Én még egy számítást javasolok:Mármint bringával. Autóval ez kb. 20 perces út volt, ha az ember elindult még 6 óra előtt. Ha csak 10-15 percet késett, akkor a halásztelki úton volt egy laza 20 perces várakozás és araszolás. Amikor már csak bringáztam és fél 8 felé indultam be, vagy 8-kor öröm volt látni a sok embert, aki ült a kocsiban és húztam el mellettük. Ez volt 7 éve. Azóta a helyzet csak rosszabb lett.
Azt is meg lehet nézni, hogy a forgalomban levő autók száma hogyan nő.
https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode006b.html
2012
Bp 565 563
Pest Megye 422 107
Fejér Megye 130 406
K-E megye 95 494
2018
Bp 659 513 +16%
Pest Megye 537 952 + 27%
Fejér Megye 163 587 + 25%
K-E megye 117 786 + 23%
Na ki lehet találni az a sokk agglomerációs növekedés hova tart és mit okoz...
És még mindig tart a növekedés...
Ennek a forgatókönyvnek csak egyetlen lehetséges vége van, már most látni. A város adott évszak és adott időszakon belül a legkisebb koccanásos baleset hatására képes megbénulni. Ha csak valami van az M0-on, amit szépen belaktak, akkor egész Dél-Buda úgy beáll, ahogy az a nagykönyvben meg van írva...
Hány autó ingázik Budapestre naponta?
Legyen 250ezer (inkább sokkal több)
Mekkora hely kell egy autónak?
2,5mx5m=12,5m az Útügyi Műszaki előírás alapján, kényelmes ki-be szálláshoz, ebből még lehet húzni, de az elég szar lesz, egyre nagyobbak az autóink.
Ehhez még a kiszolgáló út hasra csapva fele ennyi kell.
12,5m2x1,5=18,75m2
Akkor tehát kellene (ha lenn mire átszállni):
18,75m2*250000db=467,5hektár parkoló, ez nagyjából, közvilágítással a mai árakon 2500milliárd forint. Hajrá. Bár amikor megcsináltuk, még mindig nem férünk be a vonatba és a metróba....
(és ha jól csináljuk nem is Budapestre építjük hanem az agglomerációs települések kötöttpályás állomásaira a parkolókat)