Végig olvastam az új "termést" a fórumon, azért lenne pár megjegyzésem az elhangzottakhoz.
1.
Egyrészt felmerült, hogy a mai autók alig fejlődtek a régiekhez képest hajtásláncban.
Hát ez nagyon nem igaz.
Anno apum első kocsija valamilyen Lada volt. Ha jól emlékszem lehetett vele közlekedni, könnyű volt, de lazán megevett 8 litert 100-on, vagy amennyit éppen kedve volt, nah meg mindig szerelni kellet és büdös volt a kipufogó gáza.
Aztán jött nálunk az Astra F kombi, 1.4 IS, 1 tonna súllyal meg 82 LE teljesítménnyel. Fényévekkel komolyabb autó volt, mint a lada, a nagyobb súlya ellenére 7-8 között eljártunk vele. Aztán apum után/mellet én használtam, nálam is így fogyasztott.
(családban mai napig meg van)
Most van egy Avansisem , az 1.3 tonna és 129 LE. 6-7 liter között járok el vele, úgy, hogy ugyanott lakom, mint amikor az Astrát hajtottam.
Utána néztem az új Camry Hibridnek, az nagyobb, mint az Avensisem, 1.5 tonna , a német fogyasztás mérő oldal szerint 5.5-7 liter közötti az átlag fogyasztása. Esélyes, hogy nálam , ugyan olyan felhasználás mellet, mint a mostani autóm enne kb. 6 litert.
Az enyémmel egy méretű és súlyú új hibryd corollák meg esznek 5 litert. A sima benzinesek meg hasonlóan 6-7 között.
Ez azért elég kézzel fogható fejlődés szerintem.
2.
Legyen teljesítmény korlátja a legyártott autóknak.
Miért ne lehessen mondjuk sport kocsit gyártani?
Ki ne találjátok, hogy rongálja a környezetet mert falnak futok....
Ok, hogy például egy Lamborghini Gallardo eszik 20 litert 100-on, csak éppen 10+ év alatt gyártottak belőle 10,000 db-ot összesen, úgy, hogy ez a valaha volt legnagyobb példányszámban eladott lambó az egész világon!
Használt autón néztem, az enyémmel egy korú kocsik futottak 20-30,000 km-eket.
Jó persze vannak más gyártók is, most néztem egy 600 lovas Mclarent-n, igazi ökö romboló járgány, 8 év alatt futott 6,000 km-t....
Szóval el a kezekkel a sportkocsiktól!
Viszont nem vagyok egy nagyon kemény teljesítmény alapú adóztatással ellen!
Évente 1 euró (kb. 300 ft) KW-onként. Sőt, progresszív lennék, minél idősebb egy kocsi annál többet, mert hát kopik a technika, romlik a környezett védelem. Mondjuk 5 évente lenne egy szorzó. 0-5 egyszeres, 5-10-ig kétszeres stb...
Én most 90,000-et fizetnék a mostani kocsimmal e miatt.
Szegény Mclarenes meg vagy 300,000-et. Majd ráérő időmben megsajnálom
(Értelem szerűen pl. egy német nem 1 eurót fizetne KW-onként...)
3.
Autók méretét korlátozni kell járjon a nép trabival.....
Szerintem meg járjon az aki ilyeneket kitalál!
Én úgy gondolom, hogy az autók súlyára kellene valamilyen hatósági szabályozás, de a térfogatukra nem!
Nagyon sok embernek szüksége van nagy hasznos térfogatú autóra, lévén kell a munkájához, családhoz stb...
Pl. Családban van egy nagy kombi mondeó. Azzal szoktunk családi programokra menni, lévén 4-5 ember tényleg elfér benne cuccokkal együtt.
A másik kocsi egy VW Poló, 3 ajtós. Azzal még elvi szinten se mehetnénk mivel nem férünk el egymás mögött benne, a cuccokról nem is beszélve.
Persze biztos, hogy egy még nyomorultabb trabival jó lenne nekünk mások szerint, de én valahogy nem osztom ezt a véleményt sem
Abba meg már bele se megyek, hogy ismerősöm zenél , ők például egy időben a családi egyterűvel jártak zenélni, most meg egy 5 személyes dobozossal. Egyik se kicsi autó, de valahogy a dob+gitárok+nagybőgő+harmonika igénylik a helyet, ilyen szemét természetük van
Persze egy lada vagy trabi ezt is megoldaná, vagy nem....
E mellet egy ilyen családi egyterű vagy a dobozos sincs általában üresen 1500 kg-os önsúly fölött, meg 100 KW-nál sem erősebb a motorjuk.
Szóval egy hülye szabályozással ezek is mennének a levesbe, és akkor ott vagyunk, hogy a fürdővízzel együtt kiöntöttük a gyereket is
Mi lenne ha inkább itt is lenne egy sávos adózás az új autók esetén?
Mondjuk 1 tonna alatt nem kellene fizetni, 1.5 tonna alatt fizetni kellene a gyártónak egy járműre 1000 eurót, 2 tonna alatt 10,000 eurót, 2 tonna fölött meg 100,000 eurót/jármű. (kivéve tgk,).
Ezt is úgy érdemes nézni, hogy még a Mercedes S osztály önsúlya is 2 tonna alatt kezdődik, ha muszáj lenne simán benne maradnának a súlyhatárban.
Viszont a Q7-es audik átlag 2.3 tonnásak, A BMW X6 is két tonna fölött van, akár csak a 2.5 tonnás Tesla Model X.
4.
A CO2 mérés kérdése.
Tökéletesen alkalmas a fogyasztás mérésre csak nem a mai formájában.
Mivel van a gond?
Egyrészt a WLTP szabvány jó, másrészt meg sajnos maga a ciklus nagyon rövid. Ha 23 km-en méred a fogyasztást akkor torz képet kapsz.
Legyen a ciklus mondjuk 10 egymás utáni WLTP ciklus ami amúgy 232 km futást jelentene.
Az azért már reális képet adna egy adott modellről és kiküszöbőlné a "plug in" hibrides csalásokat.
Másrészt vonatkozzon már mindenkire ugyan az a flotta átlag!
Mi az, hogy te a Fiat vagy neked mondjuk 85 gramm co2 a kvótád, nekem meg a land rovernél 130 gramm co2 ?
Milyen szabad piaci verseny ez????
És arra hivatkoznak, hogy ő nagyobb autót gyárt XD A Fiat meg olcsóbbat b@szki
A 40 milkás Mercedes S árába férjen már bele a kvóta bünti, vagy a szabványnak megfelelő technika könyörgöm!
Szegény nyomi fiat, hogy gazdálkodja ki egy 4 milliós kisautón a dolgot?
Felőlem lehet irreális 80 gramm is a szabvány, csak akkor fizessen mindenki egyformán!
De jobban örülnék egy egységes, reálisabb 120 grammnak ami azért egy kisautóval is össze jöhet.
Pl. Az 1 literes , turbós, 100 lovas Renault Clio tudja a 100 grammot NEDC szerint, ami 4.4 literes kombinált fogyasztást jelent benzinből
(A valósabb WLTP szerint viszont 5.1-5.8 liter és 116/130 gramm) ....
Ezzel szemben a SUV Audi Q7 V6-os TDI-vel 185 grammot bocsát ki NEDC szerint, ami a fenti kb. 130%-os arány számmal kiadja a WLTP szerinti 240 grammos co2-s kibocsátást km-enként!
Az új szabályozás miatt a Clióhoz hasonló járművek mennek a levesbe, a Q7 meg marad.... Szép új EU-s világ.
Szóval én ebben a kérdésben az egységes és ésszerű szabályzás mellet vagyok!