Biztos van valami benne, de több paramétert kellene ismerni, hogy véleményt is lehessen formálni róla.
itt egy prosi a Stornetic lendkerekeiről
pdf
Itt meg egy Beacon Power-es
pdf
Olyannyira működő dolog, hogy a Williams forma-1-es csapat amikor elkezdődött a hibrid éra (igazság szerint az még csak KERS éra volt), először tett egy próbálkozást a lendkerekes irányába.
A KERS egy olyan formáját akarták felhasználni, amikor a fékezéskor a kerekek egy lendkereket pörget meg. Ugyebár minél nagyobb tömeget forgatsz meg, annál nagyobb energiát tárolsz el.
Csakhát mivel az F1-ben akarták alkalmazni, ahol minden deka számít, így nem a tömeget növelték, hanem a maximális fordulatszámot. El lehet képzelni, hogy mekkora (50-60.000-es) fordulatszámra volt szükség. És ez is lett a veszte a rendszernek az F1-ben. Végül is nem engedélyezték a bevezetését, mert azt mondták, hogy olyan hatalmas fordulatszámokon dolgozott a rendszer, hogy nem akarták azt kockáztatni, hogy egy gyártási hiba okán szétrobbanjon az egész a francba, megölve mindenkit a közelben...
Végül is "hagyományos" elektromos akkus megoldást használták, annak ellenére, hogy más sorozatokba szállított a Williams háttér cége. Végül 8M fontért
eladták a GKN-nek a technológiát.
De a Volvo is kísérletezett vele, és
elég meggyőző eredményeket hozott.
Azzal, hogy az út szélén használják, fixen, egy töltőben, még akár egy sokszoros méretet is eredményezhet, ami ebben az esetben inkább csak előny, mint hátrány.