M
molnibalage
Guest
Az indexen évekkel ezelőtt posztolták a differenciálműves videót.Ez egy igazi aranybánya:
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az indexen évekkel ezelőtt posztolták a differenciálműves videót.Ez egy igazi aranybánya:
Szerinted mennyi az átfutási ideje egy ilyen átvételnek? Mekkora kulturális tehetelensége van egy szervezetnek? Mert a magáncég szarul csinálta, akkor újra kell építeni az egész szervezetet, ha nem akarod azt konzerválni, és az akár éveket is igénybe vehet.Állami kézbe vették az autópálya felügyeletet. Most viszont épp az állami kézben lévő ömlött össze.
Aha...Ha elolvastad volna a cikket akkor láthatnád, hogy a helyi polgármester 3 levelet is írt az állami cégnek. Le se szarták...Mennyi időbe telt volna nekik kiküldeni egy statikus. Aki valószínűleg azonnal lezáratta volna a hidat. Aztán majd megcsinálják ha odaérnek. Viszont talán nem zuhant volna le 2 teherautó. Ráadásul ha nincs a járvány valószínűleg nagyobb tragédia lett volna...Ezt a kérdést sürgősen ki kellett volna vizsgálni, pont.Szerinted mennyi az átfutási ideje egy ilyen átvételnek? Mekkora kulturális tehetelensége van egy szervezetnek? Mert a magáncég szarul csinálta, akkor újra kell építeni az egész szervezetet, ha nem akarod azt konzerválni, és az akár éveket is igénybe vehet.
Aha...Ha elolvastad volna a cikket akkor láthatnád, hogy a helyi polgármester 3 levelet is írt az állami cégnek. Le se szarták...Mennyi időbe telt volna nekik kiküldeni egy statikus. Aki valószínűleg azonnal lezáratta volna a hidat. Aztán majd megcsinálják ha odaérnek. Viszont talán nem zuhant volna le 2 teherautó. Ráadásul ha nincs a járvány valószínűleg nagyobb tragédia lett volna...Ezt a kérdést sürgősen ki kellett volna vizsgálni, pont.
Kicsit off:
Ez a Scania felirat így vicces, de amúgy én sokkal fenntarthatóbbnak és természetközelibbnek (meg úgy összességében _emberibbnek_ ) tartom a lovas-szekér/kocsi/fogat/fiáker intézményét a jelenleg sztárolt elektromos hajtásláncú automobiloknál.
Mekkora terület kell egy ló takarmányozásához? Mekkora utat tud megtenni egy nap alatt? Mennyi energiába kerül szállítani a takarmányát? Mekkora terhet képes mozgatni? Mennyi energia a lószar eltakarítása az utakról? Ha éppen nincs használatban akkor is etetni, gondozni, mozgatni kell a lovakat és ezek mellé egy modern gumikerekes szekér is fájdalmasan lassú, alacsony a terhelhetősége és az elektromosokkal összehasonlítva is nevetséges a hatótávja.
Ha már haditechnikai oldal. Második világháborús harctéri naplókban már megemlékeznek arról, hogy az országos jármű a teherautóhoz képest mekkora erőforrás pocsékolás. Rengeteg ember kellett a lovak mellé, a szállított ellátmány nagy részét az tette ki amit a pacik megettek, megittak.
Egy országos járműre fel lehetett rakni 300-400 kilót és poroszkált a ló sebességével, egy Rába AFi 1,5 tonnát vígan gurított 50 km/h-val egy jó minőségű földúton, egy Botond meg akár rossz útviszonyok között is.
Egy MAN eTGM 15 tonnát visz 200 kilométerre egy feltöltéssel. Ez egy jó kondiban lévő igás lónak, kényelmes tempóban olyan 4-5 nap. Egy modern gumikerekes szekér terhelhetősége 2 ló és aszfaltozott, sík útviszonyok között olyan 4 tonna maximum körül van.
Szóval azt amit az eTGM megold 3 óra alatt 1 sofőrrel, ahhoz ideális esetben kéne 4 lovaskocsi, 4 hajtó, 8 paci meg 4 nap. Egy munkaló naponta átlagosan megeszik 5-6 kiló zabot+árpát, meg 6-8 kiló szénát. Nyolc paci esetén 4 nap alatt csak ez közel 400 kiló, és akkor még nem ivott. Ezek mellé termelnek négy nap alatt durván 300 kiló szart. A 19. század végi nagyvárosok egyik komoly problémája volt, hogy nem tudtak mit kezdeni a napi szinten keletkező több ezer tonna lóürülékkel és a patakként csordogáló lóhúggyal.
Szép dolog a romantika, de egy ilyen világban maximum azt ennénk ami a település, körül megterem. Mekkora buli lenne egy hamburgi kikötő Budapest útvonal, vagy egy Brenner átkelés. Azt hiszem újra gyorsan felértékelődne a vasúti meg a vízi szállítás.
A fenti lovakkal kapcsolatos számokat nem magamtól találtam ki, hanem beszéltem keresztapámmal. Vagy 50 éve lovazik, fiatalabb korában aktív versenyzsoké is volt. Volt szerencséje megfordulni például a híres St. Moritzi White Turfon meg egy csomó akkor még baráti/testvéri ország derbijén is, egy ideig élt Angliában is, ahova kimondottan a lovas élet miatt ment ki.
Mekkora terület kell egy ló takarmányozásához? Mekkora utat tud megtenni egy nap alatt? Mennyi energiába kerül szállítani a takarmányát? Mekkora terhet képes mozgatni? Mennyi energia a lószar eltakarítása az utakról? Ha éppen nincs használatban akkor is etetni, gondozni, mozgatni kell a lovakat és ezek mellé egy modern gumikerekes szekér is fájdalmasan lassú, alacsony a terhelhetősége és az elektromosokkal összehasonlítva is nevetséges a hatótávja.
Ha már haditechnikai oldal. Második világháborús harctéri naplókban már megemlékeznek arról, hogy az országos jármű a teherautóhoz képest mekkora erőforrás pocsékolás. Rengeteg ember kellett a lovak mellé, a szállított ellátmány nagy részét az tette ki amit a pacik megettek, megittak.
Egy országos járműre fel lehetett rakni 300-400 kilót és poroszkált a ló sebességével, egy Rába AFi 1,5 tonnát vígan gurított 50 km/h-val egy jó minőségű földúton, egy Botond meg akár rossz útviszonyok között is.
Egy MAN eTGM 15 tonnát visz 200 kilométerre egy feltöltéssel. Ez egy jó kondiban lévő igás lónak, kényelmes tempóban olyan 4-5 nap. Egy modern gumikerekes szekér terhelhetősége 2 ló és aszfaltozott, sík útviszonyok között olyan 4 tonna maximum körül van.
Szóval azt amit az eTGM megold 3 óra alatt 1 sofőrrel, ahhoz ideális esetben kéne 4 lovaskocsi, 4 hajtó, 8 paci meg 4 nap. Egy munkaló naponta átlagosan megeszik 5-6 kiló zabot+árpát, meg 6-8 kiló szénát. Nyolc paci esetén 4 nap alatt csak ez közel 400 kiló, és akkor még nem ivott. Ezek mellé termelnek négy nap alatt durván 300 kiló szart. A 19. század végi nagyvárosok egyik komoly problémája volt, hogy nem tudtak mit kezdeni a napi szinten keletkező több ezer tonna lóürülékkel és a patakként csordogáló lóhúggyal.
Szép dolog a romantika, de egy ilyen világban maximum azt ennénk ami a település, körül megterem. Mekkora buli lenne egy hamburgi kikötő Budapest útvonal, vagy egy Brenner átkelés. Azt hiszem újra gyorsan felértékelődne a vasúti meg a vízi szállítás.
A fenti lovakkal kapcsolatos számokat nem magamtól találtam ki, hanem beszéltem keresztapámmal. Vagy 50 éve lovazik, fiatalabb korában aktív versenyzsoké is volt. Volt szerencséje megfordulni például a híres St. Moritzi White Turfon meg egy csomó akkor még baráti/testvéri ország derbijén is, egy ideig élt Angliában is, ahova kimondottan a lovas élet miatt ment ki.
Ezek szerint akkor nem kellett még hosszan penetráns lóhúgyszagban élned...De ettôl én még tartom, hogy fenntarthatóbb, természetközelibb és emberibb.
(Meg merem kockáztatni, hogy Keresztapád is hasonlóan látja).
Ezek szerint akkor nem kellett még hosszan penetráns lóhúgyszagban élned...
Nem vitatom, hogy hatékonyabb a _tökmindegy_milyen_meghajtású_gép_ (legyen az Man eTGM (vagy akár villanyvonat - ami még annál is hatékonyabb)).
Evidens, hogy nem azért használunk gépeket ma már a lovak helyett, mert mindenki hülye.
Ezért kár volt egy ilyen hosszú bejegyzéssel fáradni.
De ettôl én még tartom, hogy fenntarthatóbb, természetközelibb és emberibb.
(Meg merem kockáztatni, hogy Keresztapád is hasonlóan látja).
Az emberi faj, a társadalom szerintem "önbeálló"; Az adott erőforrásokhoz, technikai, technológiai, gazdasági lehetőségekhez alkalmazkodik, azokat használja rövidebb-hosszabb felismeréssel, elfogadással, alkalmazással.
Lásd pl. fagáz üzemanyagú motorok a II. VH-ban.
Nem volt elérhető más, hát ezzel - is - kínlódtak.
De már nem tértek vissza a lovakhoz, akiknek elérhető volt egy belsőégésű motoros jármű.
Az embert ennyire érdekli a fenntarthatóság, természetközeliség.
Mekkora terület kell egy ló takarmányozásához? Mekkora utat tud megtenni egy nap alatt? Mennyi energiába kerül szállítani a takarmányát? Mekkora terhet képes mozgatni? Mennyi energia a lószar eltakarítása az utakról? Ha éppen nincs használatban akkor is etetni, gondozni, mozgatni kell a lovakat és ezek mellé egy modern gumikerekes szekér is fájdalmasan lassú, alacsony a terhelhetősége és az elektromosokkal összehasonlítva is nevetséges a hatótávja.
Ha már haditechnikai oldal. Második világháborús harctéri naplókban már megemlékeznek arról, hogy az országos jármű a teherautóhoz képest mekkora erőforrás pocsékolás. Rengeteg ember kellett a lovak mellé, a szállított ellátmány nagy részét az tette ki amit a pacik megettek, megittak.
Egy országos járműre fel lehetett rakni 300-400 kilót és poroszkált a ló sebességével, egy Rába AFi 1,5 tonnát vígan gurított 50 km/h-val egy jó minőségű földúton, egy Botond meg akár rossz útviszonyok között is.
Egy MAN eTGM 15 tonnát visz 200 kilométerre egy feltöltéssel. Ez egy jó kondiban lévő igás lónak, kényelmes tempóban olyan 4-5 nap. Egy modern gumikerekes szekér terhelhetősége 2 ló és aszfaltozott, sík útviszonyok között olyan 4 tonna maximum körül van.
Szóval azt amit az eTGM megold 3 óra alatt 1 sofőrrel, ahhoz ideális esetben kéne 4 lovaskocsi, 4 hajtó, 8 paci meg 4 nap. Egy munkaló naponta átlagosan megeszik 5-6 kiló zabot+árpát, meg 6-8 kiló szénát. Nyolc paci esetén 4 nap alatt csak ez közel 400 kiló, és akkor még nem ivott. Ezek mellé termelnek négy nap alatt durván 300 kiló szart. A 19. század végi nagyvárosok egyik komoly problémája volt, hogy nem tudtak mit kezdeni a napi szinten keletkező több ezer tonna lóürülékkel és a patakként csordogáló lóhúggyal.
Szép dolog a romantika, de egy ilyen világban maximum azt ennénk ami a település, körül megterem. Mekkora buli lenne egy hamburgi kikötő Budapest útvonal, vagy egy Brenner átkelés. Azt hiszem újra gyorsan felértékelődne a vasúti meg a vízi szállítás.
A fenti lovakkal kapcsolatos számokat nem magamtól találtam ki, hanem beszéltem keresztapámmal. Vagy 50 éve lovazik, fiatalabb korában aktív versenyzsoké is volt. Volt szerencséje megfordulni például a híres St. Moritzi White Turfon meg egy csomó akkor még baráti/testvéri ország derbijén is, egy ideig élt Angliában is, ahova kimondottan a lovas élet miatt ment ki.
Azon túl, hogy személy szerint sokkal inkább trágyaszag, mind egy forgalmas út mellett szagolni a levegőt, de már erre is vannak kitalálva okosságok, ami felfogja a lóhugyot és trágyát a városi utakról. (Bár azt nem tudom, hogy mikor pár éve Székesfővárosunk egyik terén átmentem, miért volt tele szeméttel, csikkel, szagokból ítélve huggyal és szarral. Pedig arra elvileg nem túl sok állat jár.)Ès bokáig jârsz a lószarban. És élvezheted a szagot is.
Ez biztosan nem igaz. Max a beszerzési ára, de ebben sem vagyok biztos.A ló ára töredéke egy traktorénak,
Egy gyorskereséssel a jenkiknél 5-10 ezer dollár egy ló alsó hangon. Milyen gumi kerül ennyibe...? Itthon is 300k-tól felfelé a csillagos égig van egy ló.igazából a traktorra a gumit nem veszed meg egy átlagos ló áráért.