Ekkora full fapad kisautót annyival olcsóbban kapsz (Toyota Aygo automata: 3,8 listaárral, mert ez ekvivalens kb a elektromossal, de a manuális benzines 2,8-nál kezdődik.), hogy a benzinen nem jön be a különbözet csak 75-10kkm alatt, ha végig ingyen tankolod az áramot! Az ingyen parkolás az igazi tényező, ami viszont csak szűk rétegnek tényező. Aki autóval ingázik amúgy is megoldott a parkolása céges mélygarázsban, vagy ilyesmiben. Más meg aki sokat szaladgál a a belvárosban és az ingyen parkolás számít, az ha üzletkötő, akkor pl a partner szokott parkolást biztosítani, etc... Nem tudom, hogy éri ez meg, továbbra is "virtue signaling" szerintem. De legalább fapados is (és igen, ami ma fapad, az 15 éve luxy volt, tehát azért rendben van a legtöbb embernek)
Ez szerintem inkább Toyota Yaris, mint Aygo, az utóbbi azért nagyon pici. A Yaris maga 4,3 és 6,3 között mozog, funckióját tekintve pedig hasonló, városi kisautó.
Hogy gazdasági szempontból mennyire éri meg, passz, nyilván lesz egy futásteljesítmény ami fölött jobban megéri üzemanyag és szerviz költségekben, de ez kb. olyan mint a dízel vagy benzines vita. Felhasználástól függ.
A mondandó inkább az, hogy 5,5 millió forint már egy teljes vállalható ár, egy átlagos kisautó / kompakt ára, tehát ha valaki elektromosat szeretne, vagy tényleg az a jobb neki (pl. 25-50 km megtesz egy nap ingázva, este meg vidáman feltölti azt a 10-20%-i akksi kapacitást egy fali konnektorból), annak ez már reális választási alternatíva.