Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 519
10 113
113
Márpedig ha nem te vagy a leglassabb vagy a leggyorsabb az adott úton és időben, akkor összesen csak kétféle vélemény lesz rólad:
1, Eszementen rohangálsz!:hadonaszos:
2, Mindenkinek útjában vagy!:mad:

Manapság ha a megengedett sebesség +10 km/h/10% -al mész, az átlagvezető tempójához képest az már eszement rohangálásnak számít.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Frissítsd fel az emlékeidet, mert nem azért voltva csere mert jelentős defekt veszély volt, hanem mert kezelhetetlen volt a szemcsésedés, holyagosodás.
Ha marad a régi sem durrantak volna el mercik, ha ilyeneket fantáziálsz az már nevetséges.


Kezdesz egyre jobban csapongani.
Ordas mázli szinte minden évben... No comments!

Szomorúan állapítom meg, hogy ismételten bizonyítást nyert, hogy előbb lehet érdemi vitát folytatni egy különböző politakai nézetű emberrel, mint egy sport fanboy-al.

Én itt befejeztem az F1es diskurzus.
Én ezt már ott, amikor leírtad, hogy a merci a legjobb és minden szabályos rajta, szóval nem lehet belekötni és pont.
Nos 2000 óta minden dominanciánál belekötöttek, azonnal szabályt változtattak, akár év közben tiltottak szabályos elemeket utólag módosítva a szabályzatot.
Itt semmi ilyen nem volt.
 

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 834
6 693
113
Abu Dhabiban Alonso körbevitte a 2005-ös Renault. A brutál hangtól eltekintve is szembetűnő a jelenlegi autókhoz képest mekkora a különbség, pedig "csak" 15év van a két kocsi között.
formula-1-abu-dhabi-gp-2020-re-2.jpg



Hamiltonnak is bejött a hangja...

Basszus, mekkora tehenek ezek...

Egyébként: Fura a Pirelli-gumi meg a Michelin logó a kék Renault-n. :)
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 326
33 383
113
Mert az is. A megengedett sebesség ugyanis maximum. +10 km óra meg szabálytalan.

10%-os sebességtúllépésért büntetni sem szoktak tudtommal Mo.-n. Óra meg sok autónál csal akár 10%-ot felfelé, aztán azt hiszi a sofőr, hogy ő 130-cal megy, de 118-cal megy valójában. Aztán ő ennyivel megy, a másik meg 145-tel mert annyiért még pont nem büntetik meg.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 671
113
2016 óta az indiai Mahindra tulajdonában van, több más klasszikus európai márkával egyetemben. Azt írja egy cikk, hogy idéntől már nem csak az ázsiai piacra koncentrál, hanem némely klasszikus modellt Európában is forgalmazni fog. Bár nem tudom, hogy mennyire versenyképes 2,2 millióért, vagy egyáltalán mennyire akar egyáltalán az lenni. Kár, hogy a csehekben is ennyi a kereskedelmi érzék -mint a magyarban, hogy még Közép Európában sincs se kereskedő, se szervízhálózatuk, se médiamegjelenésük. Így nehéz bármit is eladni.
Mondjuk a 350 speciál nagyon tetszik, Honda motorral, igazán klasszikus -nem neoklasszikus- kinézet.
(Hihetetlen, hogy alig olyan videót találni, ahol legalább 1 percig lehetne a motor hangját hallani, mindenhol csak a szófosás, vagy aláfestő zene. Hát nem a motor lenne a lényeg?)

A 42/300-ast meg a derék indiaiak szeretik faragni cafe racer meg scrambler stílusúra.
jawa-42-modified-scrambler-4-1200x675.jpg

jawa-1.jpg

jawa-42-modified-scrambler-autologue-design-right-side-design-1563265458.jpg

jawa-42-modified-scrambler-delhi-price-3.jpg
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 326
33 383
113

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 142
113
Frissítsd fel az emlékeidet, mert nem azért voltva csere mert jelentős defekt veszély volt, hanem mert kezelhetetlen volt a szemcsésedés, holyagosodás.
Ha marad a régi sem durrantak volna el mercik, ha ilyeneket fantáziálsz az már nevetséges.
Te frissítsd fel az emlékezetedet!
A hiba jellege abból adódott, hogy túl vastag volt a futófelület (a Mercinek), nem tudta kellően fel/át melegíteni. Az extrém hőmérsékleti különbségek miatt pedig levált a futófelület (a hólyagosodás után). Ami értelem szerűen defekthez vezetett volna. Ezért rimánkodtak az alacsonyabb nyomás miatt is (amit a Pirelli már túl veszélyesnek tartott), hogy a gumi teljes térfogata át tudjon melegedni a nagyobb deformitás miatt. Ez a probléma már a Spanyol nagydíj előtt is jelentkezett, de ott vált volna veszélyessé a gyakori kerékcserék nélkül.
Vettel kerek perec kijelentette, hogy a változtatást a Merci és a Red Bull szorgalmazta. Persze nekik is könnyebb dolguk lett, azonban lehet, hogy nekik csak 2 kiállás lett volna az a verseny, míg a két fentebb említettnek mondjuk 1-2-vel több.
Mindez 4 versenyen keresztül már drasztikusan befolyásolta volna az eredményeket.
Ordas mázli szinte minden évben... No comments!
Ezt az ordas mázlis dolgot szerintem beszéld meg Bottas-szal, akinek eddigi Mercis pályafutása kapcsán akkor volt mázlija, amikor egyszer minden mindegy alapon megtippelte a piros lámpák elalvásának a pillanatát, és bár nem jött be neki, de annyira közeli volt a bemozdulása hogy a rendszer még elfogadhatónak érzékelte.
Előtte, és azóta is meg sz0pik, mint a torkosborz... (szerencsétlen :))
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ez most hogy van, én nem értem:
https://www.napi.hu/magyar_vallalat...b9WgGNH__nItE5N9rlJJMqQda0G3LkbVfNYje60SoitY4
Eszerint csak digitális rádióval felszerelt autót lehet eladni nálunk december 21-től.
https://www.ahrt.hu/hu/digitalis-radio-magyarorszagon
Eszerint lekapcsolták a digitális sugárzást.
Én nyilván hülye vagyok, de akkor nálunk ezt minek kell bevezetni?!

"uniós szabályoknak való megfelelést szolgálja"

"The European Electronic Communications Code (EECC), which entered into force on December 20th 2018, must be transposed into national legislation by EU Member States by December 21st 2020."

"The regulation, which applies to all EU member states – regardless of the status of DAB in each country – also gives countries the opportunity to introduce new legislation regarding consumer receivers."


Tipikus EU-s szabályozás, semmi értelme, de mi fizetjük az árát...
 
T

torsen

Guest
A DASt évek óta fejlesztették, és kikérték az FIA véleményét is. Ennél szabályosabb már nem lehet valami. De ettől függetlenül szerintem messze túlértékelik az előnyét. Sokszor maga a Merci se használta.

Ami a gumit illeti, szinte az összes csapat sírt az akkori gumik miatt, köztük a Ferrari is, továbbá csak egy válltozatot, azaz 4 futamot érintett, ahol az uj keveréket bevetették.
De pl. most vagy harmadik éve ugyanazokat a gunikat használják és ugyanúgy megy valakitől mindíg a sírás gumikra...

Az olajégetésben a Ferrari motorok is élenjártak, ezt szeretik jótékonyan elfelejteni.
ugye de már ez is a mult.
2018ban már a Ferrari erőforrása valamivel a Mercié előtt volt 2019ben pedig jobban le is lépték őket, mégsem tudták megverni Hamiltonékat. Ez is megmutatta, hogy önmagában a nyers erő sem minden.

A Ferrari pedig összeteheti a kezét, és hálátadhat, hogy olcsón megúszta a 2019-es motorja körüli botrányt.
És egyébkén sem használhatták volna idén a tavalyit mert közben változott a motorszabály a felhasználható egzotikus anyagokra vonatkozóan.

Konklúzió, hogy a Merci+Hamilton csomagban 14óta verhetetlen, mégha egy egy évben van is az ellenfelek között erősebb motor, vagy jobb aero. Évek óta nincs egy olyan jól megfogható pont a mercinél amire rálehetne fogni, hogy abból van az előnyük.
Ez a szomorú igazság.

Hát szerintem az FIA is megéri a pénzét! Én a helyükben csak járműipar releváns dolgokat engednék a sportba. Az aero szerepét teljesen visszaszorítanám, és fenntartanám a jogot arra, hogy csak olyan újításokat lehet bevezetni, aminek van hétköznapi értelme.A DAS pont nem ilyen, képzeld el a hétköznapokban ahogy Béla bácsi tolja/húzza a kormányt, hogy üzemmelegen tartsa a Stomil radiált! De pl. már egy steering by wire lehetne az, ami magába foglalhatja végülis a DAS-t is.

Milyen egzotikus anyagokat tiltottak be az idei évre? Erről nem hallottam? Én úgy tudom a motorszabály változatlan maradt és az is marad.

A Ferrari trükkjét senki nem ismeri. Egyes helyeken olvastam olyat, hogy a nagynyomású üzemanyagrendszerben (elosztócső) alakítottak ki valamilyen olyan rugalmasságot, amivel a rendszer térfogata változni tudott (és a térfogatot is indokolatlanul nagyra méretezték). A kis benzinigényű helyeken megnövelték az üzemanyagnyomást, ezzel eltároltak némi benzint, amit aztán fel tudtak használni úgy, hogy az egyenesekben levitték az üzemanyagnyomást. Persze ez csak pletyka. Ezzel ugyanis nem szegték meg az átfolyási szabályt a mérési ponton, nem alakítottak ki a mérési pont utáni tárolóteret (ami tilos) csak éppen az elosztócsőnek voltak "sajátos" tulajdonságai. Ez betű szerint nem külön tárolótér volt, hanem a rendszer integráns része, de mivel az elosztócső tulajdonságai nincsenek lefektetve, így lehet szépen vitatkozni. Ez is történt.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 142
113
Hát szerintem az FIA is megéri a pénzét! Én a helyükben csak járműipar releváns dolgokat engednék a sportba. Az aero szerepét teljesen visszaszorítanám, és fenntartanám a jogot arra, hogy csak olyan újításokat lehet bevezetni, aminek van hétköznapi értelme.A DAS pont nem ilyen, képzeld el a hétköznapokban ahogy Béla bácsi tolja/húzza a kormányt, hogy üzemmelegen tartsa a Stomil radiált! De pl. már egy steering by wire lehetne az, ami magába foglalhatja végülis a DAS-t is.

Milyen egzotikus anyagokat tiltottak be az idei évre? Erről nem hallottam? Én úgy tudom a motorszabály változatlan maradt és az is marad.

A Ferrari trükkjét senki nem ismeri. Egyes helyeken olvastam olyat, hogy a nagynyomású üzemanyagrendszerben (elosztócső) alakítottak ki valamilyen olyan rugalmasságot, amivel a rendszer térfogata változni tudott (és a térfogatot is indokolatlanul nagyra méretezték). A kis benzinigényű helyeken megnövelték az üzemanyagnyomást, ezzel eltároltak némi benzint, amit aztán fel tudtak használni úgy, hogy az egyenesekben levitték az üzemanyagnyomást. Persze ez csak pletyka. Ezzel ugyanis nem szegték meg az átfolyási szabályt a mérési ponton, nem alakítottak ki a mérési pont utáni tárolóteret (ami tilos) csak éppen az elosztócsőnek voltak "sajátos" tulajdonságai. Ez betű szerint nem külön tárolótér volt, hanem a rendszer integráns része, de mivel az elosztócső tulajdonságai nincsenek lefektetve, így lehet szépen vitatkozni. Ez is történt.
Igen, ennek lenne értelme. A kiszivárgott infók szerint az egyik rivális csapat ipari kémkedése kapcsán szereztek infót az ügyről, amit - az elkeseredettség mértékét mutatva - eljuttattak az FIA-hoz.
De a FIA nyilvánosan nem használhatta fel az infót a forrása miatt Így csak abban bízhatott, hogy beijed Binotto....amit meg is tett. Pedig a FIA nem biztos, hogy belement volna egy olyan adok kapokba.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Hát szerintem az FIA is megéri a pénzét! Én a helyükben csak járműipar releváns dolgokat engednék a sportba. Az aero szerepét teljesen visszaszorítanám, és fenntartanám a jogot arra, hogy csak olyan újításokat lehet bevezetni, aminek van hétköznapi értelme.

Ott van a Nascar-os példa is.
Kasztni fix, belülre azt pakolsz amit akarsz.
Meg jó öreg V8 alkohollal működtetve - 0 emission.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 744
57 138
113
alali77

Ez a szegénység is relatív. A világ 200 országából a 40. ek vagyunk ha jól emlékszem. (HDI index)
Én úgy gondolom, hogy a magyarok nagy része fogyó eszközként tekint az autójára, ennek megfelelően is árazza be a vásárlásait.
Ha megnézed a cikkben az import számokat, akkor az jön le, hogy az átlag Opel Astrát vesz másfél millióért német importból, nem pedig 3-as BMW-t.
Ezen belül is a szívó benzineseket veszik. Kereskedő ismerősöm is mondta, Skodából is csak 1.6 FSI-ket árul, (szívó benzin) mert senkinek sem kell a kis turbós 1.2 TSI. Tényleg csak az vesz dízelt aki messzire mászkál. Ezen belül főleg kombikat hoznak be, SUV-ot alig alig.
Vagyis okosan, ésszerűen dönt a magyar.

Új autónál sem ésszerű a 10 milliós kocsi. Ami 5-6 milliónál drágább az pazarlás.
Én például mai napig sajnálom, hogy 3 éve apámat nem tudtam rábeszélni az akkor 4 millióért árult szívó benzines Corsa E-re. :(
Nézd meg most mibe kerül az utódja ami még szarabb is....