Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A Model X-et sem vették az emberek.
Szvsz. azt nagyon elbaltázták Muskék. Egy SUV (kabe mint a Model Y) kellett volna a piacra, de egy a buci valami lett belőle, idétlen ajtókkal. Az uj pickup még annál is bizarrabb. Meglepődnék, ha sokan választanák.
Mindezt egy "tudatlan" európai szemével nézed. ;)
Közben meg évek óta kibérelték maguknak a "Best selling car in th US" versenyben a picup truck-ok.
Íme az idei helyzet.
Az első 3 pickup truck, de a 25-ös listán még van rajtuk kívül 2. Összesen több mint 1,5M-os darabszámmal. És ez csak az első 3 negyedév volt idén.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Mindezt egy "tudatlan" európai szemével nézed. ;)
Közben meg évek óta kibérelték maguknak a "Best selling car in th US" versenyben a picup truck-ok.
Íme az idei helyzet.
Az első 3 pickup truck, de a 25-ös listán még van rajtuk kívül 2. Összesen több mint 1,5M-os darabszámmal. És ez csak az első 3 negyedév volt idén.

Túl nagy piac a US pick up market ahhoz, hogy a Tesla elengedje.

Műszakilag is kedvező, mert az eleve bitang nagy és nehéz pick kategóriába könnyen bele lehet préselni egy kifejezetten nehéz és meglehetősen helyigényes nagy akksit.

Maga az elektromotor egyébként kifejezetten ideális lehet a pickup meghajtásra, hiszen iszonyat nyomatéka van, és aki komolyabb vontatmányt is kezel ott lehet strapabíróbb is ez a megoldás, mint a hagyományos áttétes belső égésű motor, amit kifejezett megöl a a nagy terhelés.

Az más kérdés hogy ez a cybertruck szerintem túl sok, borzalmasan ronda lett és nem csak megosztó, hanem leginkább nem néz ki sehogy. De lehet, hogy ezzel akarnak betörni a nagyobb szállítói piacra, ahogyan a Model X volt a trójai falovuk a hagyományos autók piacára. Előbb ugyanis meg kell győzni a piacot, hogy a koncepció működőképes, hogy le is tudják gyártani, szokják meg az emberek kicsit a gondolatot, hogy jé, elektromossal is lehet terhet vontatni.. utána sokkal könyebb eladni pl. egy elektromos teherautót.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Mindezt egy "tudatlan" európai szemével nézed. ;)
Közben meg évek óta kibérelték maguknak a "Best selling car in th US" versenyben a picup truck-ok.
Íme az idei helyzet.
Az első 3 pickup truck, de a 25-ös listán még van rajtuk kívül 2. Összesen több mint 1,5M-os darabszámmal. És ez csak az első 3 negyedév volt idén.
A Model 3 és az arra épített Y miatt is a SUV nekem logikusabb lépésnek tűnt, igaz csak erre a picike globális piacra. ;)
Persze SUV vagy pickup, tök mindegy, mert az X-et kritizáltam, ami egyik sem. A Model X-ból pedig nem tanultak semmit, ha ezt a pickupot így kiadják. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A Model X-ból pedig nem tanultak semmit, ha ezt a pickupot így kiadják.
Hogyne tanultak volna:
2 paraméter:
Modell X Long range: 328 mi (EPA)
Space Truck tri-mo: 500+ mi
Modell X Long range: 75.000 USD
Space Truck tri-mo: 69.900 USD

Ami meg a design illeti (a lentebbiért pénzt adnak az USA-ban az emberek! :rolleyes:) :
04_Desktop.jpg

1-f-150-diesel-2-1551714267.jpg
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Hogyne tanultak volna:
2 paraméter:
Modell X Long range: 328 mi (EPA)
Space Truck tri-mo: 500+ mi
Modell X Long range: 75.000 USD
Space Truck tri-mo: 69.900 USD
Nem ezek miatt nem vették az X-et és nem ezért fogják venni a... Illetve ezzel még várjunk!
Ami meg a design illeti (a lentebbiért pénzt adnak az USA-ban az emberek! :rolleyes:) :
Közben eszembe jutott, hogy honnan ismerős az új Tesla formavilág:
Ha egy fekete afrikai szerencsétlen munkás dobta volna össze ezt a formatervet, akkor ma mindenki rajta röhögne. Azonnal értenénk a nyomorát és pár poén után el is felejtenénk. De mivel Musk csapata hozta össze és magyarázza a saját bizonyítványát, ezért csak annyit mondanak az autóra, hogy "megosztó lehet"... Pedig simán csak szarul néz ki. A szépség nem relatív. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and fip7

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nem ezek miatt nem vették az X-et és nem ezért fogják venni a... Illetve ezzel még várjunk!

Közben eszembe jutott, hogy honnan ismerős az új Tesla formavilág:
Ha egy fekete afrikai szerencsétlen munkás dobta volna össze ezt a formatervet, akkor ma mindenki rajta röhögne. Azonnal értenénk a nyomorát és pár poén után el is felejtenénk. De mivel Musk csapata hozta össze és magyarázza a saját bizonyítványát, ezért csak annyit mondanak az autóra, hogy "megosztó lehet"... Pedig simán csak szarul néz ki. A szépség nem relatív. ;)
Akkor miért nem vették?
2 kép:
Model X
USC60TSS011C021001.jpg

Model 3:
model3USC80TSC032A021001.jpg

Biztos, hogy a modellek design különbségei miatt veszik utóbbit, mint a cukrot?
Vagy esetleg az árkülönbözetük a döntő? 75.000 vs 30.000 USD! :rolleyes: Előbbiből tavaly 26.000db-ot adtak el - összesen! Utóbbiból meg idén, csak a 3. negyedévben 79.600db-ot. :)
 

monster

Well-Known Member
2016. február 21.
2 346
11 188
113
Akkor miért nem vették?
2 kép:
Model X
USC60TSS011C021001.jpg

Model 3:
model3USC80TSC032A021001.jpg

Biztos, hogy a modellek design különbségei miatt veszik utóbbit, mint a cukrot?
Vagy esetleg az árkülönbözetük a döntő? 75.000 vs 30.000 USD! :rolleyes: Előbbiből tavaly 26.000db-ot adtak el - összesen! Utóbbiból meg idén, csak a 3. negyedévben 79.600db-ot. :)

Megint kénytelen vagyok egyetérteni veled :)
Azért nem mindegy, hogy 10 millióba kerül egy autó, vagy 25 millióba. Még az USA-ban sem. De ez nem csak az elektromos autókra igaz. Benzinesből is kevesebb megy el azokból, amelyek 25 millióba kerülnek, mint azokból, amelyek 10-be. Én is szívesen vennék 25 milliós audit, de annyi felesleges pénzem nincs, úgyhogy inkább maradok az 5-10 millió közti árkategóriában, és valószínűleg sokan vannak ezzel így.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Akkor miért nem vették?
A Model 3 ára jó, de ez igaz más elektromos autókra is, viszont ennek a formája is abszolút vállalható. Amikor Musk bemutatta, akkor az volt az első kérdése, hogy "Tetszik?". Én nem tudom, de te hallottál ilyet az X vagy az új pikáp bemutatásakor? Te megvennéd ezt az izét... autót vagy mit?
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

Törölt tag 1711

Guest
Előbb ugyanis meg kell győzni a piacot, hogy a koncepció működőképes, hogy le is tudják gyártani, szokják meg az emberek kicsit a gondolatot, hogy jé, elektromossal is lehet terhet vontatni.. utána sokkal könyebb eladni pl. egy elektromos teherautót.

Teherautóknál jelenleg hülyeség a villany.

Sima két-háromtengelyeseket nem terhelheted a végtelenségig és a rakomány kárára pakolhatsz akkut.
Végponti szállításnál van értelme, de ott már jelen van már most is pár gyártó.

Nyergeseknél USA-ban 36 tonnából így is 15 tonna környékén van a rakomány a hatalmas vontatók miatt, Európában meg 26 tonna vontatványt kell elvinni 14 tonnás vontatóval amiknek a mérete is kötött.
Ezt kellene megoldani litiummal napi 8 órában hegyre fel, autópályára be, út melletti parkolóban el...
16 amperrel egy szaros Ioniq feltöltése 12 óra 275 km hatótávval, mennyit kellene azoknak a dögöknek állnia telepeken?
Tudom jön a marketinges, hogy gyorstöltő minden sarokra.
 
M

molnibalage

Guest
.
16 amperrel egy szaros Ioniq feltöltése 12 óra 275 km hatótávval, mennyit kellene azoknak a dögöknek állnia telepeken?
Tudom jön a marketinges, hogy gyorstöltő minden sarokra.
Hát igen. Ha majd valaki villanyakamiont akar tölteni, az aztán tényleg vicces lesz. Több száz kWh-s akksikat telenyomni vicces mutatvány lesz. Meg nem lehet minden úti célnál töltő...
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
867
2 523
93
Hát igen. Ha majd valaki villanyakamiont akar tölteni, az aztán tényleg vicces lesz. Több száz kWh-s akksikat telenyomni vicces mutatvány lesz. Meg nem lehet minden úti célnál töltő...

Amcsi városok más léptékűek, max olyat tudok elképzelni, hogy a város széli depóból a városi depóba elektromos kamionnal viszik a cumót ahonnan az üzletekbe szintén elektromos teherautók terítik az árút, de ez nagyon behatárolja, korlátozza az eszköz használhatóságát, amolyan célszerszámmá avanzsálja.
---------------------------------------
A kocka pickup-nál az a sarok a hátulján átfog menni az NCAP-n ? Elsőre nagyon fejszétnyitónak néz ki, de lehet tévedek.
 

miki29

New Member
2018. augusztus 22.
13
3
3
Amcsi városok más léptékűek, max olyat tudok elképzelni, hogy a város széli depóból a városi depóba elektromos kamionnal viszik a cumót ahonnan az üzletekbe szintén elektromos teherautók terítik az árút, de ez nagyon behatárolja, korlátozza az eszköz használhatóságát, amolyan célszerszámmá avanzsálja.
---------------------------------------
A kocka pickup-nál az a sarok a hátulján átfog menni az NCAP-n ? Elsőre nagyon fejszétnyitónak néz ki, de lehet tévedek.

Most is vannak olyan tervek, hogy a kamionok csak városok melletti nagy logisztikai központokig mennek, majd onnan terítik a városokban az árut kisebb teherautókkal, sőt most is többé kevésbé így működik
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113

A napi.hu hozza a formáját.
Egyes körök azt fújják már évek óta, hogy nincs elég nyersanyag az elektromos forradalomhoz.
Ezért persze rengeteg idióta befektető bedölt ennek és azt hitték, hogy hamarosan a csillagos égig fog nőni a lítium és egyéb akkukhoz használatos fémek ára így bevásároltak ezekből a fémekből.
Persze csak az idióták szerint nincs elegendő ezekből a fémekből és csak azért nem termeltek eddig többet ki, mert nem volt rá kereslet.
Mivel a kereslet hirtelen jelent meg és jóval nagyobb volt a termelésnél, ezért ideiglenesen nagyon felment az áruk.
De amint a bányák észrevették, hogy megnőtt a kereslet, elkezdtek többet termelni.
Sokkal többet.
https://www.statista.com/statistics/268789/countries-with-the-largest-production-output-of-lithium/
Pl. Ausztrália a 2015-ös 13400 tonnáról 2018-ra 51000 tonnára növelte a termelését.
Így persze rögtön elkezdett visszaesni az áruk.
 
M

molnibalage

Guest
A napi.hu hozza a formáját.
Egyes körök azt fújják már évek óta, hogy nincs elég nyersanyag az elektromos forradalomhoz.
Ezért persze rengeteg idióta befektető bedölt ennek és azt hitték, hogy hamarosan a csillagos égig fog nőni a lítium és egyéb akkukhoz használatos fémek ára így bevásároltak ezekből a fémekből.
Persze csak az idióták szerint nincs elegendő ezekből a fémekből és csak azért nem termeltek eddig többet ki, mert nem volt rá kereslet.
Mivel a kereslet hirtelen jelent meg és jóval nagyobb volt a termelésnél, ezért ideiglenesen nagyon felment az áruk.
De amint a bányák észrevették, hogy megnőtt a kereslet, elkezdtek többet termelni.
Sokkal többet.
https://www.statista.com/statistics/268789/countries-with-the-largest-production-output-of-lithium/
Pl. Ausztrália a 2015-ös 13400 tonnáról 2018-ra 51000 tonnára növelte a termelését.
Így persze rögtön elkezdett visszaesni az áruk.
Hogy miért egy pillanatnyi állapotból extrapoláltál előre 30-50 évre úgy, hogy tömeges villanyautózásról szó nincs és a világ felének semmiféle elektronikai eszköze nincs...? Ha fejlődik a világ, akkor nekik is lesz majd okosteó és más is.

Te most egy rövidtávú spekulációt látsz, semmi mást. Meg a termelés volumenét a készlettel mostad össze.

Nájsz...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
Ez most a nagy sztori, ami ömlik ránk. Majdnem ennyit lottózok egy hónapban ( ha nem nyerek) mint amennyi a foglaló. Ladát ennyiért sosem foglalózol le. :)

Jó de nem akarlak meggyőzni. Kíváncsi vagyok mire fut ki a buli. Mint a Musk mese, mind az elektromos. Csak vicces látni, hogy bármit elbasz, ő egy zseni.
Az elektromos meg ömleni fog, mert eldöntötték a politikusok. Ha szétbaszunk is mindent de úton van nagy tomegben. Bár biztos nehezen hiszed, de én azon dolgozom....
Félek durva lesz a végén a pofon, csak puhára essek. :)

Akkor játszunk el a gondolattal.
Az USA-ban és Kínában ugye egyre jobban hódít az elektromos autó.
Mi itt Európában meg dugjuk homokba a fejünket és reszelgessük tovább a beznin és dízel motorjainkat, merthogy azoknak a gyártásában profik vagyunk.
Aztán eltellik 10-20 év, az USA és Kína teljesen átáll elektromosra, majd megunják, hogy mi exportautóink rontják a városaik levejőjét, ránknyomnak egy importstoppot és itt maradunk a hiperszuperre fejlesztett autóinkkal, amik senkinek sem kellenek.

Jah, egyébként valamelyik nap már berakott ide valaki egy hírt, hogy a Tesla Németországban építi meg az új gyárát. Már ez milyen riadalmat keltett egyesekben.