Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 180
10 633
113
Mármint bringával. Autóval ez kb. 20 perces út volt, ha az ember elindult még 6 óra előtt. Ha csak 10-15 percet késett, akkor a halásztelki úton volt egy laza 20 perces várakozás és araszolás. Amikor már csak bringáztam és fél 8 felé indultam be, vagy 8-kor öröm volt látni a sok embert, aki ült a kocsiban és húztam el mellettük. Ez volt 7 éve. Azóta a helyzet csak rosszabb lett.

Azt is meg lehet nézni, hogy a forgalomban levő autók száma hogyan nő.
https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode006b.html

2012
Bp 565 563
Pest Megye 422 107
Fejér Megye 130 406
K-E megye 95 494

2018
Bp 659 513 +16%
Pest Megye 537 952 + 27%
Fejér Megye 163 587 + 25%
K-E megye 117 786 + 23%

Na ki lehet találni az a sokk agglomerációs növekedés hova tart és mit okoz...
És még mindig tart a növekedés...

1*ft9u4epdwUZ7gqvvvWxV1g.gif


Ennek a forgatókönyvnek csak egyetlen lehetséges vége van, már most látni. A város adott évszak és adott időszakon belül a legkisebb koccanásos baleset hatására képes megbénulni. Ha csak valami van az M0-on, amit szépen belaktak, akkor egész Dél-Buda úgy beáll, ahogy az a nagykönyvben meg van írva...
Én még egy számítást javasolok:
Hány autó ingázik Budapestre naponta?
Legyen 250ezer (inkább sokkal több)
Mekkora hely kell egy autónak?
2,5mx5m=12,5m az Útügyi Műszaki előírás alapján, kényelmes ki-be szálláshoz, ebből még lehet húzni, de az elég szar lesz, egyre nagyobbak az autóink.
Ehhez még a kiszolgáló út hasra csapva fele ennyi kell.
12,5m2x1,5=18,75m2
Akkor tehát kellene (ha lenn mire átszállni):
18,75m2*250000db=467,5hektár parkoló, ez nagyjából, közvilágítással a mai árakon 2500milliárd forint. Hajrá. Bár amikor megcsináltuk, még mindig nem férünk be a vonatba és a metróba....
(és ha jól csináljuk nem is Budapestre építjük hanem az agglomerációs települések kötöttpályás állomásaira a parkolókat)
 

monster

Well-Known Member
2016. február 21.
2 346
11 188
113
Mindegy, hogy mit fejlesztenek, ha engem berángatnak a belvárosi irodába, akkor inkább a dugóban ülök a saját személyes teremben, mint csövesekkel meg zsebtolvajokkal, bluetooth dücörgőt bömböltető cigányokkal osztozzak a villamoson/héven/buszon/metrón, akik ráadásul nem is fizettek ezért, és senki nem veszi a fáradtságot betartatni velük a törvényt, utazási szabályzatot. Eleget utaztam már életemben a szolgajáratokon, megértem a dugóban ücsörgőket.

Élhető város... Az a mantra. Élhető ország kéne, aminek része, hogy nem csak 1 város van az országban, ami élhető kell legyen, és nem ott van minden. (Disclaimer: Óbudán lakom, és utálok Budapesten élni és dolgozni)

Addig igazából érthető ez az álláspont, amíg mondjuk autóval 55 perc az út, tömegközlekedéssel pedig majdnem egy óra. Igazából azokat nem nagyon értem, akik mondjuk max. egy átszállással, mondjuk villamos + metró kombóval elérnének a munkahelyükre 25 perc alatt, ehelyett ülnek a dugóban egy órát, vagy még többet.
Én már jó ideje nem Pesten lakom, hanem Győrben (illetve egy ideig Szeged volt), viszont meló ügyben kb. kéthetente fel kell mennem Pestre. Autóval csak végszükség esetén megyek, ha mondjuk valami nagy cuccot kell felszállítanom, vagy az agglomerációban is dolgom van, ahová azért elég macerás vonat + tömegközlekedéssel menni.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ahol a autózás igényeit maximálisan megpróbálták kielégíteni katasztrófa lett a végeredmény.

500_F_242200869_otTbcrusWXickhF7BYQRcMnhvk40d6bI.jpg

vs.
Parc-Rives-de-Seine-6-630x405-C-Jean-Baptise-Gurliat-Mairie-de-Paris.jpg

paris-view-eiffel-tower.jpg

410px-Pittsburgh_northshorepark.jpg

koln05.jpg


Én még egy számítást javasolok:
Hány autó ingázik Budapestre naponta?
Legyen 250ezer (inkább sokkal több)
Mekkora hely kell egy autónak?
2,5mx5m=12,5m az Útügyi Műszaki előírás alapján, kényelmes ki-be szálláshoz, ebből még lehet húzni, de az elég szar lesz, egyre nagyobbak az autóink.
Ehhez még a kiszolgáló út hasra csapva fele ennyi kell.
12,5m2x1,5=18,75m2
Akkor tehát kellene (ha lenn mire átszállni):
18,75m2*250000db=467,5hektár parkoló, ez nagyjából, közvilágítással a mai árakon 2500milliárd forint. Hajrá. Bár amikor megcsináltuk, még mindig nem férünk be a vonatba és a metróba....
(és ha jól csináljuk nem is Budapestre építjük hanem az agglomerációs települések kötöttpályás állomásaira a parkolókat)
Dunakeszi, Göd, Vác állomásainál megépültek. Nagyából két év alatt meg is teltek. Dunakeszin az állomás környékétől még vállalható távolságban lévő parkolókban ki kellett tenni a csak ügyfelek részére táblákat, mert egész nap ingázók járművei álltak benne. Én 600 méterre lakom most az állomástól és a mi utcánkban akkor kezdett rend lenni, mikor a bringaúton parkolókra rászállt a közterület felügyelet. Sok utcában kint van már a megállni tilos tábla, ahol nincs az gyakorlatilag 1/2 7-től 18-19 00-ig parkolóként funkcionál.
 
M

molnibalage

Guest
500_F_242200869_otTbcrusWXickhF7BYQRcMnhvk40d6bI.jpg

vs.
Parc-Rives-de-Seine-6-630x405-C-Jean-Baptise-Gurliat-Mairie-de-Paris.jpg

paris-view-eiffel-tower.jpg

410px-Pittsburgh_northshorepark.jpg

koln05.jpg



Dunakeszi, Göd, Vác állomásainál megépültek. Nagyából két év alatt meg is teltek. Dunakeszin az állomás környékétől még vállalható távolságban lévő parkolókban ki kellett tenni a csak ügyfelek részére táblákat, mert egész nap ingázók járművei álltak benne. Én 600 méterre lakom most az állomástól és a mi utcánkban akkor kezdett rend lenni, mikor a bringaúton parkolókra rászállt a közterület felügyelet. Sok utcában kint van már a megállni tilos tábla, ahol nincs az gyakorlatilag 1/2 7-től 18-19 00-ig parkolóként funkcionál.
Hát igen, ennyit ér a rakpart itthon sajnos.

Budapest, átlagos szűk utca, ahol építkeznek. Lépten nyomon ez van. Ide vezet az, hogy lényegében dotálva van az autózás. Lényegében 0 pénzért járt parkolóhely. Én meg járok bringával és lassan lófaszt a seggembe kapok, amikor a sok autós éppenhogy nem tapos el, mert neki dolga van és kocsija, amiért jár, hogy ő haladjon...

A babakocsis meg majd teleportál...
A belváros 40-60 centis járdái is ez a kategória...
És a mostani átépítés után is ez maradt...
9OTDcgi.png
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 180
10 633
113
Dunakeszi, Göd, Vác állomásainál megépültek. Nagyából két év alatt meg is teltek. Dunakeszin az állomás környékétől még vállalható távolságban lévő parkolókban ki kellett tenni a csak ügyfelek részére táblákat, mert egész nap ingázók járművei álltak benne. Én 600 méterre lakom most az állomástól és a mi utcánkban akkor kezdett rend lenni, mikor a bringaúton parkolókra rászállt a közterület felügyelet. Sok utcában kint van már a megállni tilos tábla, ahol nincs az gyakorlatilag 1/2 7-től 18-19 00-ig parkolóként funkcionál.
Azok kis lófütyi parkolók, minden ingázásra használt állomáson emeletes parkolókat kellene építeni hogy befogadják ezt az áradatot, másképpen nem fog menni.
És ha Budapesten építünk, ott pláne nem szabad elszórni az értékes területet nem parkolóház/mélygarázs építéssel.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Azok kis lófütyi parkolók, minden ingázásra használt állomáson emeletes parkolókat kellene építeni hogy befogadják ezt az áradatot, másképpen nem fog menni.
És ha Budapesten építünk, ott pláne nem szabad elszórni az értékes területet nem parkolóház/mélygarázs építéssel.
Meg a MÁV-nak is el kellene érni azt a szintet, hogy megbízható és jó ár/érték aránya legyen a vonat + BKV-nak. Mert a cél az lenne, hogy átszállás nélkül a belvárosnak legalább a szélét elérje az ember, de inkább a Hungária / Nagykörút mélységét vagy az első metrót. Addig marad az agglomerációs autózgatás és élhetetlen városrészek.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 180
10 633
113
Meg a MÁV-nak is el kellene érni azt a szintet, hogy megbízható és jó ár/érték aránya legyen a vonat + BKV-nak. Mert a cél az lenne, hogy átszállás nélkül a belvárosnak legalább a szélét elérje az ember, de inkább a Hungária / Nagykörút mélységét vagy az első metrót. Addig marad az agglomerációs autózgatás és élhetetlen városrészek.
Így igaz, de ez leginkább pénz és elhatározás kérdése. (természetesen vannak MÁV-ból fakadó műszaki problémák, pl a székesfehérvári vonalon a szarra épített biztosító berendezés)
http://docplayer.hu/8328101-A-budapesti-regionalis-gyorsvasuti-rendszer-koncepcioja.html
Tizenkét éve elkészült ez az anyag, semmire nem használták, főként hogy hosszútávú koncepció, nem old meg semmit egy csapásra. Mára már frissíteni kellene, de volt ilyen.
De amíg az állam, a főváros, a kerületek egymással harcolnak, addig fosszar az egész.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
M

molnibalage

Guest
Így igaz, de ez leginkább pénz és elhatározás kérdése. (természetesen vannak MÁV-ból fakadó műszaki problémák, pl a székesfehérvári vonalon a szarra épített biztosító berendezés)
http://docplayer.hu/8328101-A-budapesti-regionalis-gyorsvasuti-rendszer-koncepcioja.html
Tizenkét éve elkészült ez az anyag, semmire nem használták, főként hogy hosszútávú koncepció, nem old meg semmit egy csapásra. Mára már frissíteni kellene, de volt ilyen.
De amíg az állam, a főváros, a kerületek egymással harcolnak, addig fosszar az egész.
Mert elve elhibázott az egész. Az egész főváros és körzetének közlekedését egyetlen szervezetnek kéne szervezni és koordinálnia az összes útfelújítással és minden mással. Tessék megnézni Párizst és mondjuk Madriod, hogy hol ér véget ezen szervezetek hatáskör a főváros határaihoz képest. Nem azok határán. Kb. minta a BKK valahol Duanújváros vagy Székesfehérvár és Gyöngyös vagy Esztergomig terveznének és koordinálnának.

Madrid.
corona.png
 
  • Tetszik
Reactions: papi

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Azok kis lófütyi parkolók, minden ingázásra használt állomáson emeletes parkolókat kellene építeni hogy befogadják ezt az áradatot, másképpen nem fog menni.
És ha Budapesten építünk, ott pláne nem szabad elszórni az értékes területet nem parkolóház/mélygarázs építéssel.

Ha ugyanezt a kapacitást megépíted még 2-3 emeletre akkor is megteltek volna. A gond az, hogy a vasúttól messze is épültek lakóparkok. Ha nem 400 hanem 2000 parkolót építenek ugyanitt tartanánk. Mivel van parkoló még többen választanák a kocsit a vasútig. Az lenne az ésszerű lépés, ha a távoli városrészeket valamilyen hatékony tömegközlekedéssel kötnék a vasúthoz.
Nézd meg Budapest ugyanezt nyögi. Valamikor megépültek a tömegközlekedési vonalak. A város meg szépen egyre távolabb nyújtózott. A tömegközlekedési vonalak meg addig tartanak mint 40 éve, vagy beszántották őket, mikor nálunk is elérhetőbb lett az autózás.
Itt van Dunakszi. 45 ezer ember él itt. Ha be akarsz jutni Pestre tömegközlekedéssel választhatsz, hogy vasút vagy busz. Ha valamelyik lakóparkban laksz, a vasút 4 km, a Volánbusz csak 2 de az meg áll a dugóban. A helyi járatok ritkán járnak, meg azok is jellemzően a fontosabb közlekedési útvonalakon állnak a dugóban.
Mondjuk mész a 7 órás vonathoz.
A lehetőségeid:
- 4 kilométer séta.
- 1,5 kilométer séta a helyi járatig. Az vagy jön vagy áll a dugóban, vagy lekésed a vonatot vagy nem.
- 4 kilométer bringa. Aztán vagy megbugázzák, szétszerelik a bringádat napközben, vagy csak valami vicces kis geci kitépi a szeleped.
- 4 kilométer araszolgatás a dugóban utána gladiátorharc a parkolóhelyért.
+1 kihagyod a vonatot 2 kilométer séta után Volánbusz, dugó.
+2 kocsival mész Pestre és állsz a dugóban.
+3 bringával mész Pestre ami sok esetben nem kivitelezhető.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 382
20 440
113
Egy önérzetes gyalogos vagy kerékpáros saját magát veszélyezteti... de az igaz, nem ő lesz a hibás.
Ha ugyanezt a kapacitást megépíted még 2-3 emeletre akkor is megteltek volna. A gond az, hogy a vasúttól messze is épültek lakóparkok. Ha nem 400 hanem 2000 parkolót építenek ugyanitt tartanánk. Mivel van parkoló még többen választanák a kocsit a vasútig. Az lenne az ésszerű lépés, ha a távoli városrészeket valamilyen hatékony tömegközlekedéssel kötnék a vasúthoz.
Nézd meg Budapest ugyanezt nyögi. Valamikor megépültek a tömegközlekedési vonalak. A város meg szépen egyre távolabb nyújtózott. A tömegközlekedési vonalak meg addig tartanak mint 40 éve, vagy beszántották őket, mikor nálunk is elérhetőbb lett az autózás.
Itt van Dunakszi. 45 ezer ember él itt. Ha be akarsz jutni Pestre tömegközlekedéssel választhatsz, hogy vasút vagy busz. Ha valamelyik lakóparkban laksz, a vasút 4 km, a Volánbusz csak 2 de az meg áll a dugóban. A helyi járatok ritkán járnak, meg azok is jellemzően a fontosabb közlekedési útvonalakon állnak a dugóban.
Mondjuk mész a 7 órás vonathoz.
A lehetőségeid:
- 4 kilométer séta.
- 1,5 kilométer séta a helyi járatig. Az vagy jön vagy áll a dugóban, vagy lekésed a vonatot vagy nem.
- 4 kilométer bringa. Aztán vagy megbugázzák, szétszerelik a bringádat napközben, vagy csak valami vicces kis geci kitépi a szeleped.
- 4 kilométer araszolgatás a dugóban utána gladiátorharc a parkolóhelyért.
+1 kihagyod a vonatot 2 kilométer séta után Volánbusz, dugó.
+2 kocsival mész Pestre és állsz a dugóban.
+3 bringával mész Pestre ami sok esetben nem kivitelezhető.

Az lenne a megoldás, ha nem kéne mindenért bemenni Pestre, főleg nem a belvárosba. Ha nem az autóknak nem lesz elég hely, akkor majd nem lesz elég hely a vonaton, a buszon. Mindenkit ugyanoda vinni egyszerre nem megoldható, valami kapacitásból biztos kevés lesz. Egyrészt a munkaidők kezdetét és végét kellene a kapacitásokkal összehangolni, a belvárosban előbb kéne kezdeni dolgozni, nem később, hogy a kintebb dolgozók elől ne vegyék el a szállítási kapacitást a bent dolgozók, másrészt nem kéne ennyire központosított legyen minden.
 
  • Tetszik
Reactions: drqv and nyugger

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 918
5 402
113
Az lenne a megoldás, ha nem kéne mindenért bemenni Pestre, főleg nem a belvárosba. Ha nem az autóknak nem lesz elég hely, akkor majd nem lesz elég hely a vonaton, a buszon. Mindenkit ugyanoda vinni egyszerre nem megoldható, valami kapacitásból biztos kevés lesz. Egyrészt a munkaidők kezdetét és végét kellene a kapacitásokkal összehangolni, a belvárosban előbb kéne kezdeni dolgozni, nem később, hogy a kintebb dolgozók elől ne vegyék el a szállítási kapacitást a bent dolgozók, másrészt nem kéne ennyire központosított legyen minden.

Ez igaz, de már vidéki városokban is egyre rosszabb az autós helyzet. Gyakorlatilag kezd sok vidéki város is megtelni az autóktól.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 695
10 598
113
Az sem az igazi, hogy 1 órát vár valaki arra a buszra, ami 20 perc alatt hazaviszi, vagy 1 órával munkakezdés előtt már a munkahelyén szobroz, mert olyan a menetrend.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
867
2 523
93
Mármint bringával. Autóval ez kb. 20 perces út volt, ha az ember elindult még 6 óra előtt. Ha csak 10-15 percet késett, akkor a halásztelki úton volt egy laza 20 perces várakozás és araszolás. Amikor már csak bringáztam és fél 8 felé indultam be, vagy 8-kor öröm volt látni a sok embert, aki ült a kocsiban és húztam el mellettük. Ez volt 7 éve. Azóta a helyzet csak rosszabb lett.

Azt is meg lehet nézni, hogy a forgalomban levő autók száma hogyan nő.
https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode006b.html

2012
Bp 565 563
Pest Megye 422 107
Fejér Megye 130 406
K-E megye 95 494

2018
Bp 659 513 +16%
Pest Megye 537 952 + 27%
Fejér Megye 163 587 + 25%
K-E megye 117 786 + 23%

Na ki lehet találni az a sokk agglomerációs növekedés hova tart és mit okoz...
És még mindig tart a növekedés...

1*ft9u4epdwUZ7gqvvvWxV1g.gif


Ennek a forgatókönyvnek csak egyetlen lehetséges vége van, már most látni. A város adott évszak és adott időszakon belül a legkisebb koccanásos baleset hatására képes megbénulni. Ha csak valami van az M0-on, amit szépen belaktak, akkor egész Dél-Buda úgy beáll, ahogy az a nagykönyvben meg van írva...

Ami még érdekes, hogy M.o. összlakossága évről - évre csökken, 2008...10 045 401 fő ---> 2018...9 772 756 fő az - 272 645 fő
de az autók száma az meg növekszik. 2008...3 685 717 db ---> 2018...4 417 848 db az + 732 131 db

csak személygépkocsi
Budapest 2008...596 481 db ---> 2018...659 513 db az + 63 032 db
Pest megye 2008...426 629 db ---> 2018...537 952 db az + 111 323 db

összes járgány
Budapest 2008...708 714 db ---> 2018...784 905 db az + 76 191 db
Pest megye 2008...519 330 db ---> 2018... 654 253 db az + 134 923 db

forrás


más
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Egy Siemens Combino Supra 350 fő utasra van hitelesítve, de legyen csak 100 fő, a szerelvény hossza 54 méter
legyen pl Golf 7, hossza 4,2méter.................... 54 / 4,2 = 12,857
vagy egy Polo 6 hossza 4 méter...................... 54 / 4 = 13,5
vagy egy Polo 1 hossza 3,5 méter.................... 54 / 3.5 = 15,428

A személyautók egymáshoz érnek, nincs közöttük távolság
a végeredményeket lehet szorozni a hányan ülnek a személyautókba általában számmal. :)

És Igen ha a kicsi 16 db (56méter) Polo 1-ben 6 ülnének (96 fő) akkor is a villamos nyerne a 54 méter és 100 fővel.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
867
2 523
93
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Egy Siemens Combino Supra 350 fő utasra van hitelesítve, de legyen csak 100 fő, a szerelvény hossza 54 méter
legyen pl Golf 7, hossza 4,2méter.................... 54 / 4,2 = 12,857
vagy egy Polo 6 hossza 4 méter...................... 54 / 4 = 13,5
vagy egy Polo 1 hossza 3,5 méter.................... 54 / 3.5 = 15,428

A személyautók egymáshoz érnek, nincs közöttük távolság
a végeredményeket lehet szorozni a hányan ülnek a személyautókba általában számmal. :)

És Igen ha a kicsi 16 db (56méter) Polo 1-ben 6 ülnének (96 fő) akkor is a villamos nyerne a 54 méter és 100 fővel.

Lehet még fokozni
miszerint a Polo 1-ben csak a sofőr ül akkor az 100db azaz 350méter Polo 1 és 100 fő lenne, ami 6 darab azaz 324méter Siemens Combino Supra 600 fővel
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
M

molnibalage

Guest
https://index.hu/belfold/2019/12/10/budapest_rendorseg_ellenorzes_szabalytalankodo_soforok/
  • 12-en átlépték a záróvonalat,
  • 11-en a buszsávot használták,
  • 10-en vezetés közben telefonáltak,
  • 7-en túl gyorsan hajtottak,
  • 12-en pedig átmentek a piros lámpán,
Ehhez megközelítőleg elég 13 db lámpaváltást kivárni a Soroksári és a Haller sarkán. Ez legtöbbször gyorshajtással van kombinálva, de láttam már telefonozás közben is..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alali77

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 180
10 633
113
Csak közben a teherfuvarozás és szállítmányozást lényegében tönkreteszik. Meg mivel tiszta áramuk, na az nincs...
Én a sebességhatár csökkentésével (és brutális betartatásával) egyetértek, egy átlag 100-120lóerős benzines autónál bőven mérhető a különbség, legalább fél liter száz kilométerenként. A legegyszerűbb és legnyilvánvalóbb CO2 kibocsájtás csökkenés, ha ezt hajszolják a német zöldek akkor ez tényleg nem rakéta tudomyány.
Az adótartam ilyen mértékű emelésével meg hátulról tökönrúgják saját magukat, hajrá!
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci