Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
Menetrendet szerintem kb 15 éve a VPE csinálja, nem tudom mi ez a szlovák menetrend dolog.
A Püspökladány-Ebes szakaszt jövőre adják át szerintem, persze lehet tévedek.
https://ted.europa.eu/TED/notice/udl?uri=TED:NOTICE:238946-2017:TEXT:HU:HTML&src=0
https://nif.hu/projektek/2017/06/puspokladany-ebes-vasuti-vonalszakasz-atepitese/
Szóval annyira nem meglepő ha azon a szakaszon van lassújel
Püspökladányig épült meg. (haverok azóta is az IHO-n a vonalról megjelent cikkekkel húznak, mivel én voltam az (egyik) tettes a buta tervezők közül: http://iho.hu/hir/szepet-es-jot-egyszerre-tervezni-epiteni-3-resz-140918)

Elcsesztem, Kaba helyett Karcagot akartam írni. Az a szakasz már készen van.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Így újulnak meg a MÁV régebbi motorvonatai

Székesfehérváron bemutatkozott az első olyan felújított Talent motorvonat, amely már megkapta a MÁV-START kék-sárga-fehér járműarculatát. A jelentős karbantartásnak köszönhetően a korábbinál megbízhatóbb lesz mind a tíz szerelvény. A vonat már a hétvégén forgalomba áll Győr és Bécs között.


A MÁV-START által üzemeltetett tíz Bombardier Talent motorvonat szervizelése és annak hosszú távú megoldása a vasúttársaság számára kiemelten fontos. Ezért első lépésként, idén áprilisban a MÁV-START, a MÁV Vagon és az ÖBB két évre szóló szerződést kötött, hogy a Győr és Bécs közötti eurégiós közlekedésben használt Talentek nagyjavítása, konstrukciós hibáinak megszüntetése, valamint gazdaságos és hatékony fenntartása mielőbb rendeződjön.

Idén októberben a Győr–Hegyeshalom (1-es) vasútvonalon forgalomba állt az első felújított, a MÁV-START, a MÁV Vagon és az ÖBB szakemberei munkájának köszönhetően nagyszervizen átesett Talent típusú villamos motorvonat.A javítás és felújítás kiterjedt többek között a forgóvázra, a fékrendszerre, a mozdonyvezetői fülkére és az utastérre egyaránt. Ez utóbbiban a tolóajtók, a lépcsők, a klímaberendezések, az ülések és a wc-k újultak meg. A munkákat a MÁV leányvállalata, a székesfehérvári MÁV Vagon Kft. végzi.

A cikk további része itt:
https://www.origo.hu/gazdasag/20191129-megujulnak-a-talent-motorvonatok.html
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 180
10 633
113
Így újulnak meg a MÁV régebbi motorvonatai

Székesfehérváron bemutatkozott az első olyan felújított Talent motorvonat, amely már megkapta a MÁV-START kék-sárga-fehér járműarculatát. A jelentős karbantartásnak köszönhetően a korábbinál megbízhatóbb lesz mind a tíz szerelvény. A vonat már a hétvégén forgalomba áll Győr és Bécs között.


A MÁV-START által üzemeltetett tíz Bombardier Talent motorvonat szervizelése és annak hosszú távú megoldása a vasúttársaság számára kiemelten fontos. Ezért első lépésként, idén áprilisban a MÁV-START, a MÁV Vagon és az ÖBB két évre szóló szerződést kötött, hogy a Győr és Bécs közötti eurégiós közlekedésben használt Talentek nagyjavítása, konstrukciós hibáinak megszüntetése, valamint gazdaságos és hatékony fenntartása mielőbb rendeződjön.

Idén októberben a Győr–Hegyeshalom (1-es) vasútvonalon forgalomba állt az első felújított, a MÁV-START, a MÁV Vagon és az ÖBB szakemberei munkájának köszönhetően nagyszervizen átesett Talent típusú villamos motorvonat.A javítás és felújítás kiterjedt többek között a forgóvázra, a fékrendszerre, a mozdonyvezetői fülkére és az utastérre egyaránt. Ez utóbbiban a tolóajtók, a lépcsők, a klímaberendezések, az ülések és a wc-k újultak meg. A munkákat a MÁV leányvállalata, a székesfehérvári MÁV Vagon Kft. végzi.

A cikk további része itt:
https://www.origo.hu/gazdasag/20191129-megujulnak-a-talent-motorvonatok.html
Aki megvette ezeket a szerelvényeket, azt kellene péklapáttal verni, majd ha azzal végeztünk akkor azokat akik nem csinálták meg évekkel ezelőtt az ÖBB által kifejlesztett felújítást.
https://kozlekedotomeg.blog.hu/2019/02/24/felreallitva_pusztulnak_a_mav-start_modern_motorvonatai_is
Remélem a Pusztaszabolcson rothadóval kezdik:
img_20181221_152153.jpg
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 180
10 633
113
Elcsesztem, Kaba helyett Karcagot akartam írni. Az a szakasz már készen van.
Ez fasza, nem tudtam hogy szar lett, sajnálom nagyon, éveket dolgoztam a felújítás tervezésén, már a terveken autópálya ár jött ki (részben a forgalomfenntartás, részben a szar altalaj miatt), a közbeszerzéssel csak drágább lett. Szomorú.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 874
72 782
113
Na tessék dízeles 10 helyett 16 milliós nettó áron 35 kWh-ás Golf akksival és papíron 171 kilométeres hatótávval e-Crafter. Ezután mondják nekem, hogy elektromos teherautók lesznek mindjárt, mikor még egy furgonba is csak ekkora akksit pakolnak bele, mert nagyobbnál a hasznos teher bánná. Ja és 95 km/h max sebesség, mert kinyírná az akkut. Molnit idézve megalol
Na akkor ezert nem er ide a csomagom az orszag tulvegerol mar egy hete, biztos megalltak tolteni. :confused:
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Na akkor ezert nem er ide a csomagom az orszag tulvegerol mar egy hete, biztos megalltak tolteni. :confused:

Én most buktam be egy kínai rendelést a posta miatt. Eddig minden megérkezett a 80ft-os kulcstartótól a 27000ft-os led lámpakészletig, ez az egy pulóver viszont nem.
~1 hónappal rendelés után hívott az MPL, hogy jött egy külföldi csomagom, mondtam neki, hogy hagyja postán, másnap munka előtt felveszem.
Másnap reggel bemegyek, erre azt mondták, hogy a futár megint elvitte kiszállításra. Asszony később át is vett egy Csehországból rendelt nadrágot.
Múlt héten letelt a 2 hónap, kérem vissza a pénzemet, erre az volt a válasz, hogy tracking szerint a csomag 2 hétig rohadt a postán (pont egyszerre érkezett a nadrággal, tehát ott volt amikor a másik csomagért mentem) végül visszaküldték anélkül, hogy értesítettek volna....
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 761
5 063
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20191129-vasutvonalak-villamositasa.html
"A magyarországi vasútvonalak villamosítottsága 2019-re elérte a 41 százalékot, amelyben kulcsszerepe volt az idén 70 éves Vasútvill Kft.-nek. A legnagyobb magyarországi felsővezeték-építő vállalat szakemberei három generáció leforgása alatt összesen mintegy 3000 kilométer hosszúságú felsővezeték-hálózatot építettek ki. A vasút-villamosítási beruházások 2016 óta új lendületet kaptak, a folyamatban lévő projektek közül pedig kiemelkedik az észak-balatoni vasútvonal Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakaszának 2021 tavaszáig tartó villamosítása. Idén a Vasútvill Kft. külpiacra lépésének előkészítése is megkezdődött, amelynek részeként ősszel az első németországi megbízás teljesítésére is sor került."
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 372
36 304
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20191129-vasutvonalak-villamositasa.html
"A magyarországi vasútvonalak villamosítottsága 2019-re elérte a 41 százalékot, amelyben kulcsszerepe volt az idén 70 éves Vasútvill Kft.-nek. A legnagyobb magyarországi felsővezeték-építő vállalat szakemberei három generáció leforgása alatt összesen mintegy 3000 kilométer hosszúságú felsővezeték-hálózatot építettek ki. A vasút-villamosítási beruházások 2016 óta új lendületet kaptak, a folyamatban lévő projektek közül pedig kiemelkedik az észak-balatoni vasútvonal Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakaszának 2021 tavaszáig tartó villamosítása. Idén a Vasútvill Kft. külpiacra lépésének előkészítése is megkezdődött, amelynek részeként ősszel az első németországi megbízás teljesítésére is sor került."

Lőrinc veje tulajdonos benne állítólag. Hogy miért nem lepődtem meg. :D
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 180
10 633
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20191129-vasutvonalak-villamositasa.html
"A magyarországi vasútvonalak villamosítottsága 2019-re elérte a 41 százalékot, amelyben kulcsszerepe volt az idén 70 éves Vasútvill Kft.-nek. A legnagyobb magyarországi felsővezeték-építő vállalat szakemberei három generáció leforgása alatt összesen mintegy 3000 kilométer hosszúságú felsővezeték-hálózatot építettek ki. A vasút-villamosítási beruházások 2016 óta új lendületet kaptak, a folyamatban lévő projektek közül pedig kiemelkedik az észak-balatoni vasútvonal Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakaszának 2021 tavaszáig tartó villamosítása. Idén a Vasútvill Kft. külpiacra lépésének előkészítése is megkezdődött, amelynek részeként ősszel az első németországi megbízás teljesítésére is sor került."
Azt az isteni barmát aki kitalálta hogy csak Balatonfüredig villamosítsanak, azt kellene bottal csapkodni.
Akkor a tapolcai vonaton mozdonycsere lesz Füreden, vagy a drót alatt megy majd a desiro? Vagy átszállunk Füreden?
 
  • Tetszik
Reactions: Hans87 and Loken

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 761
5 063
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20191129-vasutvonalak-villamositasa.html
"A magyarországi vasútvonalak villamosítottsága 2019-re elérte a 41 százalékot, amelyben kulcsszerepe volt az idén 70 éves Vasútvill Kft.-nek. A legnagyobb magyarországi felsővezeték-építő vállalat szakemberei három generáció leforgása alatt összesen mintegy 3000 kilométer hosszúságú felsővezeték-hálózatot építettek ki. A vasút-villamosítási beruházások 2016 óta új lendületet kaptak, a folyamatban lévő projektek közül pedig kiemelkedik az észak-balatoni vasútvonal Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakaszának 2021 tavaszáig tartó villamosítása. Idén a Vasútvill Kft. külpiacra lépésének előkészítése is megkezdődött, amelynek részeként ősszel az első németországi megbízás teljesítésére is sor került."
Nekem inkább az a kérdésem, hogy miért csak 41 százalék a villamosított vonalak mértéke. Gondolom tőlünk nyugatabbra ennél nagyobb mértékű...1932 majd 100 éve volt. A cég is már 70 éve működik. Ennyire lassan halad a munka? Vagy a mindenkori nemzetgazdasági érdek nem támogatta?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 372
36 304
113
Azt az isteni barmát aki kitalálta hogy csak Balatonfüredig villamosítsanak, azt kellene bottal csapkodni.
Akkor a tapolcai vonaton mozdonycsere lesz Füreden, vagy a drót alatt megy majd a desiro? Vagy átszállunk Füreden?

De gondolj bele mennyi fát kellene kivágni, ha az északi parton villamosítanának! Persze a dízel is rossz, szóval egyen inkább akkumulátoros mozdony a tetején lehet napelem meg a menetszél által hajtott szélkerék is! :D
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 180
10 633
113
De gondolj bele mennyi fát kellene kivágni, ha az északi parton villamosítanának! Persze a dízel is rossz, szóval egyen inkább akkumulátoros mozdony a tetején lehet napelem meg a menetszél által hajtott szélkerék is! :D
Azoknak a fáknak a felét kivágják most ami a Szabadbattyán-Tapolca szakaszon akadály, télen alig van forgalom, nyáron meg simán elbírja négy hónapig a környezet azt a forgalmat. Tehervonat 0 darab jár, Desiroval simán megy a közlekedés. Nagyszüleimnek a vasúttól 30 méterre volt a háza a vonalon, simán kibírtuk.
Tartsák karban a vonalat, és akkor nem lesz hangos, gázolajat meg spórolnak a megszűnt lassú jelekkel. Van jobb hely is ahova kellene felsővezeték.
(pl. 17-es vonal, a GYSEV szakaszon lett drót, amikor készült a MÁV azt igérte hogy az övén is lesz, visszakoztak, így a GYSEV kidobott egy valag pénzt de tehervonat nem mehet rajta végig csak mozdonycserével)
Nekem inkább az a kérdésem, hogy miért csak 41 százalék a villamosított vonalak mértéke. Gondolom tőlünk nyugatabbra ennél nagyobb mértékű...1932 majd 100 éve volt. A cég is már 70 éve működik. Ennyire lassan halad a munka? Vagy a mindenkori nemzetgazdasági érdek nem támogatta?
Kurva drága a villamosítás, ilyenkor a pályába is bele kell nyúlni, nagyon meg kell nézni hogy mit villamosítunk. Egy Kaposvár-Fonyód vonalon pl tök felesleges lenne, az ilyen kis forgalmú vonalakra lenne jó az akkumulátoros vonat. (ha olcsóbban lehet üzemeltetni mint a dieselt) Amit ki kellene már dobni mindenhonnan, vagy nagyon korszerűsíteni az a BZ különböző változatai, szánalmas egy szolgáltatást nyújt 2019ben.
A GYSEV amúgy 90%-on áll már ha jól tudom a saját vonalain, sajnos a MÁV-tól egy torvénymódosítás miatt több vonalat nem fog átvenni.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
A mai reggelt megint jó tanulságos volt. Megállapításom az, hogy a magyar autósok nagy része hülye!
Leesett 5 centi hó. Kásásak az utak. Lépésben megy a forgalom.
Csomó embernek nincs téli gumija. Valahol meg tudom érteni, hogy nem mindenkinek fér bele, mondjuk akkor mi a picsának autózik. Az viszont sokkal érdekesebb, hogy az emberek basznak letakarítani a havat a tetves kocsijukról. Eszébe sem jut, hogy a lámpáján áll a hó? Lőrések kaparva az ablakon, amikor elérjük a hihetetlennek tűnő 40 km/h-s sebességet akkor a rohadék kocsijának a tetejéről a mögötte jövő szerencsétlen ablakára hordja a latyakot a menetszél.
És a legbosszantóbb, hogy ott a zabszem a seggében, megy a cammogás meg a bénázás de közben azért a telefonját piszkálja mert posztolnia kell, hogy esik a hó!
Nem tudom mi történne, ha véletlenül az egy-két napos havazás helyett megint igazi tél, 3-4 hétig tartó folyamatos mínuszok meg 30 centi hó lenne egy kis széllel megspékelve.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Azt az isteni barmát aki kitalálta hogy csak Balatonfüredig villamosítsanak, azt kellene bottal csapkodni.
Akkor a tapolcai vonaton mozdonycsere lesz Füreden, vagy a drót alatt megy majd a desiro? Vagy átszállunk Füreden?
Eddig Tapolca felé Székesfehérváron volt a mozdonycsere. Ezek után már Füreden fogjuk szidni az illetékes barmokat...!