Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 408
113
Csak azt nem értem, hogy lehet valaki olyan hülye, hogy személyautóval egy kamionost akar büntetni? Még könnyen megúszta az esetet, át is gázolhatott volna rajta teljesen.
Engem volt, hogy egy idióta a 2 személyes Smartjával (0 hátsó gyűrődő zóna) fáktesztelt a 1986-os 1,6t-s BMW 320i-mel. Sajnos baleset is lett belőle, csak sajnos nem a barmot törtem össze, hanem a haverját, a külső sávban. Azóta igen komoly létjogosultságát érzem a dashcam-nek. Az pedig egy másik dolog, hogy megfogadtam, hogy féktesztelőt nem fogok elkerülni. Persze megpróbálom a fékezést, de nem minden áron.
Akkor a 2x2 sávoson a belsőben féktesztelt a barom. A hirtelen fékezésemre a kocsim kitört balra. 2 választásom volt: Vagy a szembe sávba átsodródok, és frontálisan ütközök a szembejövőkkel, vagy visszarántom a jobb külsőbe. Utóbbit választottam. Csak addigra jobbról olyan 140-nel előző haverja (70-es táblánál)- akivel addig versenyeztek cikázva a forgalomban - a vadi új BMW-vel akkor ért oda. Megúszta 4 elem cseréjével.
Így is 2 kategóriát buktam a biztosításban, de legalább "vétlen" autót törtem össze.
Szóval féktesztelőt nem elkerülni! Bele kell rongyolni, ha nincs más opció.
A kamionos is tök normálisan csinálta. Ha ő ott beleránt a kormányba, és bebicskázik a vontatmány, akkor ott borul minden, és még arra is lehet esély, hogy a roncs átpattan az elválasztó korláton az ellenkező irányú pályára.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 841
5 037
113
Elbeszélünk egymás mellett szerintem!
Az ideális állapot, akkor is az lenne amit felvázoltam! Nevezetesen a falvak felfuttatása és nem pedig hagyni őket leépülni!
A vasút meg tipikusan az a közlekedési mód, amelyet el lehetne vinni falura, házig, így bekapcsolva az ott élő - adott esetben gépkocsival nem rendelkező - embereket is a vérkeringésbe! Így eljuthatnának olcsón és gyorsan akár 10-20 km-es távolságra egy ipari parkba, vagy járásközpontba, vagy akárhová, ahol van munkahely! Ha lenne közlekedési lehetőség, sokkal kevesebben költöznének el, s nem is sorvadna a falusi intézményrendszer, amelynek fenntartása is olcsóbb lenne ezáltal!
..
Azt meg honnan veszed, hogy a falusi önkormányzatoknak részt kellene vennie a vasúti infrastruktúra közvetlen finanszírozásában!
Ilyen még csak meg sem fordult a fejemben!
Itt a történelmi lehetőség, amit a koronavírus járvány felkínál! Az eddigi rossz gyakorlattal fel kell hagyni és fel kell futtatni a vasúti ágazatot!
Munkaerő lesz dögivel! És 1 km akár dupla vágányú vasúti sín letétele is nagyságrendekkel olcsóbb, mint 1 km autópálya! Fenntartásról nem is beszélve!
..
Milyen halom kis falusi nyomvonalakat zárták be???


Hogy akarod a vasutat hazig vinni?
Az hogy a falvak egy resze elsorvad az nem a vasút hiánya miatt van hanem egyéb okok.
Van ertelme a vasutat fejleszteni ezt senki nem vonja kétségbe, de ez a hazig vives azert mellbevago.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 000
9 975
113
Elbeszélünk egymás mellett szerintem!
Az ideális állapot, akkor is az lenne amit felvázoltam! Nevezetesen a falvak felfuttatása és nem pedig hagyni őket leépülni!
A vasút meg tipikusan az a közlekedési mód, amelyet el lehetne vinni falura, házig, így bekapcsolva az ott élő - adott esetben gépkocsival nem rendelkező - embereket is a vérkeringésbe! Így eljuthatnának olcsón és gyorsan akár 10-20 km-es távolságra egy ipari parkba, vagy járásközpontba, vagy akárhová, ahol van munkahely! Ha lenne közlekedési lehetőség, sokkal kevesebben költöznének el, s nem is sorvadna a falusi intézményrendszer, amelynek fenntartása is olcsóbb lenne ezáltal!
..
Azt meg honnan veszed, hogy a falusi önkormányzatoknak részt kellene vennie a vasúti infrastruktúra közvetlen finanszírozásában!
Ilyen még csak meg sem fordult a fejemben!
Itt a történelmi lehetőség, amit a koronavírus járvány felkínál! Az eddigi rossz gyakorlattal fel kell hagyni és fel kell futtatni a vasúti ágazatot!
Munkaerő lesz dögivel! És 1 km akár dupla vágányú vasúti sín letétele is nagyságrendekkel olcsóbb, mint 1 km autópálya! Fenntartásról nem is beszélve!
..
Milyen halom kis falusi nyomvonalakat zárták be???


Hogy akarod a vasutat hazig vinni?
Az hogy a falvak egy resze elsorvad az nem a vasút hiánya miatt van hanem egyéb okok.
Van ertelme a vasutat fejleszteni ezt senki nem vonja kétségbe, de ez a hazig vives azert mellbevago.
A vasút irgalmatlan drága, az út sokkal olcsóbb, ez van. A mellékvonalak (régen HÉV-ek voltak többnyire) mellett elment a világ, a busz és a kamionok kiváltják. Nyilván ha ott van rajta a BMW gyár akkor mehet tovább, de különben nincsen létjogosultságok.
De bezárni akkor kell amikor sokat kellene rá költeni,
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
A vasút irgalmatlan drága, az út sokkal olcsóbb, ez van. A mellékvonalak (régen HÉV-ek voltak többnyire) mellett elment a világ, a busz és a kamionok kiváltják. Nyilván ha ott van rajta a BMW gyár akkor mehet tovább, de különben nincsen létjogosultságok.
De bezárni akkor kell amikor sokat kellene rá költeni,

Miért drágább a vasútépítés, mint egy mondjuk 2 sávos út?
Nem értek hozzá, csak kérdem. Nekem jóval egyszerűbbnek tűnik a vasút.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Sokkal, de sokkal bonyolultabb és drágább egy normális, két vágányú, villamosított, 160-200km/h órás sebességre kiépített pálya!

Még egy egyvágányú 80km/h-s is :D

Ha jól tudom egy Bz napi 4-szeri megállása egy létező vonal létező állomásán 1 millió ft/év az önkormányzatnak ha az állam úgy ítéli meg nem éri meg megállni ott.
A Pápa-Csorna vonal pl. önkormányzati fenntartású.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Miért drágább a vasútépítés, mint egy mondjuk 2 sávos út?
Nem értek hozzá, csak kérdem. Nekem jóval egyszerűbbnek tűnik a vasút.
Egy dolog, hogy drágább, de az infrastruktúra multiplikátor hatása a befektetésnek csak nagy beruházások mellett indul meg, mert jelenleg a vasúti szállítás és az intermodális logisztika akkora overheaddel (plusz költség talán a közelítő fordítás) bír, hogy a kisvállallkozásoknak minimális előnnyel bír: a munkások jobb mobilitásán kívül más előnye nincs. Példa: egy asztalosműhely ami pár egyedi bútort csinál hetente, egy ksiteherrel a jobb út hasznát veszi, de vonattal nem fog tudni jobban szállítani.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 000
9 975
113
Még egy egyvágányú 80km/h-s is :D

Ha jól tudom egy Bz napi 4-szeri megállása egy létező vonal létező állomásán 1 millió ft/év az önkormányzatnak ha az állam úgy ítéli meg nem éri meg megállni ott.
A Pápa-Csorna vonal pl. önkormányzati fenntartású.
Biztosan önkormányzati fenntartású? Mert szerintem nem sikerült olyat indítani.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 000
9 975
113
Miért drágább a vasútépítés, mint egy mondjuk 2 sávos út?
Nem értek hozzá, csak kérdem. Nekem jóval egyszerűbbnek tűnik a vasút.
-Drága a pálya, a tengelyterhelés a duplája mint az úton. Egyetlen kitérő, biztosító berendezésbe kötve, fűtéssel 50-100 millió között van. az elvárás az hogy évtizedekig ne kelljen hozzá nyúlni. Nézd meg mennyibe került a nyamvadt kisvasút Alcsútdobozra.
-A biztosító berendezés irgalmatlan drága lett
-A a felsővezeték irgalmatlan drága
-Nagyon komolyan veszik a vízelvezetést, ha a pálya elvizesedik és lesz benne egy kis süllyedés az irgalmatlan gyorsan komoly sebességkorlátozást hoz (lassú jel), mivel a nehéz mozdonyok egy pillanat alatt szétverik a pályát. Könnyű mozdony meg nincsen...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 691
113
A Kormány 87/2020. (IV. 5.) Korm. rendelete a várakozási díj megfizetésének a veszélyhelyzet során alkalmazandó eltérő szabályairól

A Kormány
az Alaptörvény 53. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, figyelemmel a koronavírus elleni védekezésről szóló 2020. évi XII. törvény rendelkezéseire,
a 3. § tekintetében az Alaptörvény 53. cikk (3) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a koronavírus elleni védekezésről szóló 2020. évi XII. törvény 3. § (1) bekezdése szerinti országgyűlési felhatalmazás alapján,
az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva
a következőket rendeli el:

1. §

A veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendelet szerinti veszélyhelyzet ideje alatt a humánjárvány terjedésének csökkentése érdekében
a) a helyi közutak, valamint a helyi önkormányzat tulajdonában álló közforgalom elől el nem zárt magánutak,
terek, parkok és egyéb közterületek, valamint
b) az országos közutak, valamint az állam tulajdonában álló közforgalom elől el nem zárt magánutak, terek,
parkok és egyéb közterületek
várakozási területeinek a járművel történő, várakozási célú használatáért várakozási díjat nem kell fizetni.

2. §

(1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba. (2) A 3. § az e rendelet kihirdetését követő tizenötödik napon lép hatályba.

3. §

A Kormány e rendelet hatályát a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendelet szerinti veszélyhelyzet megszűnéséig meghosszabbítja.

Orbán Viktor s. k., miniszterelnök

https://magyarkozlony.hu/hivatalos-...e792810ae64f0fa5758c88c5876a95204b4e/letoltes

A mai naptól hatályos.