Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Eh, ez a kényszeres Tesla fikázás kezd olyan béna lenni, mint a kényszeres apple fikázás.

Mindeközben a szaksajtó imádja a Model Y-t, amiről többnyire azt írják, hogy bazi nagy és mint kocsi is nagyon jó. Az ára meg ugyanannyi mint egy akármilyen ICE motoros kompakt batáré, legfeljebb ez a töredékéből fenntartható lesz.


Szóval nem értem. Biztos mindenki tévesen látja, aki közelről is látott Model Y és igazából tényleg egy megbízhatatlan kupac szar.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
M

molnibalage

Guest
Közben megtaláltam:

A nemrég megjelent tesla model y egy trágyadomb lett, még az előtte kijött x-et is alulmúlja megbízhatóságban.
A félreszerelt ajtókat, rosszul illeszkedő paneleket már megszokták a vásárlók, de azt, hogy a festékben haj legyen, a hátsó ülések ne legyenek lefogatva, vagy az első kerekek felfüggesztése magától szétessen azt már nem.

Ja és az új váltómű is egy megbízhatatlan szarkupac, arról volt a kép.
Van erről link is, ahol ezeket megmutatják?
Eh, ez a kényszeres Tesla fikázás kezd olyan béna lenni, mint a kényszeres apple fikázás.

Mindeközben a szaksajtó imádja a Model Y-t, amiről többnyire azt írják, hogy bazi nagy és mint kocsi is nagyon jó. Az ára meg ugyanannyi mint egy akármilyen ICE motoros kompakt batáré, legfeljebb ez a töredékéből fenntartható lesz.


Szóval nem értem. Biztos mindenki tévesen látja, aki közelről is látott Model Y és igazából tényleg egy megbízhatatlan kupac szar.
Az X-es is körbeugrálta a "szaksajtó".
Aztán ez jön ki belőle egy videóban, ahol a tulaj hadoválását is érdekes volt nézni, ahogy az ingyenből sok millió lett.

 
T

Törölt tag 1711

Guest
Eh, ez a kényszeres Tesla fikázás kezd olyan béna lenni, mint a kényszeres apple fikázás.

Mindeközben a szaksajtó imádja a Model Y-t, amiről többnyire azt írják, hogy bazi nagy és mint kocsi is nagyon jó. Az ára meg ugyanannyi mint egy akármilyen ICE motoros kompakt batáré, legfeljebb ez a töredékéből fenntartható lesz.


Szóval nem értem. Biztos mindenki tévesen látja, aki közelről is látott Model Y és igazából tényleg egy megbízhatatlan kupac szar.

Erről is írtak, hogy qva nagy szakadék van tesla-nál a sajtó és népítélet között.

Az egyetlen vállalható típus a model 3.

Molni: passz, rákerestem, hogy model y quality problems és sorjáztak a linkek.
 
M

molnibalage

Guest
Erről is írtak, hogy qva nagy szakadék van tesla-nál a sajtó és népítélet között.

Az egyetlen vállalható típus a model 3.

Molni: passz, rákerestem, hogy model y quality problems és sorjáztak a linkek.
Én is megnéztem pár videót. Hát pislogok.

  • Egy 50 ezer dolláros kocsinál az ajtó vagy csomagtartó hol záródik, hol nem. De inkább nem.
  • Az ablaknál az illesztés valamelyik videón gány, hogy az ember is csak nézte, hogy ezt mi.
  • Egy másiknál az ülés oldala rövid használat után már valami által karcot és ütött kopott. Meg jön valami 20 pontos checklistáva, vagy mennyit mond, hogy mit ellenőrizzen az ember, hogy pl. ne legyen karcos az ablak. Komolyan? Ez 50k USD-s kocsi? Attól kb. azt várnám, hogy helyből szopjon le.
Tényleg nem értem ezt. Ha 15 ezer dolláros autó lenne még akkor is gáz lenne ennek a fele is.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Most mit kellene megint megnéznem, fogalmatlan kommentelők meg vloggerek makogását, akiknek semmilyen tapasztalata nincs az adott járművel? Épp erről beszélek.

A fika mindig onnan jön, ahol a legkevesebb a kézzelfogható tapasztalat. Láttam a neten, azt írta egy blogger stb. - ezek súlytalan dolgok. Clickbait. Akinek van vele konkrét tapasztalata, nem panaszkodik, sőt. Nyilván nem hibátlan, de ez a teljesen vakon folytonos szarozás kezd nagyon gagyi lenni.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 801
17 600
113
Redgreg

Azzal én is tisztában vagyok, hogy a V10 korszakban 600 kiló körül volt egy kocsi üzemanyaggal most meg 800 kg.
Meg azzal is, hogy a 3 literes V10-s motorok 900 LE-t is tudtak. Akárcsak a maiak.
Viszont a mai kocsik néhány kanyarban 5 G-t is tudnak, míg a V10 korszakban 3-3,5 G volt a maximum.
A V10-esek 2004 végére 1000 lóerőig mentek fel.
 
T

Törölt tag 1711

Guest

Elkezdtem bemásolni a fenti fórum linkjeit, de az 5. után eltűnt a hozzászólásom telefonon, úgyhogy keresgéljen mindenki magának ;)
 
T

torsen

Guest
Eközben USA-ban:

Russia’s UAZ Patriot 4×4 Enters U.S. Market​




+Valaki meg tudná mondani mit kellene látni ezen a képen (a topic-ból azt sikerült leszűrni, hogy vmi böszme nagy design hiba)?

eVViWhx.jpg

Design hiba nem látszik a képen. Valószínűleg csak illusztráció lehet, mert már február óta fent van stockfotó oldalakon. Emellett egy német minőségbiztosítási cég oldalán is láttam illusztrációként. Amúgy egy szokásos eDrive megoldás, motor plusz fordulatszám csökkentő áttéttel csak ebben az esetben bolygóműves kialakításban. Gyanúsan olyan meghajtáshoz, ahol 2 motort alkalmaznak az oldalankénti hajtáshoz. A hajtó féltengely meghajtó pereme látszik a képen (6 furatos tárcsa) de differenciálmű nincs. Vagyis a motorok egy-egy oldalt hajtanak. Nem ismerem a teslákat lehet egy új/régiTesla hajtómű is.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 202
60 082
113

Kurfürst


A Teslát szereti a szaksajtó, mert gondolom fizet érte.
A Volkswagen 20 éve ezt csinálja. Volt olyan német újság ahol a Golf megnyerte az összehasonlító tesztet az audival szemben, miközben az audi ugyan annak a kocsinak a prémium variánsa XD
De ha a Golf győzelméért fizettek akkor annak kellet győznie. :D
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 704
113
Ugyan ilyen sírás ment amikor a lovas közlekedésről elkezdődött az átállás a nagyvárosokban.

Ahogy nőnek az e-autók száma, és ezzel az igény, majd a töltő hálozat is. Ha valódiak a piaci körülmények, akkor hatékonyan és gyorsan tud reagálni a megjelenő igényekre. És azért Áram szinte mindenhol van, nyilván a hálozati kapacitásokat is fejleszteni kell.

Az ok, hogy nem karbon semlegesek ezek az autók, de legalább nem a sűrűn lakott területen eregetik a gázaikat akik ilyeneket vezetnek.

"...És azért Áram szinte mindenhol van, nyilván a hálozati kapacitásokat is fejleszteni kell..."

Nahát; ez a mondat nagyon tetszett!
Azért ez elég, khm. hogy mondjam...egyszerűsítő kijelentés...
Ja; van az egész panelházban folyóvíz, még ha a tizediken már csak csöpögve is...

A nyolcvanas években községünkben sorra fellelkesültek a lakók, hogy akkor hőtárolós elektromos kályhát veszünk izibe!
Aztán kiderült, hogy a hálózat utcánként valami kettőt bír el...
Kifejezetten jómódú utcabelim nagy teljesítményű elektromos kazánokat akart beépíteni két éve az új házába - valóságos kúria - s egyeztetett az áramszolgáltatóval.
Tájékoztatták, hogy izé...meg kéne várni, amíg a házával szemben levő általános iskolához új, a régitől jóval nagyobb kapacitású földkábelt húznak be - az utca másik végében levő majd nagyobbra cserélendő transzformátortól.
Na erre várt két évet.
Mellesleg a településünk határában van az országban levő 24-ből az egyik alaphálózati alállomás.
S két "nyamvadt" elektromos kazánról beszélünk attól vagy két kilométerre...

Na most akkor képzeld el, hogy 2022-ben estefele két órán belül hazaér egy kertvárosban lakó összes Teslás...
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 530
16 476
113
Bocsánat, de ez dumának jó, másnak nem....

  • Lassan fél évtizedes már a villanyautók hájpolt pályafutása. Folyamatosan sírnak a töltők hiánya miatt.

  • Ez alatt a fél évtized alatt is NULLA hálózatfejlesztés volt. A fővárosban 22 kW-os töltők vannak, mert kb. ennyit bír el a mostani rendszer. A 100 kW táji töltők vidéken is faluvégen vannak, ahol van a közelben trafó és szabad kapacitás is, de azok is osszák a teljesíményt több autó között.

  • Alig néhány igazi supercharger was 250 kW felett, de azok nem nagyon lakott települések közelében vannak.

  • Ennek ellenére a 37 Ft/kWh ár mellett az végfogyasztói töltési ár a lassabb töltőknél jövedéki adó nélkül 130 Ft/kWh táján vannak. A 250 kW-os töltőnél meg 250 Ft/kWh, ha jól emlékszem. Ma drágább a villanyautót tölteni a terepen, ha nem tudod otthon. És a városban és aggloban, ahol valóban lenne értelme az agyatlan full villanybuzulásnak, ott tömegek nem tudnak otthon tölteni. Mert nincs hol. Akinek nincs családi háza vagy szerencséje, az nem tud otthon tölteni. 10-15 éves lakóparkokban sincsenek még konnektorok sem kihúzva. Ennyit az "áram szinte mindenhol van" dumáról...

  • A valódi piaci körülmény az lenne, ha ezen is lenne jövedéki adó és nem lenne anyagi támogatás a villanyautón. Ja, meg a -20% rezsicsökkentés az áramon...

  • Az utolsó mondat második fele a valid. Csak ehhez meg nem kell két tonnás SUV és 2,4 tonnás Tesla sem.
"...És azért Áram szinte mindenhol van, nyilván a hálozati kapacitásokat is fejleszteni kell..."

Nahát; ez a mondat nagyon tetszett!
Azért ez elég, khm. hogy mondjam...egyszerűsítő kijelentés...
Ja; van az egész panelházban folyóvíz, még ha a tizediken már csak csöpögve is...

A nyolcvanas években községünkben sorra fellelkesültek a lakók, hogy akkor hőtárolós elektromos kályhát veszünk izibe!
Aztán kiderült, hogy a hálózat utcánként valami kettőt bír el...
Kifejezetten jómódú utcabelim nagy teljesítményű elektromos kazánokat akart beépíteni két éve az új házába - valóságos kúria - s egyeztetett az áramszolgáltatóval.
Tájékoztatták, hogy izé...meg kéne várni, amíg a házával szemben levő általános iskolához új, a régitől jóval nagyobb kapacitású földkábelt húznak be - az utca másik végében levő majd nagyobbra cserélendő transzformátortól.
Na erre várt két évet.
Mellesleg a településünk határában van az országban levő 24-ből az egyik alaphálózati alállomás.
S két "nyamvadt" elektromos kazánról beszélünk attól vagy két kilométerre...

Na most akkor képzeld el, hogy 2022-ben estefele két órán belül hazaér egy kertvárosban lakó összes Teslás...
A cikkben említett töltők mennyisége Németországii példa volt. Én is erre reagáltam, ti meg idekeveritek a Magyar viszonyokat, holott az is direk írtam, hogy ahol valódiak a piaci kkörülmények, na most már ebből is lejöhetett volna, hogy nem a Magyar viszonyokra utaltam, mert itthon már csak a szolgáltatók száma, és a rezsicsökkentés miatt is eléggé korlátolt a piac. Az elmaradó hálózat fejlesztések is ennek köszönhetőek.

Ugyancsak nem túl elegáns csúsztatás ezt a 10éves betiltást lobogtatni. Angliában igen, de ott jelentős szélérőmű beruházás is tartozik a tervezethez, de várjuk ki a végét.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 801
17 600
113
A tankolással az volt a baj, hogy veszélyes volt, mivel kapkodtak.
Ezt a GT sorozatokban úgy oldották meg, hogy minimális kötelező szintidőt adtak meg a tankolásra.
Ez olyan mintha most a 2-3 másodperces kerékcserékre megadnának 5 vagy 6 másodpercet. Ennyit kötelező ott állni a kocsival és kész.
Akkor nincs kapkodás, meg nincs baleset sem.
Szerintem sokkal jobb megoldás, mint a nincs tankolás.
Arról nem is beszélve, hogy ha lenne tankolás akkor 100 kg helyet akár 30 kg üzem anyag is lehetne a kocsiban, ami kevesebb helyet igényel, kisebb a súlypont változás, meg balesetnél is kevésbé veszélyes, mint a mostani gyakorlat.
Nem volt abban semmi extra veszély.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 801
17 600
113
Gondolom amiatt, hogy könnyebb legyen előzni. Kisebb szárny kevésbé kavarja fel a levegőt a kocsi mögött és közelebb követve is van leszorítóerő.
Ma, ha mindent engednének szerintem lenne olyan kocsi, ami még 6, talán még 7G-vel tud kanyarodni, csak pilóta nem lenne, aki tudna vele haladni...

Viszont a másik baj az, hogy az autók sokkal hosszabbak és szélesebbek, mint régen. Nincs hely a pályán ---> nem lehet előzni.

A CART-ban az ezredfordulón elég egyszerűen megoldották a könnyű előzés problémáját.

A hátsó szárny alá egy függőleges lapot helyeztek.

Túl hatékony volt, ezért csak rövid ideig használták.

Nem az autók nagysága dönti el mennyire egyszerű helyezni, hanem az aero.

A 2150mm-es autókkal is lehetett előzni amikor még kevésbé volt kifinomult az aero.

Amúgy az F1-es pilóták szeritn nem a kanyarodáskor fellépő G hatással nehéz megbirkózni, hanem a fékezéskor fellépő negatív G hatással.
 
M

molnibalage

Guest
Jos Verstappennek alighanem más a véleménye erről.

Nyilván nem veszélytelen, de nem is annyira veszélyes mint ahogy beállítják.


A pályán való ütközésekhez képest ezek veszélytelenek. Kb. álló autókról van szó, amit körülvesz egy rakás ember.
Kicsit vicces a veszélyre hivatkozni ahol pl. Monacoban a faltól centikre mennek 200+ tempóval egy szar göröngyös utcai pályán, ahol az épületek még hosszú árnyékot is vetnek.

Az egész F1 szabályrendszere és hozzállása kurva álságos. Jönnek a fenntarthatóság szlogenével és folyamatosan nő a költségvetés. Ja, meg villanyfényes éjszakai verseny. Az aztán a fenntartható.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 012
113
Vicc az egész. Gyakorlatilag az összes hájperlúp kreatúra eddig nem más, mint egy hullámvasút.

Ugyanazok a mágneses gyorsítóelemek, a kocsi kialakítása, stb.

A különbség annyi, hogy egy hullámvasút már X évtizede működik. Meg ott már régen megoldottuk, hogy több kocsi legyen egymás mögött - de ezek szerint egy hájperlúposnak sem sikerült, miközben ömlik befelé a pénz...