Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Tipikus levedlett német bömi + iq hiányos hülyegyerek kombó. Nincs itt semmi látnivaló.
 
M

molnibalage

Guest
Mondjuk a 110-el pályázó economaisterektől is kiver a víz.
Azért jó tudni az, hogy akkor az esetleges környezetvédelem kb. ennyire érdekel...?

Mondom, megy itt a mindenféle számmágia meg maszlag a környezetvédemről, amikor a 130 -->110 km/h az kb. az a kibocsátás csökkenés, amiért annyi veri a faszát és a seggét a sok ökobarom és az EU...
Igen, nincs mindenhol autópálya, de ha mindenhol visszafognánk a tempót, akkor hogyis van ez?

Te és n+1 ember mantrája, hogy az átlagember napi 2x20-30 km-et autózik. Akkor, ha csökkenne a tempó -10%-kal, akkor az napi mennyi? 6-7 perc veszteség lenne időben, de mennyi lenne a nyereség emisszióban?

Izé...

De ehelyett megy a villany és ökomarhulás. Nehogymááááááááááááááán életmódot kellejen kicsit is váltani. Ezt még annak sem merném hívni...
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll
T

Törölt tag 1711

Guest
Hát, nem tudom, van egy egyre szélesebb réteg, aki szerint a körben lévő szám az a kötelező minimum, az ajánlott az a közig bírság minusz 1

Ezért van betervezve, hogy ha nyernék a lottón C jogsi + Ford F-650.
Utána előzgethet ahol akar, én nem fogok félreállni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Azért jó tudni az, hogy akkor az esetleges környezetvédelem kb. ennyire érdekel...?

Úgy a józan ész határáig.

Mondom, megy itt a mindenféle számmágia meg maszlag a környezetvédemről, amikor a 130 -->110 km/h az kb. az a kibocsátás csökkenés, amiért annyi veri a faszát és a seggét a sok ökobarom és az EU...

A gyakorlatban meg az van hogy ha Bolygó Kapitányát / fillérbaszást akar valaki játszani, azt megteheti egy alsóbbrendű úton 90-el is, mert így lehet hogy ő 1 literrel kevesebbet fogyaszt, de mindenki más aki utoleri kénytelen lesz folyamatosan lassítani meg gyorsítani, ahelyett hogy egyenletes tempóval haladna. A gyorsítás nyomja fel a fogyasztást, nem a folyamatos haladás.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
M

molnibalage

Guest
Úgy a józan ész határáig.



A gyakorlatban meg az van hogy ha Bolygó Kapitányát / fillérbaszást akar valaki játszani, azt megteheti egy alsóbbrendű úton 90-el is, mert így lehet hogy ő 1 literrel kevesebbet fogyaszt, de mindenki más aki utoleri kénytelen lesz folyamatosan lassítani meg gyorsítani, ahelyett hogy egyenletes tempóval haladna. A gyorsítás nyomja fel a fogyasztást, nem a folyamatos haladás.
És újra ott vagyunk, amit felvetettem. Mindenkinek ez lenne a kötelező és csá. Azonnal meg lenne a emissziócsökkenés.
De hát, mai világunkban nehogymán...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Te és n+1 ember mantrája, hogy az átlagember napi 2x20-30 km-et autózik.

Nekem ugyan nem mantrám, én akkor ülök kocsiba amikor sok dolgom / cuccom van vagy messzebbre megyek. Ettől függetlenül van egy rakat olyan élethelyzet, ahol kocsi nélkül gyakorlatilag nincs értelmezhető mobilitásod, pl. vidéki város, agglo ahol nincs vagy csak nagyon szar tömegközlekedés.

Akkor, ha csökkenne a tempó -10%-kal, akkor az napi mennyi? 6-7 perc veszteség lenne időben, de mennyi lenne a nyereség emisszióban?

Valahol a lófasz és a semmi között mert nagyrészt nem ez határozza meg, hanem a forgalmi viszonyok. De akár az is, hogy városból kifelé mész hideg motorral, vagy befelé felmelegedett / optimális üzemben felmelegedett motorral. Mert az pl. önmagában kb 1 liter diffi. Tudom, mert kipróbáltam.

De ehelyett megy a villany és ökomarhulás. Nehogymááááááááááááááán életmódot kellejen kicsit is váltani. Ezt még annak sem merném hívni...

Én azt nem tartom túl egészségesnek ha valaki mindenki mástól azt várja el hogy az életét egy 2 km sugarú körben élje le és ehhez alkalmazkodjon a közlekedésben is.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and nyugger
M

molnibalage

Guest
Nekem ugyan nem mantrám, én akkor ülök kocsiba amikor sok dolgom / cuccom van vagy messzebbre megyek. Ettől függetlenül van egy rakat olyan élethelyzet, ahol kocsi nélkül gyakorlatilag nincs értelmezhető mobilitásod, pl. vidéki város, agglo ahol nincs vagy csak nagyon szar tömegközlekedés.
Ez hogyan jön ahhoz, hogy akkor kisebb tempó = kisebb fogyasztás főleg, ha nem kell állandóan magasabb sebességre lassítani és gyorsítani?


Valahol a lófasz és a semmi között mert nagyrészt nem ez határozza meg, hanem a forgalmi viszonyok. De akár az is, hogy városból kifelé mész hideg motorral, vagy befelé felmelegedett / optimális üzemben felmelegedett motorral. Mert az pl. önmagában kb 1 liter diffi. Tudom, mert kipróbáltam.
Tiszta sor, ebben semmi hiba.

Én azt nem tartom túl egészségesnek ha valaki mindenki mástól azt várja el hogy az életét egy 2 km sugarú körben élje le és ehhez alkalmazkodjon a közlekedésben is
Ez megint hogyan jön a sebességhez? Sehol nem beszéltem erről...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Azért jó tudni az, hogy akkor az esetleges környezetvédelem kb. ennyire érdekel...?

Mondom, megy itt a mindenféle számmágia meg maszlag a környezetvédemről, amikor a 130 -->110 km/h az kb. az a kibocsátás csökkenés, amiért annyi veri a faszát és a seggét a sok ökobarom és az EU...
Igen, nincs mindenhol autópálya, de ha mindenhol visszafognánk a tempót, akkor hogyis van ez?

Te és n+1 ember mantrája, hogy az átlagember napi 2x20-30 km-et autózik. Akkor, ha csökkenne a tempó -10%-kal, akkor az napi mennyi? 6-7 perc veszteség lenne időben, de mennyi lenne a nyereség emisszióban?

Izé...

De ehelyett megy a villany és ökomarhulás. Nehogymááááááááááááááán életmódot kellejen kicsit is váltani. Ezt még annak sem merném hívni...
Évek óta propagálom ezt: 110km/h legyen a max sebesség, mérjék minden sarkon. Ez a környezetvédelem.
És a villanyos autók is kevésbé maradnak le. :)
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 002
31 084
113
Valahol a lófasz és a semmi között mert nagyrészt nem ez határozza meg, hanem a forgalmi viszonyok. De akár az is, hogy városból kifelé mész hideg motorral, vagy befelé felmelegedett / optimális üzemben felmelegedett motorral. Mert az pl. önmagában kb 1 liter diffi. Tudom, mert kipróbáltam.
Nálam minimális különbség (pár deci) van a 110 illetve 130-as tempó között, sőt volt olyan anomáliám is, hogy 130-nál jobban evett mint 110-nél :D Bezzeg a szmöttyögő forgalom ki tudja lőni az egekbe a fogyasztást, pedig nem az őrülten gáz-fék kombót nyomogató vagyok, hagyom kifutni illetve a motorfékkel operálok.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 595
113
97930.jpg