Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 4082

Guest
Tudom miért lett három sávos az M0, kellenek Duna hidak, csak nem mindenhova. És igen, a komáromi jó hogy épült, a budapesti hidak is kellenek, talán a mohácsi is kell (bár az vicc, hogy az is M9 híd lesz mint tőle északra a szekszárdi híd, ennyi előre tervezés, szánalmas), de a paksi elég feleslegesnek látszik. A 2200-as csúcsforgalom meg vagy lesz tíz év múlva, vagy nem, de erre sosem volt igény.
Honnan tudod, hogy nem volt? Eleve az országon az segítene a legtöbbet, ha Bp lakosságának a felét széttelepítenék Szeged Debrecen Miskolc és Győr között. Tudom ez nem megvalósítható. De basszus, kezd unalmas lenni ez a duma. Olyan ez mint a megyei matricás hiszti volt. Amivel kb fél millió Bp aglomerációs szívott, és 8 millió vidéki nyert. Mert mi az, h a 0ason fizetni kell. Az, h am a Szeged, Debrecen Kecskemét gyűrűn meg kellett azt a sok Pösti leszarta. Neki mindegy...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 595
113
Honnan tudod, hogy nem volt? Eleve az országon az segítene a legtöbbet, ha Bp lakosságának a felét széttelepítenék Szeged Debrecen Miskolc és Győr között. Tudom ez nem megvalósítható. De basszus, kezd unalmas lenni ez a duma. Olyan ez mint a megyei matricás hiszti volt. Amivel kb fél millió Bp aglomerációs szívott, és 8 millió vidéki nyert. Mert mi az, h a 0ason fizetni kell. Az, h am a Szeged, Debrecen Kecskemét gyűrűn meg kellett azt a sok Pösti leszarta. Neki mindegy...
Az egész tágabb családom aggloban él. A megyematricán mind nyertünk, ugyanis emlékszünk még amikor évi kb 30-40 rongy volt az autópálya díj, kb 15 éve, Gödöllő-Budapest viszonylatra. Ehhez képest 5000/év kit érdekel? Aki ezen sír, annak nem autó, hanem matchbox való. Én azon sírni csak nethuszár mindigmindenszar arcokat láttam/hallottam.
 
M

molnibalage

Guest
Az egész tágabb családom aggloban él. A megyematricán mind nyertünk, ugyanis emlékszünk még amikor évi kb 30-40 rongy volt az autópálya díj, kb 15 éve, Gödöllő-Budapest viszonylatra. Ehhez képest 5000/év kit érdekel? Aki ezen sír, annak nem autó, hanem matchbox való. Én azon sírni csak nethuszár mindigmindenszar arcokat láttam/hallottam.
Lásd az egyik linkelt autós YT csatin, ahol sír a motoros és azért megy át Bp-n, mert drága a matrica. Akkor rossz kétkerekűt választott hobbinak a fillérszbaszó butája.
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
https://totalcar.hu/magazin/2020/09/30/az_erintokepernyo_baleset_megelozes/

"
Ennek hátrányait alátámasztandó idézünk egy tanulmányt, amelyben 80 szimulált balesetből 15-20-at észre sem vettek a tesztalanyok, mert a központi érintőképernyőn válogattak éppen a zenék között. Tehát a Spotify jobban rontja a reakcióidőt, mintha úgynevezett marihuánától bemódosulva, vagy minimálisan részegen vezetnénk.
"

Kíváncsi lennék, hogy van-e valakinek tapasztalata az érintőképernyők menet közbeni használatával, az én verdámban nincsenek ilyen úri huncutságok.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 718
10 656
113
https://totalcar.hu/magazin/2020/09/30/az_erintokepernyo_baleset_megelozes/

"
Ennek hátrányait alátámasztandó idézünk egy tanulmányt, amelyben 80 szimulált balesetből 15-20-at észre sem vettek a tesztalanyok, mert a központi érintőképernyőn válogattak éppen a zenék között. Tehát a Spotify jobban rontja a reakcióidőt, mintha úgynevezett marihuánától bemódosulva, vagy minimálisan részegen vezetnénk.
"

Kíváncsi lennék, hogy van-e valakinek tapasztalata az érintőképernyők menet közbeni használatával, az én verdámban nincsenek ilyen úri huncutságok.

Gyakorlatilag 100% figyelmet igényel. Vezetés közben katasztrófa.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 064
14 112
113
Érkezik a vitorlás teherhajó


90

...kattanj ide/rá a cikkre!
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Érkezik a vitorlás teherhajó


90

...kattanj ide/rá a cikkre!
A gőzhajózás kezdetén készült egy angol hadihajó, a HMS Captain. Három fontos dologról híres: Ez volt az első toronypáncélos, a RN máig egyetlen magánhadihajója, és elsülyedt, mert a vas árbocok, és a megerősített vitorlák nem leszakadtak/eltörtek a viharban, hanem szélcsapdaként működtek, és az amúgy is fejnehéz hajónak ez sok volt. A dolog pikantériája, h a Navy akkori főkonstruktőre Reed előre szólt, többek között pont a vas árbocokat és a vitorlákat kritizálva. Mivel évezredes tapasztalat volt, hogy az a jobb, ha viharban a vitorla szakad le, és nem a hajó borul fel. Erre most lelkesen vas vitorlákat raknak egy nagy teherhajóra, mert a zöldek megint jobban tudják... Nekem ebből legalábbis ez jön le.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Nem, nem jön.
2008 óta látom az ernyős és azt a koncepciót újra felbukkani, soha nem csinálták meg. Mert a fizika nem változik. Ezt is kifejtettem már alig 2-3 hete...
Amúgy jön. Az ilyen kisebb volumenü nem sürgős szállításokban még ma is meg-meg jelennek a klasszikus vitorlás teherhajók, mert amúgy olcsóbbak.
 
M

molnibalage

Guest
https://totalcar.hu/magazin/2020/09/30/az_erintokepernyo_baleset_megelozes/

"
Ennek hátrányait alátámasztandó idézünk egy tanulmányt, amelyben 80 szimulált balesetből 15-20-at észre sem vettek a tesztalanyok, mert a központi érintőképernyőn válogattak éppen a zenék között. Tehát a Spotify jobban rontja a reakcióidőt, mintha úgynevezett marihuánától bemódosulva, vagy minimálisan részegen vezetnénk.
"

Kíváncsi lennék, hogy van-e valakinek tapasztalata az érintőképernyők menet közbeni használatával, az én verdámban nincsenek ilyen úri huncutságok.

Jól értem?

Régóta tudjuk miféle figyelemelvonás a teló nyomkodás, majd az egész autót erre húzzák fel?
Gratulálunk.
Megint az van, hogy Tesla (is?) elkezdett egy marahaásgot, majd a többi ökör ment utána a trendiségnek...? Mert a gyök2 ezt veszi? Lényegében olyan autókat gyártanak, amivel Németországban közlekedni nem lehet? Ha babrálod a kondit, akkor bünti, ha meglátnak és balesetveszélyes?

Aztán olyan "egyszerű" faszságokkal akarják ezt javítani, mint hangérzékelés, meg az ultrahangos izé? Azokat is öröm lesz szervízelni...
Meg egyes aszfalt és útviszonyok esetén, (kopog az eső és a jég) biztos sokat hall majd a mikrofon...

Miért kell újra feltalálni a szar langyos vizet?
A régi hagyományos jól bevált kezelőeszközökkel mi a baj?
Miért a kényszer a folyamatos "innovációra"?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 595
113
Jól értem?

Régóta tudjuk miféle figyelemelvonás a teló nyomkodás, majd az egész autót erre húzzák fel?
Gratulálunk.
Megint az van, hogy Tesla (is?) elkezdett egy marahaásgot, majd a többi ökör ment utána a trendiségnek...? Mert a gyök2 ezt veszi? Lényegében olyan autókat gyártanak, amivel Németországban közlekedni nem lehet? Ha babrálod a kondit, akkor bünti, ha meglátnak és balesetveszélyes?

Aztán olyan "egyszerű" faszságokkal akarják ezt javítani, mint hangérzékelés, meg az ultrahangos izé? Azokat is öröm lesz szervízelni...
Meg egyes aszfalt és útviszonyok esetén, (kopog az eső és a jég) biztos sokat hall majd a mikrofon...

Miért kell újra feltalálni a szar langyos vizet?
A régi hagyományos jól bevált kezelőeszközökkel mi a baj?
Miért a kényszer a folyamatos "innovációra"?
külön imádtam, amikor pl. Alfa Guilia reviewban azt hozták fel kritikának totalcarosok, kicsi a fedélzeti kijelző, és nem érintőképernyős. Nekem ettől szimpatikusabb lett csak :)

Láttam pár tapi UI, amiben menüben kellett légkondit állítani, és ugye haptikus visszajelzés nincs, nézned is kell... Életveszély. Még nem is az, hogy facebookozik, csak melege van. Szemben a jó öreg tekerővel.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Jól értem?

Régóta tudjuk miféle figyelemelvonás a teló nyomkodás, majd az egész autót erre húzzák fel?
Gratulálunk.
Megint az van, hogy Tesla (is?) elkezdett egy marahaásgot, majd a többi ökör ment utána a trendiségnek...? Mert a gyök2 ezt veszi? Lényegében olyan autókat gyártanak, amivel Németországban közlekedni nem lehet? Ha babrálod a kondit, akkor bünti, ha meglátnak és balesetveszélyes?

Aztán olyan "egyszerű" faszságokkal akarják ezt javítani, mint hangérzékelés, meg az ultrahangos izé? Azokat is öröm lesz szervízelni...
Meg egyes aszfalt és útviszonyok esetén, (kopog az eső és a jég) biztos sokat hall majd a mikrofon...

Miért kell újra feltalálni a szar langyos vizet?
A régi hagyományos jól bevált kezelőeszközökkel mi a baj?
Miért a kényszer a folyamatos "innovációra"?
Mert a mérnökök helyét a designerek és marketingesek vették át. Am ebben a tc is bőven vétkes, h divat lett. Emlékszem amikor a zafira A tesztükben lelkesen magyarázták az ódivatu kezelőfelületet. Az, hogy amúgy minden jól állítható volt, minimális v nulla figyelemvesztés mellett, mert azt a felületet mérnökök csinálták és véres leckék árán tökéletesítették az meg smafu. Mert nem divatos...
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
külön imádtam, amikor pl. Alfa Guilia reviewban azt hozták fel kritikának totalcarosok, kicsi a fedélzeti kijelző, és nem érintőképernyős. Nekem ettől szimpatikusabb lett csak :)

Láttam pár tapi UI, amiben menüben kellett légkondit állítani, és ugye haptikus visszajelzés nincs, nézned is kell... Életveszély. Még nem is az, hogy facebookozik, csak melege van. Szemben a jó öreg tekerővel.

És állandóan retkes a tapicskolástól. Ugyanitt rohadjon meg a mindent piano blackre fújni elgondolás is. Meg a kamu kipufogó, startgomb, digitális óracsoport, az egész autó elejét elfoglaló kamu hűtőrács, hangszórókon keresztül bejátszott motorhang, kamu légbeömlők és az összes többi bazári baromság.
 
M

molnibalage

Guest
És állandóan retkes a tapicskolástól. Ugyanitt rohadjon meg a mindent piano blackre fújni elgondolás is. Meg a kamu kipufogó, startgomb, digitális óracsoport, az egész autó elejét elfoglaló kamu hűtőrács, hangszórókon keresztül bejátszott motorhang, kamu légbeömlők és az összes többi bazári baromság.
És ezért neked fizetni kell. Pedig ez kinek kell...?
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Nem, nem jön.
2008 óta látom az ernyős és azt a koncepciót újra felbukkani, soha nem csinálták meg. Mert a fizika nem változik. Ezt is kifejtettem már alig 2-3 hete...
Már a múlt század végén is volt valami "ígéretes" megoldás erre. Magas, kéményszerű oszlopokban volt vmilyen forgólapátos rendszer, ami szintén a szelet hasznosította volna. Asszem, valamelyik Custeau-filmben mutatták lelkesen.