanyautó 10-15 éves ciklust is nézve, még akkor is, ha mai kisfogyasztói áron tankolnád a kocsit és 0 Ft a karbantartása és nem 4,5M az új autód, hanem 6M.

Ha nem, akkor kérlek mutasd meg és számokkal mondjad meg, hogy hol pontatlan az alap modell. Mert ahol 100% különbség van a totális szembe szeles és totálisan hátszeles villanyautó között, akkor ott nem a modell az szar. Hanem a vizsgált eset a másikhoz képest. A 13 millás vételár többe kerül, mint tankolni, szervizelni a benzines kocsit és elvernéd az el nem költött 7 misit, nemhogy ha annak hozamát is nézed.

Na akkor miért is nincs nekem autóm? Mert mindkettő drága. Helyette tekerek és nem olyan vagyok, mint a sok agyhalott hülye, akik dugóban érkeznek az fitnessz centerbe kocsival, hogy fogyjanak a futógépen...
 
M

molnibalage

Guest
Ha nem, akkor kérlek mutasd meg és számokkal mondjad meg, hogy hol pontatlan az alap modell. Mert ahol 100% különbség van a totális szembe szeles és totálisan hátszeles villanyautó között, akkor ott nem a modell az szar. Hanem a vizsgált eset a másikhoz képest. A 13 millás vételár többe kerül, mint tankolni, szervizelni a benzines kocsit és elvernéd az el nem költött 7 misit, nemhogy ha annak hozamát is nézed..

Csak sikerült elgépelni. Tehát olcsóbb az ellenszeles benzines kocsi úgy, hogy annál mindent megszoroztam 33% vagy 100%-kal és az el nem költött pénz hozamát elvered. Még akkor is 10M alatt vagy a karbantartás nélküli villanyos kocsihoz képest.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 226
4 578
113
Lehet, hogy olcsóbb a benzines/dízel. De az elektromos nem puffog az orrod alá a városban. A nagyvárosok légszennyezettségének biztos segítene a javulásban az elektromos járművekre való áttérés, úgy az egyéni, mint a tömegközlekedésben. Ez pedig kevesebb légúti megbetegedéssel járna, aminek szintén van költsége. Meg nagyobb komfortérzettel egy kerékpárosnak, amikor nem okád füstfelhőt a busz az orra alá...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Igen, ezek a gyanúsan olcsó autók. Ezért sem vettem használt autót. Majd, ha megengedhetek és szükség is lesz újra, akkor veszek talán. A bringa olcsóbb. Sokkal. A városban elég. Ha nem, akkor BKV.


De, tudom, hogy ennyi. Ezért van az, hogy egy ilyen alkatrész csere, ami 4-5 órába is beletelik, az 100k HUF.

Egyébként lásd előző komment. Ok, akkor tegyük fel, hogy teljesen hülye vagyok. A magát hozzáértőnek tartó ember árait kettővel megszorozva is az jön ki, hogy ma tuti bukta a villanyautó 10-15 éves ciklust is nézve, még akkor is, ha mai kisfogyasztói áron tankolnád a kocsit és 0 Ft a karbantartása és nem 4,5M az új autód, hanem 6M.

Ha nem, akkor kérlek mutasd meg és számokkal mondjad meg, hogy hol pontatlan az alap modell. Mert ahol 100% különbség van a totális szembe szeles és totálisan hátszeles villanyautó között, akkor ott nem a modell az szar. Hanem a vizsgált eset a másikhoz képest. A 13 millás vételár többe kerül, mint tankolni, szervizelni a benzines kocsit és elvernéd az el nem költött 7 misit, nemhogy ha annak hozamát is nézed.

Na akkor miért is nincs nekem autóm? Mert mindkettő drága. Helyette tekerek és nem olyan vagyok, mint a sok agyhalott hülye, akik dugóban érkeznek az fitnessz centerbe kocsival, hogy fogyjanak a futógépen...

Annyi lett volna a kiegészítés, megjegyzés a eredeti kommentedhez, hogy az a része nem feltétlen igaz, hogy egy új autóra nem kell elkölteni 3 millió forintot. Használattól, márkától függ nem az évektől. Részemről ezt lezártam.
De ott a másik oldal is. 200 000 km környékén az EV-nél is jön az akkupakk csere para. Oda is el lehet locsolni majd az elektromos autó vételárának negyedét. Szerintem ugyanaz lesz vele, mint a mostani túlbonyolított hagyományos belsőégésű motoros járműveknél. Aki teheti szabadulni fog tőlük.
 
M

molnibalage

Guest
Lehet, hogy olcsóbb a benzines/dízel. De az elektromos nem puffog az orrod alá a városban. A nagyvárosok légszennyezettségének biztos segítene a javulásban az elektromos járművekre való áttérés, úgy az egyéni, mint a tömegközlekedésben. Ez pedig kevesebb légúti megbetegedéssel járna, aminek szintén van költsége. Meg nagyobb komfortérzettel egy kerékpárosnak, amikor nem okád füstfelhőt a busz az orra alá...
A busznak gázüzeműnek kéne lennie már rág. Vagy villamosnak. Bár a németeknél látni olyan csodát, hogy a villanybusznak dízel kazánja van, amire nem vonatozik emissziós határérték..
A komfortérzetet az javítaná, ha egyes helyeken egyáltalán nem lenne autó. Semmilyen.

Sokszor olyan szorosan egymásra állnak manapság a kedves sofőrök a nagy tolakodában, hogy a járdán állva nem férnek át közöttük a gyalogosok. Ja igen, mert a járdára is ráhajtanak ezek a zsenik. Értelemszerűen mivel a zebrától álltak visszafelé kereszteződés közepéig, a villamos sem fért át, de még én sem bringával. És akkor a sok barom még csodálkozott, hogy min csóválom a fejem és nekiálltak pampogni. Elképesztő.

Annyi lett volna a kiegészítés, megjegyzés a eredeti kommentedhez, hogy az a része nem feltétlen igaz, hogy egy új autóra nem kell elkölteni 3 millió forintot. Használattól, márkától függ nem az évektől. Részemről ezt lezártam.
De ott a másik oldal is. 200 000 km környékén az EV-nél is jön az akkupakk csere para. Oda is el lehet locsolni majd az elektromos autó vételárának negyedét. Szerintem ugyanaz lesz vele, mint a mostani túlbonyolított hagyományos belsőégésű motoros járműveknél. Aki teheti szabadulni fog tőlük.

Egy új autóra 3M millát? Miért? Miféle akternathv univerzum az ahol egy 4,5M zsír új autóra még 3M-et kell költeni? Vagy ez a feautre csak a benzinesre vonatkozik...?

:confused::eek::confused::eek: