Mondjuk semmit. Csak ha látod, hogy a merci motor önmagában 3 s előny körönként, akkor talán hagyni a többieket motort fejleszteni? Nem tudom, biztos semmi bonyolult nincs benne
3s-hez baromi nagy motorelőny kellene. Nem tudom mennyi, de most a 4 gyártó 50-80 Le-n belül van, ami ugye 5-8 %. Ebből a szempontból is érdekes lehet a McLaren esete, akik idén a leggyengébb (nek mondott) Renault-val mentek, jövőre meg, gyakorlatilag ugyanazzal az autóval mert most nem lehet számottevően fejleszteni, de a legerősebb(nek mondott) Mercedessel. Ha 3 s-t fejlődnek bárhol is, hát... a nyitó osztrák futamon, ahol legnyitottabb volt az olló Hamilton és Latifi között 2,8 mp volt. (és mindketten Merci motorral mentek) A jobbik McL 0,8 -ra volt Hamitól. Innen nem lehet motorerőből 3 mp-t fejlődni.
Ha a többieket hagyod fejleszteni, a Mercit meg nem, akkor mi ebben a verseny? Olyan mintha 10000 méteres síkfutásban az utolsó egyenesre ráfordulva meg kellene állni és bevárni a többieket. A Merci abban a pillanatban kiszáll. Hát már írtam, ez nem márkakupa, ez konstruktőri verseny. Jó kocsiban kétbalkéz is elől van (nekem példa erre Bottas), jó kocsiban balfaszka is hátrébb van (Albon), szar kocsiban a zsenike is leghátul (Russell). Ezt kell tudomásul venni, és így kell ezt nézni.
Egyébként brutál dolgok vannak a szabálykönyvben. Ha valaki egyszer végigrágja, meglepődik. Olyan mondat pl. hogy a szelepeknek kereknek kell lenniük (WTF???). 2005 -ben tiltották be az 5-nél több szelepes motorokat (ma 4 lehet). A (talán) 2011-ben leírt szabály szerint a befecskendezési nyomás max. 500 bar. (akkoriban egy TSi motorban 130 bar volt!) A mérnök agya mindig elszáll az adott keretek között!