Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

torsen

Guest
Zook nekem is egyik nagy szerelmem. Szeretem, mikor a beképzelt majmok képe megnyúlik attól, hogy egy semmibe nézet, gyári kis törpe mire képes. Kis méret, kis tömeg nagy királyság terepen.
Ponyvástól picit fosok. Nem lehet otthagyni sehol, mert könnyű bele nyúlni a gépbe. Csak úgy váltanék, hogy közben alkalmas legyen mindennapi használatra is.
Pedig nagyon bejönne a beach buggy filing. Óóó egy Citroen Mehari zöldben, csendőrsapkával a bal ülésen.
Nagyából az elképzelésem, hogy teljesen street legal, ha terepre támad kedvünk akkor meg kerékcsere egy MT gumi szettre.
Most valami ilyesmi lebeg a szemeim előtt. Hátsó lock szerintem nem szükséges, de ha kevésnek tűnne a gép egy levegős ARB meg egy kompresszor 1200 Euro.
stock-photo-jakarta-indonesia-august-tough-concept-for-suzuki-jimny-1477502129.jpg


Nincs szükségünk 6 méteres pickupra, sem sár nehéz, hétüléses terepjárónak nevezett tankokra. Így ami szóba jöhetne Jimny, Wrangler, Niva. Nem nagyon van más rövid 3 ajtós gép ami újan elérhető. Wrangler eszméletlen drága, Nivánál meg nekem gáz, hogy 2-3 éves korában már folyik belőle a rozsda.
Szóba jöhetne 6-8 éves Patrol, Land Cruiser talán Pajero, Wrangler vagy Vitara, de mind viszonylag ritka.
Valami ilyesmi, aztán picit úgyis alakulna. Második üléssorra nincs szükségünk, amire a kombink kell az ezzel is megoldható lenne ( 2 kutya, nem csak őket szállítjuk, hanem gyakran be van rakva 4 zsugor konzerv meg 2 zsák száraz táp ).
Jb_U58IgvwtCkFb1RzwyaY2z1KSGTYPsrVkVgpnqays_IdQN91bIj6ijLsXtNmpFWEq4Rdaf0vcA4NQDqymSeDX2okU4vI8UKLBTZphfRO96dfdfKWDI2CtGzB65EkzsIMM

Belülre valami hasonló lenne az elgondolás.
Gepaeckraumtrenngitter_SUZUKI%20Jimny%20GJ_04.JPG



Definek használtan is az egekben az ára, és nem véletlen hívják angol betegnek, hétköznapi használatra nagyon nagy jóindulattal alkalmas. NEM
G Merci 30 évesen 15-20 ezer euro, mire az ember gatyába rázza rámegy még egy tízes. Ráadásul ha valami megkotlik benne Mercedes fancy modell árakkal lehet kalkulálni, fapad. NEM
Régebbi Patrol/Pajero/LC/Trooper/Terrano szinte mind 20+ éves. Rengeteg lefingott, erősen rohadó vagy szétfaragott gép. Talán ki lehetne fogni épkézláb darabot. Igazából ezt a szívem mondatja velem, mert nekem ezek a gépek voltak fiatal koromban az elérhetetlen álmok. Az eszem azt mondja, hogy NEM.
Amerikai és egyéb Európában nem létező, vagy ritka gépek sem jöhetnek szóba. Pedig egy régi Bronco vagy egy Iveco Campagnola is érdekelne, de túl macerásnak tűnik. NEM

Tekintve, hogy a Corollánk (benzin 1.6 SOL) 14 éves, látszik, hogy használva is volt, valahova 1M környékére gondolom az árát, picit inkább alá.
Szóval azt kéne magunknak lezongorázni, hogy megér-e nekünk + 5-6 Millió forintot az, hogy néha el tudjunk menni sarazni, vagy karcolunk még 4-5 évet az öreg kombival.

Egy átmotorizált UAZ 469? Valami olcsó olasz diesellel, mondjuk egy régi Alfa 75-ből?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Segítségnyújtás elmulasztás: simán 5 év letöltendő lehet, nagyon rábaszhat. Persze úgy elindulni, hogy kis em lát eleve retardált, de súlyosbítja...

Mentem én már olyan autó mögött amin a hátsó ablak és visszapillantók is be voltak fagyva. Mondjuk 20+ éves bömiknél ez a minimum.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 560
113
Mentem én már olyan autó mögött amin a hátsó ablak és visszapillantók is be voltak fagyva. Mondjuk 20+ éves bömiknél ez a minimum.
Sosem értettem azokat, akiknek nincs 500 ftjuk 5l bekevert fagyállóra, plusz egy üres spricnis palack a háztartásban (vegyen valami ablakmosót...). Még egy polski csomagtartóban is elfér. Minek autózni, ha nincs rá pénzed? Valójában igénytelenség szokott lenni. A szar fényszórók a másik amiért büntetnék. Nekem elromlott, másnap vittem szerelőhöz, mert a YouTube szerint nehéz volt az izzó csere. A szaki megmutatta, hogy hazudtak, és az izzó árán felül pénzt se fogadott el az 5 perc munkáért
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Nekem is átfutott az agyamon, de gyorsan elvetettem. Mindennapi használatra a Definél is alkalmatlanabb, 70 km/h, halálfélelem.
Őszintén tudok neki örülni, ha látok egyet, de nekem már nincs arra energiám, hogy 1 használt óra után kettőt feküdjek alatta. Feleslegesen nagy is. Maximum harmadik gépnek, csak terepezni tudnám elképzelni. Azért az évi pár alkalomért felesleges lenne tartani, meg nem is tudnám hova tenni. Ha megoldanám a tárolást akkor is terepre kéne egy bukókeret rá, onnantól a műszakival is lehet szenvedni, ha hobbi gép akkor trélerezni kellene mindenhova. Túl sok macera.
Illetve amit nem szeretek benne az, hogy vagy egy hátsó kerekes teherautó, vagy egy 4x4 ahol a két híd össze van zárva. Rengeteg helyzet van ahol a hátsó meghajtás már kevés, de van tapadás. Ilyenkor aztán jön az összefeszülés vagy a törés.
A Niva rendszerét én sokkal jobban használhatónak érzem. Középső differenciálzár bezárásával ugyanazt tudja mint az UAZ, viszont ha fel kell mászni egy száraz, meredek, kanyargós hegyi ösvényen akkor a kikapcsolt differenciálzár miatt nem teszed tönkre a gépet. Vagy egy itt-ott lejegesedett út miatt az ember az Uazon behúzza a 4x4-et aztán ha nincs jég, reccs. Ezzel volt divat kinyírni a régi pickupok hajtásláncát is, meg a vontatással. Benyomom a 4x4-et, mert nehéz a hajó, de miért akar leesni ez a szar kocsi az útról?
A nickedből ítélve azt gondolom, hogy te tökéletesen képben vagy ezekkel a dolgokkal.

Tudom, hogy az UAZ körül itthon élnek bizonyos legendák. Én azt tapasztaltam, hogy ennek igazán az az oka, hogy a nagy márkák gépeihez viszonyítva gombokból fenntartható volt. Ott ahol egy Mitsus vagy egy Fronterás már inkább elvette, egy Uazos még bátran kinyomta a gép szemét. És ebből lett a legenda, hogy az Uaz mindenhol is, meg nyugati divatszarok semmire sem jók. Az én szememben az Uaz egy végtelenül elavult, nyomatékszegény motorral, rosszul kitalált hajtáslánccal szerelt, extrém gyakran meghibásodó gép.

Én azt vettem észre, hogy a terepjáró tulajdonosok nagy részének fogalma sincs arról, hogy hogyan működik a gépe. Nagyon kevés vagy jellemzőbben semmi elképzelése nincs arról, hogy mi történik akkor, amikor meghúz egy kart, vagy benyom egy gombot.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 491
59 932
113
Hogy öreg, gyenge vasak mit tudnak, ahhoz èrdemes megnèzni a youtubon: Vintage jeep rubicon trail 2018.
Rosszul leszel, hogy milyen helyeken mennek ezek az öreg faszik át.
Egy uaz hadonlómódon vègig menne ott. Egy Mercedes G nem.
 
T

torsen

Guest
Nekem is átfutott az agyamon, de gyorsan elvetettem. Mindennapi használatra a Definél is alkalmatlanabb, 70 km/h, halálfélelem.
Őszintén tudok neki örülni, ha látok egyet, de nekem már nincs arra energiám, hogy 1 használt óra után kettőt feküdjek alatta. Feleslegesen nagy is. Maximum harmadik gépnek, csak terepezni tudnám elképzelni. Azért az évi pár alkalomért felesleges lenne tartani, meg nem is tudnám hova tenni. Ha megoldanám a tárolást akkor is terepre kéne egy bukókeret rá, onnantól a műszakival is lehet szenvedni, ha hobbi gép akkor trélerezni kellene mindenhova. Túl sok macera.
Illetve amit nem szeretek benne az, hogy vagy egy hátsó kerekes teherautó, vagy egy 4x4 ahol a két híd össze van zárva. Rengeteg helyzet van ahol a hátsó meghajtás már kevés, de van tapadás. Ilyenkor aztán jön az összefeszülés vagy a törés.
A Niva rendszerét én sokkal jobban használhatónak érzem. Középső differenciálzár bezárásával ugyanazt tudja mint az UAZ, viszont ha fel kell mászni egy száraz, meredek, kanyargós hegyi ösvényen akkor a kikapcsolt differenciálzár miatt nem teszed tönkre a gépet. Vagy egy itt-ott lejegesedett út miatt az ember az Uazon behúzza a 4x4-et aztán ha nincs jég, reccs. Ezzel volt divat kinyírni a régi pickupok hajtásláncát is, meg a vontatással. Benyomom a 4x4-et, mert nehéz a hajó, de miért akar leesni ez a szar kocsi az útról?
A nickedből ítélve azt gondolom, hogy te tökéletesen képben vagy ezekkel a dolgokkal.

Tudom, hogy az UAZ körül itthon élnek bizonyos legendák. Én azt tapasztaltam, hogy ennek igazán az az oka, hogy a nagy márkák gépeihez viszonyítva gombokból fenntartható volt. Ott ahol egy Mitsus vagy egy Fronterás már inkább elvette, egy Uazos még bátran kinyomta a gép szemét. És ebből lett a legenda, hogy az Uaz mindenhol is, meg nyugati divatszarok semmire sem jók. Az én szememben az Uaz egy végtelenül elavult, nyomatékszegény motorral, rosszul kitalált hajtáslánccal szerelt, extrém gyakran meghibásodó gép.

Én azt vettem észre, hogy a terepjáró tulajdonosok nagy részének fogalma sincs arról, hogy hogyan működik a gépe. Nagyon kevés vagy jellemzőbben semmi elképzelése nincs arról, hogy mi történik akkor, amikor meghúz egy kart, vagy benyom egy gombot.

Azt hittem, kifejezetten terepre kellene... ha napi használat, akkor a Niva egy fényévvel jobb mint az UAZ. Kezdve a fogyasztással. Az baromi. UAZ-zal Fehérvár-Bp oda vissza autópályán majd' egy tank benzin. (ezért írtam az Alfa dieselt.)
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 900
72 871
113
Na, kb. ezt látom minden nap, lassan minden főbb kereszteződésben. Már zöld a lámpa, amikor még oldalról jön valaki. Tegnap a 23-as busz úgy ment be a kereszteződésbe a Haller-Soroksári sarkán, hogy már 2 sec óta a Haller felől volt zöld...
Olaszorszagban ez termeszetes. Ott egy harmas keresztezodesben nekem balrol es nekem zoldnel ugy jon be dudalva a helyijarat hogy a jardara kellett a fel kocsival felmenekulnom. Utolert minket ugy latszik a nyugati vezetesi kultura.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 900
72 871
113
En csak a tenyeremet szoktam ratenni a szelvedore. Azzal a lyukkal siman el navigalok par kilometert mig leolvad a tobbi. :)
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 900
72 871
113
Nekem is átfutott az agyamon, de gyorsan elvetettem. Mindennapi használatra a Definél is alkalmatlanabb, 70 km/h, halálfélelem.
Őszintén tudok neki örülni, ha látok egyet, de nekem már nincs arra energiám, hogy 1 használt óra után kettőt feküdjek alatta. Feleslegesen nagy is. Maximum harmadik gépnek, csak terepezni tudnám elképzelni. Azért az évi pár alkalomért felesleges lenne tartani, meg nem is tudnám hova tenni. Ha megoldanám a tárolást akkor is terepre kéne egy bukókeret rá, onnantól a műszakival is lehet szenvedni, ha hobbi gép akkor trélerezni kellene mindenhova. Túl sok macera.
Illetve amit nem szeretek benne az, hogy vagy egy hátsó kerekes teherautó, vagy egy 4x4 ahol a két híd össze van zárva. Rengeteg helyzet van ahol a hátsó meghajtás már kevés, de van tapadás. Ilyenkor aztán jön az összefeszülés vagy a törés.
A Niva rendszerét én sokkal jobban használhatónak érzem. Középső differenciálzár bezárásával ugyanazt tudja mint az UAZ, viszont ha fel kell mászni egy száraz, meredek, kanyargós hegyi ösvényen akkor a kikapcsolt differenciálzár miatt nem teszed tönkre a gépet. Vagy egy itt-ott lejegesedett út miatt az ember az Uazon behúzza a 4x4-et aztán ha nincs jég, reccs. Ezzel volt divat kinyírni a régi pickupok hajtásláncát is, meg a vontatással. Benyomom a 4x4-et, mert nehéz a hajó, de miért akar leesni ez a szar kocsi az útról?
A nickedből ítélve azt gondolom, hogy te tökéletesen képben vagy ezekkel a dolgokkal.

Tudom, hogy az UAZ körül itthon élnek bizonyos legendák. Én azt tapasztaltam, hogy ennek igazán az az oka, hogy a nagy márkák gépeihez viszonyítva gombokból fenntartható volt. Ott ahol egy Mitsus vagy egy Fronterás már inkább elvette, egy Uazos még bátran kinyomta a gép szemét. És ebből lett a legenda, hogy az Uaz mindenhol is, meg nyugati divatszarok semmire sem jók. Az én szememben az Uaz egy végtelenül elavult, nyomatékszegény motorral, rosszul kitalált hajtáslánccal szerelt, extrém gyakran meghibásodó gép.

Én azt vettem észre, hogy a terepjáró tulajdonosok nagy részének fogalma sincs arról, hogy hogyan működik a gépe. Nagyon kevés vagy jellemzőbben semmi elképzelése nincs arról, hogy mi történik akkor, amikor meghúz egy kart, vagy benyom egy gombot.
Az ocsem egy husz eves Pajeroval nyomja, rendszamos, de szerintem eleg hatareset. Eleg komoly cucc lett beleepitve a futomu reszbe, csorlo is tiz tonnas, stb. Valami mindig van vele, Babod utan kormanymu csere, utana generator,utana difi, utana valami kabelek lettek zarlatosak, most hengerfejes, de mar cserelni kene a gumikat kajman minta se fog ugy ha mar kopik. Szoval szerintem egy penztemeto. Amugy jo gep ahhoz kepest hogy rendszamos, de atlag havi 100-150000 belemegy. Raadasul ezeregyfele alkatresszel gyartottak, konnyu nem passzolot rendelni, hiaba evjarat meg motor stb. Szoval ezt is eppugy allandoan szerelni kell terepezes utan, csak lehet hogy pl a harmadik generator lesz a jo, es egyik se olcso.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Skoda CITIGO e, kis elektromos szappantartó.

Full fapad, és sajnos csak korlátozott darabszámos ‘(e)missziós jármű’ - de elmegy kétszázvalahány kilométert és 5,5 millió körül elérhető, ami már elég jó alternatíva hasonló kiskocsikhoz képest.

 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 560
113
Az ocsem egy husz eves Pajeroval nyomja, rendszamos, de szerintem eleg hatareset. Eleg komoly cucc lett beleepitve a futomu reszbe, csorlo is tiz tonnas, stb. Valami mindig van vele, Babod utan kormanymu csere, utana generator,utana difi, utana valami kabelek lettek zarlatosak, most hengerfejes, de mar cserelni kene a gumikat kajman minta se fog ugy ha mar kopik. Szoval szerintem egy penztemeto. Amugy jo gep ahhoz kepest hogy rendszamos, de atlag havi 100-150000 belemegy. Raadasul ezeregyfele alkatresszel gyartottak, konnyu nem passzolot rendelni, hiaba evjarat meg motor stb. Szoval ezt is eppugy allandoan szerelni kell terepezes utan, csak lehet hogy pl a harmadik generator lesz a jo, es egyik se olcso.
És még az Alfákat szidják :p
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 560
113
Skoda CITIGO e, kis elektromos szappantartó.

Full fapad, és sajnos csak korlátozott darabszámos ‘(e)missziós jármű’ - de elmegy kétszázvalahány kilométert és 5,5 millió körül elérhető, ami már elég jó alternatíva hasonló kiskocsikhoz képest.


Ekkora full fapad kisautót annyival olcsóbban kapsz (Toyota Aygo automata: 3,8 listaárral, mert ez ekvivalens kb a elektromossal, de a manuális benzines 2,8-nál kezdődik.), hogy a benzinen nem jön be a különbözet csak 75-10kkm alatt, ha végig ingyen tankolod az áramot! Az ingyen parkolás az igazi tényező, ami viszont csak szűk rétegnek tényező. Aki autóval ingázik amúgy is megoldott a parkolása céges mélygarázsban, vagy ilyesmiben. Más meg aki sokat szaladgál a a belvárosban és az ingyen parkolás számít, az ha üzletkötő, akkor pl a partner szokott parkolást biztosítani, etc... Nem tudom, hogy éri ez meg, továbbra is "virtue signaling" szerintem. De legalább fapados is (és igen, ami ma fapad, az 15 éve luxy volt, tehát azért rendben van a legtöbb embernek)
 
  • Tetszik
Reactions: laiki

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 183
59 952
113
Én sem vagyok se elektromos se hibrid busz párti, ellenben az lég jól látszik, hogy tök mindegy mit csinál a kormány az indexes újság íróknak semmi nem jó:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/02/15/tenyleg_kizarolag_elektromos_buszokat_kell_vennunk/

Meg a Credót szidják benne , hogy elavult buszokat gyárt, amit én azért vitatnék. Az ő fő piacuk a volán társaságok ezért főleg a távolsági buszokra vannak ráállva. De van szóló Euro 6-os városi buszuk is. (Csuklós nincs, de gondolom lenne ha bárki rendelné....)
https://credobus.hu/autobuszok/econell/