Nem igazán figyeltem, de volt nekünk egy egynapos kereskedelmi továbbképzés, hogy tudjuk mit miért csinálunk a közös jó érdekében.
Ott mondta a főosztályvezető elvtárs, hogy most éppen valami összeurópai tanácskozás zajlik, ahova kelet-EU-ból csak a MÁV küldött embert, ezért remélik sikerül számunkra előnyösen csavargatni a dolgokat.
Arról tárgyalgatnak hogyan "kényszerítsék" az embereket közép-hosszú távú utazásokon vonatra (ezzel ""megoldva""" a villanyautózás egyik fő problémáját).
Az felvetés, hogy jövőre meg kell nyitni a személyszállítást a maszek vállalkozók számára, mert az versenyképessé teszi a vasúti közlekedést, hogy ők kiszemezgetik a jövedelmező vonalakat maguknak, maradékkal meg szenvedjen az állam.
Hogy még versenyképesebb lehessen, a pályaüzemeltető (mind állami cég) csak a vonal fenntartási költségének 35%-át terhelhetné a vállalkozó vasutakra, többit állami dotálásból kellene fedezni (idehaza ez jelenleg 50%)
Nálunk 2023-ig vannak lekötve a szerződések, utána kell majd tendereztetni, de már megy az agyalás hogyan mentsék meg a fő vonalakat a héjáktól (Szlovákok 3 éve kipróbálták, vissza is vették amint tudták).