M
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azért jó tudni az, hogy akkor az esetleges környezetvédelem kb. ennyire érdekel...?Mondjuk a 110-el pályázó economaisterektől is kiver a víz.
Mondjuk a 110-el pályázó economaisterektől is kiver a víz.
Mondjuk a 110-el pályázó economaisterektől is kiver a víz.
110es szakaszon 117el menni. Skandallum. Egyszerűen botrány, hogy valaki lehet tényleg szabályosan, vagy max minimális szabályszegéssel megy....Mondjuk a 110-el pályázó economaisterektől is kiver a víz.
110-es szakasz végig.
Ő nem így értette szerintem, hanem ahol 130 a limit.110es szakaszon 117el menni. Skandallum. Egyszerűen botrány, hogy valaki lehet tényleg szabályosan, vagy max minimális szabályszegéssel megy....
Hát, nem tudom, van egy egyre szélesebb réteg, aki szerint a körben lévő szám az a kötelező minimum, az ajánlott az a közig bírság minusz 1Ő nem így értette szerintem, hanem ahol 130 a limit.
Hát, nem tudom, van egy egyre szélesebb réteg, aki szerint a körben lévő szám az a kötelező minimum, az ajánlott az a közig bírság minusz 1
Azért jó tudni az, hogy akkor az esetleges környezetvédelem kb. ennyire érdekel...?
Mondom, megy itt a mindenféle számmágia meg maszlag a környezetvédemről, amikor a 130 -->110 km/h az kb. az a kibocsátás csökkenés, amiért annyi veri a faszát és a seggét a sok ökobarom és az EU...
És újra ott vagyunk, amit felvetettem. Mindenkinek ez lenne a kötelező és csá. Azonnal meg lenne a emissziócsökkenés.Úgy a józan ész határáig.
A gyakorlatban meg az van hogy ha Bolygó Kapitányát / fillérbaszást akar valaki játszani, azt megteheti egy alsóbbrendű úton 90-el is, mert így lehet hogy ő 1 literrel kevesebbet fogyaszt, de mindenki más aki utoleri kénytelen lesz folyamatosan lassítani meg gyorsítani, ahelyett hogy egyenletes tempóval haladna. A gyorsítás nyomja fel a fogyasztást, nem a folyamatos haladás.
Te és n+1 ember mantrája, hogy az átlagember napi 2x20-30 km-et autózik.
Akkor, ha csökkenne a tempó -10%-kal, akkor az napi mennyi? 6-7 perc veszteség lenne időben, de mennyi lenne a nyereség emisszióban?
De ehelyett megy a villany és ökomarhulás. Nehogymááááááááááááááán életmódot kellejen kicsit is váltani. Ezt még annak sem merném hívni...
Ez hogyan jön ahhoz, hogy akkor kisebb tempó = kisebb fogyasztás főleg, ha nem kell állandóan magasabb sebességre lassítani és gyorsítani?Nekem ugyan nem mantrám, én akkor ülök kocsiba amikor sok dolgom / cuccom van vagy messzebbre megyek. Ettől függetlenül van egy rakat olyan élethelyzet, ahol kocsi nélkül gyakorlatilag nincs értelmezhető mobilitásod, pl. vidéki város, agglo ahol nincs vagy csak nagyon szar tömegközlekedés.
Tiszta sor, ebben semmi hiba.Valahol a lófasz és a semmi között mert nagyrészt nem ez határozza meg, hanem a forgalmi viszonyok. De akár az is, hogy városból kifelé mész hideg motorral, vagy befelé felmelegedett / optimális üzemben felmelegedett motorral. Mert az pl. önmagában kb 1 liter diffi. Tudom, mert kipróbáltam.
Ez megint hogyan jön a sebességhez? Sehol nem beszéltem erről...Én azt nem tartom túl egészségesnek ha valaki mindenki mástól azt várja el hogy az életét egy 2 km sugarú körben élje le és ehhez alkalmazkodjon a közlekedésben is
Évek óta propagálom ezt: 110km/h legyen a max sebesség, mérjék minden sarkon. Ez a környezetvédelem.Azért jó tudni az, hogy akkor az esetleges környezetvédelem kb. ennyire érdekel...?
Mondom, megy itt a mindenféle számmágia meg maszlag a környezetvédemről, amikor a 130 -->110 km/h az kb. az a kibocsátás csökkenés, amiért annyi veri a faszát és a seggét a sok ökobarom és az EU...
Igen, nincs mindenhol autópálya, de ha mindenhol visszafognánk a tempót, akkor hogyis van ez?
Te és n+1 ember mantrája, hogy az átlagember napi 2x20-30 km-et autózik. Akkor, ha csökkenne a tempó -10%-kal, akkor az napi mennyi? 6-7 perc veszteség lenne időben, de mennyi lenne a nyereség emisszióban?
Izé...
De ehelyett megy a villany és ökomarhulás. Nehogymááááááááááááááán életmódot kellejen kicsit is váltani. Ezt még annak sem merném hívni...
Amúgy a benzinautók hatótávját is lehetne maximalizálni, hogy a villamosok ne maradjanak leÉvek óta propagálom ezt: 110km/h legyen a max sebesség, mérjék minden sarkon. Ez a környezetvédelem.
És a villanyos autók is kevésbé maradnak le.
Nálam minimális különbség (pár deci) van a 110 illetve 130-as tempó között, sőt volt olyan anomáliám is, hogy 130-nál jobban evett mint 110-nél Bezzeg a szmöttyögő forgalom ki tudja lőni az egekbe a fogyasztást, pedig nem az őrülten gáz-fék kombót nyomogató vagyok, hagyom kifutni illetve a motorfékkel operálok.Valahol a lófasz és a semmi között mert nagyrészt nem ez határozza meg, hanem a forgalmi viszonyok. De akár az is, hogy városból kifelé mész hideg motorral, vagy befelé felmelegedett / optimális üzemben felmelegedett motorral. Mert az pl. önmagában kb 1 liter diffi. Tudom, mert kipróbáltam.
Nyilván, vagy csak rakni beléjük egy nagy súlyt a szar rugózásért.Amúgy a benzinautók hatótávját is lehetne maximalizálni, hogy a villamosok ne maradjanak le