Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
2019-07-04-15-16-33-Toyota-AYGO-Konfigur-tor-ll-tsa-ssze.jpg
Hülyeséget én is tudok linkelni, nézdcsak.
 
M

molnibalage

Guest
Hülyeséget én is tudok linkelni, nézdcsak.
Bár most nézem, hogy 300k árdifi van az automata váltós és kézi között. Mert Hpasp az automatát linkelte. Ha minden földi jót beleraksz, akkor is 4,5M alatt maradsz. Tolatókamerától kezdve automata légkondiig.

Szóval, ha a linkelt autó automata váltós, akkor a kommented kb. egy méretes ban-t érdemelne...
 
T

torsen

Guest
Ez a hibrid és villanyautónál is azonos arányú lesz? Mert ez a tételt 0-nak vettem anno, mert akkor van jelentősége, ha el akarod majd adni. De akkor ez azt jelenti, hogy még ez is nagyobb bukta a villanyautónál, ha azt veszed 13 misiért, a benzinest meg 4,5-6-ért...

Gondolom a hibrid meg a villny is sokat veszít az értékéből (példa: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/tesla/model_s/tesla_model_s_85_aut_supercharger-14441176), de én a car-sharinggel szembeni költségekhez értettem. Ha veszel egy (átlagos) 4,5 milliós kocsit az az első három évben évente 500 ezer bukó. 65 forintos percdíjjal és a városi csúcsban 16km/h-ás átlaggal számolva már ez kiad 2050km car-sharinget. Ez munkanaponként kb 8-10 km. No benzin, no parkolási díj, buszsáv (ha elektromos a kocsi), no szervizköltség, no garázsdíj vagy parkolóbérlet, semmi biztosítás, adó stb. Egyértelmű, hogy vannak használati profilok, ahol megéri.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
M

molnibalage

Guest
Gondolom a hibrid meg a villny is sokat veszít az értékéből (példa: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/tesla/model_s/tesla_model_s_85_aut_supercharger-14441176), de én a car-sharinggel szembeni költségekhez értettem. Ha veszel egy (átlagos) 4,5 milliós kocsit az az első három évben évente 500 ezer bukó. 65 forintos percdíjjal és a városi csúcsban 16km/h-ás átlaggal számolva már ez kiad 2050km car-sharinget. Ez munkanaponként kb 8-10 km. No benzin, no parkolási díj, buszsáv (ha elektromos a kocsi), no szervizköltség, no garázsdíj vagy parkolóbérlet, semmi biztosítás, adó stb. Egyértelmű, hogy vannak használati profilok, ahol megéri.
Egy közelebbi ismerősöm napi kb. 2x4 km-et ingázik a céges kocsijával. Ha dugó miatt kerül, akkor mondjuk 2x6. Igen, őt sem értem...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Sehogyan. Csak én nem álmodozom elérhetetlen dolgokról és nem faszával verem a csalánt meg hitellel saját magam. Ennyi.

Egyre gyakrabban látom ezt. Gyerekülés vagy akár utánfutóval vagy a teherszállító bringával. Itthon persze nehéz, mert az autós az isten, nincs bringa infrastruktúra, de Hollandia egyes részein tök átlagos.

Érdekes módon a sokak által lesajnált szoci lakótelepeket sikerült megépíteni úgy, hogy ott van egy köpésre egymástól az óvóda, a suli és a bolt, meg közelben biztosan van ma már bank és posta is. Tehát, ameddig anyunak nem kell átutazni az egész várost, addig bizony neki sem kell még BKV-zni. Jah, hogy ma a divat kiköltözni a világ végére, majd panaszkodni, hogy mindenhez kocsi kell? Ez van. Talán ezért kéne élhető emberléptékű város és tudatosabb tervezés. Amíg ilyenekre engedélyt adnak és 100% autóhasználat lesz, addig ki és mire számít...?
https://index.hu/belfold/2017/11/19/topark_varosnegyed_epul_biatorbagy/

Vagy, ha 100% alacsony padlós lenne a BKV, akkor miféle kihívás betolni egy babakocsit és kitolni? Minden nap látom, hogy ez nem kihívás. Az aluljárókat is fel kell számolni vérbe és felszíni, szintbeli közlekedést lehetővé tenni. Lásd Blaha. Basszus 10 éves kisgyerekként nem értettem, hogy mégis hogyan gondolta bárki, hogy lépcsőzni kell fel-le, ha át akarsz menni a villamos megállótól, amikor piros lámpánál állnak a járművek az úton, de akkor korláttal le volt zárva és nem volt zebra itt 2008 tájáig
https://www.google.hu/maps/@47.4967...4!1sBhNe-rabRnAvIJc66bh6lA!2e0!7i13312!8i6656

Miért? Mert ennyire az autóval közlekedők seggét nyalták ki és ennyire beszűkült a közlekedési "kultúra" és szervezés. Na ennek kell egyszer és mindenkorra véget vetni.
Szép ez az előrelépés, de 10 éve ennyi. Mert a bibi az, hogy a Rákóczi úton keresztbe a sarkon nincs, lehet menni távolabb vagy aluljáró. Mégis milyen alapon...? A városban emberek élnek. Az ő mozgásukat kell könnyíteni. Az ilyen aluljárós 50+ éves balfasz koncepciót meg sóval behinteni és örökre elfeledni. Ha szintben lehet közlekedni mindenhol akkor gyerekes és mozgássérülteknek is könnyebb lenne az élet. Mert ilyen emberek is vannak ám.


Régen és ma is látok ilyen családokat. Nekik vagy nem telik kocsira vagy reálisan gondolkodnak. Kérdezd meg őket.


Esős időben nem megyek sehova. Egyébként meg gyerekkorunkban anyámmal sétálva és BKV-zva jártuk a várost elég gyakran És néha esett is az eső. Nem haltunk bele. Csak ma valahogy kialakult az a szemlélet, hogy mindenhova cipelni kell a gyereket. Hogy miért, azt nem értem... Minden gyerek cukorból van és életképtelenné vált?


Ez visszafelé is igaz.

Engem 14 évesen senki nem cipelt kocsival sehova. Ma a kamasz gyereket kocsival viszi iskolába a szülő majd indul el ellenkező irányba, egyedül a kocsival. Miért? Minek? Nincs lába a gyereknek? Retardált, hogy 14 évesen nem képes maga közlekedni? Nincs BKV?

Ez így érvelés nélkül kb. csak egy méretes ban-t ér.
Mielőtt még túltolnád:
Biciklivel/BKV-val járok a belvárosba dolgozni hétköznap. A feleségem szintén! Az óvoda 120m-re van tőlünk. Az iskola 300-ra, a gyerek egyedül jön-megy.
A kisebbik rendszeresen utazik a bringán gyerekülésben (a nagyobbak korábban ugyan így), a nagyobbak már saját biciklivel járnak.
A BKV nálunk full alacsonypadlós a Hévet kivéve, de hidd el, ha 3 gyereket viszel, akkor nem elég feltenni a babakocsit, mert előre kell menni megmutatni a bérletet, és nem árt, ha a másik 2 gyerek sem marad le!
Ha alacsonypadlósra is tolod fel a babakocsit, hova teszed? Mert ha esetleg rajtad kívül már van fenn egy, akkor elég nehéz besokobanozni. Ne felejtsük el, hogy amellett, hogy a kisebbet tologatod, még 2 másik gyerekről kell gondoskodnod!
Esős időben nem megyek sehova.
De jó neked!
Figyu, nekem múltkor esőben is be kellett mennem a Heim Pálba, amikor időpontra mentünk. És sajnos vannak ezzel még így sokan. Tele is volt a váró! :eek:
De ha már ott voltunk, a környéken, egy pár dolgot még elintéztünk. Úgyhogy mennie kellett az egész kis kompániának.
Nincs ezzel gond, csak ha nem muszáj, akkor nem szopatja az ember magát tömegközlekedésen. Még egyszer mondom, jelenleg is van bérletem, a bringa mellet!:rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

torsen

Guest
Ez a hibrid és villanyautónál is azonos arányú lesz? Mert ez a tételt 0-nak vettem anno, mert akkor van jelentősége, ha el akarod majd adni. De akkor ez azt jelenti, hogy még ez is nagyobb bukta a villanyautónál, ha azt veszed 13 misiért, a benzinest meg 4,5-6-ért...
Még jobb páros:
Új Leaf: https://www.hasznaltauto.hu/szemely...kna_40kwh_automata_keszletrol_viheto-14562651
Egy éves 18600km-es futással: https://www.hasznaltauto.hu/szemely...kw_plusz_teli_cs_plusz_360kamera_stb-14532188

A különbség 2,4 millió. Ezért ment 18600km-t. Ez a pénz car sharingben 9800km-re lett volna elég (65Ft/perc, 16km/h átlagsebesség)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
A közlekedéshez nem szükséges az automata váltó. Az, hogy egyeseknek igényei vannak, az nem az én hibám.
Egyébként a röplabdás csapattársam a cégnél saját maga rakta össze 6 vagy 7 millából a kocsiját. A végén már nem tudott mit beletenni, csak vezetés segítő dolgokat, de hardvert már nem. 7 millásból egy fullos automataváltós kocsija van. Ha neked az úri hobbid milliókba kerül az senkit sem érdekel.
Nekem nincsenek ilyen igényeim (a kocsim sem automata), csak ugyebár te tegnap összehasonlítottad a vadonat új elektromos autót a használt benzines kéziváltós árával!
Hogy is szoktad mondani azt a gyümölcsös hasonlatot?
Amikor meg levezettük neked, hogy az azonos kategóriás benzinesre költött szerviz+üzemanyag+parkolás+súlyadó költséggel viszonylag gyorsan lenullázod az elektromos autó ártöbbletét, akkor azt elengedted a füled mellett.
Ugyebár te hoztad fel a Skodát, hát azzal vezettem le neked.
Jackie Chan?
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Amikor lehet a tömegközlekedést használom, amikor kell az autót.
Ha el kell mennem mondjuk három helyre, dolgokat hozni vinni, a BKV nem használható. Nem csak a csomagok miatt, hanem mert a tapasztalat szerint átlag kétszer annyi az utazási idő a buszsavok és dugók ellenére.
Mondjuk mindhárom helyen el töltök fél órát, plusz félóra utazás, akkor kb 3 ora alatt intézem el. Belvárosban számoljunk 20km/h átlaggal és 10l/100km fogyasztással. Másfél óra alatt 30km, bő 3 liter fogyasztással 1200Ft.
(Mondjuk nekem inkább 6l/100,de ezt most hagyjuk)
Egyszer kiszámoltam mennyi lenne ugyan ez osztott autóval. Olyan 12 rugó jött ki.
Irreális.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Még jobb páros:
Új Leaf: https://www.hasznaltauto.hu/szemely...kna_40kwh_automata_keszletrol_viheto-14562651
Egy éves 18600km-es futással: https://www.hasznaltauto.hu/szemely...kw_plusz_teli_cs_plusz_360kamera_stb-14532188

A különbség 2,4 millió. Ezért ment 18600km-t. Ez a pénz car sharingben 9800km-re lett volna elég (65Ft/perc, 16km/h átlagsebesség)
Csak félve megkérdezem, hogy Miskolcon, vagy akár Zalaegerszegen milyen Car Sharingbe ugrotok be? De mondjuk ha csak Káposztásmegyert vagy Csepelt említem, akkor sem dúskál a pl. a GreenGO vagy a Mol Limo térkép a kocsikban.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
A különbség 2,4 millió. Ezért ment 18600km-t. Ez a pénz car sharingben 9800km-re lett volna elég (65Ft/perc, 16km/h átlagsebesség)
Ok, ez dúrván a duplája, csak most rá kéne pakolni a többi költséget is (benzin, időszakos műszaki, esetleg egy olajcsere, biztosítás, parkolás, neagy isten néhány mosás stb) Gyanítom még úgy is drágábban jön ki a car shering, de a dolog ott kezd majd igazán izgalmassá válni, mikor övezető autók lesznek és hozzád jönnek, nem te kell megkeresgéld őket.
 
M

molnibalage

Guest
Csak félve megkérdezem, hogy Miskolcon, vagy akár Zalaegerszegen milyen Car Sharingbe ugrotok be? De mondjuk ha csak Káposztásmegyert vagy Csepelt említem, akkor sem dúskál a pl. a GreenGO vagy a Mol Limo térkép a kocsikban.
Aki évi 18 ezer km-et vezet, annak nem car sharing kell? De akinek havi 2-4-szer kell kocsi mondjuk 1x10 km-re, mert kiugrana mondjuk Budaörsre a belvárosból? Az hol tesz bele 18 ezer km-et egy kocsiba? Sehol.

Te összevetetted egy minden nap távoli elővárosi ingázó által vezetett 2x45 km-es használatot egy a belváros 8-12 km-es körzetében alkalomszerűen használó igényeivel.

Vastaps...
 
T

torsen

Guest
Csak félve megkérdezem, hogy Miskolcon, vagy akár Zalaegerszegen milyen Car Sharingbe ugrotok be? De mondjuk ha csak Káposztásmegyert vagy Csepelt említem, akkor sem dúskál a pl. a GreenGO vagy a Mol Limo térkép a kocsikban.

Korábban írtam, hogy VAN olyan használati profil, ahol megéri. Ez nem az mikor utánfutóval húzod a krumplit Mezősasról a debreceni nagybani piacra. Nem is arról szól, hanem a zsúfolt belvárosok tehermentesítéséről.
 
T

torsen

Guest
Ok, ez dúrván a duplája, csak most rá kéne pakolni a többi költséget is (benzin, időszakos műszaki, esetleg egy olajcsere, biztosítás, parkolás, neagy isten néhány mosás stb) Gyanítom még úgy is drágábban jön ki a car shering, de a dolog ott kezd majd igazán izgalmassá válni, mikor övezető autók lesznek és hozzád jönnek, nem te kell megkeresgéld őket.

Az igazi megoldás az olyan járműmegosztás lenne, ahol egy autóban hárman, négyen ülnek. Legyen az önvezető vagy a közösbe bedobott saját autó.
 
T

torsen

Guest
Az igazi megoldás az olyan járműmegosztás lenne, ahol egy autóban hárman, négyen ülnek. Legyen az önvezető vagy a közösbe bedobott saját autó.

És itt újra bejön a képbe a car-to-x, a hálózat alapú közlekedés szervezés, ahol egy app-ba beírod, hogy hova mennél ( a teló meg tudja hol vagy) a bejelentkezett autósok közül valaki visszajelez, felveszi, elviszi, akár több személyt is, és ezért neki az app-on keresztül az elszállított személyek fizetnek. Vagy a közösség tulajdonában lévő önvezetők szedik össze a népet.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Ismerek olyat, aki 10+ évig így járt melóba, jó olcsó volt, nem futott sokat a saját kocsija finoman szólva.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Az igazi megoldás az olyan járműmegosztás lenne, ahol egy autóban hárman, négyen ülnek. Legyen az önvezető vagy a közösbe bedobott saját autó.
Gondolom ezt az adott szitu dönti el. Ami még eszembe jutottt, hogy a car shering esetében az autó beszerzési költsége teljesen más mint egy egyénileg megvett autóé. Ugyebár teljesen más az alkupoziciója egy egyénnek aki egy autót akar vásárolni és más mondjuk a googlenak aki kezdetnek nagyvárosonkén venne vagy 700 autót. Ugyanígy a szervízköltségek, meg minden egyébb járulékos költség. Akár a biztosítás is. Azon is komolyan tudnak alkudni ekkora mennyiségnél.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Korábban írtam, hogy VAN olyan használati profil, ahol megéri. Ez nem az mikor utánfutóval húzod a krumplit Mezősasról a debreceni nagybani piacra. Nem is arról szól, hanem a zsúfolt belvárosok tehermentesítéséről.
A zsúfolt belvárosban jelenleg is működik minimum 3 fentebb említett car sharing szolgáltatás. Emellett nagyon sokan taxiznak és BKV-znak is. Ennek ellenére a tehermentesítésről nem nagyon lehet beszélni.
Volt egy nagyon komolyan jó időszak forgalom szempontjából (heti/kétheti gyakorisággal 1-2x végigtolom egész Budapestet), mégpedig akkor, amikor hirtelen (emlékeim szerint) 300-320 Ft/literes szintről felugrott 400+ -os szintre az üzemanyagok ára.
Szóval a dugódíjon kívül nem nagyon van szerintem más ösztönző.
Ezen kívül villámgyorsan ki kellene tiltani a belvárosból a turista buszokat, valamint a városnéző buszok mozgását is keményen kellene szabályozni.
Ezen kívül, lenne pár forgalomtechnikai ötletem is. Pl.: a Lánchíd 2 végében lévő körforgalom peremén haladó gyalogosforgalmat mindenképpen szabályozni kellene.
Az is előfordul, hogy Pl. a Clark Ádám téren a zebrán csalingázó turisták annyira lehetetlenné teszik a kihajtást a körforgalomból a sima zebrával (ugye ott nekik elsőbbséget kell adni) hogy gyakran az Andrássyig áll a sor. És ez az ellenkező irányban is igaz!
El kell dönteni, hogy "sétálóutcát" csinálunk-e a Lánchídból, és akkor tiltsuk ki az autósokat, vagy korlátozni kell a gyalogos forgalmat. Ez így nem OK.
 
T

torsen

Guest
A zsúfolt belvárosban jelenleg is működik minimum 3 fentebb említett car sharing szolgáltatás. Emellett nagyon sokan taxiznak és BKV-znak is. Ennek ellenére a tehermentesítésről nem nagyon lehet beszélni.
Volt egy nagyon komolyan jó időszak forgalom szempontjából (heti/kétheti gyakorisággal 1-2x végigtolom egész Budapestet), mégpedig akkor, amikor hirtelen (emlékeim szerint) 300-320 Ft/literes szintről felugrott 400+ -os szintre az üzemanyagok ára.
Szóval a dugódíjon kívül nem nagyon van szerintem más ösztönző.
Ezen kívül villámgyorsan ki kellene tiltani a belvárosból a turista buszokat, valamint a városnéző buszok mozgását is keményen kellene szabályozni.
Ezen kívül, lenne pár forgalomtechnikai ötletem is. Pl.: a Lánchíd 2 végében lévő körforgalom peremén haladó gyalogosforgalmat mindenképpen szabályozni kellene.
Az is előfordul, hogy Pl. a Clark Ádám téren a zebrán csalingázó turisták annyira lehetetlenné teszik a kihajtást a körforgalomból a sima zebrával (ugye ott nekik elsőbbséget kell adni) hogy gyakran az Andrássyig áll a sor. És ez az ellenkező irányban is igaz!
El kell dönteni, hogy "sétálóutcát" csinálunk-e a Lánchídból, és akkor tiltsuk ki az autósokat, vagy korlátozni kell a gyalogos forgalmat. Ez így nem OK.
Lánchíd, Szabadság-híd szerintem gyalogos övezet kellene hogy legyen. Már a hidak műszaki állapota és forgalmi adottságai miatt is.
 
M

molnibalage

Guest
.
Az is előfordul, hogy Pl. a Clark Ádám téren a zebrán csalingázó turisták annyira lehetetlenné teszik a kihajtást a körforgalomból a sima zebrával (ugye ott nekik elsőbbséget kell adni) hogy gyakran az Andrássyig áll a sor. És ez az ellenkező irányban is igaz!
A felújítás során tudtommal kapnak zebrát, de jó szokás szerint nagyjából érintetlenül hagyják a tér koncepcióját és a szart évtizedekre belebetonozzák.

El kell dönteni, hogy "sétálóutcát" csinálunk-e a Lánchídból, és akkor tiltsuk ki az autósokat, vagy korlátozni kell a gyalogos forgalmat. Ez így nem OK.
Lánchíd, Szabadság-híd szerintem gyalogos övezet kellene hogy legyen. Már a hidak műszaki állapota és forgalmi adottságai miatt is.
A Szabadság híd esetén ez nem opció, mert körút és Bartók kapcsolat fontos, buszok is járnak arra, de a Lánchíd az nincs forgalmi gerincbe és alagúttal is nevetséges kapacitása van. Csak buszt engednék rá és minden busz ott mehetne át rajta. Ma az van, hogy 50 autó miatt áll dugóban 3 busz rajta 150-200 emberrel. És ez egyesek szerint teljesen jó...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Az igazi megoldás az olyan járműmegosztás lenne, ahol egy autóban hárman, négyen ülnek. Legyen az önvezető vagy a közösbe bedobott saját autó.
Dehát ezt már kitalálták! És nem csak 3-4 emberrel, hanem 20-30-40 emberrel.
Az még hatékonyabb tud lenni. Szerintem Budapest kimondottan használható tömegközlekedéssel rendelkezik.
A normális az lenne, ha egységesítenék a rohadt parkolási rendszert. Minden a Fővárosé (+ a majdani dugódíj), majd törvényben kellene kötelezni, hogy ezeket a pénzeket a BKV-ra kell fordítania +forrásként. Én simán el tudnám képzelni, hogy megszüntetik a mostani jegyes rendszert, és mindenkinek 4-5000 forintos áron lehetne bérlete. Onnantól kezdve pedig ha 1 behajtás (dugódíj+parkolás) meghaladná ezt az összeget, senki (kivéve akinek elengedhetetlen) nem szarakodna.
Ehhez természetesen a dugódíj határán minimum egy 80-100.000-es P+R parklási hálózatot kell kialakítani!