Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 351
60 964
113
molnibalage

Az a baj, hogy a legtöbb átjárónál egyszerűen nincs hely felüljáróra. Meg azért lássuk be, egy felüljáró nem kicsit ronda beton monstrum.
Alul járók meg vannak pl. a miklósi szakaszon, csak a legtöbb egy sávos, meg nem mellesleg teherautóval/furgonnal nem átjárható, mivel nagyon alacsonyak.
Viszont mind az autók mind a vasút menetidejének jót tenne ha nem kellene az átjáróknál lassítva átmenniük. (Persze az átjárók egy része amúgy is a megállók közelében van, pont ezért.)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
molnibalage

Az a baj, hogy a legtöbb átjárónál egyszerűen nincs hely felüljáróra. Meg azért lássuk be, egy felüljáró nem kicsit ronda beton monstrum.
Alul járók meg vannak pl. a miklósi szakaszon, csak a legtöbb egy sávos, meg nem mellesleg teherautóval/furgonnal nem átjárható, mivel nagyon alacsonyak.
Viszont mind az autók mind a vasút menetidejének jót tenne ha nem kellene az átjáróknál lassítva átmenniük. (Persze az átjárók egy része amúgy is a megállók közelében van, pont ezért.)
Miklóson azért vannak a HÉV alatt az átjárók, mert ott magasított pályán, gyakorlatilag a Duna védgát-töltésen fut a sínpár. Valószínűleg azért van a töltés, mert anno nem voltak benne biztosak hogy a Kvassay-nál nagy árvíz esetén meg tudják fogni a nagy-Dunát, a néhány átjáró meg vész esetén könnyen eltömhető, lezárható és így védhető a Csepel-sziget (ezért is csak egysávos szélességű nagy részük).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 450
20 689
113
vagy nagyon hosszú, vagy több peron kell
2-es metró, Déli pályaudvar: nincs több peron. Nem tudom,hogy nagyon hosszúnak számít-e, nekem a HÉV peronok is hasonló hosszúnak számítanak. A jármű nem kell bent álljon amíg a felszállóktól nem lehet leszállni (HÉV Batthyányi tér). Egyirányú utasforgalom kell a végállomásra.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 082
31 671
113
Talán Fortepanon voltak fenn a Kálvin téri aluljáró tervei meg az építésről képek és ott írták, hogy anno úgy alakították ki, hogy képes legyen befogadni a bevezetendő HÉV-et.
 
M

molnibalage

Guest
Talán Fortepanon voltak fenn a Kálvin téri aluljáró tervei meg az építésről képek és ott írták, hogy anno úgy alakították ki, hogy képes legyen befogadni a bevezetendő HÉV-et.
Alig pár napja.
http://pestbuda.hu/nyomtatas/202002..._metro_elso_szakasza_10_even_belul_kesz_lehet

Az UVATERV tervezte a korábbi metrókat is. Biztos nem merő passzióból rajzolták amit. Tehát ezt a megközelítési irányt reálisnak gondolták.

A bibi mondjuk az, hogy nem végállomásnak kéne lennie, hanem továbbvezethetőnek kéne lennie a történetnek. Viszont azt bizonyítja, hogy simán bevihető oda a HÉV. Csak akarni kell.

A jelenleg szutyok HÉV-ek legkisebb sugarú íve 0.3 km görbületi sugarú, a Dunaharasztinál levő híd előtt és után van. Még az is képes lenne. Viszont nem ilyen régi vacak a méretezési alap ma szerintem...

4H5sKYv.png


Itt van az az ív.
TIY9qqO.png
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and nyugger

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 821
67 136
113
Az M5/H5 hév-metró terv szerint a Kálvin téri az nem a ráckevei hév északi végállomása, hanem a szentendrei és a ráckevei hév összekötési pontja.
Ezért is adná magát jobban a Fővám tér, de az a zóna nem bír el(?) ennyi földalatti állomást, a Kálvin meg egy nagyobb és emiatt logikusabb csomópont.

https://hu.m.wikipedia.org/wiki/M5-ös_metróvonal
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 821
67 136
113
Korrekt írás:

https://totalcar.hu/magazin/velemen...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

A XXI. század idáig nem szólt másról, mint a minden határon túlhízott hatalmú, félművelt exceltábla elméjű bürokraták ostoba direktíváiról és a rájuk adott profithajhász iparági intézményesült csalásdömpingről, mint automatikus válaszról.

Legyen szó közlekedésről, informatikárol, energetikáról, környezetvédelemről, pénzügyről, politikáról, gazdaságról, szórakoztatóiparról, akármiről.
Mindent számszerűsítenek, majd - láss csodát - mindent a számoknak feleltetnek meg. A gombhoz varrják a kabátot.
 
S

speziale

Guest
Korrekt írás:

https://totalcar.hu/magazin/velemen...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

A XXI. század idáig nem szólt másról, mint a minden határon túlhízott hatalmú, félművelt exceltábla elméjű bürokraták ostoba direktíváiról és a rájuk adott profithajhász iparági intézményesült csalásdömpingről, mint automatikus válaszról.

Legyen szó közlekedésről, informatikárol, energetikáról, környezetvédelemről, pénzügyről, politikáról, gazdaságról, szórakoztatóiparról, akármiről.
Mindent számszerűsítenek, majd - láss csodát - mindent a számoknak feleltetnek meg. A gombhoz varrják a kabátot.
A helyzet az, hogy de bizony szar cikk...tele csúsztatással meg féligazsággal és leginkább a “ most megmondom a tutit” attitűdel
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
M

molnibalage

Guest
A helyzet az, hogy de bizony szar cikk...tele csúsztatással meg féligazsággal és leginkább a “ most megmondom a tutit” attitűdel
Kérlek mutass rá. Számokkal, érvekkel. Ez így kb. a pofázda szintje. Mert tényleg vicces, hogy 2,3+ tonnnás tesla 500 lóerővel az zöld, de a minim hibrid nem.
Bocs, szavak nincsenek a világ hülyeségére lassan. Látaszmegoldások mindenhol, ami bezzeg működik, az fúj, fúj...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 782
113
Ez nem, de ha bemegy a Kálvinra akkor kell neki peron, ahol leszállnak, felszállnak, áll a visszaút előtt a vonat, és nem is kis kapacitásúak, ergó vagy nagyon hosszú, vagy több peron kell. Legalább kettő, mint a Borároson, de ha kapacitásbővítés is van, akkor lehet hogy több (lásd Batthyány téri HÉV, izé, M5 :D ).

Ezt esetleg még a 47/49 villamos alatt még megoldható, bár nem kis munkával (mellette ott van ugye az M4).

De az igazi nagy kérdés hogy hogyan jut el odáig a HÉV. Mert oké hogy jó lenne ha Kálvinon át lehet szállni a belváros felé (is) az M3-ra / M4-re, de hogy jut el odáig?

A Fővám térig még csak-csak ellátok, hogy odáig hogyan megy el (feltételezem van neki hely, kérdés, hogy milyen közművek vannak arra, a villamospálya nem játszik, más a nyomtáv + azon is van villámgyors).
A vasút,metró, villamos és a HÉV nyomtávja egyaránt 1435 mm, volt olyan tanulmányterv ami ezket a dél oldalon lévő HÉV-eket villamosként vitte volna be a városba.
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 917
25 933
113

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 782
113
Komolyan mondom, hogy nem értelek.
  • Hol megy a M3? A meglevő Üllői út alatt mélyvezetéssel.
    Tehát az, hogy te meglevő út alatt haladj, azzal nincs baj. Ez nem kifogás.
  • A M4 egy rakás helyen a meglevő épületek alá ment.
    Tehát az, hogy te meglevő épület alatt haladj, azzal nincs baj. Ez nem kifogás.
  • Akkor mi a búbánat olyan lehetetlen abban, hogy Csepeli HÉV egy ideig kéregvezetésben megy a Boráros térnél, el kezd lemenni majd a Ráday utca táján már fúrva halad a tér felé?
  • Már a Boráros téri állomás is lehet felszín alatti, ezzel is csökkentve a lejtését a pályának. Mert előtte a Duna parton is már lehet vinni lefelé a vágányt.
    Ne mondd, hogy ez lehetetlen, mert pont ilyen a Szentendrei HÉV a Margit híd és a Batthyány tér között.

    https://fovarosi.blog.hu/2009/05/14/a_harmas_metro_tortenete_es_epiteszete_10_4
    Az M3-on 10 és 30 ezrelékes lejtésű szakaszok is vannak. Ezeket nézve bőven 20 méteres mélységbe is le lehet vinni a Kálvin térnél az új állomást, mert a Boráros tértől kb. 1,2 km-re van. Tehát az sem kifogás, hogy nem lehet elég mélyre vinni a megállót a lejtés miatt.
  • Az, hogy a térnél van a megálló nem jelenti azt, hogy pont az út alatt. Úgy kell elhelyezni, hogy a kijáratok a jelenlegi aluljárókhoz vezessenek. Erre a távolság és az ívek lehetőséget adnak, hogy az állomásnak több lehetséges helye legyen.
  • Annak pontos elhelyezkedést meg nehogy már rajtam kérjed számon. Erre vannak a mérnökök, aki tervek alapján mondanak majd erre lehetőségeket.
  • A Deák Téren eredetileg volt egy Kisföldalatti. Egy kis kapacitású villamosvonal az egész. E mellé épült meg az M2 és M3. Ezek 40+ éve épültek. De ma akkor biztos lehetetlen mellé tenni a fentiek fényében egy új metrómegállót.
  • Ha ez elkészült és megfelelő elővárosi vasutat szereznek be, akkor a 2-es villamos értelmét veszti a Boráros téren túl, annak helye felszabadul a HÉV számára. A legkeményebb ív, amit be kell venni az a Boráros tér dél részén van. Olyan elővárosi vasút, ami erre képes van. Nem űrtechnika. A Boráros téren lehetne összekötni őket...
  • ...de más lehetőség is felmerül. Mert jelenleg a Ráckevei HÉV baloldalán puszta van. A Szigetcsúcsnál is felmerülhet a két HÉV összefésülése, de ez esetben a 2-es villamosnak maradnia kéne, csak ennek sok értelmét nem látom.
Miért van az az érzésem, hogy te csak simán kötekedni akarsz, mert Vitézy neve le van írva?
Senki nem mondta, hogy ez olcsó lesz vagy egyszerű. De valahol pislogok, hogy ha az összes fenti műszaki peremfeltétel volt korábbi metrónál is, akkor miért tartod lehetetlennek ezt a projektet a XXI. században...?


  • Az M4-nek hány állomása van? 10 db. Itt most épülne kb. 1 db kéregállomás és 1 db mélyvezetésű első szakaszban.
  • Itt a teljes vonal hossza nem lenne 1,5 km sem. Az M4 7,5 km.
  • Ott épült egy teljesen új járműtelep is. Itt nem.
Nem lehet kéregvezetésű a bevezetés, sajnos a csapadékcsatornák kivezetése és az abban lévő árvízkapuk miatt nem lehet megoldani. Vagy felszíni vezetés vagy mély, alagút technológiás metró.
http://iho.hu/hir/sikeres-a-tender-megvan-az-osszeg-de-mi-lesz-a-hev-vel-170724
Ebben én is dolgoztam egy keveset, aztán a város kihátrált mögüle, így megakadt a tervezés.
A talajfagyasztásról nem is tudtam, az én volt kollégáim egy része dolgozott a metró építésén, a túlnyomás pénzért még kártyázni is lejártak, később derült ki hogy ez sokaknál idős korra (45-50 felett kezdődhet) nagyon gyors agyi leépülés okoz.
http://hg.hu/cikkek/varos/13443-35-eves-a-3-as-metro
Itt is írják a túlnyomást.
 
M

molnibalage

Guest
Nem lehet kéregvezetésű a bevezetés, sajnos a csapadékcsatornák kivezetése és az abban lévő árvízkapuk miatt nem lehet megoldani. Vagy felszíni vezetés vagy mély, alagút technológiás metró.
http://iho.hu/hir/sikeres-a-tender-megvan-az-osszeg-de-mi-lesz-a-hev-vel-170724
Ebben én is dolgoztam egy keveset, aztán a város kihátrált mögüle, így megakadt a tervezés.
A talajfagyasztásról nem is tudtam, az én volt kollégáim egy része dolgozott a metró építésén, a túlnyomás pénzért még kártyázni is lejártak, később derült ki hogy ez sokaknál idős korra (45-50 felett kezdődhet) nagyon gyors agyi leépülés okoz.
http://hg.hu/cikkek/varos/13443-35-eves-a-3-as-metro
Itt is írják a túlnyomást.
Nem is azt írtam, hogy kéregvezetés végig, max. ahol még lehetséges. Melyik részre értetted a csapadékcsatornákat? A Boráros tértől délre vagy már a Nehru partnál?
Budán hogyan oldották ezt meg, ahol a HÉV a Duna mellett megy? Ott is van csapadék...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 184
113
A vasút,metró, villamos és a HÉV nyomtávja egyaránt 1435 mm, volt olyan tanulmányterv ami ezket a dél oldalon lévő HÉV-eket villamosként vitte volna be a városba.

És a németeknél ez milyen jól működött. Felszálltam a "villamosra" a város szélén és a központban "metróról" szálltam le.
Már akkor sem értettem itthon ezt miért nem lehetett így. Zseniális.
Nincs hol, és hogyan irányt váltani.
Mert az ok, hogy bemegy a modern elővárosi vasút, de annak valahogy vissza is kell mennie.
Én alapvetően nem nagyon tartom jó ötletnek a Hév és a villamos ilyen jellegű keverését, különösen a kettes vonalán. A kettes csúcsidőben 2-3 percenként jár. A megállói nem alkalmasak olyan mennyiségű ember fogadására, amelyet a Hévek megmozgatnak.
Talán a megoldás az lenne, hogy a Soroksári hév végállomásánál (Mondjuk a Park alatt/előtt) kialakítanak egy földalatti (kéregvasút) csomópontot, ahova mindkét hév párhuzamos vonalon befuthat, ki/feljárattal az 1-es villamoshoz. Onnan pedig kéregvasút jelleggel megy tovább mindkét szerelvény a Boráros (A Soroksári alatt), majd a Kálvin felé, és tovább M5-ösként, már mélyebben.
Ezzel felszabadul a Duna part, amit jelenleg teljesen elvág a csepeli HÉV a várostól.
De ez egy olyan gordiuszi csomó, amit még az is bonyolít, hogy oda tervezik az Atlétikai VB-t, Stadion-t + további fejlesztési területeket jelölnek ki a szigetcsúcson.
Hogy hogyan és hol lehet bevinni a HÉV-eket (különösen a csepelit) a föld alá, az már egy igen durva brainstormingot igényel! Ne feledjük, hogy az újonnan kinőtt Duna parti irodaházak (És a MÜPA is!) mind-mind alá vannak mélygarázsozva. Tehát vagy a tömb előtt, vagy már a Borároson lehet bevinni a HÉV-et a föld alá. A Borároson viszont nekem kicsit túl hirtelen kanyarnak tűnik egy forduló a Kálvin felé. PFFF. Nem egyszerű!
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 782
113
Nem is azt írtam, hogy kéregvezetés végig, max. ahol még lehetséges. Melyik részre értetted a csapadékcsatornákat? A Boráros tértől délre vagy már a Nehru partnál?
Budán hogyan oldották ezt meg, ahol a HÉV a Duna mellett megy? Ott is van csapadék...
https://vtk.uni-nke.hu/document/vtk-uni-nke-hu/Kézikönyv_csapadék.pdf
Ebben mutatja hova szeretne az FCSM egy új kivezetést, Gerőfi-Gerhardt András cikke, 223. oldal.
Emlékeim szerint a Haller utca nyomvonalában érkezik egy hatalmas csatorna, az ott lévő irodaház alatt van kivezetve a Dunába. Az irodaházon ott van egy "alagút" hogy átférjen alatta.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage