Nekem pont az nem tiszta, hogy ha egyszer már csak a trailer van a kocsin, akkor hogy kerül előre a forgózsámolyhoz!
Itt látszik, ahogy az első forgózsámoly feletti zsámoly és a királycsapszeg szétold.
Itt látszik a zsámoly is.
Fexiwaggon esetén meg az az elképzelés, hogy a vontató is utazik a pótkocsival együtt, a sofőröknek meg van a szerelvényen személyvagon.
Ez a francia Lohr UIC rendszer, itt nem az egész vagon fordul ki, hanem van egy "tálca". Talán ez hasonlít legjobban a lengyel cuccra, azonban ezeket kiépített terminálokban szeretnék használni.
Ennyivel magasabb a tálca.
Úgy teszik szintbe, hogy a vágány pont ennyivel van alacsonyabban, ugyanakkor nem lenne nagy dolog úgy módosítani a cuccot, hogy ki lehessen hajtogatni a végén egy rámpát.
Itt seggel áll egymáshoz a 2 tréler és ugyanúgy mint a Megaswing esetén egy zsámolyon fekszik fel a pótkocsi vége.
Szerintem ezek alapján ötletelnek a lengyelek. Nem lenne nekik rossz egy ilyen cucc, hiszen Európa és Oroszország/Baltikum között rajtuk vezet át az egyetlen komoly tranzitútvonal, elképzelhető, hogy a határon szeretnék a teherautókat vonatra tenni. Erre mondjuk egy Flexiwaggon szerű rendszer, ahol együtt utazik a sofőr/vontató/pótkocsi, lenne jelenleg a legjobb megoldás.
Hadi használatra viszont azért lenne jó egy okosan megtervezett ilyen rendszer, mert gyakorlatilag ahol a pálya mellett van 4 méter, akár egy párhuzamos vágány, ott ki-be lehetne vagonírozni a technikát minimális rákészüléssel.