Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 923
5 428
113
Tetszetős a Duster, én a törésteszteket is szoktam nézni, ott viszont elég gyengén szerepel.
 

monster

Well-Known Member
2016. február 21.
2 350
11 233
113
Azért nézz meg egy garikülönbséget egy kia és egy Dacia között. Van oka.

Gondolom nincs vele tapasztalatod. A daciával személy szerint nekem sincs, de ismétlem, a szervizekben dolgozó ismerős szerelők mind azt mondták, hogy a mostani daciákkal nagyon kevés a gond, a szervizeikben messze több bmw-t, vagy mercit kell javítgatni mindenféle meghibásodás miatt, mint daciát. Ezt egyébként a kiára is elmondták amúgy, nekem is azért lett ismét kiám 3 éve, mert az előzőbe is beletettünk kb. 150ezer kilométert és az össz. meghibásodása azalatt a 8 év alatt egy féklámpa kapcsoló volt. A mostaninak sem volt még semmi baja szerencsére :)
Na de, a lényeg az, hogy a szakik szerint jól össze vannak rakva a mostani daciák, ár-érték arányban nem rossz autók szerintük. Gondolom az olcsóság miatt jópár dolog hiányzik belőlük, ami a nevesebb márkáknál mondjuk már szériafelszerelés, de a minőségükre nem panaszkodtak.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

vata

Well-Known Member
2015. december 5.
692
3 097
93
Én 1985-ben vettem az első autómat egy Wartburgot rá egy évre vettem mellé egy Nivát azóta mindig van két három autóm
(az asszonyéval együtt). De kb. tíz éve csak koreai autókat veszek. Toyotám volt kétszer, Corolla meg Rav4 de mind a kettő elég sokszor meghibásodott. A Corolla amúgy is egy kényelmetlen erőtlen(1,4l) rossz útfekvésű cucc. Az egyik haveromnak van Dusterje szerintem elég jó sikerült autó. A másik haveromnak Dodge ram-ja van 5,7l V8 mondjuk az az igazi feeling.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Az autógyártók nem a megmentésünket akarják, hanem a pénzünket.
Ezért azt mondják, amit szerintük hallani akarunk, és nem fognak helyettünk gondolkodni.


Mit tegyen az, aki szeretne tisztábban, kisebb „lábnyommal” élni?
Ezt még nehezebb megválaszolni.

Leginkább azért, mert azok a források, ahol megpróbálhatnánk utána olvasni, az esetek túlnyomó többségében elfogultak a kérdésben.
Valószínűleg azért, mert az ügy annyira fajsúlyos, hogy a vitából küzdőtér lett, ahol a lehető legerősebb érveket kell felsorakoztatni, hogy az igazunk megálljon a lábán.
Így, megbízható adatok híján hitbéli kérdés lett a dologból, azaz választunk egy olyan hangadót, akinek szívesen hiszünk és elkezdünk az ő véleményéhez igazodni.

...

Hiába vesz valaki elektromos autót, ha reggelente spanyol eperből és lengyel almából készül a betevő smoothie egy kínai robotgépen, nem lesz sokkal tisztább (ha egyáltalán), mint akinek ugyan csak egy kopott F Astra kombira futja, de nem jár vele sokat és mindent a kertből hoz be, vagy a környékbeli kistermelőktől vesz.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Nekünk így utólag inkább egy Vesta SW lett volna jó választás, 1,6-os bűnprimítiv szívó motor, szibériára méretezett kaszni...

Daciak is fingreszelő motorokkal vannak szerelve amennyire emlékszem a ~4 hónapnyi autókeresgélésből.
Na akkor ide visszatérve.
Nem elsősorban a Renault motorokkal van a gond. A Renault csoport a termékpalettáját elkezdte differenciálni. Rájöttek, hogy a közel azonos technikát nem fogja megvenni tőlük senki amennyiben átmatricázzák. Ebből az egész csoport elkezdett jól kijönni. Ugyebár a Daciat kiemelték a kelet-európai mocsokból, és elkezdték egy normális minőségbiztosítási rendszer mellett gyártani az atombiztos dci technikával. Kopog, fapad, miegymás, de nagy igény van rá nem csak Kelet-Eurólában. A Duster pedig azért talalt be, mert egy tégyleg "sáros gumicsizma" kocsinak nem kimondottan praktikus, ha nem a plüssből kell a szart kivakarni...
A Renault márka esetén pedig kivezették a nagyom fapad járműveket. Mint például a Thalia. Nem akarnak csoporton belüli konkurenciát.
A Lada meg.... orosz piacra készült, orosz gyártásban, az orosz adottságokat figyelembe véve. Maga a Renault sem igazán akarja, hogy a jelenleg felfuttatott Dacia márka konkurenciája legyen. Hiába szeretné a büszke orosz termékmanager nyugatra betolni, nem nagyon lesz még jó darabig semmi ebből.
Egészen addig, amíg tartósan elfogadható minőséget nem tudnak produkálni. A dél-koreai márkáknak is több évtizedes kemény meló volt, hogy "kijöjjenek a bóvliból". Csakhát az oroszoknál sem igény, sem pénz, sem anyacégi akarat sincs rá.
A Daciára rárírták hogy Dacia by Renault. A Ladara meg max. azt, hogy Powered by Renault.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
A Duster pedig azért talalt be, mert egy tégyleg "sáros gumicsizma" kocsinak nem kimondottan praktikus, ha nem a plüssből kell a szart kivakarni...
Ez helyesen:
A Duster pedig azért talalt be, mert egy tégyleg "sáros gumicsizma" kocsinál kimondottan praktikus, ha nem a plüssből kell a szart kivakarni...
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
A Duster pedig azért talalt be, mert egy tégyleg "sáros gumicsizma" kocsinál kimondottan praktikus, ha nem a plüssből kell a szart kivakarni...
Szerintem meg nem. Akinek gumicsizmás kocsi kell az azt vesz és nem egy felfújt személyautót. Egyszer kukkancs be egy alá. Patikamérlegen kimérve minden, hogy a lehető legkevesebb anyagot vegye fel. Annyi a tömege mint egy Suzuky Jimnynek. Ezzel nem fogsz túlterhelve a szántásban alkatrészt vinni a traktornak.
A Duster szerintem azért talált be, mert olcsó, de az áránál lényegesen drágábbnak tűnik. Nagy, SUV, metál fényezés, könnyűfém felni, jól néz ki a kertben, 4 milla.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Szerintem meg nem. Akinek gumicsizmás kocsi kell az azt vesz és nem egy felfújt személyautót. Egyszer kukkancs be egy alá. Patikamérlegen kimérve minden, hogy a lehető legkevesebb anyagot vegye fel. Annyi a tömege mint egy Suzuky Jimnynek. Ezzel nem fogsz túlterhelve a szántásban alkatrészt vinni a traktornak.
A Duster szerintem azért talált be, mert olcsó, de az áránál lényegesen drágábbnak tűnik. Nagy, SUV, metál fényezés, könnyűfém felni, jól néz ki a kertben, 4 milla.
Persze, hogy nem fogsz vele offroad versenyekre járni, de arra megteszi, hogy a műútról lehajtva 200m-t megtegyél a földúton a présházig, és nem parázol, hogy megkarcolod.
Teszt.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
2010-ben mikor még szinte csak mobilokba és notebook-okba gyártottak kis méretű akkumulátorokat drágább volt nagy kapacitást összehozni, mint 2019-ben, mikor már a péniszpumpa is 4-5Ah-s akkumulátorral megy.
Az igen.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Horror árban is voltak a Lítiumos akksik. Most meg tényleg tömegcikk. De ugy látszik 4-5 év alatt kiépül bármire az ipar, gondolom erre az oki telók igénye miatt is szükség volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
T

Törölt tag 1711

Guest
Horror árban is voltak a Lítiumos akksik. Most meg tényleg tömegcikk. De ugy látszik 4-5 év alatt kiépül bármire az ipar, gondolom erre az oki telók igénye miatt is szükség volt.

Nem feltétlenül okostelefonok, 2010-ben volt 1db NiMh akkus mobilom,
most 2 telefon, 1 tablet, 1 headset, 1 notebook, 1 bluetooth-os egér, 1 nintendo switch, 4 joycon, 2 gamepad, 1 dualshock 4, 1 akkus csavarozó, 1 tölthető zseblámpa, 1 szünetmentes led fali lámpa...
Mind a saját kis akkumulátorával.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 596
36 973
113
Szerintem meg nem. Akinek gumicsizmás kocsi kell az azt vesz és nem egy felfújt személyautót. Egyszer kukkancs be egy alá. Patikamérlegen kimérve minden, hogy a lehető legkevesebb anyagot vegye fel. Annyi a tömege mint egy Suzuky Jimnynek. Ezzel nem fogsz túlterhelve a szántásban alkatrészt vinni a traktornak.
A Duster szerintem azért talált be, mert olcsó, de az áránál lényegesen drágábbnak tűnik. Nagy, SUV, metál fényezés, könnyűfém felni, jól néz ki a kertben, 4 milla.

Paraszt-SUV :)
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
M

molnibalage

Guest
Ez tök jó, csak akkor megint lehetek az ördög ügyvédje? Pont ugyanaz van, mint a PV erőműveknél. Ha már most 2019-ben ennyire olcsó és az exponenciális árcsökkenésnek vége. Nem én mondom, ezt a te forrásod mutatja...

Ettől kb. nem látni azt, hogy mitől lesz valaha olcsó a messzire menő villanyautó. Mert, ha egy 85 kWh-s akkupakk ára 10k+ dollár, akkor, ha még ezt megfelezed, akkor is marad a drága kocsi. És akkor az n+1 probléma egy kis szeletét oldottuk meg még mindig csak....
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
A kocsi többi eleme (beltér, infotainment, felfüggesztés) fix, így azonos kategórián belül maradva (lsd nem egy alsókategóriás Octaviat hasonlítunk össze egy felsőkategoriás Model 3-al) így ami a diffit adja az maga a hajtáslánc.

Elektromosnál a fő költséget az akku adja, a meg négy villanymotor ami gondolom már nem annyira jelentős költség az akku árához képest.

Kíváncsi lennék olyan összehasonlító adatra, ami egy teljes hagyományos hajtáslánc költségét ki adja egy hagyományos kocsiban - hogy mennyibe van mondjuk egy 200 lóerős izmosabb motor és segédberendezési, turbó, kuplung, hűtő és üzemanyagrendszer, átvétel, váltó, kipufogórendszer, katalizátor stb. Mert javításkor ezek egyenként kemény százezres tételek. Gyártáskor gondolom kevesebb rajta a haszon.