Én meg azt, hogy ez egy sport. Sehol máshol nem nézünk ilyeneket, pedig akár a foci, akár más sikersportok nagyobb környezetszennyezők ha ilyen álszenteskedést csinálunk.
Ha meg sport, akkor ne fogyasztáscsökkentés meg fiszem faszom, hanem v10 azt durr bele
Most is megy a szövegelés arról, hogy a hang hiányzott, és bár gyorsabb lett az F-1 de...
És itt Greg felvonta a szemöldökét.
Gyorsabb lett?
1,39,9 ez Alo ideje
1,38,4 Az utolsó Q1es idő
1,35,2 a pole idő
Alonso 2 évet kihagyott, 15 éve nem ült ebben az autóban.
1,2s
1,38,7
Promóciós gumi, ok h Alo kinyomta a szemét de akkor is 1,5 s
1,37,2
3 kör alapján belőve, semmi finomhangolás 1s
1,36,2
És akkor az ilyen aprósagok mint benzin, meg hasonlókról nem beszéltünk
Szóval lassabb?
Egy körön 2-3 s különbség szabad szemmel nem vehető észre, nem ez a baj...
Persze a tempó szempontjából igazad van, de...
2005-höz képest: Teljesítményben nincs nagy különbség. Lökettérfogatban van. Fogyasztásban van (járműipar releváns). Súlyban a régi kocsi nagy előnyben van. A mai autó aeróban van előnyben (semmilyen járműipari relevancia).
Nem tudom a benzinnel mire akarsz utalni, mert nagyon régóta kereskedelmi benzint kell használni.
A sport az sport. Vannak szabályai. A szabályokon belül kell a legjobbnak lenni. A szabályt kell jól megírni. Nem lehet ezt a focihoz hasonlítani, mert ez technikai sport. Hasonlítsd a kerékpárhoz, motorsportokhoz. Ott is van egy keret. Nagyon jó példa a kerékpársport. Az UCI már régóta tiltja az idióta (kerékpározás szempontjából irreleváns) kerékpárok használatát. Recumbens meg a többi hülye kerékpár versenyen nem indulhat. Olyan bicikli kell, amin lehet biciklizni (is) meg versenyezni (is). Nem tiltják a korszerű anyagokat, nem tiltják a korszerű megoldásokat (tárcsafék, elektromos váltó stb). de a bringa mégis fejlődik és a hétköznapi bringásnak is hoz fejlődést. És a bringázás soha nem látott népszerűségnek örvend (próbálj most egy jobb országúti bringát rendelni, legjobb esetben márciusban kapod meg!)
Az F1-nek is ilyen irányt kellene vennie, vagyis olyan autókat készítenie, ahol a leszorítóerő, meg a diffúzor, meg a ground effect elmehetne a francba, de a legkorszerűbb motorok, váltók, felfüggesztések versenyeznének és ezek nem lennének lekorlátozva. (pl. egy aktív futómű egy utcai autóban hasznos, egy diffúzor nem!). Az aeroból felszabaduló erőforrásokból lehetne ilyeneket fejleszteni. Egy óra a szélcstornában, mi pénz az!
Ha a néző ráismer a technológiára, amivel versenyeznek, és utána látja a kocsijában akkor az népszerű lesz. Ha elvont, fizikusok számára (meg versenybuzik számára) érthető technikák versenyeznek, akkor az nem lesz népszerrű. Csak a versenybuziknak, mint én is!
Ugyanez ezzel a bajom, mint a poltikával. A poltikusnak is irányt kell mutatnia, nevelnie, fejlesztenie kell a nemzetét. Nem pedig a hatalom megtartása érdekében lemenni a tömegigény szintjére! Itt is valami ilyesmi kellene, Nem a múltba révedve V10-es motorokról merengeni, hanem bemutatni, hogy az új technológia kevesebbet fogyaszt, nagyobb a teljesítménye, nagyobb a nyomatéka stb. Ja, és csendesebb.....