Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Odabízom, hogy elhiszed-e vagy sem. A cikk állítja. Egyébként a 90g az bőven 4 liter alatti fogyasztás benzinből. Az átlag BM -s szgk. mennyit fogyaszt szerinted?
Nos, a sokat autópályázó céges átlagautó 6 liter táján. Amikor Paksra mentnük, akkor légkondizva 130-as tempó mellett 6,2/100 liter volt.
Csak ahhoz nem gyártasz le akksit, aminek brutális lábnyoma van főleg, ha a "tiszta" német árammal készül. A német átlag emisszió és akksi gyártással kb 150-200k km táján jön ki az egyensúly. Franciával meg más. De a világ és EU átlag a francia közelében nincs.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 421
55 308
113

torsen


95 g/km a jelenlegi EU-s szabvány a flotta fogyasztásra. Ez 5 g különbség a villany autó meg a belső égésű flotta között.
A való életben persze mind a benzines/dízel mind az elektromos autó többet fogyaszt, mint a szabvány.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ugye nem gondolod komolyan, hogy elégetik a benzint? A benzin mennyisége eleve olyan kicsi a lepárlás során hogy krakkolással és polimerizálással kell a megfelelő mennyiséget előállítani az egyéb lepárlási termékekből. Ha meg azt nézed, hogy egy kilométerre hogyan alakul egy jármű tüzelőanyag és kenőanyag igénye, akkor máris ott vagyunk, hogy a járművek számára szükséges kőolaj mennyiség töredékére esik. (pl. 5l/100km fogyasztás az 15 ezrenként 750 liter benzin, és az összes kenőanyag amit ekkor lecserélsz valahol 5 liter körül jár)

Oszt? Abból a 750 literből egy átlag autó minimum egy évig cirkál, teszi a dolgát, az ~2 liter/nap. A tulajdonosa több co2-t termel a létezésével.

+Pont ez a lényeg, hogy az ami itt EU-ban a személyautókba megy lóf*sz az össztermeléshez képest, megint megoldunk egy problémát azzal, hogy még nagyobbat teremtünk, és közben termelünk pár millió tonna veszélyes hulladékot aminek 20 év múlva nem lesz gazdája.

Közben a nagy víz túloldalán dübörög a V8, vasúton megszűnt a villamosítás, a befektetői csoportok a kiöregedő atomerőműveket a gyorsabb megtérülésért gázerőmevekkel helyettesítik, amihez a gázt tudjuk milyen módon termelik...

Délre tőlünk meg most épülnek az autógyárak ahol Dél-Amerikához hasonlóan nálunk már 20 leállított típusokat fognak gyártani, mivel ha nálunk már nem tudnak profitot termelni akkor jó lesz Afrika is.

Úgyhogy, nem, nem fogja megváltani a világot a villanyautó.
 
T

torsen

Guest
Nos, a sokat autópályázó céges átlagautó 6 liter táján. Amikor Paksra mentnük, akkor légkondizva 130-as tempó mellett 6,2/100 liter volt.
Csak ahhoz nem gyártasz le akksit, aminek brutális lábnyoma van főleg, ha a "tiszta" német árammal készül. A német átlag emisszió és akksi gyártással kb 150-200k km táján jön ki az egyensúly. Franciával meg más. De a világ és EU átlag a francia közelében nincs.
 
T

torsen

Guest

torsen


95 g/km a jelenlegi EU-s szabvány a flotta fogyasztásra. Ez 5 g különbség a villany autó meg a belső égésű flotta között.
A való életben persze mind a benzines/dízel mind az elektromos autó többet fogyaszt, mint a szabvány.
Olyannyira, hogy a 95g/km előirást flottaszinten csak a Toyota tudja. Mindenki más büntizik. Ja, és a mérés NEDC szerint történik (még nem történt meg és lehet nem is fog, a kibocsátás RDE szerinti megállapitása), amit nyugodtan 30%-kal meg lehet toldani a valós használatban.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Olyannyira, hogy a 95g/km előirást flottaszinten csak a Toyota tudja. Mindenki más büntizik. Ja, és a mérés NEDC szerint történik (még nem történt meg és lehet nem is fog, a kibocsátás RDE szerinti megállapitása), amit nyugodtan 30%-kal meg lehet toldani a valós használatban.
Ha jól emlékszem Suzuki és a Fiat is közel járt hozzá, ezért gyorsan levitték nekik 75 grammra.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and fip7
T

torsen

Guest
Oszt? Abból a 750 literből egy átlag autó minimum egy évig cirkál, teszi a dolgát, az ~2 liter/nap. A tulajdonosa több co2-t termel a létezésével.

+Pont ez a lényeg, hogy az ami itt EU-ban a személyautókba megy lóf*sz az össztermeléshez képest, megint megoldunk egy problémát azzal, hogy még nagyobbat teremtünk, és közben termelünk pár millió tonna veszélyes hulladékot aminek 20 év múlva nem lesz gazdája.

Közben a nagy víz túloldalán dübörög a V8, vasúton megszűnt a villamosítás, a befektetői csoportok a kiöregedő atomerőműveket a gyorsabb megtérülésért gázerőmevekkel helyettesítik, amihez a gázt tudjuk milyen módon termelik...

Délre tőlünk meg most épülnek az autógyárak ahol Dél-Amerikához hasonlóan nálunk már 20 leállított típusokat fognak gyártani, mivel ha nálunk már nem tudnak profitot termelni akkor jó lesz Afrika is.

Úgyhogy, nem, nem fogja megváltani a világot a villanyautó.

Nem értem a 750 literes mondatod. Én arra reagáltam, hogy Te azt irtad, hogy az olajipar nem fog megszünni attól, hogy jönnek a villanyautók. Nem fog, csak a termelése esik vissza. Jelentősen.

Nem tudom az USA-ban mi a helyzet a vasúttal, azt nem figyelem, de olyan nagy V8 hullám nem látszik. Az látszik, hogy Trump mennyi kárt okozott a környezetvédelem terén a hülye beszólásaival és rendelkezéseivel (most szabaditott fel az olajkutatásnak egy közel magyarországnyi alaszkai nemzeti parkot pl.)

Az hogy az eu-s autóipar elvándorol a fejlődőkhöz szerintem nem olyan nagy baj, mert ezzel a fejlődők korszerübb, kevésbé szennyező autókat használnak majd.

Nem, a villanyautó nem váltja meg a világot, de a merev elutasitása viszont nem viszi előre. A villanyautó is fejlődik.Ez a gyerekcipő fázis, de már most is méregetjük a belsőégésühöz és hol ez, hol az jön kigyőztesnek.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 421
55 308
113
Igen a nagy németeknek lehet 120 meg 130 gramm is, a gazdaságos autókat gyártó Fiat-ot meg Szuzukit meg ijesztgetik a 70 grammokkal.
De nem értem miről beszélgetünk amikor egy akkora nagy batár utazó autó, mint a Toyota Camry 5 liter benzint fogyaszt valósan, "Plug in" csalás nélkül.

"Naná, hogy nem, hiszen a Toyota jellemzően öntöltő hibrideket készít. Nem kell vacakolni a telep táplálásával, megoldja azt az autó (részint a fékezési energia hasznosításával), s bármennyit is megyünk a városban, abban biztosak lehetünk, hogy az üzemidő felében, illetve egy helyben állva nem fog pöfögni a benzinmotor. Ennek köszönhetően a fogyasztás is igen szerény, a bő 600 kilométeres teszt átlaga tankolás és kijelző szerint is 5,3 l/100 km lett, pedig autópályázás is volt benne bőven, városban és országúton 5 liter alá is könnyedén bevihető a fogyasztás."
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
Ha akarok egy jót röhögni, mindig elég elindítani egy jávorszarvas tesztet bármelyik Volkswagen csoportos... termékről. De ez az oda-vissza keljfeljancsis pattogás a kanyarban eddig mindent visz.

Bár lehet légpárnás járműnek készült, annak végülis majdnem jó, hiszen a négyből csak három kerék van egyszerre a levegőben :D

Aztarohadt, ez nagyon ijesztő. :eek:
 
T

torsen

Guest
És ez mire akar érv lenni? A bátyus céges kocsijában az átlag 6,6 liter úgy, hogy sokat megy vele városban.
Arra érv, hogy az ÁTLAG fogyasztás mennyi. Valójában. Hol van ez a 95g/km (3,7 l/100km) kibocsátástól amihez a villanyos 90g-t írtad. Közel a duplája. Átlagosan. Nem egyelemes minta...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az hogy az eu-s autóipar elvándorol a fejlődőkhöz szerintem nem olyan nagy baj, mert ezzel a fejlődők korszerübb, kevésbé szennyező autókat használnak majd.

Nem, a villanyautó nem váltja meg a világot, de a merev elutasitása viszont nem viszi előre. A villanyautó is fejlődik.Ez a gyerekcipő fázis, de már most is méregetjük a belsőégésühöz és hol ez, hol az jön kigyőztesnek.

Nekem az a FŐ bajom vele, hogy ha tenni akarunk egy jobb jövőért akkor nem ilyen maszatolások kellenek, hanem hibrid és villanybuszok állami támogatással, minimum régiós szinten összehangolt menetrendek, új szgk-k teljesítményének és végsebességének korlátozása, végén az egyéni közlekedés teljes kiszorítása a nagyobb településekről.
Ehelyett a gazdagok zsebét tömik a dolgozók adójából (szokás szerint).

Az olajipar meg se fogja érezni, az összes csepp olaj és gáz ki lesz termelve ha beledöglünk akkor is.
Elég megnézni mit művelt a dohányipar miután elkezdték a fejlett országokban visszaszorítani a fogyasztást...

 
T

torsen

Guest
Nekem az a FŐ bajom vele, hogy ha tenni akarunk egy jobb jövőért akkor nem ilyen maszatolások kellenek, hanem hibrid és villanybuszok állami támogatással, minimum régiós szinten összehangolt menetrendek, új szgk-k teljesítményének és végsebességének korlátozása, végén az egyéni közlekedés teljes kiszorítása a nagyobb településekről.
Ehelyett a gazdagok zsebét tömik a dolgozók adójából (szokás szerint).

Az olajipar meg se fogja érezni, az összes csepp olaj és gáz ki lesz termelve ha beledöglünk akkor is.
Elég megnézni mit művelt a dohányipar miután elkezdték a fejlett országokban visszaszorítani a fogyasztást...


Hát forradalom az nem lesz, talán örülnünk kell a "maszatolásoknak" is. A tömegközlekedés fejlesztésével teljesen egyetértek, a villanyautók dotálását meg mélységesen elitélem. Egy EV-re kiadott dotációból legalább 2 hulladék autó ugorhatna legalább két Euro fokozatot, amivel sokkal előrébb lennénk össztársadalmilag és a 2 csóró is nagyon boldog lenne.
 
M

molnibalage

Guest
Mennyire mond hülyeségeket?


Ha valaki még egyszer robbanánsokról beszél elküldöm a kalorikus gépek tanszékre és majd ott pofánverik helyettem is. Belső ÉGÉSŰ motor. Angoul internal combustion.

Az cuki, hogy nem wheelt wheel nézi, majd oda ugorva is faszságokat beszél. A benzin és gázolaj EROI-ja messze 10 felett van és nem 5 körül.

Amúgy meg ameddig fosszilisről meg a grid mi a faszrol beszél.

Irritálóan fasz ez az ember.
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 781
3 235
113
Ha valaki még egyszer robbanánsokról beszél elküldöm a kalorikus gépek tanszékre és majd ott pofánverik helyettem is. Belső ÉGÉSŰ motor. Angoul internal combustion.

Az cuki, hogy nem wheelt wheel nézi, majd oda ugorva is faszságokat beszél. A benzin és gázolaj EROI-ja messze 10 felett van és nem 5 körül.

Amúgy meg ameddig fosszilisről meg a grid mi a faszrol beszél.

Irritálóan fasz ez az ember.
Attól függetlenül, hogy a te vajtfüledet zavarja hülyeséget nem beszél. Nem kevésbé irritáló mint amilyen te is vagy.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 141
12 100
113
Nem, nem azt jelenti.
A közlekedésfejlesztések jelentős része az átszállási idők csokkentéséről szól, az az egyik legnagyobb kényelem fokozó ami átvonzhat autóból a közösségi közlekedésre. A MÁV sem csinált még semmit, csak terveket. És nem azért mert a MÁV-é lett, hanem mert a kormány ad rá forrást arra, amire a végletekig kifosztott Budapestnek nem volt.
Akik a HÉV-et építették régen, azok előtt le a kalappal hogy még mindig működik.
Meg azok előtt akik kb 1-1 1/2 évente teljesen darabokra szerelik és újra építik.