Azért nézz meg egy garikülönbséget egy kia és egy Dacia között. Van oka.
Igen van, csak nem az, mint amire te gondolsz!
Az autó minőségéhez semmi köze a hozzá járó garanciának.
A Kia ad 7év/150.000km-es garanciát. A Toyota meg 3év/100.000km-t.
Ez egy üzletpolitika. Egyrészt jól hangzik a laikusnak, hogy "7év"
. Meg az alatt a 7 év alatt KIA szakszervizbe kell vinned a kocsit (legalább is a legtöbben így hiszik!!!), és ezalatt az idő alatt a KIA alkatrészeit vagy köteles beletolni a járműbe a kötelező szervizek alatt.
Még ha nem is ő gyártja az olajat, akkor is a haszon a KIA szervizben (és közvetve alkatrész beszállítóként a KIA-nál) fog lecsapódni, amivel a KIA szervizhálózat kiépítését segítették annak idején.
A legtöbb autótulajdonos egészen faszipántosan belefér évi 15-20.000km-es futásteljesítménybe, de gondolj bele az én kocsimba (Toyota) az előző tulaj kb. 1 éven belül belepakolta a gari feltételének szabott 100.000km-t.
Normálisan megépített autó esetén az autó 8-10 éves koráig (a kötelező szervizeket betartva, de inkább 10.000-re lecsökkentve), általános használat mellett, és a fenti átlagos futásteljesítményt véve alapul, nem szabadna garis hibát produkálnia. Persze utána majd elkezdenek jönni a gondok, az ilyen-olyan műanyagok elfáradása, a különböző elektromos motorok, alkatrészek elöregedésével, tömítések elfáradásával. De ez benne van a pakliban.
A KIA a 7 évvel gyakorlatilag semmilyen kockázatot nem vállalt.
Ami pedig a Dacia-t illeti:
Tudjuk, nem sikk ezen a fórumon román dolgokat népszerűsíteni. Én is inkább a Toyotát ajánlanám.... vagy a KIA-t!
DE a Duster állítólag (nincs vele tapasztalatom) egy olyan jól sikerült elnyűhetetlen konstrukcióra sikerült, hogy ár/érték arányban nem nagyon lehet megverni a saját kategóriájában. Érdemes a
Népitéletet böngészni ez ügyben. A nagyobb merítésben, és a valós felhasználókban sokkal jobban meg lehet bízni (érdemes a nagyobb km-es tapasztalatokat böngészni), mint a marketingben....
És akkor visszatérve a Ladára:
Link (már csak akkor is ajánlom, ha szórakoztató olvasmányra vágysz)
Meg mondjuk a Vesta-ra:
Link
kiemelném a hibalistát (
a gazdája 2018 novemberben vette!!!!):
Hibalista
- - 2019.jan. forrasztási hiba - - 2019. márc. futómű összeszerelési hiba - - 2019. ápr. centírozhatatlan alufelni
Én meg vettem egy 200 ezren kicsit túl lévő 3 éves 7személyes Toyotát és 2 éve csak kötelező szerviz meg egy első fékbetét csere (kopó alkatrész ugyebár) volt rajta.
Hja és megnéztem, újként, jelenleg, a Népitéletben szereplő Vestat, 4,2M kemény magyar forintért hirdetik a honlapon!!!
Ennyiért már autót is kapsz, ecsém!