Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Hogy miért egy pillanatnyi állapotból extrapoláltál előre 30-50 évre úgy, hogy tömeges villanyautózásról szó nincs és a világ felének semmiféle elektronikai eszköze nincs...? Ha fejlődik a világ, akkor nekik is lesz majd okosteó és más is.

Te most egy rövidtávú spekulációt látsz, semmi mást. Meg a termelés volumenét a készlettel mostad össze.

Nájsz...

A napi.hu azon filózott, hogy nem jön az elektromos autó forradalom, mert nincs kereslet a lítiumra, hisz esik az ára.
Én meg írtam, hogy 3 év alatt brutálisan megnőtt a lítiumtermelés (vagyis a kínálat) így logikus, hogy csökkent a lítium ára.
 
M

molnibalage

Guest
A napi.hu azon filózott, hogy nem jön az elektromos autó forradalom, mert nincs kereslet a lítiumra, hisz esik az ára.
Én meg írtam, hogy 3 év alatt brutálisan megnőtt a lítiumtermelés (vagyis a kínálat) így logikus, hogy csökkent a lítium ára.
Továbbra sem értem rugózásodat. Kb. kerekítési hiba ma az személyautó termelésben a villanyautó az egész világot nézve. És gyártanak buszot, kisteherautót, motort,stb.
kb. annyi értelme van a megállapításodnak, mint az alapján eldönteni, hogy mennyi olaj van még a föld alatt, hogy mennyibe került éppen az olaj.

https://www.macrotrends.net/1369/crude-oil-price-history-chart
Ahol a nagy törések vannak, ott felfedeztek valami hatalmas készletet vagy elszámoltak valamit? Nem. Az ellátási stabilitás vagy az igények drasztikus változása vagy simán a spekuláció és más miatt került többe vagy kevesebbe hirtelen az olaj. Úgy, hogy legtöbbször valós ellátási stabilitás veszélye fenn sem állt. Csak az a hülye "pánikol a piac" és számomra egyéb ökörségek.

screen%20shot%202016-12-20%20at%2091044%20am.png


Most semmi más nem történt, mint kiderült, hogy egyesek spekuláltak a Li igényre és koppantak. Ennyi. Ettől továbbra sem látni azt, hogy ha tömeges lenne a villanyos gyártás és olyan kategóriában is (busz, teherautó, kamion) ahol egyetlen járműbe egy autó 10-20-szorosa kell akksiba, akkor az honnan a fenéből jönne tisztán és olcsón.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 364
14 256
113
Hogyne tanultak volna:
2 paraméter:
Modell X Long range: 328 mi (EPA)
Space Truck tri-mo: 500+ mi
Modell X Long range: 75.000 USD
Space Truck tri-mo: 69.900 USD

Ami meg a design illeti (a lentebbiért pénzt adnak az USA-ban az emberek! :rolleyes:) :
04_Desktop.jpg

1-f-150-diesel-2-1551714267.jpg

Biztos kiröhögnének vele, de nekem baromira tetszik - mondjuk nekem az összes stealth vas bejön, talán azért. A bajom vele az, hogy amolyan apple szemléletű az egész, a support legalábbis mindenképpen.

BTW nekem a reptérre való bejárásra kell valami hamarosan, szóval több opció között gondolkozom egy ilyen taligában - kérdésem ahhoz, aki tudja: a telepek hogy bírják, ha otthagyom a parkolóban mondjuk egy hétre (vagy tovább)? Mennyire tartja a töltést (otthonról 20 perc kocsival Ferihegy)?
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Most semmi más nem történt, mint kiderült, hogy egyesek spekuláltak a Li igényre és koppantak. Ennyi. Ettől továbbra sem látni azt, hogy ha tömeges lenne a villanyos gyártás és olyan kategóriában is (busz, teherautó, kamion) ahol egyetlen járműbe egy autó 10-20-szorosa kell akksiba, akkor az honnan a fenéből jönne tisztán és olcsón.

A cikket olvastad?
A napi.hu a lítium árának csökkenéséből azt vonta le, hogy nem kell senkinek a lítium (vagyis nem gyártanak túl sok elektromos autót).
Közben meg csak azért esett az ára, mert egyensúlyi állapot alakult ki. Addig sokkal kevesebb termelő volt, mint vevő, most meg nagyon felpörgött a bányászat, így az eladó is sok lett.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Biztos kiröhögnének vele, de nekem baromira tetszik - mondjuk nekem az összes stealth vas bejön, talán azért. A bajom vele az, hogy amolyan apple szemléletű az egész, a support legalábbis mindenképpen.

BTW nekem a reptérre való bejárásra kell valami hamarosan, szóval több opció között gondolkozom egy ilyen taligában - kérdésem ahhoz, aki tudja: a telepek hogy bírják, ha otthagyom a parkolóban mondjuk egy hétre (vagy tovább)? Mennyire tartja a töltést (otthonról 20 perc kocsival Ferihegy)?
Szerintem 1-2 hetet simán ki fog bírni. Igazság szerint szerintem több hónapot is. (a laptopok cellái lazán kibírnak akár 1 év tárolást is, amennyiben minimum 70-80%-on tartod) Persze a hőmérséklet nem lesz mindegy, hogy hol tárolod. De egy 20 perces útra való mindenképpen lesz benne.
A formára visszatérve:
Gondolkodtam, hogy miért lett ilyen "érdekes" formája. Szerintem bármilyen másikat választottak volna, az nagyobb légellenállással működött volna csak, a plató miatt. Ha a plató borítása is fent van, akkor - meg merem kockáztatni - szerintem simán lehet, hogy egy sima utcai autó légellenállását hozza.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
BTW nekem a reptérre való bejárásra kell valami hamarosan, szóval több opció között gondolkozom egy ilyen taligában - kérdésem ahhoz, aki tudja: a telepek hogy bírják, ha otthagyom a parkolóban mondjuk egy hétre (vagy tovább)? Mennyire tartja a töltést (otthonról 20 perc kocsival Ferihegy)?
Lehet majd napelemekkel rendelni, ami plusz hatótávot ad, illetve feltöltve tartja az aksikat.
 
M

molnibalage

Guest
A cikket olvastad?
A napi.hu a lítium árának csökkenéséből azt vonta le, hogy nem kell senkinek a lítium (vagyis nem gyártanak túl sok elektromos autót).
Közben meg csak azért esett az ára, mert egyensúlyi állapot alakult ki. Addig sokkal kevesebb termelő volt, mint vevő, most meg nagyon felpörgött a bányászat, így az eladó is sok lett.
Melyik részét nem értetted meg annak, hogy az elmúlt kb. 40-50 évben semmi köze nem volt az olaj árának ahhoz, hogy valójában mibe került technológiailag annak kitermelése?

Ez kb. mindenre igaz, amivel lehet kereskedni és spekulálni. Bakker nem vagyok egy pénzügyi zseni, de még ezt is megértem.

Nézd már meg olyan alapvető ipari alapanyagok árát, mint az acél, savak és egyebek. Pár év alatt 50-100% árhullámzás van. Én nem azért, mert a technológia változik. Az igény, a spekuláció és egyebek.

Réz. Elég régóta termeljük ipari létékben. 1 éven belül volt ennyire "stabil" ára... Vagy szerinted 1 éven belül ennyit változott a technológia vagy a bányák kihozatala vagy bármi? Vagy csak a válság után senkinek lövése sem volt, akkor akkor most mi van?

spot-copper-1y-Large.gif


A nagy művészet (és más szót használnék rá) úgy pénz keresni, hogy igazából semmit nem csinálsz, csak hinted a port és aztán aratsz. Vagy akkorát buksz, mint ide Lacháza...

Semmiféle egyensúlyról nincs szó. Te egy pillanatnyi értékre benyögöd, hogy stabil. A fenti réz áron hol lenne a stabil pont úgy, hogy ha mondjuk nem a végidőszakban vagy és felteszik a kérdést neked? Nézd meg ezt kénsav, ólom, acél, tökmindegy mire. Egyensúlyi ár? Jót mosolyogtam.

Pontosan ez a probléma a hosszú projektekkel, hogy egy szállítási időszakon túl senki nem vállal már fix árat arra, hogy mennyiért mit szállít. Elkezdesz építeni egy ipari üzemet 2014-ben és a projekt utolsó évében, ha kétszeresére nő a hegesztő szakmunkás ára, mert különben elhúz a francba vagy az acél közben 70%-kal lett drágább? Hát, IJ öregem...

Annak van valamiféle fix, de nem egyensúlyi ára, amit politikai alapon rögzítenek. Lásd itthon a villany. Azért lehet megtenni, mert most hosszú ideig olcsó a gáz. És mi lesz, ha drága lesz és még annyi sem lesz karbantartásra, mint ma? Na, azt lesz majd szopás itthon átélni.

A napi.hu oldal hülyeségéért felelősséget vállalni meg nem tudok és nem is akarok.

Lehet majd napelemekkel rendelni, ami plusz hatótávot ad, illetve feltöltve tartja az aksikat.
Fedett garázsban...?
Az igen...
Egy átlagos autóra szerelt napelem még nyár közepén délben sem ad hozzá érdemben a hatótávhoz. Sőt, a légellenállás szétcseszése és plusz tömeg miatt talán még csökkenti is.

Vagy ez irónia?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 526
93 806
113
Akkor játszunk el a gondolattal.
Az USA-ban és Kínában ugye egyre jobban hódít az elektromos autó.
Mi itt Európában meg dugjuk homokba a fejünket és reszelgessük tovább a beznin és dízel motorjainkat, merthogy azoknak a gyártásában profik vagyunk.
Aztán eltellik 10-20 év, az USA és Kína teljesen átáll elektromosra, majd megunják, hogy mi exportautóink rontják a városaik levejőjét, ránknyomnak egy importstoppot és itt maradunk a hiperszuperre fejlesztett autóinkkal, amik senkinek sem kellenek.

Jah, egyébként valamelyik nap már berakott ide valaki egy hírt, hogy a Tesla Németországban építi meg az új gyárát. Már ez milyen riadalmat keltett egyesekben.
Félreérted picit. Jöjjön az elektromos kein Problem, de ez a hisztéria/cirkusz, ami folyik a benzin-diesel ellen nagyon durva. Ésszerűtlenül nyomják most az elektromost és ez rengeteg kárt okoz. A politika meg csak ott tart, ha nem ad el elég elektromost az autóipar, akkor büntessük. Egy mesterségesen felpörgetett technológiaváltás közepén, amikor minden eurocentre szükség van, hogy játékban maradj.
Ezzel szemben Kína nem bünteti a gyárakat, hanem lapátolja bele a zsét.
Így elvérzünk....
Tesla. Oda mennek, ahol a szakértelem, most nem az olcsó gyártást nézik, hanem próbálnak tudást elszívni. Rájöttek mégsem egyszerű autót építeni...
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Fedett garázsban...?
Az igen...
Egy átlagos autóra szerelt napelem még nyár közepén délben sem ad hozzá érdemben a hatótávhoz. Sőt, a légellenállás szétcseszése és plusz tömeg miatt talán még csökkenti is.

Vagy ez irónia?
Ezt nem említette Musk a bemutatón, de a youtuberek által talált infó szerint egy nyári napon - természetesen nem egy fedett garázsban - akár 15 mérföld pluszt is rá tud tölteni a beépített napelem. Ez talán túlzásnak tűnik, de az aksik szinten tartására azért elég lehet az év nagy részében.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Lehet majd napelemekkel rendelni, ami plusz hatótávot ad, illetve feltöltve tartja az aksikat.
Igen, mintha a plató takaró elem telibe PV panel lenne. Végül is logikus is!
Ettől nem kell komoly töltést várni, de az állás közbeni szinten tartást simán megoldhatja, miközben az autó része.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Félreérted picit. Jöjjön az elektromos kein Problem, de ez a hisztéria/cirkusz, ami folyik a benzin-diesel ellen nagyon durva. Ésszerűtlenül nyomják most az elektromost és ez rengeteg kárt okoz. A politika meg csak ott tart, ha nem ad el elég elektromost az autóipar, akkor büntessük. Egy mesterségesen felpörgetett technológiaváltás közepén, amikor minden eurocentre szükség van, hogy játékban maradj.
Ezzel szemben Kína nem bünteti a gyárakat, hanem lapátolja bele a zsét.
Így elvérzünk....
Tesla. Oda mennek, ahol a szakértelem, most nem az olcsó gyártást nézik, hanem próbálnak tudást elszívni. Rájöttek mégsem egyszerű autót építeni...
A belsőégésű/elektromos átállás - pont a csaló szoftverek miatt - nagyjából 8-10 év késésben van. Ezalatt az idő alatt komoly érdemi fejlesztés nem történt a belsőégésűeknél. A downsizing+turbó, már csak egy tüneti kezelés volt. A Mazda SkyActive-ja talán az egyedüli olyan dolog, amire rá merném mondani, hogy valós előrelépés. Emiatt, ez is lesz talán a legtovább kitartó típus. Ugyanakkor pont emiatt kell nagyon odafigyelnie magára a Mazdának...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 526
93 806
113
A belsőégésű/elektromos átállás - pont a csaló szoftverek miatt - nagyjából 8-10 év késésben van. Ezalatt az idő alatt komoly érdemi fejlesztés nem történt a belsőégésűeknél. A downsizing+turbó, már csak egy tüneti kezelés volt. A Mazda SkyActive-ja talán az egyedüli olyan dolog, amire rá merném mondani, hogy valós előrelépés. Emiatt, ez is lesz talán a legtovább kitartó típus. Ugyanakkor pont emiatt kell nagyon odafigyelnie magára a Mazdának...
Az értelmetlen szabályok miatt trükköztek az autógyártók. Nem egy, szinte mind, de egy vitte el a balhé nagyrészét. Ez tiszta politika volt.
Erre most adtunk a xarnak még egy pofont. Lassan beérik az eredménye....
Ész nélkül, szép elvek mentén hozzák a szabályokat. Most azt várjuk, ki és mikor csapódik a falnak. Mások meg röhögnek....
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Az értelmetlen szabályok miatt trükköztek az autógyártók. Nem egy, szinte mind, de egy vitte el a balhé nagyrészét. Ez tiszta politika volt.
Erre most adtunk a xarnak még egy pofont. Lassan beérik az eredménye....
Ész nélkül, szép elvek mentén hozzák a szabályokat. Most azt várjuk, ki és mikor csapódik a falnak. Mások meg röhögnek....
Én mondjuk a VW részvényesek és rajongók helyében az ID3 láttán azért elég intenzíven csapdosnám a seggem a földhöz jókedvemben! :)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Egy átlagos autóra szerelt napelem még nyár közepén délben sem ad hozzá érdemben a hatótávhoz. Sőt, a légellenállás szétcseszése és plusz tömeg miatt talán még csökkenti is.

Vagy ez irónia?

Prius plug-in-hez is rendelhető napelemes tető, ott +5km-t igér...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 526
93 806
113
Én mondjuk a VW részvényesek és rajongók helyében az ID3 láttán azért elég int enzíven csapdosnám a seggem a földhöz jókedvemben! :)
Egyrészt 1000 az 1hez a melósok és a részvényesek aránya.
Másrészt meg lennék lepve, ha az ID3-on egy fillért is keresnének. Csak az okos EU szabályok miatt adják relatív olcsón, hogy vki vigye. Ugyanis konszernszinten nézik a CO2 kibocsátást. Ha x grammal túlléped az eladott autók átlag co2 kibocsátását, jön a horrorbünti. Tehát hiába keresnél pénzt a fejlesztéshez a fasza hagyományos verdáiddal nem tudsz. Vagy visszafogod mesterségesen a termelést, hogy a kevés eladott elektromossal még betartsd a szabályokat vagy bevállalod a bírságot. Most az előbbi úton indultunk el.
Leépítesz, spórolsz, eladsz, hogy legyen miből az erőltetett elektromos fe
Ha lengyelekkel akart volna termeltetni, akkor oda vitte volna. Vagy méginkább hozzánk...
Jó majd meglátjuk. Először épüljön meg.
jlesztésre.