A rossz ellenség ellen rossz háborút visel. Nem költséghatékonyan foglalkozik az emisszió csökkentéssel és az életminőség javításával a városban.
Ne haragudj de fárasztó vagy...már megint az e-autó meg Musk fikázásánál tartunk, holott én csak rámutattam arra, hogy a cikk szerzője óriási csúsztatásokat állított a cikkben...
1) a szállítás egy kurva nagy Co2 kibocsátó, kb. a kibocsátás 30%-a jön innen. Ebből kb. 60% a személyi közlekedés. az energia termelés szintén ilyen 28-30% körül van. Vagyis a közúti közlekedés egy kurva nagy szennyező (sokkal nagyobb mint a hajózás vagy repülés), aminek a szabályozása igenis fontos. De az EU rohadtul nemcsak itt szabályoz, az azért remélem világos....és attól hogy mondjuk az EU bázartná a "dirty 30" erőművet, az még nem teszi feleslegessé az autók kibocsátásnak szabályozását...
2) a cikk egy csomó állítása azért csúsztatás, mert csak átmeneti könnyítésekre vonatkozik. A flotta felső 5%-a csak az első évben hagyható figyelmen kívül. A supercredit rendszer pedig fokozatosan kerül kivezetésre 2023-ra.
3) továbbra sem értem azt, hogy ha egy kisautó gyártónak X gramot kell leferagni a célja teljesítéséhez, egy nagyautó gyártónek meg mondjuk 2X-et vagy 3X-et, akkor azzal miért a kisautó gyártó van sz*patva? most az fáj a cikk írójának, hogy a nagyautó gyártónak rögtön nem 4X-et kell alkamazkodni?
4) nehezen tudom értelmezni, hogy miért lenne ez rossz irányba tett szabályozás? Azért mert rögtön nem cseszi szét a teljes autógyártást? Egyébként meg a flotta kibocsátás szabályozása az egy EU szintű dolog. Ettől függetlenük a dugódíj, meg behajtási tilalom stb. a városok kezében lévő lehetőség, amivel egyre több nyugat-európai város él is. A 2 dolog nem zárja ki egymást...
5) hányszor akarod lesz*patni a nagyobb teljesítményű autók tulajdonosait? Mert ugye van a teljesítmény alapú gépjárműadó, plusz Európában az üzemanyag árának kb. 60-65%-a adó. Ennél jobban a szennyezéshez kötött adóztatás aligha van...
6) nem akarok most megint a villanyautó meg a Tesla témába belemenni, úgyhogy 2 dolog és én ezt a témát lezárom:
- ha a Tesla többet el tud menni egy töltéssel mint más gyártók hasonló autói, meg ha a japán reverse engineiringgel foglalkozó cég azt mondja, hogy a Tesla egyes megoldásain csak pislognak, akkor én hajlamos vagyok elhinni azt, hogy valamit máshogy csinálnak mint mások
- szerinted melyiket könnyebb elérni: a Co2 mentes (vagy jelentősen csökkentett) áramtermelést vagy a Co2 mentes ICE motoros járművet?...na ha itt az első a válasz, akkor magyarázd már el, hogy miért is baj az ha az e-autók terjesztését próbálják ösztönözni?
addig az emberek helyett kell sajnos az értelmes kisebbségnek gondolkodni. Tiltással. Mert máshogy nem megy. Vagy akkor fizesse meg a hülye, ha a sarki bevásárlásra is 2,5 tonnás járművel jár. A VALÓDI árát. Aki meg valóban környezetvédő, az jár kisautóval, bringával vagy közösségi közlekedéssel.
1) ajaj ez a gondolkodás azért nagyon rossz irányba visz...elég ha csak a "hülye aki nagybevásárol" vitára visszagondolni.
2) figyelj, lehet ha az államok a benzin jövedéki adójára nem extre bevételként, hanem "zöld adóként" tekintenének (értsd: az ebből befolyó pénzből környezetvédelmi projekteket meg tömeg közlekedést finanszíroznának) akkor előrébb lennénk....de azt megint érdekelne, hogy vajon szerinted mennyi is lenne a szennyezés valódi ára? Amennyit Molnár Balázs jónak lát, mert úgy tűnik, hogy a mostani 60-65%-os adómérték számodra kevés? Mo-on az üzemanyag jövedéki adójából származó bevétel tavaly 670 mrd forint volt. ez azért olyan nagyságrend amiből már lehet fejleszteni...