Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
...Ez már a gyurcsány korszak legalját súrolja (kiszervezték Szlovákiába a menetrendszerkesztést).

Mire is gondolsz menetrendszerkesztés alatt? Jelenleg a konkrét menetvonalakat VPE csinálja Magyarországon magyar emberekkel. Igaz most költöztek, de ha jól tudom csak egy másik pesti utcába.
Vagy a személyvonati menetrendi elképzelés megtervezését vitték ki Szlovákiába?

Nálunk 2023-ig vannak lekötve a szerződések, utána kell majd tendereztetni, de már megy az agyalás hogyan mentsék meg a fő vonalakat a héjáktól (Szlovákok 3 éve kipróbálták, vissza is vették amint tudták).

Jövőre már jön az első privát személyszállító cég Magyarországra. A Regiojet a nyártól indít menetrendszerint vonatokat Budapestről Bécsbe a határig a CRS menetvonalán. Igaz, ez teljesen független a tendereztetett "kiárusítástól".
Amúgy ha több személyszállító vonat közlekedik (főleg ha személyvonat), akkor az az infrának annál jobb. A MÁV Infra több pénzt szed be a személyszállítástól, mint az összes tehervonat után.
Magyarország 5000 milliárd forintot költ út- és vasútépítésre 2024-ig
https://www.portfolio.hu/ingatlan/2...intot-kolt-ut-es-vasutepitesre-2024-ig-408049

Ha olyan minőségben csinálják meg, mint Kaba - Püspökladányt, akkor inkább ne csináljanak semmit. 5 éve adták át, de a jobb vágányon már hosszfekszinthibák vannak. Erre azt sem lehet mondani, hogy a tehervonatok nyomták szét, mert azok jellemzően a másik pályát terhelik jobban áruforgalmi irányok miatt. S ebben nem (csak) az a gáz, hogy ennyi idő alatt ilyenek jönnek elő, hanem az, hogy 25-30 évig nem fognak ehhez jelentős mértékben hozzányúlni.

Az állomások kapacitáscsökkentő felújításukról meg inkább ne is beszéljünk.
 

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
Ezt nyalogassa a sok német elketromosbuzi zöld politikus!!!!!
Itt a munkájuk eredménye! Remélem kormányra is szavazzák őket, utána jöhet a romokon az AFD.
https://www.portfolio.hu/uzlet/20191126/9500-fos-letszamleepites-az-audinal-nemetorszagban-408303
9500 fős létszámleépítés az Audinál Németországban

Eddig úgy tudtam, hogy Trump vámja szúrt ki Európával. Ezek szerint akkor ez még dobott rá egy lapáttal?

Amúgy elég nagy szarban kezd lenni az EU-s acélipar. Acélművek leépítéséről és már bezárásaikról is hallani. Utóbbi esetében 2 üzemről is hallottam már. Máshol négy napos munkahetek vannak.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 761
113
Eddig úgy tudtam, hogy Trump vámja szúrt ki Európával. Ezek szerint akkor ez még dobott rá egy lapáttal?

Amúgy elég nagy szarban kezd lenni az EU-s acélipar. Acélművek leépítéséről és már bezárásaikról is hallani. Utóbbi esetében 2 üzemről is hallottam már. Máshol négy napos munkahetek vannak.
Trump még nem vámolt, csak lebegteti. Az lesz a kegyelemdöfés....
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Mire is gondolsz menetrendszerkesztés alatt? Jelenleg a konkrét menetvonalakat VPE csinálja Magyarországon magyar emberekkel. Igaz most költöztek, de ha jól tudom csak egy másik pesti utcába.
Vagy a személyvonati menetrendi elképzelés megtervezését vitték ki Szlovákiába?



Jövőre már jön az első privát személyszállító cég Magyarországra. A Regiojet a nyártól indít menetrendszerint vonatokat Budapestről Bécsbe a határig a CRS menetvonalán. Igaz, ez teljesen független a tendereztetett "kiárusítástól".
Amúgy ha több személyszállító vonat közlekedik (főleg ha személyvonat), akkor az az infrának annál jobb. A MÁV Infra több pénzt szed be a személyszállítástól, mint az összes tehervonat után.


Ha olyan minőségben csinálják meg, mint Kaba - Püspökladányt, akkor inkább ne csináljanak semmit. 5 éve adták át, de a jobb vágányon már hosszfekszinthibák vannak. Erre azt sem lehet mondani, hogy a tehervonatok nyomták szét, mert azok jellemzően a másik pályát terhelik jobban áruforgalmi irányok miatt. S ebben nem (csak) az a gáz, hogy ennyi idő alatt ilyenek jönnek elő, hanem az, hogy 25-30 évig nem fognak ehhez jelentős mértékben hozzányúlni.

Az állomások kapacitáscsökkentő felújításukról meg inkább ne is beszéljünk.
Menetrendet szerintem kb 15 éve a VPE csinálja, nem tudom mi ez a szlovák menetrend dolog.
A Püspökladány-Ebes szakaszt jövőre adják át szerintem, persze lehet tévedek.
https://ted.europa.eu/TED/notice/udl?uri=TED:NOTICE:238946-2017:TEXT:HU:HTML&src=0
https://nif.hu/projektek/2017/06/puspokladany-ebes-vasuti-vonalszakasz-atepitese/
Szóval annyira nem meglepő ha azon a szakaszon van lassújel
Püspökladányig épült meg. (haverok azóta is az IHO-n a vonalról megjelent cikkekkel húznak, mivel én voltam az (egyik) tettes a buta tervezők közül: http://iho.hu/hir/szepet-es-jot-egyszerre-tervezni-epiteni-3-resz-140918)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Mire is gondolsz menetrendszerkesztés alatt? Jelenleg a konkrét menetvonalakat VPE csinálja Magyarországon magyar emberekkel. Igaz most költöztek, de ha jól tudom csak egy másik pesti utcába.
Vagy a személyvonati menetrendi elképzelés megtervezését vitték ki Szlovákiába?

Gyurcsányék alatt szervezték ki Szlovákiába.

Jövőre már jön az első privát személyszállító cég Magyarországra. A Regiojet a nyártól indít menetrendszerint vonatokat Budapestről Bécsbe a határig a CRS menetvonalán. Igaz, ez teljesen független a tendereztetett "kiárusítástól".
Amúgy ha több személyszállító vonat közlekedik (főleg ha személyvonat), akkor az az infrának annál jobb. A MÁV Infra több pénzt szed be a személyszállítástól, mint az összes tehervonat után.

8* annyi személyvonat közlekedik és egy bizonyos teherszállítócég egy fillért nem fizet, mivel anno MÁV-tól távozó vezetője korlátlan pályahasználatot kapott búcsúajándékként.
Az EU-s direktíva szerint a pálya üzemeltetés költségének 35%-át lehetne behajtani a használókon, függetlenül attól hányan vannak, többit az államnak kell állnia.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Ezt nyalogassa a sok német elketromosbuzi zöld politikus!!!!!
Itt a munkájuk eredménye! Remélem kormányra is szavazzák őket, utána jöhet a romokon az AFD.
https://www.portfolio.hu/uzlet/20191126/9500-fos-letszamleepites-az-audinal-nemetorszagban-408303
9500 fős létszámleépítés az Audinál Németországban
(humor)
BMW is sz@rba van ... avagy mi csinálnál ha éppen kigyulladna alattad a bömős és megillantnál egy szippantót az útszélén
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 924
73 062
113
Biztos kiröhögnének vele, de nekem baromira tetszik - mondjuk nekem az összes stealth vas bejön, talán azért. A bajom vele az, hogy amolyan apple szemléletű az egész, a support legalábbis mindenképpen.

BTW nekem a reptérre való bejárásra kell valami hamarosan, szóval több opció között gondolkozom egy ilyen taligában - kérdésem ahhoz, aki tudja: a telepek hogy bírják, ha otthagyom a parkolóban mondjuk egy hétre (vagy tovább)? Mennyire tartja a töltést (otthonról 20 perc kocsival Ferihegy)?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 924
73 062
113
Nah, csak a gyerek atallitotta a billentyuzetet...
Szoval angelsoul, csak egy kerdes, bar en nem ismerem a pesti napi viszonyokat, de ha jol ertem vennel egy 10(?) millios elektromos autot hogy heti 2x elvigyen egy husz perces utra? 10 milliobol mennyi ideig lehetne taxizni mondjuk ebben a viszonylatban?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 922
113
Nah, csak a gyerek atallitotta a billentyuzetet...
Szoval angelsoul, csak egy kerdes, bar en nem ismerem a pesti napi viszonyokat, de ha jol ertem vennel egy 10(?) millios elektromos autot hogy heti 2x elvigyen egy husz perces utra? 10 milliobol mennyi ideig lehetne taxizni mondjuk ebben a viszonylatban?

Csupán arról van szó, hogy jövőre járműcserére lesz szükségem, így minden lehetőséget számba vaszek - nyilván a jelenlegi állapotok szerint a villamos nem legelöl van az esélyesek között... de mivel ez a topic állati informális, így a felmerült kérdéssel ide fordultam, mert igazán nehéz rá választ találni. Reklámanyagok ilyesmire nem térnek ki.

(Amúgy reptéren lehet tölteni, az ops épületénél van töltő, így aki tudja kivel kell beszélni annak nem gond a reptér hálózatáról felhúzni XD)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2019/11/25/a_lendkerekes_villanyauto-tolto_lenne_a_jovo/

Ebben lehet valami, vagy csak a szokásos "hurrámegintmegvanazáttörés" ?

Biztos van valami benne, de több paramétert kellene ismerni, hogy véleményt is lehessen formálni róla.

itt egy prosi a Stornetic lendkerekeiről
pdf



Itt meg egy Beacon Power-es
pdf

Olyannyira működő dolog, hogy a Williams forma-1-es csapat amikor elkezdődött a hibrid éra (igazság szerint az még csak KERS éra volt), először tett egy próbálkozást a lendkerekes irányába.
A KERS egy olyan formáját akarták felhasználni, amikor a fékezéskor a kerekek egy lendkereket pörget meg. Ugyebár minél nagyobb tömeget forgatsz meg, annál nagyobb energiát tárolsz el.
Csakhát mivel az F1-ben akarták alkalmazni, ahol minden deka számít, így nem a tömeget növelték, hanem a maximális fordulatszámot. El lehet képzelni, hogy mekkora (50-60.000-es) fordulatszámra volt szükség. És ez is lett a veszte a rendszernek az F1-ben. Végül is nem engedélyezték a bevezetését, mert azt mondták, hogy olyan hatalmas fordulatszámokon dolgozott a rendszer, hogy nem akarták azt kockáztatni, hogy egy gyártási hiba okán szétrobbanjon az egész a francba, megölve mindenkit a közelben...
Végül is "hagyományos" elektromos akkus megoldást használták, annak ellenére, hogy más sorozatokba szállított a Williams háttér cége. Végül 8M fontért eladták a GKN-nek a technológiát.
De a Volvo is kísérletezett vele, és elég meggyőző eredményeket hozott.
Azzal, hogy az út szélén használják, fixen, egy töltőben, még akár egy sokszoros méretet is eredményezhet, ami ebben az esetben inkább csak előny, mint hátrány.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 000
31 081
113
Na tessék dízeles 10 helyett 16 milliós nettó áron 35 kWh-ás Golf akksival és papíron 171 kilométeres hatótávval e-Crafter. Ezután mondják nekem, hogy elektromos teherautók lesznek mindjárt, mikor még egy furgonba is csak ekkora akksit pakolnak bele, mert nagyobbnál a hasznos teher bánná. Ja és 95 km/h max sebesség, mert kinyírná az akkut. Molnit idézve megalol
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 771
5 128
113
https://www.portfolio.hu/ingatlan/2...e-meresz-otlettel-allt-elo-a-tanacsado-408429
"A repülő autók és a fegyelmezett sorokban haladó dróntaxik a fantázia szüleményei, és egyelőre csak a filmekben fordulnak elő. A KPMG nemrégiben megjelent nemzetközi tanulmánya azonban rávilágít arra, hogy összeálltak a feltételek a vízió valóra válásához. A KPMG elemzői szerint a kérdés ma már nem az, hogy elég fejlett-e a technológiánk, hanem az, hogy a piaci szereplők mikor és milyen üzleti modellekkel szállnak be a versenybe."
 
M

molnibalage

Guest
Na tessék dízeles 10 helyett 16 milliós nettó áron 35 kWh-ás Golf akksival és papíron 171 kilométeres hatótávval e-Crafter. Ezután mondják nekem, hogy elektromos teherautók lesznek mindjárt, mikor még egy furgonba is csak ekkora akksit pakolnak bele, mert nagyobbnál a hasznos teher bánná. Ja és 95 km/h max sebesség, mert kinyírná az akkut. Molnit idézve megalol
Nem megalol, csak félig. Városi szállításra ez is jó, ahol csak térfogat és nem igazán tömeg van és távolságok sincsenek. Ez még talán belefér, ha telephelyen tudnák gyorsan tölteni, de ez is határhelyzet, mert kicsit magas a beszerzési ára. Viszont ez tényleg tud napi 100-200 km-et is menni, de nagyjából annyit tud, hogy Bp és agglo körzetébe szállít ki és ennyi. Tehát egy nagyobb flotta hosszútávú költségoptimalizálás és lokális emisszióval jobb. De ettől nem olcsó.

(Jellemzően ezek az agyonhasznált fillérbaszott és nem karbantartott járművek füstölnek, de nagyon.)
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
M

molnibalage

Guest
aKdGdY6_700bwp.webp
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Azerbajdzsán is Flirt-öket vásárol.
Első 3 dízel 2022-ben érkezik, azokon a helyeken fognak közlekedni ahol éppen átépítik a vonalakat 3k DC-ről 25k AC-ra, a maradék 7 villany pedig már az átalakított vonalakon fog munkába állni.

Mióta az oroszok a régi litván gyártmányú EMU-kat elkezdték lecserélni svájci vasra nagyon felpörögtek a poszt szovjet térségben az eladásaik, Belarusztól Kazahsztánig...
Első években kölcsönkerekeken mentek Svájcból Hamburg-ba, majd hajón Szentpétervárra. Aztán jött az embargó és építettek egy gyárat Belaruszban:D

https://eurocitycard.blogspot.com/2019/11/stadler-rail-stadler-se-spogleduje-v.html
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz