Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Tesla-Cybertruck-art-6368501.jpeg
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Innen nézve egy 2000's évek után gyártott K motoros Honda Accord örök életre szóló autó. Azok fél millió km körül simán elfutottak.
Mégis alig vették Európában , mivel annyiba került új korában, mint egy 5-ös BMW.....

Dehogy került annyiba. Most is max 12-13 millió lenne egy Accord, már ugye ha lenne még, mert a Camry legalábbis ennyi itthon, és az USA-ban egy árban bannak. Annyiból szerintem egy közepes hármas se jönne ki, a szaros oktávia (az előző modell, az új még drágább) fel tud menni 15-re, ha felextrázod normálisan.

Ami egyébként egy vicc, mert annyiból már talán kijön egy belépő Acura TLX, nyamm nyamm.

Ötös bimmer árából anno már Legendet kaptál, az körberöhögte a bimmert műszakilag meg beltérben is, de mert nem volt rajta prémium plecsni, hát azt tényleg nem vették. Ezen annyira nem is kell meglepődni, a németeknél csak német kocsit vesznek, a többi nyugati országban meg közlekedő edényeket, mi meg a levedlett németet hozzuk be németből már jó ideje.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 748
61 108
113
Az a fura, hogy elvben létezhetne egy "optimális autó", ami úgy van tervezve és gyártva, hogy elmenjen egymillió kilométert, és puritán, de azért kényelmes. Biztos meg lehet csinálni, és az egymillió kilométeres dumával el is lehetne adni. Ez igazából még benzinmotorral is elég zöld termék lenne, mert a teljes életciklusa alatt három mai átlagautó is felépül-elfogy.
Ez lehetne egy jól szerelhető, értelmesen moduláris termék, analóg, nagyrészt chipmentes megoldásokkal. Sztem vennék, mint a cukrot.
Èrdekesség:
Az 1970-es évek elejèn‘ (?) az akkori osztrák kancellár Kreisky megelégelte, hogy megy ki a pénz gépkocsi importra és kezdeményezte egy osztrâk személygépkocsi tervezésèt az âltalad leirt elvek szerint a Porsche ceggel együttmüködve. Ott ugyanerröl volt szó, egy auto „egy èletre“. De közbe jött az elsö olajválsâg és Bécs ezután inkâbb a beszâllitâst ès az összszerelèst eröltette, ami elég jól sikerült is.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 340
60 890
113
Kurfürst

Most konkrétan utána néztem, részben mindkettőnknek igaza van.
A legjobban felszerelt Honda Accord került annyiba, mint a belépő szintű BMW 5.
Volt köztük 2 millió difi árban.
https://katalogus.hasznaltauto.hu/honda/accord_2.2_i-dtec_elegance-12952
https://katalogus.hasznaltauto.hu/bmw/520d-4568
https://katalogus.hasznaltauto.hu/honda/accord_2.4_executive_advanced_safety_automata-12951
https://katalogus.hasznaltauto.hu/bmw/523i_automata-4548

Viszont a 3-as BMW-vel nagyjából egál volt az ára:
https://katalogus.hasznaltauto.hu/bmw/320i-3949

Az USA modellekkel azért nem érdemes foglalkozni, mert azok helyben készülnek.
Az Európai Accord meg az USA Accord nem ugyan az a kocsi!
Ami ide jött Accord az a Japán-Európai modell, amit Japánban gyártottak.
 
M

molnibalage

Guest
Hm, ennek a kresz egyik fülén be másikon ki. A jégcsákány is egyik fülén be, a másikon ki, csak az legalább bennmarad
De nem szól akkorát, mint a 9 mm-es oltás. De ez is elég garantált megoldás lenne.
Egy ideig azt hittem, hogy elnézte és véletlen fordult rá, de a felvétel elején látszik egy kihajtó, ahol kimehetett volna az útra. Ez azért volt ott, mert ott akart lenni. De, hogy minek? Gyorsabban nem ment tőle és cserébe sokkal önveszélyesebb is.

Isten barma no...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 133
33 321
113
Èrdekesség:
Az 1970-es évek elejèn‘ (?) az akkori osztrák kancellár Kreisky megelégelte, hogy megy ki a pénz gépkocsi importra és kezdeményezte egy osztrâk személygépkocsi tervezésèt az âltalad leirt elvek szerint a Porsche ceggel együttmüködve. Ott ugyanerröl volt szó, egy auto „egy èletre“. De közbe jött az elsö olajválsâg és Bécs ezután inkâbb a beszâllitâst ès az összszerelèst eröltette, ami elég jól sikerült is.
Austro-Porsche
https://www.diepresse.com/5750625/der-bundesadler-am-kuhlergrill
https://www.iv.at/media/filer_publi...-4b41-9b99-2bb4bb502fbc/102017_burgenland.pdf

https://www.diepresse.com/5750625/der-bundesadler-am-kuhlergrill

Unbenannt-3_1578766334653614.jpg


Austroporsche_limo_seite_1578916344682988.jpg


Puch-Wagen látványterv 1984-ből:
https://austria-forum.org/af/Wissen..._Maschine/Automotive_5_Auto_für_die_Schublade

 
M

molnibalage

Guest
T

Törölt tag 1711

Guest
Megihletett az elpusztíthatatlan autós elmélkedés és Automation-ban megpróbáltam összerakni egy családi kombit.

Mivel tartós használat a cél ezért "stroker" lett, első körben 2800ccm-es sor hatos motorral, első kerék hajtással, 8,3 liter 95ös benzin eszik 100-on, 120g/km Co2 köhög ki, közben max 200km/h-val viszi a 2500kg maximális tömegét.

Fő problémája a hatalmas motor lett, mivel alig fér el a motorház alatt (növelve a fenntartási költséget), ezért megpróbáltam sor 4-es, 2000ccm-essel is, fogyasztás lecsökkent 7,9 literre, vele együtt a Co2 106g/km-re, valszeg a végsebesség 180-ra limitálása miatt.

Szerintem az utóbbinak sok értelme nincs, hiszen mechanikailag a sor 6 sokkal stabilabb, spórolós vezetéssel annak a fogyasztása is levihető.

(a videóban egy korai verzió van, utána még finomhangolva lett)


 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 663
13 049
113
Az oldal persze jön a szokásos mentegető dumával, hogy "A" oszlop. Ja persze. A gyalogos kap először zöldet és a kocsi azután indul el, talán csak kinézhetne a sofőr a seggéből.

Valóban nincs helye mentegetésnek. Azzal a látótérrel kell felelősen gazdálkodnia egy közlekedőnek, ami a rendelkezésére áll.
Az a tendencia viszont az emberi tökéletlenséggel (figyelmetlenség, szórakozottság, felelőtlenség) párosulva, hogy egyre vastagabbak az "A", illetve többi oszlopok (egyterűeknél dupla "A" oszlopok), sajnos ezen balesetek elszaporodását okozzák.
Ahogy egyik unokatestvérem oktatni szokta: "Egész óvodás csoportok lehetnek az oszlop mögött!"
S ez még csak nem is költői túlzás.
Számos esetben fordult elő velem is, hogy csak azért vettem észre gyalogost, autót(!), mert nem csak odapillantottam, hanem több időt szántam arra, hogy kiderüljön, nem e takar valamit az oszlop.
S igen, elismerem, hogy volt olyan is - már az Albeával -, hogy a párom figyelmeztetett, s jó, hogy figyelmeztetett...

Persze nem találom azt az ábra párt, hogy milyen volt a mondjuk 70-es évek autóinak holttere, meg a mai autóknak.

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/kitekintes/1/



Tudom, elkanyarodok a témától (meg százszor ez is ki lett már vesézve):

Nekem - kifele jövet az intézményből - naponta háromszor-ötször az a két oszlop is volt az "A" oszlopom '91 óta.
...aztán 2009-ben a járdát még meg is osztották kerékpársávnak:
https://www.google.hu/maps/@48.0887...4!1sQCSXGHd6JGfRT3nA28Y4Bg!2e0!7i13312!8i6656

"Kiváló" ötlet volt mozgásszervi betegeket ellátó egészségügyi intézmény előtt ezt így megvalósítani, nagyon sok baleset volt/van, ez még ma is aktuális, ennyit láttam én is az autóból:
https://boon.hu/kozelet/helyi-kozelet/kerekparut-eros-idegzetueknek-3297874/

Gyalogosgázolás is történt már jó pár; agyhalott kerékpárosok által.

Igen, magam is kerékpározok, s igen, a kerékpárosok jó része felelősen közlekedik, de van egy jelentős réteg (most már elektromos rolleresek is), amelyik khm. hogy is mondjam közlekedéskultúrában, -intelligenciában nem nőtt fel a lehetőséghez.
S jön az Ő (Ő, Ő, Ő) elsőbbségével! Ilyenkor gyakran letettem egy virtuális kerekasztalt az autó elé, s "szívélyes légkörű baráti eszmecserén" elmagyaráztam a közlekedőtársnak, hogy, Kicsiszívem:
- Akkor van elsőbbséged, ha megadják
- Neked is meg kell tudnod állni a várható akadályok előtt (Lásd a tábla a hozzád hasonló hülyék miatt kitéve), te meg kicsaptál egy három méteres féknyomot és mégis nekimentél az első ajtónak..., úgyhogy tényleg jó ötlet: Hívjál rendőrt! Ha nem, majd én hívok, ha még sokat ágálsz. (Nem szoktak...)
- A KRESZ bár nem írja, de Darwin evolúciós törvénye is hatályos: A Transit oldala (amivel szó szerint centinként ki-kifékezgetve araszoltam ki, mert beláthatatlan) behorpad, engem vár az igazságszolgáltatás tortúrája, te meg hűsölni fogsz 15 méterrel odébb (ott van a hullakamra).
Ha te nem vigyázol az életedre, akkor én hogy vigyázzak helyetted!?

Phfúúú, végre ki is írtam magamból.

Rohadtul nem bánom, hogy már nem vezetek hivatásszerűen; nem éri meg - semmilyen szempontból.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Mivel tartós használat a cél ezért "stroker" lett, első körben 2800ccm-es sor hatos motorral, első kerék hajtással, 8,3 liter 95ös benzin eszik 100-on, 120g/km Co2 köhög ki, közben max 200km/h-val viszi a 2500kg maximális tömegét.

2,5 tonnás, 2,8 literes kocsi 8 literes fogyasztással?

Jó lenne. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll