Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 519
10 113
113
A "túl lassan menés" akkora tévhit, hogy simán mennek 90-nel éjjel országúton, mert "annyival lehet", sőt: ismerek olyan embert, aki ilyenkor levillogja a hetvennel poroszkálót. Pedig az átlag és jól beállított tompított fény nem világít olyan messze, hogy reakcióidővel-fékúttal a 90-nel az éjszakai országúton. Azaz pont a 70 lenne a KRESz szerint elvárt magatartás. Pláne szar úton. Pláne vadon élő állatok közelében. Pláne bontószökevény autóval. Szar gumikon. :)

Én vagyok akkor az éjszakai rém. Bár magamtól sosem megyok országúton 90-el, jó az 100-al is (óra szerint 110), mert a legelő őz az árokban óvatosságra int valóban.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 519
10 113
113
Mellékesen van reflektor is és ha nagyon elvakítanak a szembejövől lehet lassítani is, mert nem látsz be elég utat. Amúgy egy álló alak sokkal messzbbről látszik, mint a fénykéve alja az úttesten.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 756
4 685
113
Én vagyok akkor az éjszakai rém. Bár magamtól sosem megyok országúton 90-el, jó az 100-al is (óra szerint 110), mert a legelő őz az árokban óvatosságra int valóban.
Akkor bizony nm tartod be a KRESz-t. Nem csak az őz veszélyes, lehet ott úthiba, részeg biciklista és többféle más kalandforrás is.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Erre mondom, ha 12 döhös ember jön mögötted, akor túl lassan mész. Azon is mindig mosolygok, mikor tükörjégen megyek annyival, mint az "átlagschumacher" verőfényes nyári napon. Na meg mi van azzal, aki siet? Pl. mert bevitték a gyerekét kórházba? Vagy csak nagyon rájött a vizelhetnék és nincs susnyás vagy WC elérhető közelben? Vagy bukik pár millát, ha elkésik. Na az lehet megy árkon bokron át. Mert emberből van.
Induljon korábban. Mivan, ha 70el menő magát nem Senna Hunt és Prost hibridjének gondoló emberünk ledolgozott 12 óra után arra jut, hogy ő biza ezzel a tempóval tud biztonságosan közlekedni. És ehhez fájdalom joga van. Csapatni viszont nincs joga senkinek.
M0-ás, legbelső sávban 60km/h és az anyósülésről vigyorogva filmezi kézi kamerával, hogy őt jobbról előzik?
Mert velem megtörtént.
Kamera, feljelentes. Fun fact a rendőrségi állásfoglalás szerint ilyen esetben elhaladhatsz jobbról mellette.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 519
10 113
113
Akkor bizony nm tartod be a KRESz-t. Nem csak az őz veszélyes, lehet ott úthiba, részeg biciklista és többféle más kalandforrás is.

A sebességkorlátozást szinte soha, ha nincs előttem senki. Igaz, nem is rohangálok eszementen, de útjában sem szeretek lenni senkinek.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 519
10 113
113
Induljon korábban. Mivan, ha 70el menő magát nem Senna Hunt és Prost hibridjének gondoló emberünk ledolgozott 12 óra után arra jut, hogy ő biza ezzel a tempóval tud biztonságosan közlekedni. És ehhez fájdalom joga van. Csapatni viszont nincs joga senkinek

Nem akarok rosszat mondeni, de akkor idegesítenek a legjobban a Schumacherek, mikor 12 órás műszakból próbálok hazaérni. A sok tehetség az alvás lehetősőgét távolítja egyre jobbnan így a mennyiségét csökkenti. Vagy a családdal tölött időt, vagy akármit. A Covid legalább jólkihozta, milyen az, ha csak kamionok vannak az úton és milyen, ha a tehetségesek is. És a 100 km nem csapatás, egy normál tempó, amit még a trafipax is megenged.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 519
10 113
113
Húzutam utánfutót autópályán nemrég (90-nel óra szerint, mondjuk kamiontempó), és én szégyeltem magam, hogy 10 km-en ha 5-6-an megelőztek. Bedig bőven látszott lámpa mögöttem. Ja, és száraz út napsütés.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 434
11 332
113
A sebességkorlátozást szinte soha, ha nincs előttem senki. Igaz, nem is rohangálok eszementen, de útjában sem szeretek lenni senkinek.

Márpedig ha nem te vagy a leglassabb vagy a leggyorsabb az adott úton és időben, akkor összesen csak kétféle vélemény lesz rólad:
1, Eszementen rohangálsz!:hadonaszos:
2, Mindenkinek útjában vagy!:mad:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 142
113
M0-ás, legbelső sávban 60km/h és az anyósülésről vigyorogva filmezi kézi kamerával, hogy őt jobbról előzik?
Mert velem megtörtént.
Megteheted! Párhuzamos közlekedésre alkalmas úton, körültekintően, megfelelő oldaltávolságot tartva, akár hangjelzéssel is jelezve elmehetsz a belső sávban tötymörgő mellett.
Ha kameráz, akkor max integetsz neki, vérmérséklettől függően.:cool:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 142
113
Ok de mit akarsz a Mercin betiltani? Mert korábban volt egy jól elkülöníthető terület ahol a csapat előnyre tett szert, dupla diffuzor, hajlékony első szárny, ellensúlyos első futómű, F-csatorna, stb.
Ez a Merci csomagban jó. Idén betiltották az időmérős motormódot pont a Merci miatt, észre sem vették. Jövőre DAS-t.
Nos?
Szerintem a FIA akármilyen döntést is hozott, a DAS-t már idén sem kellett volna engedni!
Ellenben amikor év közben tulajdonkképpen miattuk változtattak gumit. A Ferrari meg diplomatikusan annyit mondott, hogy nekik mindegy. Csakhát azt mindenki tudja, hogyha a nagy rivális nem tudja a gumihoz állítani a kocsit, és viszont, akkor az pl. a Ferrarinak nagyon kényelmes győzelmet hozott volna.
Az olajégetést, ami része volt - korábban nagyobb mértékben - a "party mód"nak, azért elég csúnyán megsínylették. Amikor folyamatosan csökkentették az olajvesztés mértékét, akkor azért rohamosan jött fel rájuk a Ferrari. Ha lett volna egy kis vér a pucájukban a Ferrarinál, akkor leszarják az egészet, és elindulnak a tavalyi motorral. Meggyőződésem, hogy a FIA nem merte volna felhasználni a titkos módon gyűjtött adatokat a Ferrari trükkös motor rendszerére.
Kétségtelenül nagy rizikó lett volna, azonban szerintem sosem jöttek volna rá! Vagy legalábbis nem tudták volna rájuk bizonyítani.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Elsősorban a vénebbeknek!
Most olvastam, hogy az idén 450 darab motort gyártott a Jawa! Azt hittem már nem is létezik! Itt a honlapjuk:

https://www.jawa.eu/en
2016 óta az indiai Mahindra tulajdonában van, több más klasszikus európai márkával egyetemben. Azt írja egy cikk, hogy idéntől már nem csak az ázsiai piacra koncentrál, hanem némely klasszikus modellt Európában is forgalmazni fog. Bár nem tudom, hogy mennyire versenyképes 2,2 millióért, vagy egyáltalán mennyire akar egyáltalán az lenni. Kár, hogy a csehekben is ennyi a kereskedelmi érzék -mint a magyarban, hogy még Közép Európában sincs se kereskedő, se szervízhálózatuk, se médiamegjelenésük. Így nehéz bármit is eladni.
Mondjuk a 350 speciál nagyon tetszik, Honda motorral, igazán klasszikus -nem neoklasszikus- kinézet.
(Hihetetlen, hogy alig olyan videót találni, ahol legalább 1 percig lehetne a motor hangját hallani, mindenhol csak a szófosás, vagy aláfestő zene. Hát nem a motor lenne a lényeg?)
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 137
14 609
113
Szerintem a FIA akármilyen döntést is hozott, a DAS-t már idén sem kellett volna engedni!
Ellenben amikor év közben tulajdonkképpen miattuk változtattak gumit. A Ferrari meg diplomatikusan annyit mondott, hogy nekik mindegy. Csakhát azt mindenki tudja, hogyha a nagy rivális nem tudja a gumihoz állítani a kocsit, és viszont, akkor az pl. a Ferrarinak nagyon kényelmes győzelmet hozott volna.
Az olajégetést, ami része volt - korábban nagyobb mértékben - a "party mód"nak, azért elég csúnyán megsínylették. Amikor folyamatosan csökkentették az olajvesztés mértékét, akkor azért rohamosan jött fel rájuk a Ferrari. Ha lett volna egy kis vér a pucájukban a Ferrarinál, akkor leszarják az egészet, és elindulnak a tavalyi motorral. Meggyőződésem, hogy a FIA nem merte volna felhasználni a titkos módon gyűjtött adatokat a Ferrari trükkös motor rendszerére.
Kétségtelenül nagy rizikó lett volna, azonban szerintem sosem jöttek volna rá! Vagy legalábbis nem tudták volna rájuk bizonyítani.
A DASt évek óta fejlesztették, és kikérték az FIA véleményét is. Ennél szabályosabb már nem lehet valami. De ettől függetlenül szerintem messze túlértékelik az előnyét. Sokszor maga a Merci se használta.

Ami a gumit illeti, szinte az összes csapat sírt az akkori gumik miatt, köztük a Ferrari is, továbbá csak egy válltozatot, azaz 4 futamot érintett, ahol az uj keveréket bevetették.
De pl. most vagy harmadik éve ugyanazokat a gunikat használják és ugyanúgy megy valakitől mindíg a sírás gumikra...

Az olajégetésben a Ferrari motorok is élenjártak, ezt szeretik jótékonyan elfelejteni.
ugye de már ez is a mult.
2018ban már a Ferrari erőforrása valamivel a Mercié előtt volt 2019ben pedig jobban le is lépték őket, mégsem tudták megverni Hamiltonékat. Ez is megmutatta, hogy önmagában a nyers erő sem minden.

A Ferrari pedig összeteheti a kezét, és hálátadhat, hogy olcsón megúszta a 2019-es motorja körüli botrányt.
És egyébkén sem használhatták volna idén a tavalyit mert közben változott a motorszabály a felhasználható egzotikus anyagokra vonatkozóan.

Konklúzió, hogy a Merci+Hamilton csomagban 14óta verhetetlen, mégha egy egy évben van is az ellenfelek között erősebb motor, vagy jobb aero. Évek óta nincs egy olyan jól megfogható pont a mercinél amire rálehetne fogni, hogy abból van az előnyük.
Ez a szomorú igazság.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 142
113
A DASt évek óta fejlesztették, és kikérték az FIA véleményét is. Ennél szabályosabb már nem lehet valami. De ettől függetlenül szerintem messze túlértékelik az előnyét. Sokszor maga a Merci se használta.
Amikor viszont igen, akkor nem véletlenül! Ugye? De le is írtam, hogy mindegy, hogy mit döntött a FIA, mert egy olyan ügyben hoztak erősen kétes döntést, amit nem egy független technikai szakértő egyértelműen szabálytalannak nyilvánított. Innentől kezdve pedig ez inkább egy politikai döntés volt.

Ami a gumit illeti, szinte az összes csapat sírt az akkori gumik miatt, köztük a Ferrari is, továbbá csak egy válltozatot, azaz 4 futamot érintett, ahol az uj keveréket bevetették.
De pl. most vagy harmadik éve ugyanazokat a gunikat használják és ugyanúgy megy valakitől mindíg a sírás gumikra...
4 hétvége alatt mennyi pontot is buktak volna 2 autóval defektezve? Naugye!

2018ban már a Ferrari erőforrása valamivel a Mercié előtt volt 2019ben pedig jobban le is lépték őket, mégsem tudták megverni Hamiltonékat. Ez is megmutatta, hogy önmagában a nyers erő sem minden.
Igen az kétségtelen, hogy Hamiltonnak ordas nagy mázlija volt szinte minden évben. Vegyük csak az idei utolsó körös defektes győzelmet.... :cool:
Ugye gondolom, látod, hogy ott semmi köze nem volt a győzelemhez a konstrukciós fölénynek?

A Ferrari pedig összeteheti a kezét, és hálátadhat, hogy olcsón megúszta a 2019-es motorja körüli botrányt.
És egyébkén sem használhatták volna idén a tavalyit mert közben változott a motorszabály a felhasználható egzotikus anyagokra vonatkozóan.
Öööö, miért is? Ha egy eljárás indul ellened a civil világban, ott a törvénytelenül megszerzett bizonyítékokat a bíróságnak figyelmen kívül kell hagynia!
De csak menjünk vissza a Mercihez. 2 évig úgy égettek olajat, hogy a többieknél ennek nyoma sem volt.
Persze később mindenki átvette a trükköt, pedig egészen nyilvánvalóan le volt fektetve a szabályokban, hogy üzemanyagnak kizárólag benzint lehet felhasználni.
Mennyiben is van különbség a 2 ügy között? A Mercire könnyedén rá lehetett bizonyítani az ügyet, míg a Ferrariról hivatalosan nem derült ki semmi. Nem is derülhetett, mivel a FIA egyszerűen nem tudta őket megbuktatni. Pedig nagyon koncentráltak...;)
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 137
14 609
113
4 hétvége alatt mennyi pontot is buktak volna 2 autóval defektezve? Naugye!
Frissítsd fel az emlékeidet, mert nem azért voltva csere mert jelentős defekt veszély volt, hanem mert kezelhetetlen volt a szemcsésedés, holyagosodás.
Ha marad a régi sem durrantak volna el mercik, ha ilyeneket fantáziálsz az már nevetséges.

Igen az kétségtelen, hogy Hamiltonnak ordas nagy mázlija volt szinte minden évben. Vegyük csak az idei utolsó körös defektes győzelmet.... :cool:
Ugye gondolom, látod, hogy ott semmi köze nem volt a győzelemhez a konstrukciós fölénynek?
Kezdesz egyre jobban csapongani.
Ordas mázli szinte minden évben... No comments!

Szomorúan állapítom meg, hogy ismételten bizonyítást nyert, hogy előbb lehet érdemi vitát folytatni egy különböző politakai nézetű emberrel, mint egy sport fanboy-al.

Én itt befejeztem az F1es diskurzus.