Persze, hogy nem fogsz vele offroad versenyekre járni, de arra megteszi, hogy a műútról lehajtva 200m-t megtegyél a földúton a présházig, és nem parázol, hogy megkarcolod.
Teszt.
Persze megteszi. Mondjuk azt akármi megoldja, arra nem kell 4x4, SUV meg főleg nem.
Én arra akartam kitérni, hogy méretéhez, kialakításához képest a tömege, terhelhetősége alacsony, töréstesztje sem valami fényes. Munkásautónak (gumicsizmás) nem a legjobb választás, és nálunk sem azért fogy.
A Totalcar tesztet meg nyugodtan felejtsd el. Bármelyik SUV ha nem féltik, normális MT gumi van rajta felszántja azt a pályát. Szerintem ott egy 4x4 sima kombi vagy szedán is elboldogult volna.
A legtöbb SUV-ban bőven van annyi terepjáró képesség, hogy soha nem kerül rájuk olyan gumi, nem fogják őket annyira leszarni, hogy ez a tudás kihasználható legyen.
Láttam Subaru Forestert olyan helyeken elmenni, hogy gyalog is kihívás volt. Igaz normális terepgumikkal volt szerelve, nem voltak lökhárítói, a kerékjárati ívekből is ki volt flexelve. Terepgumival Skoda Octavia 4x4-et amint vígan törte az utat a fél méteres szűz hóban.
Ezt tudja egy kombi, egy normális téli gumi meg egy Haldex rendszer.
Paraszt-SUV
Nem így fogalmaznék. Annak aki gazdálkodó értelemben paraszt és olyan gépre van szüksége, amit tele lehet nyomni a kivágott akácfával, bele lehet dobni 10 zsák csirketápot, vagy ki lehet húzni vele 1 tonna krumplit a piacra, nem való. Nem véletlen szeretik az alvázas, hátul merev hidas és laprugós gépeket ilyen és ehhez hasonló célokra a mai napig is alkalmazni.
Másrészről, meg azt meg kell hagyni, hogy akinek tetszik az SUV (vagy villantani akar a szomszéd Pali bának,) de nem akar/tud sokat költeni annak jó alternatíva a Duster. Mutatós autó ami arra teljesen jó, hogy apa, anya meg a két gyerek a Tesco után elguruljon a nagyihoz.