M
molnibalage
Guest
Nem akartam előre ostorozni a BKK-t és értem, hogy sokba kerül, de úgy tűnik, hogy ez nem volt túl jó ötlet...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Engem volt, hogy egy idióta a 2 személyes Smartjával (0 hátsó gyűrődő zóna) fáktesztelt a 1986-os 1,6t-s BMW 320i-mel. Sajnos baleset is lett belőle, csak sajnos nem a barmot törtem össze, hanem a haverját, a külső sávban. Azóta igen komoly létjogosultságát érzem a dashcam-nek. Az pedig egy másik dolog, hogy megfogadtam, hogy féktesztelőt nem fogok elkerülni. Persze megpróbálom a fékezést, de nem minden áron.Csak azt nem értem, hogy lehet valaki olyan hülye, hogy személyautóval egy kamionost akar büntetni? Még könnyen megúszta az esetet, át is gázolhatott volna rajta teljesen.
Mindenképpen érdemes venni egyet. Nem csak ilyen esetekre, hanem pl. ha leszorít valaki, kiszáll és állbapattint. Akkor is az az első hogy megnézi a rendőrség a fellelhető videófelvételeket.Azóta igen komoly létjogosultságát érzem a dashcam-nek
A vasút irgalmatlan drága, az út sokkal olcsóbb, ez van. A mellékvonalak (régen HÉV-ek voltak többnyire) mellett elment a világ, a busz és a kamionok kiváltják. Nyilván ha ott van rajta a BMW gyár akkor mehet tovább, de különben nincsen létjogosultságok.Elbeszélünk egymás mellett szerintem!
Az ideális állapot, akkor is az lenne amit felvázoltam! Nevezetesen a falvak felfuttatása és nem pedig hagyni őket leépülni!
A vasút meg tipikusan az a közlekedési mód, amelyet el lehetne vinni falura, házig, így bekapcsolva az ott élő - adott esetben gépkocsival nem rendelkező - embereket is a vérkeringésbe! Így eljuthatnának olcsón és gyorsan akár 10-20 km-es távolságra egy ipari parkba, vagy járásközpontba, vagy akárhová, ahol van munkahely! Ha lenne közlekedési lehetőség, sokkal kevesebben költöznének el, s nem is sorvadna a falusi intézményrendszer, amelynek fenntartása is olcsóbb lenne ezáltal!
..
Azt meg honnan veszed, hogy a falusi önkormányzatoknak részt kellene vennie a vasúti infrastruktúra közvetlen finanszírozásában!
Ilyen még csak meg sem fordult a fejemben!
Itt a történelmi lehetőség, amit a koronavírus járvány felkínál! Az eddigi rossz gyakorlattal fel kell hagyni és fel kell futtatni a vasúti ágazatot!
Munkaerő lesz dögivel! És 1 km akár dupla vágányú vasúti sín letétele is nagyságrendekkel olcsóbb, mint 1 km autópálya! Fenntartásról nem is beszélve!
..
Milyen halom kis falusi nyomvonalakat zárták be???
Hogy akarod a vasutat hazig vinni?
Az hogy a falvak egy resze elsorvad az nem a vasút hiánya miatt van hanem egyéb okok.
Van ertelme a vasutat fejleszteni ezt senki nem vonja kétségbe, de ez a hazig vives azert mellbevago.
A vasút irgalmatlan drága, az út sokkal olcsóbb, ez van. A mellékvonalak (régen HÉV-ek voltak többnyire) mellett elment a világ, a busz és a kamionok kiváltják. Nyilván ha ott van rajta a BMW gyár akkor mehet tovább, de különben nincsen létjogosultságok.
De bezárni akkor kell amikor sokat kellene rá költeni,
Sokkal, de sokkal bonyolultabb és drágább egy normális, két vágányú, villamosított, 160-200km/h órás sebességre kiépített pálya!Miért drágább a vasútépítés, mint egy mondjuk 2 sávos út?
Nem értek hozzá, csak kérdem. Nekem jóval egyszerűbbnek tűnik a vasút.
Sokkal, de sokkal bonyolultabb és drágább egy normális, két vágányú, villamosított, 160-200km/h órás sebességre kiépített pálya!
Egy dolog, hogy drágább, de az infrastruktúra multiplikátor hatása a befektetésnek csak nagy beruházások mellett indul meg, mert jelenleg a vasúti szállítás és az intermodális logisztika akkora overheaddel (plusz költség talán a közelítő fordítás) bír, hogy a kisvállallkozásoknak minimális előnnyel bír: a munkások jobb mobilitásán kívül más előnye nincs. Példa: egy asztalosműhely ami pár egyedi bútort csinál hetente, egy ksiteherrel a jobb út hasznát veszi, de vonattal nem fog tudni jobban szállítani.Miért drágább a vasútépítés, mint egy mondjuk 2 sávos út?
Nem értek hozzá, csak kérdem. Nekem jóval egyszerűbbnek tűnik a vasút.
Fura, hogy a KRESZ-el csak professzorok meg doktorok foglalkoznak!
Biztosan önkormányzati fenntartású? Mert szerintem nem sikerült olyat indítani.Még egy egyvágányú 80km/h-s is
Ha jól tudom egy Bz napi 4-szeri megállása egy létező vonal létező állomásán 1 millió ft/év az önkormányzatnak ha az állam úgy ítéli meg nem éri meg megállni ott.
A Pápa-Csorna vonal pl. önkormányzati fenntartású.
-Drága a pálya, a tengelyterhelés a duplája mint az úton. Egyetlen kitérő, biztosító berendezésbe kötve, fűtéssel 50-100 millió között van. az elvárás az hogy évtizedekig ne kelljen hozzá nyúlni. Nézd meg mennyibe került a nyamvadt kisvasút Alcsútdobozra.Miért drágább a vasútépítés, mint egy mondjuk 2 sávos út?
Nem értek hozzá, csak kérdem. Nekem jóval egyszerűbbnek tűnik a vasút.
Biztosan önkormányzati fenntartású? Mert szerintem nem sikerült olyat indítani.