Nem. Egy alapvetően benzinmotoros hajtású kocsi. A Camryben (ismereteim szerint) nincs olyan hogy "direktbe" kapcsolják a BM-t a hajtásláncra. Ilyet a Honda és Audi csinál bizonyos típusaiban. A Toyota a jó öreg és jól bevált HSD-t rakja a Camrybe. Az Atkinsonnak(illetve Millernek) a hatásfoka minden üzemi tartományban jobb, mint a hagyományos BM-é a megnövelt munkalöket miatt, de a HSD miatt elhagyhatóak a kevésbé gazdaságos üzemmódok.
Akkor keverem a Honda/Audi féle megoldással, gondolom mert azokban is Atkinson vagy Miller van és valamiért az ragadt meg hogy az csak adott fordulatszámon jó. Honda Insight/Accord Hybrid vidóeókat nézegetve lehetett is látni egy elég idegesítőnek tűnő üzemmódváltást, ahogy a motor bekapcsol és 4000-en vagy vhol akkörül folyamatosan üvölt ahogy rákapcsolódik a hajtásra (egyébként meg alaphelyzetben csak generátorként működik). Nem szimpi.
Semennyire sem hajaz az Ampera/Voltra (mert azok alapvetően egy range extenderrel ellátott villanyautók vagy más értelmezésben soros hibridek) ellenben majdnem milliméterre megegyezik a Priussal (mely egy teljesítmény elágazásos vegyes hibrid). A koncepció tényleg nagyon jó. Kis akku/holtsúly és a BM legjobb tulajdonságai együtt.
Én nem igazán látom a különbséget az Ampera megoldáshoz képest azon túl hogy nagyobb a hangsúly az e-hajtáson (Amperában is összekapcsolja a motort ha kell a hajtással). A hajtáslánc persze más (az Ampera baromi bonyolultnak tűnik a 3 vagy mennyi kuplungjával).
A Camry Hybridben (HSD II) szintén alapvetően az elektromotor indít állóhelyzetből, illetve megy alacsony sebességen, gyorsításkor bekapcsol a BM és vegyes összekapcsolással hajtás/generátor üzemmódban hajt illetve tölt, lassításkor a BM kikapcsol. Valamennyire vezetés közben is lehet érezni, ahogy beröffen a motor, de nagyon kultúráltan csinálja (a Toyota féle bal oldali charge-eco-poweren idegbajosan ugráló mutatókar jelentését vezetés közben inkább csak sejtettem, mint értettem, nem túl intuitív/hasznos).
A koncepció amúgy tényleg nagyon jó és a gyakorlatban is jól működik, én egy kicsit inkább attól félek hogy mivel gyakorlatban megkétszerezted a rendszereket mi lesz ezekkel hosszú távon. Mondjuk a Priussal nem hallottam gondról, szóval ez valszeg alaptalan para.
Itt egy faja videó a hajtásláncról, szép mennyiségű variáció van a Camryn.
Én speciel az ilyen okos hibridekre adnék állami támogatást nem a villanyosokra. Én az állami támogatás odaítélésénél (ha már támogatni akarunk) a 100-110g/km CO2 kibocsátási korlátot (ez kb. 4l/100km fogyasztás) szabnám meg (és esetleg évről évre vinném lejjebb a korlátot). A kis hibridek (Yaris, Auris, Prius, Insight, Civic) simán beleférnének, az olyan álhibridek, mint a Q7, Mitsubishi Outlander stb., viszont nem. És zöld rendszámot is ezeknek adnék. Minek támogatni a gazdagokat???
Ezzel majdnem teljesen egyetértek. Villanyosnak is megvan a maga helye/felhasználása, de amíg az akkutechnológia nem fejledőik eléggé, addig a hybrid életképesebb. Ezt kerek perec megmondták a nagyobb gyártók is.
(Mindamellett, ha beülsz egy villanyosba akkor nagyon gyorsan meglehet szeretni a dinamikáját!!!!)
Hát úgy ment mintha atomhajtású lenne, nyomokban a jó öreg 3,5-es benzinmotorokra emlékeztetett ahogy húzott. Kár hogy be volt állva az M1/7 és nem lehetett megcibálni rendesen.