Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 819
47 123
113
Ja értem. Akkor ezek szerint a 4,2 listaáras Skoda s akkor ránézek az üzletkörőre és -20%, tehát 3,6M. Vagy ez a mágia csak villanyautónál működik?
Vagy várj, az autó szakértő barátunknál a 4,2-es autó nézés nélkül lett 6,0 misi.

giphy.gif


Ezek után mennyire gondoljam komolyan azt, hogy veled érdem kommunikáció lehetséges...? Ennyire marhaság és kettős mérce után?

Akkor én meg kacsintok a szakszervizben és -20% lesz a benzines javítás. Mert csak.


A számításomban 0-nak vettem a villanyos fenntartását. A más által megadott benzines költséget felszoroztam kettővel. Így sem lett olcsóbb pedig az sem 0.
Vagy akkor kérlek vezesd le, hogy ez hogyan lesz olcsóbb úgy, hogy az el nem költött pénzt csak minimális hozammal veszem figyelembe 0 kockázattal.


Vezessed le. Linkeld.
Arra szeretnélek kérni, hogy légyszives keresd már ki a legolcsóbb automata (mert ugye a Leaf-et nem kell kapcsolgatni) Skoda (a Scala lesz az, ha jóél tévedek) árát és másold már ide légyszíves a 9.230.000Ft-os Leaf ára mellé, hogy fogjuk egy picit mi is a fejünket! :p:D
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Ne felejtsük el beikszelni ugyanazokat az extrákat is ;)

Skodából jó német szokás szerint a fapados alap verzió az értelmes áru, amint elkezdesz bármit bele pakolni ami mondjuk a japóknál alap, hirtelen egekbe szökik az ára.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Miért kell mindig több oldalas őrjöngést csapni? Majd a piac és a törvényhozók eldöntik. Meg Kína, mivel rohamtempóban teszik rá a kicsi sárga kezüket az afrikai bányákra.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Arra szeretnélek kérni, hogy légyszives keresd már ki a legolcsóbb automata (mert ugye a Leaf-et nem kell kapcsolgatni) Skoda (a Scala lesz az, ha jóél tévedek) árát és másold már ide légyszíves a 9.230.000Ft-os Leaf ára mellé, hogy fogjuk egy picit mi is a fejünket! :p:D
Ja értem, szóval akinek egyéni ízlése van, az fizesse ki. De most ezzel azt akarod mondani, hogy vagy nincs ilyen Skoda vagy 5 misibe kerül.
LOL, akkor keress olyan típus, amiből van automata váltás. A csapattársamnak a 6,5 millás céges autója kb. a seggemet kinyalta, minden vezetéstámogatás benne van és talán 1,2 extra nem. 6,5 misi. És igen, automata váltós. Nem 9,2 úgy, hogy abból kettőt az adófizetők dobnak össze.

Szóval továbbra se fárasszál. Köszi.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 123
3 245
113
Ja értem, szóval akinek egyéni ízlése van, az fizesse ki. De most ezzel azt akarod mondani, hogy vagy nincs ilyen Skoda vagy 5 misibe kerül.
LOL, akkor keress olyan típus, amiből van automata váltás. A csapattársamnak a 6,5 millás céges autója kb. a seggemet kinyalta, minden vezetéstámogatás benne van és talán 1,2 extra nem. 6,5 misi. És igen, automata váltós. Nem 9,2 úgy, hogy abból kettőt az adófizetők dobnak össze.

Szóval továbbra se fárasszál. Köszi.


Mi meg kérünk egy olyan Leaf-t ami olyan hatótávolságú,mint az alap Skoda...Amúgy amikor a költségeket számolják akkor nyugodtan beleszámolhatnák az én órabéremet is ameddig várakozom a kútnál...vagy otthon ,mert hát tölteni kell.....(de mindjárt jön az a részükről,hogy csak otthon)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 819
47 123
113
Ja értem, szóval akinek egyéni ízlése van, az fizesse ki. De most ezzel azt akarod mondani, hogy vagy nincs ilyen Skoda vagy 5 misibe kerül.
LOL, akkor keress olyan típus, amiből van automata váltás. A csapattársamnak a 6,5 millás céges autója kb. a seggemet kinyalta, minden vezetéstámogatás benne van és talán 1,2 extra nem. 6,5 misi. És igen, automata váltós. Nem 9,2 úgy, hogy abból kettőt az adófizetők dobnak össze.

Szóval továbbra se fárasszál. Köszi.
Ja! 5M. :p:D
Pedig nem volt bonyolult a feladat.
Akkor segítek. A fapad automata Scala 7.033.170Ft.
Ez a legolcsóbb elérhető Skoda automatával.
A 2,3M-t beteszed a bankba, vagy veszel rajta extrát, vagy esetleg félreteszed szervizre? :rolleyes:
Vagy esetleg elparkolod? Esetleg beletolod üzemanyagba?
Választhatsz!
Az a baj, hogy elképesztően elszabadultak a hagyományos kocsik árai. És a gyártók is megpróbálnak ösztönözni az elektromos autók vásárlására. Ha már beletettek komoly pénzeket a fejlesztésbe, ráadásul az EUs kvótákhoz darabszámot is el kell adni, létfontosságú virítani valamit.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 819
47 123
113
Mi meg kérünk egy olyan Leaf-t ami olyan hatótávolságú,mint az alap Skoda...Amúgy amikor a költségeket számolják akkor nyugodtan beleszámolhatnák az én órabéremet is ameddig várakozom a kútnál...vagy otthon ,mert hát tölteni kell.....(de mindjárt jön az a részükről,hogy csak otthon)
Bevallom öszintén, nem tudom, hogy mekkora a Skoda hatótávja, de ha egy napi 50-70-100 km-es ingázás próbára teszi, akkor szerintem sürgősen feletsd a márkát! :D
A viccet félig felretéve: el is felejtettem megemlíteni, hogy otthon éjszaka megoldod a tankolást háztájiban?
Ugye érzed hogy mennyire izzadtságszagú már ez a zsigeri tiltakozás az elektromos autó ellen? Mondom én ezt úgy, hogy van egy 2,0 literes dízel 7 személyesem.
Én nem tiltakozom. Elismerem, hogy egyre nő azon emberek száma, akiknek jobban megéri és meg is teheti az életvitele miatt egy elektromos autót venni, mint egy bármilyen belsőégésűt.
Szerintem bízzuk rá a piacra, meg - ahogy korábban előhozták - a kicsi kínaiakra, hogy ez a dilemma megoldódjon! :)
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 123
3 245
113
Bevallom öszintén, nem tudom, hogy mekkora a Skoda hatótávja, de ha egy napi 50-70-100 km-es ingázás próbára teszi, akkor szerintem sürgősen feletsd a márkát! :D
A viccet félig felretéve: el is felejtettem megemlíteni, hogy otthon éjszaka megoldod a tankolást háztájiban?
Ugye érzed hogy mennyire izzadtságszagú már ez a zsigeri tiltakozás az elektromos autó ellen? Mondom én ezt úgy, hogy van egy 2,0 literes dízel 7 személyesem.
Én nem tiltakozom. Elismerem, hogy egyre nő azon emberek száma, akiknek jobban megéri és meg is teheti az életvitele miatt egy elektromos autót venni, mint egy bármilyen belsőégésűt.
Szerintem bízzuk rá a piacra, meg - ahogy korábban előhozták - a kicsi kínaiakra, hogy ez a dilemma megoldódjon! :)

Hidd el nekem tök mindegy ki milyen autót vesz személyes döntése ...és biztos valakinek megéri ...nekem az autó egy munka eszköz és ráadásul olyat veszek amilyet szeretnék .En csak azokon mosolygok akik felülnek gondolkodás nélkül erre a mindenhova ugyan olyan jó az elektromos autó hypera......Most pl a gyűlöljük a Diesel-t időszak van
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
Ja értem. Akkor ezek szerint a 4,2 listaáras Skoda s akkor ránézek az üzletkörőre és -20%, tehát 3,6M. Vagy ez a mágia csak villanyautónál működik?
Vagy várj, az autó szakértő barátunknál a 4,2-es autó nézés nélkül lett 6,0 misi.

giphy.gif


Ezek után mennyire gondoljam komolyan azt, hogy veled érdem kommunikáció lehetséges...? Ennyire marhaság és kettős mérce után?

Akkor én meg kacsintok a szakszervizben és -20% lesz a benzines javítás. Mert csak.


A számításomban 0-nak vettem a villanyos fenntartását. A más által megadott benzines költséget felszoroztam kettővel. Így sem lett olcsóbb pedig az sem 0.
Vagy akkor kérlek vezesd le, hogy ez hogyan lesz olcsóbb úgy, hogy az el nem költött pénzt csak minimális hozammal veszem figyelembe 0 kockázattal.


Vezessed le. Linkeld.
Nem lesz sokkal olcsóbb a villanyos fenntartása a jövőben. Szerintem belátható időn belül megszünnek a kedvezmények, parkolás, ingyen töltés. Plusz olvasgatva a faces csoportokat latható, hogy bizony jönnek ott is elő műszaki problémák. Plusz az akku teljesitmeny csökkenés.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem lesz sokkal olcsóbb a villanyos fenntartása a jövőben. Szerintem belátható időn belül megszünnek a kedvezmények, parkolás, ingyen töltés. Plusz olvasgatva a faces csoportokat latható, hogy bizony jönnek ott is elő műszaki problémák. Plusz az akku teljesitmeny csökkenés.

NEM NEM NEM!
Vasúton sincs probléma a villanygépekkel, hiszen azok nem romlanak el, megmondták a marketingesek.


Más:
Orosz Államvasutnál a tesztek sikeres befejezését követően rendszerbe állt a 4ES5K mozdony:


392 tonna, 14MW, 928kN vonóerő.
Azokon a helyeken lesz használva ahol eddig 2-3 mozdony kellett a "standard" 71 kocsis (*90 tonna) orosz tehervonatok mozgatásához terepviszonyok miatt (szovjet/orosz rendszer nem szeret egynél több mozdonnyal dolgozni vonatonként, rontja a hatásfokot).
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 819
47 123
113
Nem lesz sokkal olcsóbb a villanyos fenntartása a jövőben. Szerintem belátható időn belül megszünnek a kedvezmények, parkolás, ingyen töltés. Plusz olvasgatva a faces csoportokat latható, hogy bizony jönnek ott is elő műszaki problémák. Plusz az akku teljesitmeny csökkenés.
Azért ne vegyél ezekre mind mérget! ;)
OFF
De különben nem értelek benneteket.
Tegye fel a kezét, akit fenyeget a "veszélye", hogy még idén beújít egy elektromos autót.
(Molni te nyugodtan leteheted, mert úgy sem hiszi el neked senki!) :p:D
Az én kezem sincs feltéve!
De most komolyan, azzal töltitek az időtöket, hogy egyes esetekben autóval sem rendelkezve ezáltal annak problémáival, költségeiel max. másodkézből találkozva, a szapult technológiától pénzügyileg fényévekre létezve, teli szájjal acsarkodtok.
Valljuk be, kicsi az esélye, hogy egymást harapdálnák itt azok, akik mellényzsebből kicsattintva /alaphangon/ 9M-ót, azonnal vehetnének akár elsőnek, vagy akár másodiknak is egy elektromos autót.
Nem a fórum anyagi helyzetét szeretném minősíteni, szimplán csak leképzem a társadalmi helyzetet.
Gyerekek ez olyasminek alakul, mint az a fiú társaság, akik a menstruációs betétek kényelméről vitatkoznak!
ON
 
T

torsen

Guest
Azért ne vegyél ezekre mind mérget! ;)
OFF
De különben nem értelek benneteket.
Tegye fel a kezét, akit fenyeget a "veszélye", hogy még idén beújít egy elektromos autót.
(Molni te nyugodtan leteheted, mert úgy sem hiszi el neked senki!) :p:D
Az én kezem sincs feltéve!
De most komolyan, azzal töltitek az időtöket, hogy egyes esetekben autóval sem rendelkezve ezáltal annak problémáival, költségeiel max. másodkézből találkozva, a szapult technológiától pénzügyileg fényévekre létezve, teli szájjal acsarkodtok.
Valljuk be, kicsi az esélye, hogy egymást harapdálnák itt azok, akik mellényzsebből kicsattintva /alaphangon/ 9M-ót, azonnal vehetnének akár elsőnek, vagy akár másodiknak is egy elektromos autót.
Nem a fórum anyagi helyzetét szeretném minősíteni, szimplán csak leképzem a társadalmi helyzetet.
Gyerekek ez olyasminek alakul, mint az a fiú társaság, akik a menstruációs betétek kényelméről vitatkoznak!
ON

Miért, van a kommentelők között olyan , aki azon gondolkodik, hogy saját atomerőművet épít? (lásd még "Villamosenergia-termelés, energiagazdálkodás topik). Csak had jöjjenek elő az érvek és ellenérvek! Bár mindenhol így mennének a dolgok, mint ezeken az oldalakon!
 
M

molnibalage

Guest
Azért ne vegyél ezekre mind mérget! ;)
OFF
De különben nem értelek benneteket.
Tegye fel a kezét, akit fenyeget a "veszélye", hogy még idén beújít egy elektromos autót.
(Molni te nyugodtan leteheted, mert úgy sem hiszi el neked senki!) :p:D
Az én kezem sincs feltéve!
De most komolyan, azzal töltitek az időtöket, hogy egyes esetekben autóval sem rendelkezve ezáltal annak problémáival, költségeiel max. másodkézből találkozva, a szapult technológiától pénzügyileg fényévekre létezve, teli szájjal acsarkodtok.
Valljuk be, kicsi az esélye, hogy egymást harapdálnák itt azok, akik mellényzsebből kicsattintva /alaphangon/ 9M-ót, azonnal vehetnének akár elsőnek, vagy akár másodiknak is egy elektromos autót.
Nem a fórum anyagi helyzetét szeretném minősíteni, szimplán csak leképzem a társadalmi helyzetet.
Gyerekek ez olyasminek alakul, mint az a fiú társaság, akik a menstruációs betétek kényelméről vitatkoznak!
ON
Látom nem érted. A probléma az, hogy iszonyatos téveszmék alapján a választói populizmus hullámai meglovagolva lehet olyan iszonyatos gazdasági károkat okozó döntéseket hozni, mint a német "zöld fordulat" és ellenezni olyan intelligens dolgokat, hogy a klímavédelmi célokat azzal érjük el, hogy nem állítjuk le a legtisztábban és tervezhetően működő erőművet.

Látod, egy faék egyszerű számítás kimutatja, hogy életciklusban a villanyautó jelenleg sokkal drágább úgy, hogy a magukat az autózás felkent pápainak tartó emberek szerint a benzinesek költségét megszoroztam kettővel és a futásteljesítményt a szerintük átlagos távolság duplájával vettem.

A populizmus eredménye, hogy akkor most, ha jól látom, akkor 2M HUF támogatás jár arra, hogy akinek ilyen drága cuccra telik, akkor ahhoz ingyért hozzávágnak két misit. Aha. Milyen alapon? Ha azt mondod, hogy környezetvédelem, akkor most azonnal követelem, hogy ilyen nagyvonalúan támogassák azt, hogy kerékpáron közlekedem. Nekem elég 3 évente 130k bringára és évi 40k a javításokra. Ebből a 2M támogatásból úgy 25 évig eltekerek... Tisztán, csenesen. Nem foglalva parkolóhelyet az utcán és még egészséges is.

Ezek után belátod azt, hogy nem kéne hagyni, hogy orbitális téveszmék alapján hozzanak olyan balfasz döntéseket, ami súlyos milliárdokba fáj az országnak és egy szűk rétegen kívül senkinek sem jó...?

Miért, van a kommentelők között olyan , aki azon gondolkodik, hogy saját atomerőművet épít? (lásd még "Villamosenergia-termelés, energiagazdálkodás topik). Csak had jöjjenek elő az érvek és ellenérvek! Bár mindenhol így mennének a dolgok, mint ezeken az oldalakon!
Nagyjából ezt gondolom, bár mókás, hogy egy alapvetően HT (műszaki) oldalon is mennyire elterjedt az, hogy az emberek szarnak a tényekre, a számokra és azokból levonható következtetésekre. Hit és jelzők meg propaganda. Na, az van dögivel. A legviccesebb, amikor az iparban dolgozónak osztják azt észt, hogy mi és hány méter. Mintha én oktatnám ki Ozy-t arról, hogy szarul hegeszt vagy Kurfürstöt-t, hogy nem ért a joghoz jogászként.

(Anno jól elmagyarázta, hogy miért fogadták el németben azt a külföldi házasságot, amit. Szerintem ökörség, de ha ilyen a jog, akkor a tény, tény, és az, hogy szerintem ökörség, az egy vélemény.)
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Valljuk be, kicsi az esélye, hogy egymást harapdálnák itt azok, akik mellényzsebből kicsattintva /alaphangon/ 9M-ót, azonnal vehetnének akár elsőnek, vagy akár másodiknak is egy elektromos autót.

Én gondolkoztam hybrid Camry-n (egész jó kedvezményt is kapnék rá, próbáltam is tesztvezetésen és nagyon faszán megy nevetséges fogyasztás mellett) - de rájöttem nekem nem igazán kell a hybrid, mert a korlátozott EV képességnek (kicsi puffer akksi van csak benne, pár km-t tud úgy menni) nem sok értelme van számomra, a használat mennyisége se indokolná, városban sem jellemző hogy használom, hacsak nem a világ végére kell menni, és mivel nincsen napi használatban a jobb fogyasztás sem számít nagyon mert nincs akkora éves menetteljesítmény. Plusz rohadjanak meg de az EU változaton nincsen napfénytető, a kocsi formavilágába nehéz beleszeretni, az infotainment kicsit primkó, a műszerfal nekem elég kaotikus. Lehet hogy kiszalad a világból két deci benzinnel, de egyszerűen túl sok és sajnos nem is tetszik.

Elektromos ugyanezen okok miatt szintén nem játszik, de pl. agglóból bejáró ismerősnek, aki úgy 30 ezret havonta legalább elkölt üzemanyagra csak azért hogy be meg kijárjon tökéletes lenne hosszú távon. Naponta megy legalább 50-60 km-t, annyit bőséggel bír az akksi, este meg felrakja a telefon mellé tölteni.

Ez évi kb. 16.000 km futás, ami 6 literes fogyasztás mellett is kb. 1000 liter benzin, az üzemanyagköltsége így évi 400.000,- forint + éves szervizek, de ezeket most hagyom. Ez csak annyi, hogy a munkahelyre meg haza jár. Kicsit intenzívebb használat mellett (32.000 km/év), ami kb. a diesel vízválasztó is évi 800.000 forint.

Ugyanez a 16.000 km Leaffel (206 Wh / km) 3300 KwH évente, töltése veszteséggel (80%) legyen évi 4150 kWh. Tarifától függően 1 kWh 23,54 - 43,43 Ft / kWh, tehát a legjobb tarifával olyan 97.000 forintból megúszná az éves mászkálást, legrosszabb tarifával 180.000 forintból. Kicsit intenzívebb használat mellett (32.000 km/év), ugyanez 194.000 / 360.000 Ft.

Itt azért már kapásból látszik hogy csak az üzemanyagköltségen évi legalább 220 ezer, de kedvező tarifák és intenzív használat mellett akár 440.000 forintot is tud spórolni évente. Az alacsonyabb szervizelési költségeket itt még nem is számoljuk, ha teljesen problémamentes is lenne az alternatíva, évi 1-2 olajcsere / éves felülvizsgálat az új kocsinál akkor is bejátszik (legalább +50.000 -től +150.000 forint évente).

Itt is kb. ugyanaz van mint a dieselnél - a használat mértéke és az alternatívák (hasonló értékű vagy jóval olcsóbb kocsi alternatívában gondolkozik) határozzák meg a gazdaságossági mutatókat, illetve hogy a kedvezőbb fogyasztás tudja-e ellensúlyozni a magasabb bekerülési árat és szervizköltségeket (utóbbiak EV-nél eleve alacsonyabbak). Az is látszik hogy akksik eléggé megdrágítják a kocsit, kategóriától függetlenül, így érdemesebb eleve a magasabb árkategóriában versenyezni a termékkel (lsd. Tesla), mert ott az extra költségek már elhanyagolhatók, a fenntartási költségek viszont továbbra is kedvezőbbek.

Vagy el lehet menni a másik irányba és a használtpiacot nézni - mivel ott a bekerülési ár már eleve jelentősen alacsonyabb, és sokkal jobban közelít egymáshoz, a fenntartási költségek azonban továbbra is jóval kedvezőbbek, az összköltség előny még nagyobb lesz (lsd. használt Nissan Leaf).
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 734
113
Látom nem érted. A probléma az, hogy iszonyatos téveszmék alapján a választói populizmus hullámai meglovagolva lehet olyan iszonyatos gazdasági károkat okozó döntéseket hozni, mint a német "zöld fordulat" és ellenezni olyan intelligens dolgokat, hogy a klímavédelmi célokat azzal érjük el, hogy nem állítjuk le a legtisztábban és tervezhetően működő erőművet.

Látod, egy faék egyszerű számítás kimutatja, hogy életciklusban a villanyautó jelenleg sokkal drágább úgy, hogy a magukat az autózás felkent pápainak tartó emberek szerint a benzinesek költségét megszoroztam kettővel és a futásteljesítményt a szerintük átlagos távolság duplájával vettem.

A populizmus eredménye, hogy akkor most, ha jól látom, akkor 2M HUF támogatás jár arra, hogy akinek ilyen drága cuccra telik, akkor ahhoz ingyért hozzávágnak két misit. Aha. Milyen alapon? Ha azt mondod, hogy környezetvédelem, akkor most azonnal követelem, hogy ilyen nagyvonalúan támogassák azt, hogy kerékpáron közlekedem. Nekem elég 3 évente 130k bringára és évi 40k a javításokra. Ebből a 2M támogatásból úgy 25 évig eltekerek... Tisztán, csenesen. Nem foglalva parkolóhelyet az utcán és még egészséges is.

Ezek után belátod azt, hogy nem kéne hagyni, hogy orbitális téveszmék alapján hozzanak olyan balfasz döntéseket, ami súlyos milliárdokba fáj az országnak és egy szűk rétegen kívül senkinek sem jó...?


Nagyjából ezt gondolom, bár mókás, hogy egy alapvetően HT (műszaki) oldalon is mennyire elterjedt az, hogy az emberek szarnak a tényekre, a számokra és azokból levonható következtetésekre. Hit és jelzők meg propaganda. Na, az van dögivel. A legviccesebb, amikor az iparban dolgozónak osztják azt észt, hogy mi és hány méter. Mintha én oktatnám ki Ozy-t arról, hogy szarul hegeszt vagy Kurfürstöt-t, hogy nem ért a joghoz jogászként.

(Anno jól elmagyarázta, hogy miért fogadták el németben azt a külföldi házasságot, amit. Szerintem ökörség, de ha ilyen a jog, akkor a tény, tény, és az, hogy szerintem ökörség, az egy vélemény.)

Ne hasonlítsd össze a villanyautókat a megújulós erőművekkel!
Semmi köze egyiknek a másikhoz.

Igen, a villanyautókat jelenleg még támogatják. Most, amíg még elhanyagolható mennyiség van belőlük az utakon. De máris elkezdték kivezetni a támogatásokat.
A töltésért már kell fizetni. Hamarosan a vételárban sem lesz támogatás, aztán meg a parkolás sem lesz támogatva.

De ha neked ez a támogatás derogál, akkor veheted annak is, hogy ezt azért kapja a villanyautós, amiért nem pöfögi tele a várost mindenféle gázokkal. Hány ember is hal vagy betegszik meg évente ezek miatt az országban? Mennyibe is kerül ez az egészségügynek? Na a villanyautós nem járul hozzá ehhez.
És ne gyere az áram megtermelése közbeni kibocsátással, mert szénerőmű azt hiszem csak egy van az országban, míg pöfögő autóval meg tele van még a legutolsó szabolcsi falu is.

De mint írtam, a támogatások hamarosan mindenképp megszűnnek.
Onnantól kezdve pedig csak haszna lesz rajta az államnak. Pl. kevesebb beteg és halott.
Ha pedig valamilyen oknál fogva a villanyautó a jövőben sem lesz olcsóbb (miután eltűnnek a belsőégésűek), hát ez van, legalább gyorsabban fog nőni a GDP vagy pedig kevesebb autó fog járni az utakon.
 
M

molnibalage

Guest
Én gondolkoztam hybrid Camry-n (egész jó kedvezményt is kapnék rá, próbáltam is tesztvezetésen és nagyon faszán megy nevetséges fogyasztás mellett) - de rájöttem nekem nem igazán kell a hybrid, mert a korlátozott EV képességnek (kicsi puffer akksi van csak benne, pár km-t tud úgy menni) nem sok értelme van számomra, a használat mennyisége se indokolná, városban sem jellemző hogy használom, hacsak nem a világ végére kell menni, és mivel nincsen napi használatban a jobb fogyasztás sem számít nagyon mert nincs akkora éves menetteljesítmény. Plusz rohadjanak meg de az EU változaton nincsen napfénytető, a kocsi formavilágába nehéz beleszeretni, az infotainment kicsit primkó, a műszerfal nekem elég kaotikus. Lehet hogy kiszalad a világból két deci benzinnel, de egyszerűen túl sok és sajnos nem is tetszik.
Jól látom, hogy ez is 10+ millától indul? Mert akkor kb. kihoztad azt, amit én még a megnövelt futásteljesítménnyel is, ami meg ellentmond az alapfeltevésnek, hogy napi 2x25 km a jellemző.
Ez nem olcsóbb.

Ne hasonlítsd össze a villanyautókat a megújulós erőművekkel!
Semmi köze egyiknek a másikhoz.
H.A. felkent villanypápa olcsó napáramos autó tankolást hauzik. Szóljál neki, ne nekem...


Igen, a villanyautókat jelenleg még támogatják. Most, amíg még elhanyagolható mennyiség van belőlük az utakon. De máris elkezdték kivezetni a támogatásokat.
A töltésért már kell fizetni. Hamarosan a vételárban sem lesz támogatás, aztán meg a parkolás sem lesz támogatva.

De ha neked ez a támogatás derogál, akkor veheted annak is, hogy ezt azért kapja a villanyautós, amiért nem pöfögi tele a várost mindenféle gázokkal. Hány ember is hal vagy betegszik meg évente ezek miatt az országban? Mennyibe is kerül ez az egészségügynek? Na a villanyautós nem járul hozzá ehhez.
És ne gyere az áram megtermelése közbeni kibocsátással, mert szénerőmű azt hiszem csak egy van az országban, míg pöfögő autóval meg tele van még a legutolsó szabolcsi falu is.

De mint írtam, a támogatások hamarosan mindenképp megszűnnek.
Onnantól kezdve pedig csak haszna lesz rajta az államnak. Pl. kevesebb beteg és halott.
Ha pedig valamilyen oknál fogva a villanyautó a jövőben sem lesz olcsóbb (miután eltűnnek a belsőégésűek), hát ez van, legalább gyorsabban fog nőni a GDP vagy pedig kevesebb autó fog járni az utakon.
Ha támogatás nélkül nem telik villanyautóra vagy hibridre, akkor lakosság egy része nem fog autózni, ha tiltják a másikat vagy a meglevő autókat hajtják majd 30 éves korig vagy kubai módon az idők végezetéig? Magad előtt látod azt, hogy a a most 13+ éves magyar flotta mikor engedi meg azt, hogy használt hibridet vegyen itt a nép...?

Ezt is lehet, de van egy olyan érzésem, hogy a tömegközlekedés nem fog fejlődni. ---> Vastaps.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 734
113
Vegyük Magyarország esetét, mit nyer és mit veszít az elektromos autózással.

Amit veszít:
Az állam támogatást ad az elektromos autósoknak.
Mennyit is ad?
2016 óta évi 2-3 milliárdot autóvásárlásra, plusz az ingyenes parkolás is megrövidíti a költségvetést pár millióval, meg gondolom pár milliónyi villanyáramot is eltankoltak amíg ingyenes volt.
https://villanyautosok.hu/2016/09/27/allami-tamogatas-elektromos-auto-vasarlashoz/
https://villanyautosok.hu/2019/02/04/igy-all-az-elektromos-auto-vasarlasat-tamogato-allami-program/

Na és amit nyer:
1. Jóval tisztább városi levegőt. Az egészségügyre kb. 2000 milliárd forintot költünk. Vajon mennyivel lenne kisebb ez az összeg, ha a 10 millió lakos nagy része nem szennyezett városi levegőt szívna egy életen át?
2. Hamarosan Magyarország lesz Európa egyik legnagyobb akkumulátor gyártója, koreai, japán és kínai cégek nyíltak/nyílnak amik több százezer autóhoz elegendő akkucsomagot gyártanak. Gondolom nem kell ecsetelni, hogy ez milyen gazdasági előnyökkel fog járni.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Jól látom, hogy ez is 10+ millától indul? Mert akkor kb. kihoztad azt, amit én még a megnövelt futásteljesítménnyel is, ami meg ellentmond az alapfeltevésnek, hogy napi 2x25 km a jellemző.
Ez nem olcsóbb.

Asszem a fullos listaára 13 misi. Amúgy nem értem. Láttál már Camryt? Az egy bazi nagy, felső-középkategóriás kocsi vagy 220 lóval és embertelen nyomatékkal. Ilyen Mazda 6 szinten csak még durvább. Az is 10 fölött van, pedig csak egy kicsit megbolondított, magas kompressziójú szívómotor van benne. Szóval persze hogy drága, de az ilyeneknek ennyi az ára. Ebből a sima ICE változat is drága lenne, 10 misi körül de inkább jóval fölött, de az itt nincs, csak usákban.

A Camryből Európa csak a valamivel drágább hybrid változatot kapja. Az alapvetően elektromos hajtású, a kicsiny akksikat egy 2,5 literes ICE Atkinson ciklusú benzinmotorral tölti, illetve szükség esetén ICE-t is rákapcsolja a több kakóért (az Atkinson egy adott üzemi tartományban nagyon hatékony, csak ott kapcsolják össze direktbe a hajtáslánccal).

Szóval alapvetően benzinnel megy, néhány km-t el tud gurulni az ICE nélkül csak akksiról, alacsony sebességen.Nagyvárosi közlekedésben, dugóban jól jöhet (nem fogyaszt, nem szennyez), de nem igazi EV. Max. félórás tesztkörön Budaörsön átvezetve az akksi felét már le is szívtam troli (tiszta EV) módban, de ez tökmindegy mert észrevétlenül kapcsol be a rendes motor ha kell.

Kicsit hajaz a működési elve az Ampera/Volt vagy a Prius, csak egy sokkal komolyabb járgány: egy 1,6 tonnás 220 lovas, baromi kényelmes nagyautó, ami ilyen 4-5 litereket fogyaszt... és nem diesel. Nekem a koncepció nagyon bejött, csak hát egyszerűen túl sok amire nekem kell és a tetejébe olyan Toyotásan csúnyácska is.

Ettől függetlenül kíváncsi vagyok és drukkolok nekik hogy elterjedjen mint céges felsővezetői kocsi, mert annak pl. baromi jó. Nem fogyaszt, nem romlik el, kényelmes és a marketing kipipálhatja a környezettudatos vállalat és a nem pazarló vállalat kötelező imageket is.
 
M

molnibalage

Guest
Vegyük Magyarország esetét, mit nyer és mit veszít az elektromos autózással.

Amit veszít:
Az állam támogatást ad az elektromos autósoknak.
Mennyit is ad?
2016 óta évi 2-3 milliárdot autóvásárlásra, plusz az ingyenes parkolás is megrövidíti a költségvetést pár millióval, meg gondolom pár milliónyi villanyáramot is eltankoltak amíg ingyenes volt.
https://villanyautosok.hu/2016/09/27/allami-tamogatas-elektromos-auto-vasarlashoz/
https://villanyautosok.hu/2019/02/04/igy-all-az-elektromos-auto-vasarlasat-tamogato-allami-program/

Na és amit nyer:
1. Jóval tisztább városi levegőt. Az egészségügyre kb. 2000 milliárd forintot költünk. Vajon mennyivel lenne kisebb ez az összeg, ha a 10 millió lakos nagy része nem szennyezett városi levegőt szívna egy életen át?
2. Hamarosan Magyarország lesz Európa egyik legnagyobb akkumulátor gyártója, koreai, japán és kínai cégek nyíltak/nyílnak amik több százezer autóhoz elegendő akkucsomagot gyártanak. Gondolom nem kell ecsetelni, hogy ez milyen gazdasági előnyökkel fog járni.
Jóval tisztább...? Legfeljebb akkor, ha min. 30%-a az autóknak villamos és kivágod az összes teherforgalmat a városból. Ez most 0,3% sincs. Szökőévnként látok a MOL bérkocsiját leszámítva full elektromos kocsit a fővárosban. Ez mennyi támogatásba kerülne?